Koło zapasowe w komorze silnika

Data: 2011-09-01 21:48:33
Autor: Dykus
Koło zapasowe w komorze silnika
Witam,

Przeglądam sobie odcinki programu Sonda i to mnie zaskoczyło - koło zapasowe w komorze silnika:
http://dykus.republika.pl/sonda1.jpg

Ciekawe rozwiÄ…zanie. :)

Tu widać kawałek maski (chyba) tego samochodu - chyba najlepsze ujęcie z całego filmu:
http://dykus.republika.pl/sonda2.jpg

Co to za model Fiata? Na Autocentrum nie potrafię znaleźć podobnego wyglądem.

Od razu kilka pytań:
1. To "dojazdówka" czy normalne koło?
2. Czy trzeba ściągać filtr powietrza, żeby to wyjąć? ;)
3. Do czego jest ten wlot powietrza z lewej strony przez maskę? To kanał powietrza do kabiny?

Nie, żebym sobie też chciał wsadzić takie koło do silnika - pytam z ciekawości. :)

Link do oryginalnego filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-09-01 20:57:09
Autor: Waldek Godel
Koło zapasowe w komorze silnika
Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:48:33 +0200, Dykus napisał(a):

Przegl±dam sobie odcinki programu Sonda i to mnie zaskoczyło - koło zapasowe w komorze silnika:
http://dykus.republika.pl/sonda1.jpg

Ciekawe rozwi±zanie. :)

Tu widać kawałek maski (chyba) tego samochodu - chyba najlepsze ujęcie z całego filmu:
http://dykus.republika.pl/sonda2.jpg

Co to za model Fiata? Na Autocentrum nie potrafię znaleĽć podobnego wygl±dem.

Ritmo.
Tak samo miał Citroen CX:
http://www.flickr.com/photos/34107011@N08/4026663137/

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-09-01 22:01:20
Autor: p0li
O->Dnia 2011-09-01 21:57:09 niejaki Waldek Godel napisał:
[...]

ponadto zastava 1100 - a podejrzewam że i fiat-protoplasta miał tak samo
(chyba 124)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-01 21:18:18
Autor: Wmak
p0li <p0li@poczta.onet.pl> napisał(a):
ponadto zastava 1100 - a podejrzewam że i fiat-protoplasta miał tak samo
(chyba 124)

Zastava 1100p była jugosłowiańsk± wersj± fiata 128.
Pod mask± było pełnowymiarowe koło zapasowe.
JeĽdziłem tym autem na pocz±tku lat 80-tych i dobrze pamiętam moment, gdy w pierwsz± zimę stanu wojennego po posiłku w restauracji Forum (chyba tak się nazywała, naprzeciwko KuĽni) w Wilanowie zauważyłem uchylon± maskę i po otwarciu kumpel krzykn±ł: "o Q...a ! motor ci ukradli".
Ukradli tylko koło ale zrobiło się okropnie pusto w komorze silnika.
Chcieli też ukra¶ć akumulator ale uratował go solidny kabel elektryczny, z którego zrobiłem uchwyt do noszenia w celu ładowania.
Zesztywniały na mrozie supeł na kablu nie dał się złodziejom rozpl±tać a akumulator nie był w ogóle zamocowany, tylko owinięty tym kablem stał sobie w korytku.

Data: 2011-09-01 22:20:17
Autor: jerzu
On Thu, 1 Sep 2011 22:01:20 +0200, p0li <p0li@poczta.onet.pl> wrote:

ponadto zastava 1100 - a podejrzewam że i fiat-protoplasta miał tak samo
(chyba 124)

Fiat 127. Koło w komorze silnika, zgadza się.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-09-01 13:32:20
Autor: Alex81
On 1 Wrz, 22:20, jerzu <to_jest_fajans.je...@poczta.onet.pl> wrote:
On Thu, 1 Sep 2011 22:01:20 +0200, p0li <p...@poczta.onet.pl> wrote:
>ponadto zastava 1100 - a podejrzewam że i fiat-protoplasta miał tak samo
>(chyba 124)

Fiat 127. Koło w komorze silnika, zgadza się.

To bardzo fajnie, tylko protoplast± Zo¶ki był Fiat 128 ;-)

--
pzdr
Alex

Data: 2011-09-01 22:48:51
Autor: p0li
O->Dnia 2011-09-01 22:32:20 niejaki Alex81 napisał:
[...]

i ztcp 127 nie miał koła w komorze a 128 miał

tu fotki 127
http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&p=604860

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-02 07:13:38
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-09-01 21:57, Waldek Godel pisze:
Ritmo.
Tak samo miał Citroen CX:
http://www.flickr.com/photos/34107011@N08/4026663137/

126p i garbus, z tym, ze one mialy kolo w komorze silnika, a silnik w bagazniku ;)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-09-01 21:53:18
Autor: venioo
Koło zapasowe w komorze silnika
Fiat Ritmo

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-01 21:56:42
Autor: Maciek
Koło zapasowe w komorze silnika
Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:48:33 +0200, Dykus napisał(a):

(...)

