Klucz udarowy eletryczny

Data: 2017-03-23 19:00:41
Autor: Budzik
Klucz udarowy eletryczny
Taka fanaberia - ostatnio czesto zmieniam sobie sam koła i stwierdziłem, ze wzbogace zestaw narzedzi o klucz udarowy.
Jula reklamuje 450W 400nM
Na allegro widze pełno 2000W 800nM.

Co to warte? Zakładam ze takich srub które ktos przykrecił za mocno toto nie odkreci ale czy da sobie rade z takimi przykreconymi z zalecaną siła?

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2017-03-24 01:01:43
Autor: Tomasz Pyra
Klucz udarowy eletryczny
Dnia Thu, 23 Mar 2017 19:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Chińszczyzna zazwyczaj działa tak że jak jest nowy to nawet można liczyć na
połowę deklarowanego momentu.
Ale ta wartość spada wręcz z każdą odkręconą śrubą.

Jak potrzebujesz tego żeby dwa razy do roku sobie koła wymienić to spoko.
Jak coś więcej to kup coś firmowego.

Data: 2017-03-24 19:55:16
Autor: N1
Klucz udarowy eletryczny
Kupiłem, sprawdziłem - nie daje rady.

Data: 2017-03-25 04:00:36
Autor: Budzik
Klucz udarowy eletryczny
Użytkownik N1 nospam@nospam.pl ...

Kupiłem, sprawdziłem - nie daje rady.

Ale który?

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2017-03-25 06:52:04
Autor: N1
Klucz udarowy eletryczny
Ten z Allegro. Lepszy był udarowy na 12V (ale się zepsuł).

Data: 2017-03-25 11:00:35
Autor: Budzik
Klucz udarowy eletryczny
Użytkownik N1 nospam@nospam.pl ...

Ten z Allegro. Lepszy był udarowy na 12V (ale się zepsuł).

Ale który z allegro?
Bo ich tam na peczki jest...
I co to znaczy ze nie daje rady?

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2017-03-25 10:11:15
Autor: BUNIEK
Klucz udarowy eletryczny
[...]

Lepiej działają pneumatyczne ale nie każdy ma kompresor i to odpowiedniej wydajności.
Jako ze zmieniam kola sam od wielu lat, to zaopatrzyłem sie w pokrętkę do nasadek tak ok 60 cm długą, bez żadnych grzechotek itp. Jeszcze mi sie nie zdarzyło aby był problem z odkręceniem czegoś, a śruby dokręcone momentem ok 100Nm np. właśnie kola - odkręca sie takim czymś praktycznie bezsiłowo. poluzowanie 20 śrub trwa minutę. potem mniejszy poręczniejszy zestaw.

BUNIEK

Data: 2017-03-25 11:00:35
Autor: Budzik
Klucz udarowy eletryczny
Użytkownik BUNIEK mbuniek@interia.pl ...

[...]

Pokretke do nasadek?
Ja biore klucz i przedłuzke czyli ok metrowej długości rure :)
Ostatnio zdarzyło mi się pierwszy raz, ze nie odkreciłem - wolałem podjechac do oponiarza niz zepsuc klucz.
Niemniej dla mnie jest jasne, ze tak dokreconego koła taki klucz na raz nie odkreci i ze trzeba poluzowac.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2017-03-25 12:11:11
Autor: spider
Klucz udarowy eletryczny
W dniu 2017-03-25 o 12:00, Budzik pisze:
[...]

Wystarczy dokręcić z wyczuciem zwykłym dobrym krzyżakiem i nie ma takich problemów. Ludzie zdecydowanie za mocno dokręcają śruby w kołach. Jak widzę ludzi skaczących po kluczu to aż mi się słabo robi.

Data: 2017-03-25 13:16:29
Autor: Maciek
Klucz udarowy eletryczny
Wystarczy dokręcić z wyczuciem zwykłym dobrym krzyżakiem i nie ma takich
problemów. Ludzie zdecydowanie za mocno dokręcają śruby w kołach. Jak
widzę ludzi skaczących po kluczu to aż mi się słabo robi.

100% racji, typowa siła dokręcenia nakrętki koła to ok 100Nm, czyli przedłużka 1m i około 10kg nacisku na jej koniec.
Przedłużka 50cm - 20kg, 25cm - 40kg itd.
Krzyżak to i tak mocny klucz, więc tak jak piszesz, używać z wyczuciem.

Ja kupiłem sobie porządną nasadkę do tego ramię ok 25cm, dokręcam wyłącznie ręcznie. Wystarcza. Nic się nigdy nie odkręcało i nigdy nie mam problemu z odkręceniem, w najgorszym przypadku muszę stanąć nogą (szkoda ręki ;-), puszcza, bez skakania.
No i problemu z wymianą koła w trasie nie ma.

