Kołodko sensownie o PiS, krytycznie o PO

Data: 2013-09-29 17:29:58
Autor: u2
Kołodko sensownie o PiS, krytycznie o PO
http://awojt.salon24.pl/537343,kolodko-sensownie-o-pis-krytycznie-o-po

Grzegorz Kołodko, minister finansów w rządzie SLD udzielił wywiadu portalowi WP. Pan minister, powiedział kilka interesujących zdań m. in. “(...) Gdy Donald Tusk dochodził do władzy w 2007 roku, to wzrost PKB wynosił prawie 7,5 proc. Wyższy za pana życia był tylko raz - na wiosnę 1997 roku, gdy ja kończyłem swoją Strategię dla Polski. Na początku 2009 roku to wzrost gospodarczy był minimalny - spadł do 0,8 proc. Straciliśmy więc prawie 6,5 punktu procentowego. To mniej więcej tak, jakbyśmy wylecieli z ósmego piętra i wylądowali na parterze.”

Oczywiście cyfry nie kłamią, tak rzeczywiście było. To co mnie dziwi w debacie publicznej o gospodarce, to fakt w różnicy PKB, gdy PiS oddawała władze, z poziomem obecnym, 0.8%, mało kto zauważa. To świadczy tym że PO-PSL źle rządzą gospodarką. Dla Polaków poziom dochodu PKB ma kluczowe znaczenie, ponieważ wysoki PKB zmniejsza bezrobocie, i zwiększa wynagrodzenia. To kryterium powinno być podstawą oceny każdego rządu przez racjonalnie myślącego wyborcę. Racjonalnie myślący wyborca powinien głosować na partie polityczne które zwiększają pzoiom dochodu krajowego PKB, zmniejszają bezrobocie oraz zmniejszają podatki. A dywagacje typu co powiedział Kaczyński lub Tusk, zaostrzyć ustawę o przerywaniu ciąży czy też nie, dla takiego wyborcy nie powinny mieć znaczenia. W ten sposób, jeżeli racjonalnie myślący wyborca, będzie nagradzał przywódców politycznych za to, że zwiększają poziom PKB, a nie za to że poziom PKB zmniejszają, udając, że mimo to jest świetnie. W ten sposób przywódcy polityczni zaczną się koncentrować na tym, co jest dla każdego wyborcy najbardziej istotne, to znaczy rozwojem gospodarczym kraju.

Konkluzja: racjonalnie myślący wyborca, powinien głosować na partie polityczne które w okresie, gdy rządziły, zwiększały rozwój gospodarczy kraju (PKB), zmniejszały bezrobocie oraz zmniejszały podatki, w konsekwencji zwiększając wynagrodzenia. Cała resztę, to znaczy polityczną pyskówkę, kto komu lepiej dołożył itd. można sobe darować. Szkoda życia.
--
Afery:
  – rublowa – 15 bilionĂłw złotych

Data: 2013-09-29 23:26:38
Autor: Leszczur
W dniu niedziela, 29 września 2013 17:29:58 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
To świadczy tym że PO-PSL źle rządzą gospodarką.

Gdyby to było tak proste i PKB kraju zależało wylacznie od partii stojącej u steru to powyzsze wnioski miałyby sens. Problem w tym, ze na gospodarke Polski ma wplyw nie tylko sztandar pod ktorym rzadzi premier. A w zasadzie ten sztandar ma najmniejsze znaczenie.
Konkluzja: racjonalnie myślący wyborca,

W Polsce mało jest takowych.
powinien głosować na partie polityczne które w okresie, gdy rządziły, zwiększały rozwój gospodarczy

Nie ma tak łatwo. Dojście do władzy i zmiana prawa nie wyskakują od razu w postaci wzrostu gospodarczego. Wiem, ze to bardzo nie na rękę politykom, ale do przelozenia niektorych zmian w prawie na wyniki gospodarcze trzeba lat.
zmniejszały bezrobocie oraz zmniejszały podatki, w konsekwencji zwiększając wynagrodzenia.

Taaaa. I pamietajmy o tym, ze takie spoleczne rozdawnictwo zwieksza dlug publiczny za ktory ktos kiedys bedzie musiał zapłacić. I zwykle nie są to rządy ktore ten dług zaciągnęły. Ale poza tym wszystko sie zgadza. ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2013-10-08 22:45:31
Autor: jr

Użytkownik "Leszczur" <waxer45@gmail.com> napisał w wiadomości news:2202d967-14b0-46da-9abe-7f065af85a95googlegroups.com...
[...]

