Klucz przekładniowy do kół

Data: 2011-11-07 23:52:44
Autor: Rafał Grzelak
Klucz przekładniowy do kół
Hej.
Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
Polmo - warto?

Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-11-08 01:17:36
Autor: Adampio
Klucz przekładniowy do kół
W dniu 2011-11-08 00:52, Rafał Grzelak pisze:
Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,

klucz pneumatyczny u wulkanizatora ;-)

Data: 2011-11-08 00:41:44
Autor: Rafał Grzelak
Klucz przekładniowy do kół
Adampio wrote:

W dniu 2011-11-08 00:52, Rafał Grzelak pisze:
> Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,

klucz pneumatyczny u wulkanizatora ;-)

Najprawdopodobniej - dlatego bede unikal

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-11-08 08:35:05
Autor: Jacek
Klucz przekładniowy do kół
A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.
Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na lata.
Jacek

Data: 2011-11-08 08:38:38
Autor: news-gazeta
Klucz przekładniowy do kół
Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na lata.

Zwłaszcza jak ten ŁT-4 się zagrzeje i zrobi się z niego klej.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-11-08 08:03:00
Autor: AZ
Klucz przekładniowy do kół
On 2011-11-08, news-gazeta <news-gazeta@gazeta.pl> wrote:

Zwłaszcza jak ten ŁT-4 się zagrzeje i zrobi się z niego klej.

To chyba by musial jechac 10 kilometrow z zaciagnietym recznym zeby tak
zagrzac piaste.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-08 09:30:04
Autor: Jacek
Klucz przekładniowy do kół
Smar Łt-4 nie jest robiony z oleju kujawskiego, tylko z mineralnego. Ma temperaturę PRACY do 130 stopni i na pewno do jakichś 200 nie zrobi się z niego klej, co najwyżej będzie rzadki, co w przypadku śruby nie ma znaczenia.
Jacek

Data: 2011-11-08 08:44:17
Autor: AL
Klucz przekładniowy do kół
W dniu 2011-11-08 08:35, Jacek pisze:
[...]

chciales powiedziec 'smar miedziowy'

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-08 09:38:16
Autor: Jacek
Klucz przekładniowy do kół
Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było smaru miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną).
Teraz wszystko musi być specjalne nawet atrament dla leworęcznych. Marketingowcy tylko wodę z mózgu robią.
Nie rozumiem wstrętu niektórych do smarowania połączeń gwintowych.
Już niejedną suchą śrubę ukręciłem, a nie pamiętam żadnej, która była nasmarowana.
Jacek

Data: 2011-11-08 09:53:59
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:j9appn$qt4$1news.task.gda.pl...
[...]

Ewidentnie nie rozumiesz wstrętu do smarowania połączeń gwintowych w układzie hamulcowym oraz przy montażu kół SMAREM DO ŁOŻYSK TOCZNYCH ŁT.

Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące koło do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać te połączenia.

Akurat smar miedziowy to nie jest marketingowy bełkot tylko odpowiedni tym smaru w odpowiednim miejscu a przy cenie rzędu od 11 PLN za tubkę nie jest to nie wiadomo jaka fanaberia.

kml

Data: 2011-11-08 10:12:54
Autor: Darek
Klucz przekładniowy do kół

[...]
Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja prawie ich nie używam.
Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał

Data: 2011-11-08 10:16:37
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
Użytkownik "Darek" <brak@onet.pl> napisał w wiadomości news:4eb8f298$0$5805$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.

kml

Data: 2011-11-08 05:12:51
Autor: Czarek Daniluk
Klucz przekładniowy do kół
On Nov 8, 10:16 am, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp>
wrote:
Użytkownik "Darek" <b...@onet.pl> napisał w wiadomościnews:4eb8f298$0$5805$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.

Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i
hamuje silnikiem :P
skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock-
up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-08 14:16:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:f193f6e2-790d-4cf2-

[...]
===

A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można hamować silnikiem?

kml

Data: 2011-11-08 14:30:15
Autor: Ukaniu
Klucz przekładniowy do kół

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:j9ba44$pbc$1inews.gazeta.pl...
A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można hamować silnikiem?

Pewnie, że można konwerter nie działa jak wolne koło i normalnie hamuje.
Ta informacja dotyczy skrzyń Mercedesa od wczesnych lat 70 z innymi jakimi mialem styczność było to samo.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-11-08 15:09:29
Autor: Karolek
Klucz przekładniowy do kół

[...]

Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

--
Karolek

Data: 2011-11-08 15:14:41
Autor: Ukaniu
Klucz przekładniowy do kół

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:j9bd6v$e6g$1news.mm.pl...
Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

No zwykle prócz D ma jeszcze położenie "L" czy "3" "2" i blokuje maksymalnie na konkrentym biegu. Skrzynie MB np po włączeniu prgramu "2" ciągną na 1 do maksymalnych obrotów niezależnie od położenia pedału gazu i dopiero właczają 2 nie zmieniając już wyżej.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-11-08 15:35:18
Autor: Karolek
Klucz przekładniowy do kół
[...]

Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna skrzynie.
Ale faktem jest tez to, ze poza zwyklym sprawdzeniem ustawien 2,3,4 za pierwszym razem jak wsiadlem do tego auta to juz nigdy pozniej tych blokad nie uzywalem :>
Zawsze tylko D i R, ewentualnie plus tryb zimowy lub sportowy.
No i o ile dobrze pamietam to jak obroty za wysokie to skrzynia nie zredukuje np. z 4 biegu na 3 nawet jak wlaczysz ta blokade do maks 3 biegu.

--
Karolek

Data: 2011-11-08 15:50:18
Autor: Ukaniu
Klucz przekładniowy do kół

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:j9benc$eq4> Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna skrzynie.
[...]

Trudno mówić o wszystkich skrzyniach, te którymi śmigam/łem zawsze redukowały.
Stosuję to często wtedy gdy chcę pojechać szybciej i np wiem, że za chwilę będę wyprzedzał i nie pasuje mi 4 czy 5 a chcę mieć 3.  I niezależnie czy jadę 60 czy 130 skrzynia wyląduje na 3 biegu no albo na 2 jeśli wiem, że nie przekraczam Vmax dla 2 aby nie przekręcić silnika.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-11-08 15:47:41
Autor: Maciej M.
Klucz przekładniowy do kół
On 2011-11-08 15:09, Karolek wrote:

A starsze automaty? PowaĹźnie pytam :) JeĹźeli jest D, P, N, R to moĹźna
hamować silnikiem?

Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie
dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

Kolega chyba nigdy nie miał auta z automatem, dlatego bajki opowiada widzę... oczywiście że automat biegu wyższego nie wrzuci, przy świadomym ograniczeniu do konkretnego biegu. A zredukuje i owszem w dół, jeśli będzie trzeba.

--
MM

Data: 2011-11-08 09:27:55
Autor: AZ
Klucz przekładniowy do kół
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

To autobusy maja hydrauliczne hamulce?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-08 10:42:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:j9asmq$k88$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

A pneumatyka uniemoĹźliwia  rozgrzanie tarcz i klockĂłw do takiego stanu Ĺźeby przestały hamować?

kml

Data: 2011-11-08 14:05:05
Autor: AZ
Klucz przekładniowy do kół
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

A pneumatyka uniemoĹźliwia  rozgrzanie tarcz i klockĂłw do takiego stanu Ĺźeby przestały hamować?

Umozliwia spalenie a nie zagotowanie bo to dwie calkiem rozne rzeczy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-08 17:19:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

A pneumatyka uniemoĹźliwia  rozgrzanie tarcz i klockĂłw do takiego stanu Ĺźeby
przestały hamować?

Umozliwia spalenie a nie zagotowanie bo to dwie calkiem rozne rzeczy.

Szkoda, że te dwie różne rzeczy prowadzą do takiego samego efektu czyli niewydolności układu hamulcowego.

kml

Data: 2011-11-08 12:29:33
Autor: Ukaniu
Klucz przekładniowy do kół

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:j9as1g$bl7$1inews.gazeta.pl...
[...]

W automacie w górach tak samo trzeba i można hamować silnikiem, przeca można włączyć inny program niż D i zablokować wybrany niższy bieg.
--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-11-08 13:58:46
Autor: Darek
Klucz przekładniowy do kół
Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja prawie ich nie używam.
Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał

W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :)
NIe wiem - nie prowadziłem

[...]
To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że droga hamowania będzie dłuższa
Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał zmieniać klocki - nie hamował silnikiem
Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu - DZIĘKUJE

Data: 2011-11-08 14:13:07
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
Użytkownik "Darek" <brak@onet.pl> napisał w wiadomości news:4eb9278a$0$5803$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Po jednym gwałtowym hamowaniu nie będzie. Co innego kiedy robimy akcję w stylu 3x 150->0 pod rząd, wtedy jakość hamowania spada.

Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał zmieniać klocki - nie hamował silnikiem

Znam takie osoby co 12h po kupnie nowego samochodu były z powrotem w salonie ustalając detale naprawy blacharskiej :)

Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu - DZIĘKUJE

Ja Tobie proponuję przeczytać jeszcze raz to co wcześniej napisałem.

kml

Data: 2011-11-08 14:18:01
Autor: Darek
Klucz przekładniowy do kół
[...]

CZytam - proponujesz mi używać w górach głównie hamulca - gdyż on napewno się nie rozgrzeje i czy ciepły czy zimny tak samo hamuje - choć to drugi sam już sobie zaprzeczyłeś

Data: 2011-11-08 10:23:24
Autor: Jacek
Klucz przekładniowy do kół
Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie coś takiego napisałem?
Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję, że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym.
Jacek

Data: 2011-11-08 10:44:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:j9aseb$u1s$1news.task.gda.pl...
Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie coś takiego napisałem?

Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C jest mu nie straszne.

Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję, że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym.

Ja uważam, że lepiej niczym nie smarować i dokręcić ręcznie z wyczuciem niż używać ŁT.

kml

Data: 2011-11-08 15:29:29
Autor: AZ
Klucz przekładniowy do kół
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C jest mu nie straszne.

Trzeba byc inteligentem zeby zagrzac w normalnej jezdzie (nie na torze)
piaste do 200*C. Jezeli piasta mialaby 200*C to ile mialyby hamulce
ktorych plyn wrze przy 260*C?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-08 17:15:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:j9bhso$9cm$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

Trzeba być inteligentem żeby uparcie kwestionować fakt, że wszystko co jest naokoło tarczy hamulcowej a zostało posmarowane smarem takim jak ŁT często się zapieka.

kml

Data: 2011-11-08 08:53:53
Autor: Przemysław Czaja
Klucz przekładniowy do kół

Użytkownik "Jacek"

A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.

Zgadza się, niech najpierw odkręci a potem przykręci kluczem dynamometrycznym! Żadnego smaru nie będzie potrzeba :)

Data: 2011-11-08 09:14:31
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekładniowy do kół
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:j9am37$l1c$1news.task.gda.pl...
A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.
Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na lata.

MUSI BYĆ SMAR MIEDZIOWY bądź inny odporny na wysokie temperatury czyli NIC z rodziny ŁT. Przerabiałem zapieczoną śrubę w zacisku bo kretyn w warsztatcie miał za daleko do puszki ze sprayem miedziowym to posmarował ją ŁT :/

kml

Data: 2011-11-08 08:52:39
Autor: Robert_J
Klucz przekładniowy do kół
Najprawdopodobniej - dlatego bede unikal

Nie unikaj wulkanizatorów w ogóle, ale tylko tych, którzy dokręcają śruby do końca kluczem pneumatycznym ;-). Mój dokręca ręcznie dynamometrycznym.

Data: 2011-11-08 09:12:45
Autor: glang
Klucz przekładniowy do kół
[...]

zamiast dzwonić po lawete poproś jakiego "tirowca". oni mają to na wyposażeniu :)
pzdr
GL

Data: 2011-11-08 12:37:42
Autor: INEAD
Klucz przekładniowy do kół
Dnia Tue, 8 Nov 2011 09:12:45 +0100, glang napisał(a):

[...]

Tylko rozmiar nie ten ;-)))

BTW smaruje śruby od kół pierwszym lpeszym smarem jaki mi wpadnie w garażu
pod rękę i NIGDY (15 lat jazdy i kilka samochdów)nie miałem problemów z
odkręceniem

Data: 2011-11-08 15:33:18
Autor: AZ
Klucz przekładniowy do kół
On 2011-11-08, INEAD <a.frost@gazeta.pl> wrote:

Tylko rozmiar nie ten ;-)))

BTW smaruje śruby od kół pierwszym lpeszym smarem jaki mi wpadnie w garażu
pod rękę i NIGDY (15 lat jazdy i kilka samochdów)nie miałem problemów z
odkręceniem

Nie ma opcji. Specjalisci na PMS mowia co innego.

A ja glupi placilem tyle za Loctite-a, zamiast zagrzac smar i miec klej
do gwintow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-08 11:48:01
Autor: Agent
Klucz przekładniowy do kół

Użytkownik "Rafał Grzelak" <spam@spam.com> napisał w wiadomości news:xn0hlcjh3f4a4hq000news.gazeta.pl...
[...]

