Kneblowanie ust na porządku dziennym w RP i jawnym symptomem totalitaryzmu UE

Data: 2009-09-24 23:39:40
Autor: Antenka
Kneblowanie ust na porządku dziennym w RP i jawnym symptomem totalitaryzmu UE
Ks. dr Piotr Kieniewicz MIC, Katedra Teologii Życia Katolickiego
Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II :
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

"Wyrok sądu w sprawie Alicji Tysiąc przeciw "Gościowi Niedzielnemu"
jest niezwykle znaczący, zarówno ze względu na swoje ideologiczne
podłoże, jak i możliwe konsekwencje. Chociaż bowiem w Polsce nie
obowiązuje prawo precedensu, ten wyrok może mieć taki charakter.

Po pierwsze, uderza on w wolność wypowiedzi, zwłaszcza w odniesieniu
do dziennikarzy. Chociaż bowiem sąd mówi, iż wolno powiedzieć, że
aborcja jest zabójstwem, to nie pozwala tego powiedzieć w odniesieniu
do konkretnej osoby. Powiedzmy to wprost: to jest absolutny absurd.
Jeżeli mogę powiedzieć, że ludobójstwo jest złe, a nie wolno mi
powiedzieć, że ktoś w nim uczestniczy, to brak w tym logiki. Przecież
cała rzecz, na przykład jeśli chodzi o sprawę Katynia, dotyczy tego,
że chcemy ujawnić konkretne nazwiska, czyli wskazać, kto jest za to
odpowiedzialny. Papież Jan Paweł II niejednokrotnie mówił, iż
prawdziwie odpowiedzialne za grzech są tylko konkretne osoby. Zatem
jeśli mówimy, że aborcja jest zabójstwem, to znaczy, iż ktoś się jej
dopuścił. Oczywiście pani Alicja Tysiąc się jej nie dopuściła,
ponieważ nie zabiła swego dziecka, ale usiłowała to zrobić. Nasz
kodeks karny przewiduje karę dla osób usiłujących dokonać zabójstwa.
Dlatego uważam, że pozew Alicji Tysiąc był niesłuszny, a wyrok jest
motywowany nie merytorycznie, a ideologicznie.
Po drugie, trzeba zaznaczyć, że autorem artykułu w "Gościu
Niedzielnym" był ksiądz, a tezy postawione w artykule są wyrazem
nauczania Kościoła katolickiego. Wobec tego takie orzeczenie sądu
odbieram jako próbę zakneblowania ust Kościołowi: nie wolno nauczać
tego, czego naucza od zawsze (nauczanie w kwestii aborcji sięga
przełomu I i II wieku, czyli początków Kościoła). Dlatego w moim
przekonaniu wyrok stanowi próbę wejścia władzy sądowniczej w
kompetencje Kościoła, co moim zdaniem narusza konstytucyjny rozdział
Kościoła od państwa. Struktura państwa demokratycznego zakłada, że
istnieje wolność wypowiedzi i że Kościół ma prawo przekazywać swoje
nauczanie w odniesieniu do wiary i moralności. Kwestia aborcji należy
do jednego i do drugiego.
Co dalej? Jeżeli sąd wyższej instancji nie oddali wyroku i nie uda się
kasacja, to wydaje mi się, że najsłuszniejszym wyborem byłaby odmowa
wykonania wyroku, nawet za cenę więzienia. Co doprowadziłoby do tego,
że w wolnej rzekomo Polsce wróciłaby kategoria więźniów sumienia.
Kościół kieruje się pewnymi zasadami, od których nie odstąpi, bo
odstąpić nie może. Są dwa dogmaty, które obligują nas do tego, byśmy
szanowali życie od poczęcia, czyli dogmat o Wcieleniu (Bóg stał się
człowiekiem, przyjął ludzkie ciało w momencie poczęcia) oraz dogmat o
Niepokalanym Poczęciu - Maryja otrzymuje łaskę, którą może otrzymać
tylko osoba. Dlatego Kościół nie odróżnia zarodka od dziecka, tak jak
nie odróżnia zarodka od starca, a starca od dziecka. Po prostu
człowiek jest człowiekiem.
Na marginesie pragnę zauważyć, że Alicja Tysiąc ma pretensje do
"Gościa Niedzielnego" o opublikowanie jej wizerunku i wymienienie jej
z nazwiska. Ale przecież ta pani pozwała do sądu całe państwo polskie.
Zastanawia, że jak długo media ją chwaliły, wszystko było w porządku.
Problem pojawił się wtedy, gdy stanowisko zajął "Gość Niedzielny"".

