Knucie to żywioł PiS.

Data: 2016-05-07 05:16:58
Autor: stevep
Knucie to żywioł PiS.
# 1. Prezes TK w TVN24 ujawnił: Rozmawiałem z wysłannikiem J. Kaczyńskiego
2. Nie zdradził, kim był "emisariusz" prezesa PiS
3. Ujawnił, że spotkania dotyczyły kompromisu ws. Trybunału

Prof. Andrzej Rzepliński ujawnił w TVN24, że dwa razy rozmawiał z  "emisariuszem" Jarosława Kaczyńskiego.

- W imieniu Jarosława Kaczyńskiego rozmawiał ze mną pewien dżentelmen -  relacjonował w TVN24 prof. Rzepliński. Zastrzegł, że nie może ujawnić jego  nazwiska. Zaznaczył, że to "bardzo ciekawy człowiek, bardzo inteligentny".  - Mówi, żebym zrozumiał, że prezesowi tej partii - po tych wszystkich  słowach, które zostały wypowiedziane - trudno będzie zaproponować to, co  jest po wyrokach Trybunału oczywiste, że ruszamy do przodu. Że wszystkim,  także politykom rządzącym, potrzebny jest Trybunał pracujący w oparciu o  ustawę z czerwca 2015 r. Ja powiedziałem, że rozumiem - opisywał  Rzepliński. Zgodnie z relacją prezesa TK emisariusz powiedział, iż zostały  przeprowadzone analizy orzecznictwa TK, z których wynika, iż Trybunał nie  prowadził nigdy żadnej wojny z żadnym rządem, a wśród "sędziów nie ma w  ogóle ochotników na jakąkolwiek wojnę z jakimkolwiek rządem". Tymczasem w  PiS - jak mówił - wcześniej było przekonanie, że trzeba zmienić TK, aby  móc po swojemu rządzić.

Jednocześnie - jak powiedział Rzepliński - pod koniec pierwszej rozmowy  pojawiła się informacja, że w kręgu posłów są tacy, którzy zmierzają do  twardych rozwiązań, np. radykalnego obcięcia wynagrodzeń sędziów.  Wyjaśnił, że do rozmowy tej nie doszło w Trybunale oraz, że brał w niej  udział "wybitny już nieczynny prawnik polski".

Po dwóch czy trzech tygodniach doszło do kolejnej rozmowy - tym razem w  Trybunale - w której brał udział jeszcze jeden sędzia TK - opisywał prezes  TK. Rozmowa była krótsza, ale - jak określił Rzepliński - "przyjazna".  Mówiono wówczas o szansie "posunięcia sprawy do przodu" oraz o tym, jak TK  zareagowałby na "zaproszenie trzech sędziów do ślubowania i opublikowanie  grudniowego wyroku Trybunału". Prezes TK przyznał, że z rozmowy tej  wywnioskował, iż publikacja orzeczeń TK wchodzi w grę.. Jego zdaniem  niewykluczone jest, że może dojść do trzeciej rozmowy. #
Ze strony:
http://skroc.pl/ce021

--
stevep

Data: 2016-05-07 10:44:18
Autor: Pajdak
Knucie to żywioł PiS.
Użytkownik "stevep" <steveo011@tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.yg2oqkgx77twfsstevep-komputer.radom.vectranet.pl...
# 1. Prezes TK w TVN24 ujawnił: Rozmawiałem z wysłannikiem J. Kaczyńskiego
2. Nie zdradził, kim był "emisariusz" prezesa PiS
3. Ujawnił, że spotkania dotyczyły kompromisu ws. Trybunału

Kompromisu na warunkach PiS. Mam nadzieję, że prezes TK nie da się wrobić w gierki prezesa PiS.

--
Lepudruk

Knucie to żywioł PiS.