Na zdjeciu wyglada na Fiata Ritmo.

Bylo to spotykane i w innych autach - m.in. Citroen CX mial zapas pod
maska.

A taki Trabant to mial nad silnikiem bak :)

Cuda, panie.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-09-02 02:09:39
Autor: AL
W dniu 2011-09-01 21:56, Maciek pisze:
Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:48:33 +0200, Dykus napisał(a):

(...)

Na zdjeciu wyglada na Fiata Ritmo.

dokladnie - choc nie wiedzialem, ze w tych fiatach tak bylo

Bylo to spotykane i w innych autach - m.in. Citroen CX mial zapas pod
maska.

dokladnie tak

A taki Trabant to mial nad silnikiem bak :)

Cuda, panie.

nie nad a obok - z prawej strony auta (badz z lewej stojac nad nim)
i mial nad bo tam nie bylo pompy paliwa tylko 'grawitacyjny opad' ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-09-01 22:16:45
Autor: Wojtek
Koło zapasowe w komorze silnika

Użytkownik "Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3onii$vca$1news.onet.pl...
Witam,
Fiat 127

Data: 2011-09-01 21:22:22
Autor: Waldek Godel
Koło zapasowe w komorze silnika
Dnia Thu, 1 Sep 2011 22:16:45 +0200, Wojtek napisał(a):

Fiat 127

faaaaaajne... niezłym trzeba być luzakiem, żeby po trzech prawidłowych
odpowiedziach wyskoczyć z błędn± :-)

Data: 2011-09-01 22:24:00
Autor: yabba
Użytkownik "Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

wyglÄ…dem.

[...]

Koło pod maska widziałem też w Peugeocie 104 albo w Talbocie Samba.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-09-02 07:50:51
Autor: Ryszard G.
Koło zapasowe w komorze silnika
[...]
[...]

i Tawria też miała, jak również inny wynalazek z kołem - co oponiarze przeklinali (środek fegi był pusty i koło nakładało sięna kolumnę zawieszenia)

pzdr., R.G.

Data: 2011-09-01 22:39:22
Autor: Karolek
W dniu 2011-09-01 21:48, Dykus pisze:
Witam,

Przeglądam sobie odcinki programu Sonda i to mnie zaskoczyło

A tak na marginesie to od jutra poczawszy, codziennie od poniedzialku do piatku o 18:30 bedzie leciala Sonda na TVP Historia.
To tak jakby ktos chcial poogladac cos ciekawszego w TV, niekoniecznie na czasie ;>

--
Karolek

Data: 2011-09-02 00:56:47
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Koło zapasowe w komorze silnika
  Powitanko,

A tak na marginesie to od jutra poczawszy, codziennie od poniedzialku do
piatku o 18:30 bedzie leciala Sonda na TVP Historia.

Dzieki za info, co prawda mam juz dawno zassane, ale ciesze sie, ze panu T. Pyciowi udalo sie wreszcie "uwolnic Sonde". Z tym "niekoniecznie na czasie", to nie do konca masz racje, ogladajac po 20-30 latach zaskakiwala mnie nie raz aktualnosc tematow. Coz, prawa fizyki sie nie zmieniaja, technologie tez jakby nieznacznie, kompy owszem, ale i tak panowie Kurek i Kaminski byli i sa niedoscignionym idealem TVP. Daj Boze, zeby kiedys pojawili sie nasladowcy...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

Data: 2011-09-02 07:42:27
Autor: Karolek
Koło zapasowe w komorze silnika
W dniu 2011-09-02 00:56, Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko,

[...]

Szkoda ze juz zza grobu... :/

--
Karolek

Data: 2011-09-01 23:45:48
Autor: ToMasz
W dniu 01.09.2011 21:48, Dykus pisze:
Witam,

Przeglądam sobie odcinki programu Sonda i to mnie zaskoczyło - koło
zapasowe w komorze silnika:
Ciekawe rozwiÄ…zanie. :)
ma pewne zalety, nie trzeba wydobywać koła spod załadowanej podłogo bagażnika, ani spod spodu ubłoconego auta. Nie wiadomo tylko jak się zachowa przy czołówce.