-- --

Pierwsze słyszę! Jak Kaczory doszły do władzy, to już już... Jeszcze nie minęło sto dni rządu Marcinkiewicza, a już miał nastąpić koniec świata! Nie słyszałeś tego, co mówił wtedy Tusk? Żeby uważać na portfele, bo zaraz nastapi krach na giełdzie? Że złoty zbankrutuje i benzyna bedzie po 6 złotych? Przecież grzmieli o tym zgodnie wszyscy ekonomiści!
Czemuś wtedy tutaj nie pisał, że rząd ma się nijak do gospodarki? (co, obciach negować takie autorytety?)

Data: 2013-10-09 10:08:52
Autor: xantiros
W dniu 2013-10-08 22:45, jr pisze:

[...]

Może to była jego odpowiedź na to iż tacy jak ty po 100 dniach rządu PiS otrąbili w Polsce sukces gospodarczy, tak jak dziś tacy jak ty piszą ze przez 2 lata rządów PiS było w Polsce dobrze (szkoda ze nikt nie pisze o bezrobociu wtedy na poziomie 14% w 2006)

Data: 2013-10-09 23:23:01
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l332ut$ts4$2node2.news.atman.pl...

| Może to była jego odpowiedź na to iż tacy jak ty po 100 dniach rządu PiS
| otrąbili w Polsce sukces gospodarczy

Zlituj się xantiros! Ja tutaj _wieszczyłem_ Polsce sukces gospodarczy, zanim PiS doszedł do władzy (przeczytaj sobie posty Jacka Białego z roku 2005).
Tak - w  2005 roku namawiałem tutaj wszystkich do głosowania na PiS przewidując, że dekomunizacja (czyli faktycznie defaeudalizacja) Polski przyniesie wymierne efekty gospodarcze. I co? Nawe były komunista Kołodko przyznaje dzisiaj rację takim jak ja.

, tak jak dziś tacy jak ty piszą ze
| przez 2 lata rządów PiS było w Polsce dobrze (szkoda ze nikt nie pisze o
| bezrobociu wtedy na poziomie 14% w 2006)

W 2006 roku średnioroczne bezrobocie wynosiło 16,2% (w latach poprzednich dobijało do dwudziechy).
2000 - 1 4
2001 - 16,2
2002 - 17, 8 - 19,7 (?)
2003 - 19,9
2004 - 19,5
2005 - 18,2
2006 - 16,2
2007 - 12,6
2008 - 9,7
2009 - 12,1
2010 - 12,4
2011 - 12,5
2012 - 13,4
Patrząc uczciwie - PiS  zostawił Platformie zielona wyspę.
 żródło: http://www.stat.gov.pl/gus/5840_677_PLK_HTML.htm

Data: 2013-10-09 23:55:22
Autor: jr

Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości news:l34hic$efs$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| 2011 - 12,5
| 2012 - 13,4
| Patrząc uczciwie - PiS  zostawił Platformie zielona wyspę.

Co ciekawe w tej tabelce, w okresie jesiennym mamy regularny wzrost bezrobocia. Wyjątkiem od tej reguły są lata 2006-2007, gdzie bezrobocie spadało prawie nieustannie aż do października 2008.

Data: 2013-10-10 08:11:35
Autor: xantiros
W dniu 2013-10-09 23:23, jr pisze:

> [...]

2011 - 12,5
2012 - 13,4
Patrząc uczciwie - PiS  zostawił Platformie zielona wyspę.

chłopie, jaką zieloną wyspę ? Skończ bredzić jak Tusk, to jest tekst dla "ciemnej masy". Każdy kto ma choć odrobinę pojęcia o ekonomi, doskonale wie ze:

koniec kryzysu na świecie (europie) = dobre warunki dla gospodarki w Polsce

Nawet po danych które przytoczyłeś (i tak lekko naciągane) widać jak byk ze od wstąpienia do EU, bezrobocie spadało a PKB rosło, oraz od którego momentu wszystko jebneło -> bank L.Brothers. Prawda jest taka ze możemy sobie pierdolić jak chcemy razem z rządem co by tu robić aby było lepiej, ale nic nie jesteśmy w stanie po za tym zrobić.

Tusk ma farta i tak , ze kryzysy w mniejszym stopniu dotknął Niemcy, inaczej byśmy mieli wariant Grecki u nas.

