Klucze rurowe - jakie?

Data: 2019-02-12 21:02:42
Autor: Jacek
Klucze rurowe - jakie?
Czasami muszę odkręcić jakiś element w trudno dostępnym miejscu (serwis, ale nie samochodowy). Ostatnio musiałem zeszlifować nasadkę 22 mm, aby się zmieściła w gniazdo, gdzie jest śruba.
Idealne do tego są klucze rurowe, takie z szeroką, okrągłą częścią środkową.
Niestety mam do wyboru albo Topex, które się nie nadają do mojej roboty z racji, bo to nie ta wytrzymałość, albo widzę klucze Beta, Unior albo Gedore w cenie ponad 400 zł za komplet.
Czy Koledzy mi coś doradzą? Jest jakaś marka pośrednia między Topex a Gedore, żeby była rozsądna cena ale materiał miał właściwą wytrzymałość?
Ewentualnie czy są jakieś nasadki 1/2 cala o cienkich ściankach?
Jacek

Data: 2019-02-12 12:53:10
Autor: Pablo Eldiablo
Klucze rurowe - jakie?
W dniu wtorek, 12 lutego 2019 21:02:45 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
[...]

Jonnesway popatrz, cana pośrodku, jakość chyba bliżej beta niż topexa.
pablo

Data: 2019-02-12 21:17:24
Autor: PiteR
Klucze rurowe - jakie?
na  ** p.m.s **  Jacek pisze tak:

Niestety mam do wyboru albo Topex, które się nie nadają do mojej
roboty z racji, bo to nie ta wytrzymałość, albo widzę klucze Beta,
Unior albo Gedore w cenie ponad 400 zł za komplet.

No to chyba niedrogo do pracy?

[...]

Jest obecnie kilka kluczy, które odkręcą piastę passata B5
a więc odkręcą wszystko. Potrzebujesz tylko przejść się do sklepu i metodą Macajewa wybrać sobie cienką ściankę.

np Tengtools, King Tony, Condor Werkzeug.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-13 09:15:08
Autor: Jacek
Klucze rurowe - jakie?
W dniu 12.02.2019 o 22:17, PiteR pisze:

No to chyba niedrogo do pracy?
Jakbym tych kluczy używał choćby raz w miesiącu, to nie ma sprawy, ale to się zdarza rzadziej.

Dzięki. Pójdę pomacać.
Jacek

Data: 2019-02-12 22:43:53
Autor: Irek.N.
Klucze rurowe - jakie?
Zobacz czy przypadkiem Proxxon nie robi takich jak szukasz.
O dziwo robią narzędzia nie tylko dla majsterkowiczów.
Trwałość bez zarzutu (stosujemy w pracy kilka zestawów, małych dużych) a cena bardzo rozsądna. Nie wiem tylko czy mają akurat to co potrzebujesz.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-02-12 22:53:22
Autor: PiteR
Klucze rurowe - jakie?
na  ** p.m.s **  Irek.N. pisze tak:

Zobacz czy przypadkiem Proxxon nie robi takich jak szukasz.
O dziwo robią narzędzia nie tylko dla majsterkowiczów.
  ^^^^^^^^^^^^^
Nie będę się głowił, zapytam. Zapytać zawsze można co nie? ;)

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-13 01:49:59
Autor: Uncle Pete
Klucze rurowe - jakie?
On 2019-02-12 21:02, Jacek wrote:
[...]

Mechanik samochodowy kiedyś polecił mi Yato. Niby ta sama firma co Topex, a faktycznie jakość jest dobra, jak na razie nie zawiodłem się (mam zestawy kluczy płaskich, nasadowych i thorxów). Widzę, że produkują także klucze rurowe.

Data: 2019-02-13 09:12:37
Autor: Jacek
Klucze rurowe - jakie?
W dniu 13.02.2019 o 01:49, Uncle Pete pisze:
[...]
No właśnie. Mam z Yato komplet kluczy nasadowych 1/4 i są zupełnie ok. Imbusy Yato powiedziałbym, że średnie na 3+. Natomiast rurowych Yato nie znalazłem. To znaczy są, ale z wąską, sześciokątną częścią środkową, a takie mi się nie nadają. Musi być w miarę cienka ścianka i pusty w środku.
Jacek

Data: 2019-02-14 02:51:46
Autor: JDX
Klucze rurowe - jakie?
On 2019-02-13 09:12, Jacek wrote:
[...]
Imbusy Yato powiedziałbym, że średnie na 3+.
Mam zestaw imbusów Yato kupionych specjalnie do serwisowania moich
rowerów i IMO to totalne gówno. Dosłownie, takie miękkie są. :-)

Data: 2019-02-14 11:59:59
Autor: Budzik
Klucze rurowe - jakie?
Użytkownik JDX jdx@onet.pl ...

Imbusy Yato powiedziałbym, że średnie na 3+.

Mam zestaw imbusów Yato kupionych specjalnie do serwisowania moich
rowerów i IMO to totalne gówno. Dosłownie, takie miękkie są. :-)

Biorac pod uwage ze czesto widuje yato nawet w warsztatach samochodowych to moze imbusy sa jakos wybitnie gorsze od całej reszty?

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2019-02-14 15:07:53
Autor: JDX
Klucze rurowe - jakie?
On 2019-02-14 12:59, Budzik wrote:
[...]
Biorac pod uwage ze czesto widuje yato nawet w warsztatach samochodowych to moze imbusy sa jakos wybitnie gorsze od całej reszty?
Ups, zwracam honor marce Yato. Moje ,,rowerowe" imbusy są marki Topex.
Specjalnie zajrzałem do skrzynki narzędziowej.

Data: 2019-02-13 14:39:48
Autor: Q,E,D.
Klucze rurowe - jakie?
Ja używam HoniTon i sobie chwalę

Q.E.D.

Data: 2019-02-15 07:38:41
Autor: Pablo Eldiablo
Klucze rurowe - jakie?
[...]

I jeszcze NEO tools niezłe są (cena/jakość) - przynajmniej jak chodzi o nasadowe i grzechotki.

Ogólnie fajnie by było wyposażyć sobie garaż od dołu do góry Facom, Hazet itp. :-)

Klucze rurowe - jakie?