Antenka

Data: 2009-09-25 08:53:02
Autor: Grzegorz Z.
a co z artystką Nieznalską?
Ją wolno było "kneblować" i nie był to "jawny symptom totalitaryzmu" ?

Data: 2009-09-25 09:12:26
Autor: CYC
a co z artystką Nieznalską?

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:bzandpfe4g7y$.1gteru53ybzvk.dlg40tude.net...
Ją wolno było "kneblować" i nie był to "jawny symptom totalitaryzmu" ?

-- "Każdy myślący człowiek jest ateistą" - E.Hemingway

Szczytem obludy i zaklamania jest nazywanie glosem pelnym oburzenia totalitaryzmem tego , co sami na porzadku dziennym robia czarni i ich zwolennicy .
Nikt bardziej jak czarni nie usiluja zamknac usta ludziom myslacym choc odrobine inaczej niz oni . U nich takie myslenie to walka z kosciolem , Polska i Bogiem , to ranienie uczuc religijnych nawet wtedy , kiedy na ksiedza zboczenca pedofila , mowi sie pedofil .

cyc

Data: 2009-09-25 11:37:24
Autor: VicAbarca
Kneblowanie ust na porządku dziennym w RP i jawnym symptomem totalitaryzmu UE
Antenka пишет:
 ChociaĹź bowiem sąd mĂłwi, iĹź wolno powiedzieć, Ĺźe
aborcja jest zabójstwem, to nie pozwala tego powiedzieć w odniesieniu
do konkretnej osoby. Powiedzmy to wprost: to jest absolutny absurd.

To takie proste a ksiadz Kieniewicz nie pojmuje. A jest pracownikiem naukowym uniwersytetu, i to w randze doktora :)

Po prostu: wolno ci uwazac, ze aborcja jest zabojstwem, tak jak innemu wolno uwazac, ze zabojstwem nie jest.
Ale nazwanie kogos zabojca, bo usunal ciaze (a w zasadzie tylko chcial), to juz nie jest tylko manifestowanie swojego pogladu. To juz jest klamstwo. I to takie klamstwo, ktore narusza dobre imie czlowieka.

Jesli ktos jest zabojca, to ma "na koncie" wyrok za zabojstwo.

--
Vic

Data: 2009-09-25 13:11:35
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Antenka пишет:
> [...]

Jesli ktos jest zabojca, to ma "na koncie" wyrok za zabojstwo.

Wziąwszy pod uwagę głupotę (+fałsz) powyzszej wypowiedzi, należałby rozważyć czy zabójstwo jej autora - VisAbarca - jest morderstwem?
Jedni mogą uznać że tak - inni że nie. Kwestia wolności sumienia.
Warto zauważyć, że nienarodzone dziecko nie zawiniło żadnymi głupotami.

Data: 2009-09-25 13:39:12
Autor: VicAbarca
kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl пишет:
[...]

Dam ci dobra rade, nie nazywaj publicznie morderca kogos, kto nie ma wyroku za morderstwo. Stosowanie sie do tej rady na pewno pozytywnie wplynie na twoj budzet domowy...

--
Vic

Kneblowanie ust na porządku dziennym w RP i jawnym symptomem totalitaryzmu UE