Data: 2011-11-08 01:17:36 | |
Autor: Adampio | |
Klucz przekładniowy do kół | |
W dniu 2011-11-08 00:52, Rafał Grzelak pisze:
Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach, klucz pneumatyczny u wulkanizatora ;-) |
|
Data: 2011-11-08 00:41:44 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Adampio wrote:
W dniu 2011-11-08 00:52, Rafał Grzelak pisze: Najprawdopodobniej - dlatego bede unikal -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2011-11-08 08:35:05 | |
Autor: Jacek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.
Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na lata. Jacek |
|
Data: 2011-11-08 08:38:38 | |
Autor: news-gazeta | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na lata. Zwłaszcza jak ten ŁT-4 się zagrzeje i zrobi się z niego klej. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2011-11-08 08:03:00 | |
Autor: AZ | |
Klucz przekĹadniowy do kóŠ| |
On 2011-11-08, news-gazeta <news-gazeta@gazeta.pl> wrote:
To chyba by musial jechac 10 kilometrow z zaciagnietym recznym zeby tak zagrzac piaste. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-08 09:30:04 | |
Autor: Jacek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Smar Łt-4 nie jest robiony z oleju kujawskiego, tylko z mineralnego. Ma temperaturę PRACY do 130 stopni i na pewno do jakichś 200 nie zrobi się z niego klej, co najwyżej będzie rzadki, co w przypadku śruby nie ma znaczenia.
Jacek |
|
Data: 2011-11-08 08:44:17 | |
Autor: AL | |
Klucz przekładniowy do kół | |
W dniu 2011-11-08 08:35, Jacek pisze:
A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby. chciales powiedziec 'smar miedziowy' -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-11-08 09:38:16 | |
Autor: Jacek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było smaru miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną).
Teraz wszystko musi być specjalne nawet atrament dla leworęcznych. Marketingowcy tylko wodę z mózgu robią. Nie rozumiem wstrętu niektórych do smarowania połączeń gwintowych. Już niejedną suchą śrubę ukręciłem, a nie pamiętam żadnej, która była nasmarowana. Jacek |
|
Data: 2011-11-08 09:53:59 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:j9appn$qt4$1news.task.gda.pl...
Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było smaru miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną). Ewidentnie nie rozumiesz wstrętu do smarowania połączeń gwintowych w układzie hamulcowym oraz przy montażu kół SMAREM DO ŁOŻYSK TOCZNYCH ŁT. Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące koło do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać te połączenia. Akurat smar miedziowy to nie jest marketingowy bełkot tylko odpowiedni tym smaru w odpowiednim miejscu a przy cenie rzędu od 11 PLN za tubkę nie jest to nie wiadomo jaka fanaberia. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 10:12:54 | |
Autor: Darek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące kołoPo takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja prawie ich nie używam. Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał |
|
Data: 2011-11-08 10:16:37 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Darek" <brak@onet.pl> napisał w wiadomości news:4eb8f298$0$5805$65785112news.neostrada.pl...
W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 05:12:51 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Klucz przekładniowy do kół | |
On Nov 8, 10:16 am, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp>
wrote: Użytkownik "Darek" <b...@onet.pl> napisał w wiadomościnews:4eb8f298$0$5805$65785112news.neostrada.pl... Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i hamuje silnikiem :P skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock- up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-11-08 14:16:57 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:f193f6e2-790d-4cf2-
Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i hamuje silnikiem :P skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock- up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;) === A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można hamować silnikiem? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 14:30:15 | |
Autor: Ukaniu | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:j9ba44$pbc$1inews.gazeta.pl... A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można hamować silnikiem? Pewnie, że można konwerter nie działa jak wolne koło i normalnie hamuje. Ta informacja dotyczy skrzyń Mercedesa od wczesnych lat 70 z innymi jakimi mialem styczność było to samo. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-11-08 15:09:29 | |
Autor: Karolek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
W dniu 2011-11-08 14:16, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :> -- Karolek |
|
Data: 2011-11-08 15:14:41 | |
Autor: Ukaniu | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:j9bd6v$e6g$1news.mm.pl... Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :> No zwykle prócz D ma jeszcze położenie "L" czy "3" "2" i blokuje maksymalnie na konkrentym biegu. Skrzynie MB np po włączeniu prgramu "2" ciągną na 1 do maksymalnych obrotów niezależnie od położenia pedału gazu i dopiero właczają 2 nie zmieniając już wyżej. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-11-08 15:35:18 | |
Autor: Karolek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
W dniu 2011-11-08 15:14, Ukaniu pisze:
Użytkownik "Karolek"<dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna skrzynie. Ale faktem jest tez to, ze poza zwyklym sprawdzeniem ustawien 2,3,4 za pierwszym razem jak wsiadlem do tego auta to juz nigdy pozniej tych blokad nie uzywalem :> Zawsze tylko D i R, ewentualnie plus tryb zimowy lub sportowy. No i o ile dobrze pamietam to jak obroty za wysokie to skrzynia nie zredukuje np. z 4 biegu na 3 nawet jak wlaczysz ta blokade do maks 3 biegu. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-08 15:50:18 | |
Autor: Ukaniu | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:j9benc$eq4> Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna skrzynie. Ale faktem jest tez to, ze poza zwyklym sprawdzeniem ustawien 2,3,4 za pierwszym razem jak wsiadlem do tego auta to juz nigdy pozniej tych blokad nie uzywalem :> Trudno mówić o wszystkich skrzyniach, te którymi śmigam/łem zawsze redukowały. Stosuję to często wtedy gdy chcę pojechać szybciej i np wiem, że za chwilę będę wyprzedzał i nie pasuje mi 4 czy 5 a chcę mieć 3. I niezależnie czy jadę 60 czy 130 skrzynia wyląduje na 3 biegu no albo na 2 jeśli wiem, że nie przekraczam Vmax dla 2 aby nie przekręcić silnika. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-11-08 15:47:41 | |