Data: 2013-10-10 17:40:20
Autor: u2
W dniu 2013-10-10 08:11, xantiros pisze:
Tusk ma farta i tak , ze kryzysy w mniejszym stopniu dotknął Niemcy,
inaczej byśmy mieli wariant Grecki u nas.

byles kiedykolwiek w Grecji, czy tylko tak sobie farmazony pleciesz ?

--
http://www.youtube.com/watch?v=_LPr5OPn6Xc

Data: 2013-10-10 20:32:02
Autor: u2
Kołodko sensownie o PiS, krytycznie o PO
O PiS wyłącznie sensownie! Gdyby nie to prezes ciągałby go po sądach!

Data: 2013-10-10 21:39:10
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5256ca66$0$14841$65785112news.neostrada.pl...

| byles kiedykolwiek w Grecji, czy tylko tak sobie farmazony pleciesz ?

Trzeba być w Grecji, żeby znać tamtejsze wskaźniki? (a może urodziłeś się w średniowieczu u 2?)

Data: 2013-10-10 21:32:00
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l35gf0$9mr$1node2.news.atman.pl...
> [...]
| > |

> [...]
| wie ze:
|
| koniec kryzysu na świecie (europie) = dobre warunki dla gospodarki w Polsce

A skad ten znak równości? Uważasz za Marksem, że kryzysy sa zjawiskami obiektywnymi, jak na przykład w meteorologii? (on naprawde w to wierzył, że wszystko na świecie ma naturę żywiołu). Jesli tak uważasz, to zobacz sobie analogiczne statystyki dla Węgier. Wpadli w poważny kryzys, gdy u nas rządziły Kaczory. Dzisiaj Orban wyciąga ich z długów, gdy my się pogrążamy.

| Nawet po danych które przytoczyłeś (i tak lekko naciągane)

Tabelkę znalazłem na stronach GUS-u. Format liczbowy, więc dało się wyciągnąć roczne średnie w excellu. Czy GUS 'naciągał' dane, tego nie wiem, ale inni podaja podobne.

 widać jak byk
| ze od wstąpienia do EU, bezrobocie spadało a PKB rosło

Owszem, lecz w ślimaczym tempie. Przyśpieszenie nastapiło w latach 06-07.

, oraz od którego
| momentu wszystko jebneło -> bank L.Brothers.

Krótkoterminowo wszystko w takich sytuacjach siada. Jednak eurokryzys jest innej natury - jest chroniczny i zarazem niesymetryczny. Jedni się w nim pograzają (biedne kraje eurozony), inni na tym zarabiaja (bogate kraje eurozony).

 Prawda jest taka ze możemy
| sobie pierdolić jak chcemy razem z rządem co by tu robić aby było
| lepiej, ale nic nie jesteśmy w stanie po za tym zrobić.

Peewnie ze nic... Bo co to da?... My takie bezzębne robaczki wystawione na wiatr Historii. Ale niech do władzy dojdzie ktoś uczciwy, to jestesmy gotowi do wymarszu. Nie pamiętasz tej welkiej mobilizacji narodu z 23 października 2007 roku? (wspólnota hańby zawsze mobilizuje).

| Tusk ma farta i tak , ze kryzysy w mniejszym stopniu dotknął Niemcy,

Nie po to Niemcy jednoczą Europę, żeby mieć u siebie kryzysy (przestanie im się opłacać, to się 'obrażą' i wrócą do marki).

| inaczej byśmy mieli wariant Grecki u nas.

Wariant grecki mielibyśmy z pewnością, gdybyśmy w 2007 roku weszli do eurozony. Dzisiaj żałuję,  że PO nie wygrało wyborów w 2005 roku. Kaczuchy tylko podreperowały III RP (tak jak podreperowali PRL w 89). Cieszysz się?

Data: 2013-10-10 22:19:28
Autor: jr
Kołodko sensownie o PiS, krytycznie o PO

Dodam tutaj, że kryzys nas ominął, gdy chwilowo spadła złotówka. To naturalna obrona słabszych krajów - dawniej również bywały kryzysy, lecz kraje takie jek Grecja specjalnie tego nie odczuwały. Łódź jest bezpieczna podczas tsunami, gdy jest na pełnym morzu.  Fala po L.Brothers uderzyła w łupinki, które przycumowały do sztywnej eurozony. W fachowym jezyku ekonomii nazywa się to asymetrycznym szokiem popytowym.
http://en.wikipedia.org/wiki/Optimum_currency_area
http://scholar.google.pl/scholar?q=asymmetric+shocks+eurozone&hl=pl&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ei=MQpXUpn0ArSv4QSzhIG4Bg&ved=0CCgQgQMwAA

Data: 2013-10-11 00:27:02
Autor: xantiros
W dniu 2013-10-10 21:32, jr pisze:

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

| > |

> [...]

analogiczne statystyki dla Węgier. Wpadli w poważny kryzys, gdy u nas rządziły
Kaczory. Dzisiaj Orban wyciąga ich z długów, gdy my się pogrążamy.

