Koła i amoryzator na 26" w nowej ramie 2 7.5" - da się?

Data: 2014-09-02 12:01:19
Autor: qrt
Koła i amoryzator na 26" w nowej ramie 2 7.5" - da się?
Dnia Mon, 01 Sep 2014 14:17:20 +0200, froff napisał(a):

Nie wiem bowiem, czy rowery 27.5 są z zasady tak samo zawieszone jak były te 26.5 czy konstrukcyjnie nieco wyżej.
Różnica jest 3.17cm na połowie średnicy koła; gdyby mi ktoś obniżył support o tyle to byłoby raczej za nisko

zasadniczo rowery niezalenie od wielkości koła mają support mniej wiecej na
tej samej wysokości nad ziemią. Wiec zakładając mniejsze koła będzie niżej. Inna sprawa ze różne typy rówerów (zaleznie od zastosowania) mogą mieć
support na różnej wysokości (np torówki czy fule) - ale ma to raczej
zwiazek z zastosowaniem (by nie haczyć korbą o podłoże) niż z wielkością
koła

Data: 2014-09-03 14:14:57
Autor: froff
On 02.09.2014 12:01, qrt wrote:
[...]

A no własnie "mniej więcej". Trzeba by zatem szukać takiej ramy gdzie jest to więcej - tylko, że może to być trudne do oceny a producenci chyba takich danych nie podają :(

Data: 2014-09-04 08:06:56
Autor: Wojciech
[...]

???
W czasach kiedy kupowałem ostatnią ramę podawali.
Czasem prześwit (ci mniej inteligentni), czasem odległość od linii  osi kół, ale coś było. Fakt że są to dane oparte na ustawieniach wzorcowych i trzeba by poszukać jakie to są wartości (np. wzorcowy amortyzator).

Koła i amoryzator na 26" w nowej ramie 2 7.5" - da się?