Klucze do mieszkania dla właściciela

Data: 2009-02-25 22:06:30
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Klucze do mieszkania dla właściciela
Witam.
31 sierpnia otrzymalem od wlascicielki, zgodnie z umowa, komplet kluczy do mieszkania. Zdarzenie to mialo miejsce podczas wprowadzenia sie do wspomnianego lokalu. Jednoczesnie wlascicielka poinformowala mnie, ze poprzednie lokatorki nie oddaly kluczy. Zasugerowala wymiane zamka. Tak tez zrobilem, a jego koszt (za porozumieniem) odjalem od oplat za wynajem. Od tego czasu temat kluczy nie byl poruszany. Jednakze 16 lutego wlascicielka poinformowala, ze mieszkanie zostalo sprzedane. Gdy zapowiedzialem, ze mam zamiar wyprowadzic sie zgodnie z okresem wypowiedzenia (po miesiacu), zaczely sie problemy - wlascicielka liczyla na gora tydzien. Przez caly czas kobieta probuje znalezc na mnie haki. Przedwczoraj zazadala wydania kluczy. Na moje oswiadczenie, ze sa mi potrzebne, nakazala mi je dorobic. Tlumaczy to checia przekazania ich nowym wlascicielom. Sek w tym, ze boje sie, ze wejdzie do mieszkania pod moja nieobecnosc, zniszczy cos, a potem uzna to za podstawe do natychmiastowego wypowiedzenia umowy najmu. Czy moge odmowic wydania jej kluczy? Na sieci znalazlem tylko informacje, ze wlasciciel powinien miec klucze. Dla mnie "powinien" to nie to samo co "musi".

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-25 13:33:35
Autor: przypadek
On 25 Lut, 22:06, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
[...]

Heh, a ile tak naprawdę wynosi okres wypowiedzenia? Nie tydzień, nie
miesiąc ale zazwyczaj 3 lata (ustawa o ochronie praw lok., art. 11).

I nieważne, że w umowie masz miesiąc.

Tak, obowiązuje to również względem nowego właściciela.

Na sieci znalazlem tylko informacje, ze wlasciciel powinien miec
klucze.

Czy sieć podała jakąś podstawę prawną?

Data: 2009-02-25 15:44:09
Autor: witek
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Czy moge odmowic wydania jej kluczy?

tak.

czy spółdzielnia mieszkaniowa ma klucze do mieszkań swoich lokatorów?
To mieszkanie nie jest w jej posiadaniu i w ogóle nie ma prawa tam wejść, z kluczami czy bez. (wyjątki pomijam).

Data: 2009-02-26 17:57:38
Autor: gargamel
Użytkownik "witek" napisał:
To mieszkanie nie jest w jej posiadaniu i w ogóle nie ma prawa tam wejść, z kluczami czy bez. (wyjątki pomijam).

najlepiej jak gościu da jej klucze (ale nie od tego mieszkania:O)
a gdy właścicielka zacznie kluczem dłubać w zamku to zadzwonic na policję ze próba włąmania (zamek porysuje to i dowody będą) na dołku jej przejdzie:O)

Data: 2009-02-25 22:16:32
Autor: Robert Tomasik
Klucze do mieszkania dla właściciela

Po prostu ich nie dajesz i już. To jest w chwili obecnej mieszkanie zajmowane przez Ciebie. Klucze przekażesz zdając mieszkanie. Co do zasady właścicielka po prostu nie ma żadnej podstawy tych kluczy żądać. Co więcej, skoro sprzedała mieszkanie, to nie jest jego właścicielem, więc klucze możesz przekazać nowemu właścicielowi - choćby, by utrzeć jej nosa.

Data: 2009-02-25 22:59:06
Autor: Cavallino
[...]

Ale to Ciebie nie bardzo dotyczy.
Nowy właściciel ma z Tobą umowe najmu z automatu - co z nią zrobi, jego sprawa.
Ze starym nie gadaj, bo skoro nie jest właścicielem to nie ma o czym.

Data: 2009-02-26 18:06:34
Autor: castrol
Cavallino pisze:

Ze starym nie gadaj, bo skoro nie jest właścicielem to nie ma o czym.

No i nalezy pamietac o tym, aby bylemu wlascicielowi mieszkania nic juz nie placic :)

Jacek Kustra

Data: 2009-02-26 18:59:45
Autor: Maverick
castrol wrote:
Cavallino pisze:

Ze starym nie gadaj, bo skoro nie jest właścicielem to nie ma o czym.

No i nalezy pamietac o tym, aby bylemu wlascicielowi mieszkania nic juz nie placic :)

A jesli z nowym nie ma kontaktu, to najlepiej placic do depozytu sadowego.

--
Regards,
Maverick

Klucze do mieszkania dla właściciela