Węgry ? Chłopie widziałeś ostanie ich wskaźniki ? PKB im stoi w miejscu, koniec wzrostów. Bezrobocie zredukowali pracami publicznymi - to nie przynosi dochodu do budżetu, budżet musi ludziom płacić za pracę. Porównałeś ich ceny z przestrzeni kilku lat, ile tam podrożało ?

To że Orban spłacił fundusz walutowy, to potraktuj to jako cel propagandowy za podniesienie vat-u do 27% oraz innych podatków.

I porównaj sobie o ile wzrosło PKB (kwotowo) Polski i Węgier na przestrzeni 10 lat.

> [...]

roczne średnie w excellu. Czy GUS 'naciągał' dane, tego nie wiem, ale inni

to nie jest aż tak istotne, jak gdzieś widziałem max 14,8%

  widać jak byk
| ze od wstąpienia do EU, bezrobocie spadało a PKB rosło

Owszem, lecz w ślimaczym tempie. Przyśpieszenie nastapiło w latach 06-07.

A kiedy Polska do EU wstąpiła ? Rok wcześniej ?

A teraz powiem ci tajemnicę powodu spadku bezrobocia - EMIGRACJA, 2005-2008 wyjechało coś koło 1mln ludzi.

Wzrost bezrobocia nastąpił w 2008 z powodu powrotu tych co stracili tam pracę lub nie umieli nic stałego znaleźć.

Rynek pracy w Polsce jest taki sam od lat nieważne kto przy korycie, to emigracja tylko buja tym wskaźnikiem od wstąpienia do EU.

> [...]

(biedne kraje eurozony), inni na tym zarabiaja (bogate kraje eurozony).

Francja, Anglia w dupę dostają, Niemcy wpadają w zastuj, gdzie ty widzisz ich korzyść, Angoloe jak się nie mylę dalej drukują funty podobnie jak USA dolce, już nawet Draghi zapowiada kolejne LTRO, o japońcach nie mówiąc, sprawdz sobie jak się jen osłabił od lutego 2013.

> [...]

wymarszu. Nie pamiętasz tej welkiej mobilizacji narodu z 23 października 2007
roku? (wspólnota hańby zawsze mobilizuje).

Coś kiedyś powiedział pewien pan o imieniu Bismarck na temat polaków, i miał rację "dać polakom rządzić a sami się wykończą" czy coś w ten deseń.

| Tusk ma farta i tak , ze kryzysy w mniejszym stopniu dotknął Niemcy,

Nie po to Niemcy jednoczą Europę, żeby mieć u siebie kryzysy (przestanie im się
opłacać, to się 'obrażą' i wrócą do marki).

Faktycznie mają interes, np: dopłacając grube miliardy euro do takiej Polski.

> [...]

Dzisiaj żałuję,  że PO nie wygrało wyborów w 2005 roku. Kaczuchy tylko
podreperowały III RP (tak jak podreperowali PRL w 89). Cieszysz się?

Z tym 2007 rokiem to bzdet, było już wiadomo w 2005 roku ze nie mamy szans na EURO co najmniej przez 2010 rokiem, jest to odgrzewany starty kotlet. Dziś to mamy szanse gdzieś w 2017-2020 przy dobrych wiatrach.

Napisz mi te ustawy którymi kaczuchy podreperowały ten budżet, bo z tego co wiem to oni też deficyt powiększali.

Może ta ustawa:
Ujebali podatek 40% dla najbogatszych (w tym i sobie, bo poseł na niego się łapie z pensją) a biedocie dali na odczepne 1% zarazem cofając kilka ulg.

Data: 2013-10-11 14:57:27
Autor: jr
Kołodko sensownie o PiS, krytycznie o PO
| I porównaj sobie o ile wzrosło PKB (kwotowo) Polski i Węgier na
| przestrzeni 10 lat.

