Data: 2019-02-24 18:51:20 | |
Autor: Akarm | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 2019-02-24 o 02:04, JDX pisze:
https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678 Nie pytałbyś, gdybyś kiedykolwiek spróbował odkręcić kilkuletni przewód hamulcowy kluczem płaskim. -- Akarm http://bykom-stop.cba.pl/ Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego |
|
Data: 2019-02-24 20:09:17 | |
Autor: JDX | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
On 2019-02-24 18:51, Akarm wrote:
W dniu 2019-02-24 o 02:04, JDX pisze:A że nigdy nie odkręcałem przewodów hamulcowych jakimkolwiek kluczem, to pytam... |
|
Data: 2019-02-26 14:09:56 | |
Autor: viktorius | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 2019-02-24 o 20:09, JDX pisze:
On 2019-02-24 18:51, Akarm wrote:Zwykły płaski klucz naciska tylko na 2 krawędzie śruby/nakretki. Jak zapieczone (o co nietrudno w tym przypadku) to zamiast odkrecić, obrabiasz na okragło. Rozwiazaniem jest klucz oczkowy, bo uzywa wszystkich 6-ciu krawędzi na raz. Ale oczka nie zalożysz, bo masz od góry przewód hamulcowy. Kompromisem jest taki klucz jak z linka, używajacy 5 z 6 możliwych krawędzi. -- viktorius |
|
Data: 2019-02-28 23:09:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 2019-02-26 o 14:09, viktorius pisze:
Zwykły płaski klucz naciska tylko na 2 krawędzie śruby/nakretki. Jak zapieczone (o co nietrudno w tym przypadku) to zamiast odkrecić, obrabiasz na okragło. Tu jeszcze warto pamiętać że zazwyczaj przyczyną takiego stanu rzeczy będzie to, że ktoś po prostu za mocno dokręcił przewody. Instrukcja serwisowa Hondy mówi 15Nm, a to wcale nie jest mocno - zwykły klucz płaski powinien wystarczyć bez problemu do dokręcania i odkręcania. Problem jest taki, że wielu "mechaników" dowala śruby ile ma siły i potem trudno się dziwić, że się to nie chce odkręcić. -- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl |
|
Data: 2019-03-01 08:43:56 | |
Autor: viktorius | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 2019-02-28 o 23:09, Tomasz Pyra pisze:
Dokręcić, owszem, płaskim. Odkręcić, to za tydzień to i tym samym dasz radę. Jak odkręcasz po kilku latach, bo zacisk trzeba wymienić/zregenerować, to płaskim możesz nie dać rady. Problem jest taki, że wielu "mechaników" dowala śruby ile ma siły i potem trudno się dziwić, że się to nie chce odkręcić. No to chyba w fabryce tez dają ciała, bo takie również w cholerę trudno odkrecić po latach. Liczy się nie siła dokręcenia, a czas/korozja/sól/bród. -- viktorius |
|
Data: 2019-03-07 08:09:23 | |
Autor: Lewis | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 2019-03-01 o 08:43, viktorius pisze:
W dniu 2019-02-28 o 23:09, Tomasz Pyra pisze:A wystarczyłoby używać smarów ceramicznych na styk przewodu z nakrętką bo to tu najczęściej powstaje problem :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2019-03-06 23:36:57 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
Napisz o swoich przemysleniach do fabryki samochodow i jak odpisza to sie podziel informacja.
|
|
Data: 2019-03-07 08:51:18 | |
Autor: viktorius | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 2019-03-07 o 08:36, Zenek Kapelinder pisze:
Napisz o swoich przemysleniach do fabryki samochodow i jak odpisza to sie podziel informacja.Fabryki "optymalizuja koszty" prowadząc przewody nie miedziane, ale żelazne, które korodują i masz niespodziewany problem z zatrzymaniem się. Raczej księgowi nie podpiszą się pod dołożeniem do procesu produkcyjnego jakiegoś tam wypaśnego smaru ceramicznego. Bo nie zakładają, że taki przewód trzeba kiedykolwiek odkręcić. -- viktorius |
|
Data: 2019-03-09 05:01:06 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac odkrecic. I dlatego opracowaly specjalne klucze do ich odkrecania. Jasli fabryki skrecaly by raz na cale zycie samochodu to smarowali by w nich gwinty jakim spremolitem i by sie nie dalo odkrecic. Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane.