Autor: Maciej M. | |
Klucz przekĹadniowy do kóŠ| |
On 2011-11-08 15:09, Karolek wrote:
A starsze automaty? PowaĹźnie pytam :) JeĹźeli jest D, P, N, R to moĹźna Kolega chyba nigdy nie miaĹ auta z automatem, dlatego bajki opowiada widzÄ... oczywiĹcie Ĺźe automat biegu wyĹźszego nie wrzuci, przy Ĺwiadomym ograniczeniu do konkretnego biegu. A zredukuje i owszem w dĂłĹ, jeĹli bÄdzie trzeba. -- MM |
|
Data: 2011-11-08 09:27:55 | |
Autor: AZ | |
Klucz przekĹadniowy do kóŠ| |
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
To autobusy maja hydrauliczne hamulce? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-08 10:42:52 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekĹadniowy do kóŠ| |
UĹźytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:j9asmq$k88$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote: A pneumatyka uniemoĹźliwia rozgrzanie tarcz i klockĂłw do takiego stanu Ĺźeby przestaĹy hamowaÄ? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 14:05:05 | |
Autor: AZ | |
Klucz przekĹadniowy do kóŠ| |
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Umozliwia spalenie a nie zagotowanie bo to dwie calkiem rozne rzeczy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-08 17:19:08 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekĹadniowy do kóŠ| |
UĹźytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:j9bcuh$4rv$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote: Szkoda, Ĺźe te dwie róşne rzeczy prowadzÄ do takiego samego efektu czyli niewydolnoĹci ukĹadu hamulcowego. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 12:29:33 | |
Autor: Ukaniu | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:j9as1g$bl7$1inews.gazeta.pl... Użytkownik "Darek" <brak@onet.pl> napisał w wiadomości news:4eb8f298$0$5805$65785112news.neostrada.pl... W automacie w górach tak samo trzeba i można hamować silnikiem, przeca można włączyć inny program niż D i zablokować wybrany niższy bieg. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-11-08 13:58:46 | |
Autor: Darek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
NIe wiem - nie prowadziłemPo takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja prawie ich nie używam. Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że droga hamowania będzie dłuższa Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał zmieniać klocki - nie hamował silnikiem Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu - DZIĘKUJE |
|
Data: 2011-11-08 14:13:07 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Darek" <brak@onet.pl> napisał w wiadomości news:4eb9278a$0$5803$65785112news.neostrada.pl...
Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że droga hamowania będzie dłuższa Po jednym gwałtowym hamowaniu nie będzie. Co innego kiedy robimy akcję w stylu 3x 150->0 pod rząd, wtedy jakość hamowania spada. Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał zmieniać klocki - nie hamował silnikiem Znam takie osoby co 12h po kupnie nowego samochodu były z powrotem w salonie ustalając detale naprawy blacharskiej :) Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu - DZIĘKUJE Ja Tobie proponuję przeczytać jeszcze raz to co wcześniej napisałem. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 14:18:01 | |
Autor: Darek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
CZytam - proponujesz mi używać w górach głównie hamulca - gdyż on napewno się nie rozgrzeje i czy ciepły czy zimny tak samo hamuje - choć to drugi sam już sobie zaprzeczyłeśPoza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że droga hamowania będzie dłuższa |
|
Data: 2011-11-08 10:23:24 | |
Autor: Jacek | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie coś takiego napisałem?
Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję, że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym. Jacek |
|
Data: 2011-11-08 10:44:43 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:j9aseb$u1s$1news.task.gda.pl...
Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie coś takiego napisałem? Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C jest mu nie straszne. Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję, że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym. Ja uważam, że lepiej niczym nie smarować i dokręcić ręcznie z wyczuciem niż używać ŁT. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 15:29:29 | |
Autor: AZ | |
Klucz przekĹadniowy do kóŠ| |
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Trzeba byc inteligentem zeby zagrzac w normalnej jezdzie (nie na torze) piaste do 200*C. Jezeli piasta mialaby 200*C to ile mialyby hamulce ktorych plyn wrze przy 260*C? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-08 17:15:05 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekĹadniowy do kóŠ| |
UĹźytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:j9bhso$9cm$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote: Trzeba byÄ inteligentem Ĺźeby uparcie kwestionowaÄ fakt, Ĺźe wszystko co jest naokoĹo tarczy hamulcowej a zostaĹo posmarowane smarem takim jak ĹT czÄsto siÄ zapieka. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 08:53:53 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Jacek" A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby. Zgadza się, niech najpierw odkręci a potem przykręci kluczem dynamometrycznym! Żadnego smaru nie będzie potrzeba :) |
|
Data: 2011-11-08 09:14:31 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:j9am37$l1c$1news.task.gda.pl...
A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby. MUSI BYĆ SMAR MIEDZIOWY bądź inny odporny na wysokie temperatury czyli NIC z rodziny ŁT. Przerabiałem zapieczoną śrubę w zacisku bo kretyn w warsztatcie miał za daleko do puszki ze sprayem miedziowym to posmarował ją ŁT :/ -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-11-08 08:52:39 | |
Autor: Robert_J | |
Klucz przekładniowy do kół | |
Najprawdopodobniej - dlatego bede unikal Nie unikaj wulkanizatorów w ogóle, ale tylko tych, którzy dokręcają śruby do końca kluczem pneumatycznym ;-). Mój dokręca ręcznie dynamometrycznym. |