Rozmawiamy tutaj na temat rządu Orbana i jego poprzedników oraz analogiczne rządy w Polsce.

| to nie jest aż tak istotne, jak gdzieś widziałem max 14,8%

| A kiedy Polska do EU wstąpiła ? Rok wcześniej ?

| A teraz powiem ci tajemnicę powodu spadku bezrobocia - EMIGRACJA,

Odkryłeś Amerykę? Dlaczego tempo spadku przyspieszyło dopiero w 2006?

| 2005-2008 wyjechało coś koło 1mln ludzi.

W sumie 7880 tys. (na pobyt czasowy)
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_3583_PLK_HTML.htm

| Wzrost bezrobocia nastąpił w 2008 z powodu powrotu tych co stracili tam
| pracę lub nie umieli nic stałego znaleźć.

Kto wracał i po co?
Wyjazdy czasowe 2008-2012  - 10500 tys.

| Rynek pracy w Polsce jest taki sam

Rynek pracy zależy od kondycji firm. Jeśli firmy upadają, bezrobocie rośnie. Za kaczorów spadało, dzisiaj rośnie, chociaż exodus za chlebem wiele się nie zmienia.

 od lat nieważne kto przy korycie,

To twój ostatni argument na ten temat? Jesli tak, to powiem ci, co myslę o PO: Jest to partia zaleczania komuszych kompleksów. PO powstało po to, żeby nikt nie pokazał, że można rządzić lepiej od komuszków. Sami nie potrafią - innym nie dadzą. Pieski czerwonego ogrodnika.

Data: 2013-10-11 14:59:04
Autor: jr
Kołodko sensownie o PiS, krytycznie o PO

| Francja, Anglia w dupę dostają,

Piszę o strefie eurowaluty. Wlk. Br. do niej nie weszła, natomiast Francja nie
należy do beneficjentów tej strefy (pod tym wzgledem dużo ich łączy z krajami
śródziemnomorskimi).
Natomiast ewidentnymi beneficjentem są tutaj Niemcy. Nie widać tego po
globalnych wskaźnikach, lecz pożyczki dla krajów Południa wędrowały najczęściej
do niemieckich firm oraz niemieckich producentów dóbr konsumpcyjnych.

 Niemcy wpadają w zastuj, gdzie ty
| widzisz ich korzyść

Tutaj:
http://pl.tradingeconomics.com/germany/gdp-per-capita
http://pl.wikipedia.org/wiki/PKB_per_capita

Data: 2013-10-11 15:07:05
Autor: jr
Kołodko sensownie o PiS, krytycznie o PO

| Coś kiedyś powiedział pewien pan o imieniu Bismarck na temat polaków, i
| miał rację "dać polakom rządzić a sami się wykończą" czy coś w ten deseń.

Bismarck ma usprawiedliwiać partactwo rządów PO?

| Faktycznie mają interes, np: dopłacając grube miliardy euro do takiej
| Polski.

Pokaż mi te miliadry...

| Z tym 2007 rokiem to bzdet

A przecież ręczyła za to Pełna Odpowiedzialność!

, było już wiadomo w 2005 roku ze nie mamy
| szans na EURO co najmniej przez 2010 rokiem

"Szans"? O "szansach" rzeczywiście mówiono w 2005 roku. Dzisiaj się mówi o
euroszwindlu.

, jest to odgrzewany starty
| kotlet. Dziś to mamy szanse gdzieś w 2017-2020 przy dobrych wiatrach.

Dobra mina do złej gry - trzeba odgrzewać ten pasztet z 'dobrodziejstwem' euro. Ale spróbuj dzisiaj komuś zaproponować wejście do euro w bliższej perspektywie (tacy głupi to wy w tym PO jeszcze nie jesteście).

| Napisz mi te ustawy którymi kaczuchy podreperowały ten budżet

Nieładnie czepiać się słówek - napisałem, ze podreperowały III RP.

Data: 2013-09-30 09:10:18
Autor: Marek Wojdak

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52484776$0$1249$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

 â€“ rublowa – 15 bilionĂłw złotych
 â€“ import rublowy b. NRD – 15 bilionĂłw złotych
 â€“ paliwowa – 2 biliony złotych
 â€“ papierosowa – 15 bilionĂłw złotych
 â€“ alkoholowa – 10 bilionĂłw złotych
 â€“ składĂłw celnych – 3 biliony złotych
 â€“ ART-B – 6 bilionĂłw złotych
 â€“ FOZZ – 10 bilionĂłw złotych

Ty podszywaczu! Doniosę władzom! Zgnijesz w więzieniu!

Marek Wojdak

Kołodko sensownie o PiS, krytycznie o PO