Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Klucze do przewodów hamulcowych

Klucze do przewodów hamulcowych

Data: 2019-02-24 02:04:19
Autor: JDX
Klucze do przewodów hamulcowych
https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych? Na wygodzie w stosunku do zwykłych
płaskich?

Data: 2019-02-23 17:31:51
Autor: Zenek Kapelinder
Klucze do przewodów hamulcowych
Data: 2019-02-24 10:25:18
Autor: Kris
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu niedziela, 24 lutego 2019 02:31:53 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Popatrz na zdjecie i opisz co widzisz
https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Klucz-do-przewodow-hamulcowych-10-x-11mm-Rooks-02.0416/4182

Trudne pytania gimbazie zadajesz

Data: 2019-02-24 14:34:08
Autor: Jacek Maciejewski
Klucze do przewodów hamulcowych
Dnia Sun, 24 Feb 2019 02:04:19 +0100, JDX napisał(a):

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych?

Na niespadaniu jak wypuścisz z ręki?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-02-24 18:51:20
Autor: Akarm
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 2019-02-24 o 02:04, JDX pisze:
https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych? Na wygodzie w stosunku do zwykłych
płaskich?


Nie pytałbyś, gdybyś kiedykolwiek spróbował odkręcić kilkuletni przewód hamulcowy kluczem płaskim.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

Data: 2019-02-24 20:09:17
Autor: JDX
Klucze do przewodów hamulcowych
On 2019-02-24 18:51, Akarm wrote:
W dniu 2019-02-24 o 02:04, JDX pisze:
https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678


Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych? Na wygodzie w stosunku do zwykłych
płaskich?


Nie pytałbyś, gdybyś kiedykolwiek spróbował odkręcić kilkuletni przewód
hamulcowy kluczem płaskim.
A że nigdy nie odkręcałem przewodów hamulcowych jakimkolwiek kluczem, to
pytam...

Data: 2019-02-26 14:09:56
Autor: viktorius
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 2019-02-24 o 20:09, JDX pisze:
On 2019-02-24 18:51, Akarm wrote:
W dniu 2019-02-24 o 02:04, JDX pisze:
https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678


Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych? Na wygodzie w stosunku do zwykłych
płaskich?


Nie pytałbyś, gdybyś kiedykolwiek spróbował odkręcić kilkuletni przewód
hamulcowy kluczem płaskim.
A że nigdy nie odkręcałem przewodów hamulcowych jakimkolwiek kluczem, to
pytam...

Zwykły płaski klucz naciska tylko na 2 krawędzie śruby/nakretki. Jak zapieczone (o co nietrudno w tym przypadku) to zamiast odkrecić, obrabiasz na okragło.
Rozwiazaniem jest klucz oczkowy, bo uzywa wszystkich 6-ciu krawędzi na raz. Ale oczka nie zalożysz, bo masz od góry przewód hamulcowy. Kompromisem jest taki klucz jak z linka, używajacy 5 z 6 możliwych krawędzi.

--
viktorius

Data: 2019-02-28 23:09:54
Autor: Tomasz Pyra
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 2019-02-26 o 14:09, viktorius pisze:

Zwykły płaski klucz naciska tylko na 2 krawędzie śruby/nakretki. Jak zapieczone (o co nietrudno w tym przypadku) to zamiast odkrecić, obrabiasz na okragło.

Tu jeszcze warto pamiętać że zazwyczaj przyczyną takiego stanu rzeczy będzie to, że ktoś po prostu za mocno dokręcił przewody.
Instrukcja serwisowa Hondy mówi 15Nm, a to wcale nie jest mocno - zwykły klucz płaski powinien wystarczyć bez problemu do dokręcania i odkręcania.

Problem jest taki, że wielu "mechaników" dowala śruby ile ma siły i potem trudno się dziwić, że się to nie chce odkręcić.




--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-03-01 08:43:56
Autor: viktorius
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 2019-02-28 o 23:09, Tomasz Pyra pisze:


Tu jeszcze warto pamiętać że zazwyczaj przyczyną takiego stanu rzeczy będzie to, że ktoś po prostu za mocno dokręcił przewody.
Instrukcja serwisowa Hondy mówi 15Nm, a to wcale nie jest mocno - zwykły klucz płaski powinien wystarczyć bez problemu do dokręcania i odkręcania.

Dokręcić, owszem, płaskim.
Odkręcić, to za tydzień to i tym samym dasz radę. Jak odkręcasz po kilku latach, bo zacisk trzeba wymienić/zregenerować, to płaskim możesz nie dać rady.


Problem jest taki, że wielu "mechaników" dowala śruby ile ma siły i potem trudno się dziwić, że się to nie chce odkręcić.


No to chyba w fabryce tez dają ciała, bo takie również w cholerę trudno odkrecić po latach. Liczy się nie siła dokręcenia, a czas/korozja/sól/bród.