Ja posmarowałem gwinty śruby smarem i zawsze idzie ładnie.

Data: 2011-11-08 11:45:09
Autor: Rafał Grzelak
Klucz przekładniowy do kół
Agent wrote:

> [...]
> lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.
> Ja posmarowałem gwinty śruby smarem i zawsze idzie ładnie.

Smar miedziowy kupilem, wiec jak juz odkrece to nasmaruje.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-11-08 15:58:59
Autor: J.F
Klucz przekladniowy do kol
Użytkownik "Rafał Grzelak"  napisał w wiadomości grup
Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
Polmo - warto?

Jakis link moze ? Bo na moj gust to wymaga jakiegos dodatkowego punktu oparcia.

[...]

No coz, po takiej przygodzie zaladowalem do bagaznika:
-solidny klucz i metrowa rurke,
-spray do kol,
-tubke smaru.

A teraz jeszcze mozna sie zapoznac z ofertami na assistance.

J.

Data: 2011-11-08 16:24:23
Autor: Rafał Grzelak
Klucz przekladniowy do kol

http://www.youtube.com/watch?v=BkTLAH3uEAE

> [...]
> lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.

No coz, po takiej przygodzie zaladowalem do bagaznika:

Smar jest, klucz jest (czy solidny to nie wiem - jeszcze sie nie
zlamal), tylko rurki nie mam :/

A teraz jeszcze mozna sie zapoznac z ofertami na assistance.

Tez mam, ale szybciej jak sam zmienie - zakladajac, ze dam rade
odkrecic. ;p

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-11-08 17:34:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekladniowy do kol
Użytkownik "Rafał Grzelak" <spam@spam.com> napisał w wiadomości

Smar jest, klucz jest (czy solidny to nie wiem - jeszcze sie nie
zlamal), tylko rurki nie mam :/

Ja mam dobrej jakości nasadkę do śrub i 80 cm przedłużkę do odkręcania. Przedłużka to kawał metalowe pręta, ktory ma dobre 2 cm średnicy i można po nim skakać w razie potrzeby ;) Taki zestaw plus smar miedziowy i żadne odkręcanie nie będzie Ci straszne :)

kml

Data: 2011-11-09 16:05:20
Autor: J.F
Klucz przekladniowy do kol
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości
[...]

Odkrecanie moze i nie, ale co z przykrecaniem ?
Bo jak te dwie rzeczy mamy dobre, to peknac moze w dwoch pozostalych: albo sie leb obrobi na okraglo, albo sruba peknie na gwincie.

Nic na sile - wszystko mlotkiem  :-)

J.

Data: 2011-11-09 21:43:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Klucz przekladniowy do kol
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j9e4rj$h4a$1news.onet.pl...

Odkrecanie moze i nie, ale co z przykrecaniem ?
Bo jak te dwie rzeczy mamy dobre, to peknac moze w dwoch pozostalych: albo sie leb obrobi na okraglo, albo sruba peknie na gwincie.

Przez ostatnie lata nic się nie stało złego ze śrubami, ale nie dokręcałem za pomocą skakania po kluczu tylko do pierwszego dużego oporu i jeszcze trochę :)

kml

Data: 2011-11-08 16:58:49
Autor: Kuba \(aka cita\)
Klucz przekładniowy do kół

[...]

co to kurwa jest klucz przekładniowy do kół?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-08 18:19:45
Autor: Jacek
Klucz przekładniowy do kół
Masz tu link:
http://tinyurl.com/d5ew86z
Do wyboru, do koloru. Odkręca nawet śruby zamków obudowy górniczej (górnicy, jak wiadomo też się brzydzą smaru i oleju).
O cenę nie pytaj, bo jest pięciocyfrowa w mocniejszych modelach (i jak ma być tani węgiel?)
Jacek

Data: 2011-11-08 18:25:05
Autor: nadir
Klucz przekładniowy do kół
Ja mam coś takiego:
http://www.hytech-narzedzia.pl/623,rekojesc-uchylna-proline-3-4-510-mm.html
do tego porządna nasadka 1/2 cala z odpowiednim rozmiarem śruby i nie ma bata żeby nawet zapieczonej śruby nie odkręcić.
Ze 2-3 lata temu całość wyszła poniżej 50 zł, kupowałem akurat gdzie indziej, ale ta rękojeść przydaje się przy różnych innych rzeczach.

Klucz przekładniowy do kół