Data: 2017-03-25 14:48:21
Autor: RadoslawF
Klucz udarowy eletryczny
W dniu 2017-03-25 o 12:11, spider pisze:

[...]

Jak nie pojedziesz do normalnego oponiarza tylko do takiego sezonowego
z namiotem koło jakiegoś marketu to też będziesz skakał żeby odkręcić.
Lub pojedziesz do fachowca. Pod warunkiem że dojedziesz.

Pozdrawiam

Data: 2017-03-25 16:44:52
Autor: Budzik
Klucz udarowy eletryczny
Użytkownik spider "spajder78[wytnij]"@wp.pl ...

[...]

Zgadza się, aczkolwiek w tym przypadku to mechanik nawalił. Jak dokrece sobie sam to nie mam kłopotu z odkreceniem :)

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2017-03-25 15:32:53
Autor: t-1
Klucz udarowy eletryczny
[...]

Jeden zawodnik napręża kluczem a drugi uderza silnie młotkiem w śrubę.

Data: 2017-03-27 17:14:43
Autor: BUNIEK
Klucz udarowy eletryczny
Pokrętkę do nasadek?
No klucz cos takiego jak niżej tylko bez przegubu i całej reszty (co i tak jest dopięte)

http://swiatnarzedzi.com.pl/all/G-V-T/08-618_klucze_18cz-3.jpg

jakby co to i rurę się nałoży :) ale jeszcze nie było potrzeby

Dokręcam kluczem dynamometrycznym. na 100Nm

BUNIEK

Data: 2017-03-25 15:35:31
Autor: Hinek
Klucz udarowy eletryczny
W dniu 23.03.2017 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Używam od 4 lat. Jakiś chiński z Allegro. Obsługuje trzy auta jesień/wiosna wymiana kół plus okazjonalnie klocki itp. Ciągle działa. Do dupy były tylko dołączone nasadki - wymieniłem na firmowe. Odkręca to czego nie można ruszyć rurą. Nie nadaje się do dokręcania. Kosztował bodaj 130 zł i były to wyjątkowo dobrze wydane pieniądze

--

Hinek

Data: 2017-03-25 16:44:51
Autor: Budzik
Klucz udarowy eletryczny
Użytkownik Hinek hinek@fuck.pl ...

[...]

Mozesz podac firme / model?
Dlaczego nie nadaje się do dokrecania? Chodzi ci o to, ze mozna przykrecic a potem z wyczuciem dokrecic recznie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2017-03-27 12:29:14
Autor: Hinek
Klucz udarowy eletryczny
W dniu 25.03.2017 o 17:44, Budzik pisze:
[...]

Nazywa się Viper. Na tabliczce znamionowej ma 1950 W, 700Nm
Do dokręcania nie nadaje się bo zbyt mocno dokręca. Trudno wyczuć
kiedy przestać :)
Tak naprawdę kupiłem go żeby odkręcić nakrętkę zębatki na wałku
zdawczym w motocyklu. Tam jest potrzebny klucz np.32 i moment
dużo większy niż przy felgach. Do tego trudno jest wałek skutecznie
zablokować. Z tym kluczem to moment i po problemie.

--

Hinek

Data: 2017-03-27 15:00:47
Autor: Budzik
Klucz udarowy eletryczny
[...]

http://allegro.pl/elektryczny-klucz-udarowy-700nm-1950w-14-nasadek-
i6744208438.html
http://allegro.pl/i6744208438.html
?
:)

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2017-03-29 16:34:03
Autor: Hinek
Klucz udarowy eletryczny
W dniu 27.03.2017 o 17:00, Budzik pisze:
[...]

To taki. Widzę, że podrożał. Do mojego dodali nawet szczotki.
W każdym razie ja tych kluczy nie produkuję i nie reklamuję :)
Mój jest dobry, ale czy inne też będą - nie mam pojęcia.
Pozdr.

--

Hinek

Data: 2017-03-29 15:00:42
Autor: Budzik
Klucz udarowy eletryczny
[...]

Na innej aukcji kupiłem za 160 z czterema podstawowymi wielkosciami nasadek.
Zobaczymy :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2017-04-03 16:49:52
Autor: Poldek
Klucz udarowy eletryczny
W dniu 2017-03-23 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Ja z kolei luzuję nakrętki kluczem od kół "fabrycznym" Toyoty, który był w bagażniku wraz z oryginalnym lewarkiem. Potem odkręcam zwykłą wkrętarko-wiertarką akumulatorową z odpowiednią końcówką. Przy zakręcaniu analogicznie - nakręcam wkrętarko-wiertarką i dokręcam ręcznie kluczem.

Klucz udarowy eletryczny