--
viktorius

Data: 2019-03-07 08:09:23
Autor: Lewis
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 2019-03-01 o 08:43, viktorius pisze:
W dniu 2019-02-28 o 23:09, Tomasz Pyra pisze:


Tu jeszcze warto pamiętać że zazwyczaj przyczyną takiego stanu rzeczy będzie to, że ktoś po prostu za mocno dokręcił przewody.
Instrukcja serwisowa Hondy mówi 15Nm, a to wcale nie jest mocno - zwykły klucz płaski powinien wystarczyć bez problemu do dokręcania i odkręcania.

Dokręcić, owszem, płaskim.
Odkręcić, to za tydzień to i tym samym dasz radę. Jak odkręcasz po kilku latach, bo zacisk trzeba wymienić/zregenerować, to płaskim możesz nie dać rady.


Problem jest taki, że wielu "mechaników" dowala śruby ile ma siły i potem trudno się dziwić, że się to nie chce odkręcić.


No to chyba w fabryce tez dają ciała, bo takie również w cholerę trudno odkrecić po latach. Liczy się nie siła dokręcenia, a czas/korozja/sól/bród.


A wystarczyłoby używać smarów ceramicznych na styk przewodu z nakrętką bo to tu najczęściej powstaje problem :)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2019-03-06 23:36:57
Autor: Zenek Kapelinder
Klucze do przewodów hamulcowych
Napisz o swoich przemysleniach do fabryki samochodow i jak odpisza to sie podziel informacja.

Data: 2019-03-07 08:51:18
Autor: viktorius
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 2019-03-07 o 08:36, Zenek Kapelinder pisze:
Napisz o swoich przemysleniach do fabryki samochodow i jak odpisza to sie podziel informacja.

Fabryki "optymalizuja koszty" prowadząc przewody nie miedziane, ale żelazne, które korodują i masz niespodziewany problem z zatrzymaniem się. Raczej księgowi nie podpiszą się pod dołożeniem do procesu produkcyjnego jakiegoś tam wypaśnego smaru ceramicznego. Bo nie zakładają, że taki przewód trzeba kiedykolwiek odkręcić.


--
viktorius

Data: 2019-03-09 05:01:06
Autor: Zenek Kapelinder
Klucze do przewodów hamulcowych
Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac odkrecic. I dlatego opracowaly specjalne klucze do ich odkrecania. Jasli fabryki skrecaly by raz na cale zycie samochodu to smarowali by w nich gwinty jakim spremolitem i by sie nie dalo odkrecic. Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane.

Data: 2019-03-18 11:42:44
Autor: viktorius
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 2019-03-09 o 14:01, Zenek Kapelinder pisze:
Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac odkrecic. I dlatego opracowaly specjalne klucze do ich odkrecania. Jasli fabryki skrecaly by raz na cale zycie samochodu to smarowali by w nich gwinty jakim spremolitem i by sie nie dalo odkrecic. Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane.


Nie wiem na jak długo oceniana jest żywotność takiego ocynkowanego przewodu, ale sąsiad w kilkuletnim Lanosie zatrzymał się ZA skrzyżowaniem, zamiast przed. Akurat wtedy mu się przewód rozszczelnił. Na szczęście nie było nikogo na kursie kolizyjnym.
Inny przypadek, który znam, Ford Fusion, też kilkuletni, do wycieku płynu doszło przy wjeżdżaniu do garażu. Niby potencjalnie mniej szkodliwy przypadek. Samochód zatrzymał się na stole warsztatowym. Prędkość żadna, ale właściciel nie zdążył zaciągnąć ręcznego. Zderzak, lampa, maska do wymiany, stół przeżył.

Skoro producent zaleca wymianę takiego elementu, to ma świadomość że to padnie. On jest kryty, "zalecił wymianę", ale do cholery, to nie łożysko, że jak padnie, to dojedziesz do warsztatu, albo przynajmniej się uda zatrzymać wtedy, gdy chcesz, nie gdy samochód pozwoli. To zajebiście ważny element, ważniejszy niż silnik - powinien być wieczny.

--
viktorius

Data: 2019-04-14 12:30:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
Klucze do przewodów hamulcowych
Hello viktorius,

Monday, March 18, 2019, 11:42:44 AM, you wrote:

Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac
odkrecic. I dlatego opracowaly specjalne klucze do ich odkrecania.
Jasli fabryki skrecaly by raz na cale zycie samochodu to smarowali
by w nich gwinty jakim spremolitem i by sie nie dalo odkrecic.
Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo
wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane.

Nie wiem na jak długo oceniana jest żywotność takiego ocynkowanego przewodu, ale sąsiad w kilkuletnim Lanosie zatrzymał się ZA skrzyżowaniem, zamiast przed. Akurat wtedy mu się przewód rozszczelnił.
Na szczęście nie było nikogo na kursie kolizyjnym.
Inny przypadek, który znam, Ford Fusion, też kilkuletni, do wycieku płynu doszło przy wjeżdżaniu do garażu. Niby potencjalnie mniej szkodliwy przypadek. Samochód zatrzymał się na stole warsztatowym. Prędkość żadna, ale właściciel nie zdążył zaciągnąć ręcznego. Zderzak,
lampa, maska do wymiany, stół przeżył.