1. To "dojazdówka" czy normalne koło?

np seat ibiza miał w tym miejscu dojazdówkę. Z powodów wymienionych wcześniej fajnie sie to koło wymieniało. ale teraz najlepsze. to dziurawe koło, właśnie przed chwilą odkręcone, nie pasowało do kosza dojazdówki - za duże było!!!!!!!!!11111JEDEN JEDEN. wyobrażasz sobie wycieczkę po polsce z dziewczyną z bagażami i teraz gdzie to koło wsadzić? na początku lat 90siątych to raczej krucho było z wulkanizacją tym bardziej taką czynną po 15stej...

ToMasz

Data: 2011-09-02 01:19:26
Autor: J_K_K
Koło zapasowe w komorze silnika
W dniu 2011-09-01 23:45, ToMasz pisze:
Nie wiadomo tylko jak się
zachowa przy czołówce.

Przecież nie pójdzie na kabinę ;-)
A w maluchu to akurat robiło za wzmocnienie :-)

--
Pzdr

JKK

Data: 2011-09-06 11:39:50
Autor: Danny
Dnia Thu, 01 Sep 2011 23:45:48 +0200, ToMasz napisał(a):

1. To "dojazdówka" czy normalne koło?

np seat ibiza miał w tym miejscu dojazdówkę

niekoniecznie - miałem Ibizę i miała w tym miejscu pełne koło - nie wiem
czy wszystkie tak miały czy mój egzemplarz?

Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"

Data: 2011-09-02 01:21:22
Autor: Dykus
Koło zapasowe w komorze silnika
Witam,

Dziękuję wszystkim za błyskawiczne odpowiedzi.

Ja tam młody jestem, więc mnie takie rozwiązania zaskakują... :)
Choć wiem, że kiedyś w komorze silnika więcej miejsca było. Pamiętam w Uno to mógłbym się przytulić do silnika i pewnie maskę dałoby się zamknąć. Teraz to czasami ciężko zestaw naprawczy do opon upchnąć...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-09-02 14:36:24
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-09-02 01:21, Dykus pisze:
[...]

Hmm, nie pamiętam już w którymm aucie, ale kiedyś montowałem sakwy z podręcznymi częściami w komorze silnika, żeby nie zajmowały miejsca w bagażniku. Chyba to był trabant.

Data: 2011-09-02 16:53:23
Autor: Sawa
Koło zapasowe w komorze silnika
Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3qijb$4se$2node2.news.atman.pl...
Hmm, nie pamiętam już w którymm aucie, ale kiedy¶ montowałem sakwy z podręcznymi czę¶ciami w komorze silnika, żeby nie zajmowały miejsca w bagażniku. Chyba to był trabant.

Citroen C8 2006 w komorze silnika: Lewarek, klucz do kół i lewarka, hak do holowania/ci±gnięcia.

Sawa

Data: 2011-09-02 07:39:16
Autor: Sawa
[...]

Łada niwa do 90 którego¶ też miała montowane z boku obok silnika, niestety nie mam foty bo ja wstawiłem Diesla i musiałem wywalic je na dach ;-D

Sawa

Data: 2011-09-02 10:26:24
Autor: Jarek Andrzejewski
Koło zapasowe w komorze silnika
On Thu, 01 Sep 2011 21:48:33 +0200, Dykus <dykus.grupy@spamy.wp.pl>
wrote:

Witam,

Przegl±dam sobie odcinki programu Sonda i to mnie zaskoczyło - koło zapasowe w komorze silnika:

Citroen visa (i jego klon oltcit):
http://cache.finn.no/mmo/2011/4/9/9/278/580/59_1555426177.jpg

Chyba również niektóre subaru.

To, co ł±czy te auta: silnik boxer i sporo miejsca nad nim.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-02 11:27:30
Autor: garf@fabryka
[...]

I GSA tez.

--
garf@work

Data: 2011-09-02 12:55:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Koło zapasowe w komorze silnika
Hello Jarek,

Friday, September 2, 2011, 10:26:24 AM, you wrote:

[...]

I błyskawicznie starzej±ca się opona na zapasie. Trzeba robic
bezwzględnie rotacje z zapasow±, żeby jako¶ wyrównywać. Ale to ma
sens, jak się mało jeĽdzi.
W Oltcicie, którego kiedy¶ zamęczyłem, kilkana¶cie kkm przejechane
przez sezon letni wystarczyło, żeby opona z zapasu nie nadawała się do
użytku :( Oponiarz stwierdził, że max 3000km pod maska i musi być
rotacja. W moim przypadku musiałby to wtedy robić co miesi±c...

--
Best regards,

Koło zapasowe w komorze silnika