|
|
Data: 2019-03-18 11:42:44 | |
Autor: viktorius | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 2019-03-09 o 14:01, Zenek Kapelinder pisze:
Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac odkrecic. I dlatego opracowaly specjalne klucze do ich odkrecania. Jasli fabryki skrecaly by raz na cale zycie samochodu to smarowali by w nich gwinty jakim spremolitem i by sie nie dalo odkrecic. Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane. Nie wiem na jak długo oceniana jest żywotność takiego ocynkowanego przewodu, ale sąsiad w kilkuletnim Lanosie zatrzymał się ZA skrzyżowaniem, zamiast przed. Akurat wtedy mu się przewód rozszczelnił. Na szczęście nie było nikogo na kursie kolizyjnym. Inny przypadek, który znam, Ford Fusion, też kilkuletni, do wycieku płynu doszło przy wjeżdżaniu do garażu. Niby potencjalnie mniej szkodliwy przypadek. Samochód zatrzymał się na stole warsztatowym. Prędkość żadna, ale właściciel nie zdążył zaciągnąć ręcznego. Zderzak, lampa, maska do wymiany, stół przeżył. Skoro producent zaleca wymianę takiego elementu, to ma świadomość że to padnie. On jest kryty, "zalecił wymianę", ale do cholery, to nie łożysko, że jak padnie, to dojedziesz do warsztatu, albo przynajmniej się uda zatrzymać wtedy, gdy chcesz, nie gdy samochód pozwoli. To zajebiście ważny element, ważniejszy niż silnik - powinien być wieczny. -- viktorius |
|
Data: 2019-04-14 12:30:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
Hello viktorius,
Monday, March 18, 2019, 11:42:44 AM, you wrote: Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac Nie wiem na jak długo oceniana jest żywotność takiego ocynkowanego przewodu, ale sąsiad w kilkuletnim Lanosie zatrzymał się ZA skrzyżowaniem, zamiast przed. Akurat wtedy mu się przewód rozszczelnił. Skoro producent zaleca wymianę takiego elementu, to ma świadomość że to Problem w tym, że Polacy jeżdżą samochodami dłużej niż fabryka zakładała. Mój Lanos (od roku stoi) przejeździł 19 lat i prawie 280 kkm. Gdyby pedalarz nie wbił mu się w przednią szybę - jeździłby dalej. Przewody hamulcowe wymienione na miedziane parę lat temu. Po gwałtownym hamowaniu przed automatycznymi światłami (pół sekundy żółtych, czerwone) na następnym skrzyżowaniu już nie miałem hamulców. Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie zauważyłem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-04-14 23:58:21 | |
Autor: Kris | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po hamulcach i za chwilę hamulce nie działają Pękł wężyk przy jednym z kół Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było |
|
Data: 2019-04-15 09:31:01 | |
Autor: viktorius | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 2019-04-15 o 08:58, Kris pisze:
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Ja tez nie potwierdzam "niezależności" dwuobwodowego układu. Jak tył walnął (tłoczek się rozszczelnił) to przodu też nie było. Powinno być jak w traktorach, dwie pompy, dwa osobne układy, tylko uruchamiane mechanicznie jednym pedałem :) -- viktorius |
|
Data: 2019-04-15 10:06:29 | |
Autor: yabba | |
Klucze do przewodów hamulcowych | |
W dniu 15-04-2019 o 09:31, viktorius pisze:
W dniu 2019-04-15 o 08:58, Kris pisze: Pompa hamulcowa ma wyrównywacz ciśnień pomiędzy sekcjami w postaci sprężyny rozdzielającej tłoczki obwodów. W przypadku rozszczelnienia jednego z obwodów, utrudnia to wytworzenie normalnego ciśnienia przy hamowaniu sprawnym obwodem. yabba |
|