Skoro producent zaleca wymianę takiego elementu, to ma świadomość że to
padnie. On jest kryty, "zalecił wymianę", ale do cholery, to nie łożysko, że jak padnie, to dojedziesz do warsztatu, albo przynajmniej się uda zatrzymać wtedy, gdy chcesz, nie gdy samochód pozwoli. To zajebiście ważny element, ważniejszy niż silnik - powinien być wieczny.

Problem w tym, że Polacy jeżdżą samochodami dłużej niż fabryka
zakładała. Mój Lanos (od roku stoi) przejeździł 19 lat i prawie 280
kkm. Gdyby pedalarz nie wbił mu się w przednią szybę - jeździłby
dalej. Przewody hamulcowe wymienione na miedziane parę lat temu.
Po gwałtownym hamowaniu przed automatycznymi światłami (pół sekundy
żółtych, czerwone) na następnym skrzyżowaniu już nie miałem hamulców.

Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
zauważyłem.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-04-14 23:58:21
Autor: Kris
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:


Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
zauważyłem.
W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po hamulcach i za chwilę hamulce nie działają
Pękł wężyk przy jednym z kół Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było

Data: 2019-04-15 09:31:01
Autor: viktorius
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 2019-04-15 o 08:58, Kris pisze:
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:


Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
zauważyłem.
W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po hamulcach i za chwilę hamulce nie działają
Pękł wężyk przy jednym z kół
Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było


Ja tez nie potwierdzam "niezależności" dwuobwodowego układu. Jak tył walnął (tłoczek się rozszczelnił) to przodu też nie było.
Powinno być jak w traktorach, dwie pompy, dwa osobne układy, tylko uruchamiane mechanicznie jednym pedałem :)

--
viktorius

Data: 2019-04-15 10:06:29
Autor: yabba
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 15-04-2019 o 09:31, viktorius pisze:
W dniu 2019-04-15 o 08:58, Kris pisze:
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:


Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
zauważyłem.
W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po hamulcach i za chwilę hamulce nie działają
Pękł wężyk przy jednym z kół
Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było


Ja tez nie potwierdzam "niezależności" dwuobwodowego układu. Jak tył walnął (tłoczek się rozszczelnił) to przodu też nie było.
Powinno być jak w traktorach, dwie pompy, dwa osobne układy, tylko uruchamiane mechanicznie jednym pedałem :)


Pompa hamulcowa ma wyrównywacz ciśnień pomiędzy sekcjami w postaci sprężyny rozdzielającej tłoczki obwodów. W przypadku rozszczelnienia jednego z obwodów, utrudnia to wytworzenie normalnego ciśnienia przy hamowaniu sprawnym obwodem.

yabba

Data: 2019-02-24 19:32:34
Autor: Twardy
Klucze do przewodów hamulcowych
JDX wrote:
https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych? Na wygodzie w stosunku do zwykłych
płaskich?

Dzięki takiej konstrukcji klucza redukuje się ryzyko urwania odpowietrznika lub zniszczenia jego krawędzi - odpowietrzniki są podatne na takie uszkodzenia ze względu na mocne zapiekanie gwintów w zacisku hamulcowym, spowodowane wysoką temperaturą w trakcie hamowania.

--
Pozdr.
T.

Data: 2019-02-24 19:59:27
Autor: J.F.
Klucze do przewodów hamulcowych
Dnia Sun, 24 Feb 2019 19:32:34 +0100, Twardy napisał(a):
JDX wrote:
https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych? Na wygodzie w stosunku do zwykłych
płaskich?

Dzięki takiej konstrukcji klucza redukuje się ryzyko urwania odpowietrznika lub zniszczenia jego krawędzi - odpowietrzniki są podatne na takie uszkodzenia ze względu na mocne zapiekanie gwintów w zacisku hamulcowym, spowodowane wysoką temperaturą w trakcie hamowania.

W cywilnym samochodzie raczej nie jest bardzo goracy.
W dodatku cywilny plyn wrze raczej ponizej 200C, wiec to zapiekanie to
raczej z innych przyczyn...

J.

Data: 2019-02-24 20:31:35
Autor: Kaczin
Klucze do przewodów hamulcowych
W dniu 24.02.2019 o 19:32, Twardy pisze:
JDX wrote:
https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678 Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych? Na wygodzie w stosunku do zwykłych
płaskich?

Dzięki takiej konstrukcji klucza redukuje się ryzyko urwania odpowietrznika lub zniszczenia jego krawędzi - odpowietrzniki są podatne na takie uszkodzenia ze względu na mocne zapiekanie gwintów w zacisku hamulcowym, spowodowane wysoką temperaturą w trakcie hamowania.


Dobry zwyczaj nakazuje napisać, że to co wkleiłeś pochodzi ze strony swiatnarzedzi.pl.

--
Kaczin

Data: 2019-02-24 20:53:24
Autor: PiteR
Klucze do przewodów hamulcowych
na  ** p.m.s **  JDX pisze tak:

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega specjalność specjalnych
kluczy do przewodów hamulcowych? Na wygodzie w stosunku do zwykłych
płaskich?

Różnica jest taka, że płaskie zjeżdzdzają nakretkę na okrągło a te specjalne łamią sie przy trzonku.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Klucze do przewodów hamulcowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona