Koalicja się sypie

Data: 2013-05-09 08:03:20
Autor: Przemysław M.
Koalicja się sypie

Koalicja Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego coraz
bardziej przypomina stare małżeństwo. Zauroczenie i wielka miłość minęły.
Przyszedł czas na kłótnie. Ostatnio dochodzi do nich regularnie. Tym razem
poszło o kandydatów ludowców na wiceministrów w kilku resortach, których
blokować ma Platforma. Politycy PSL są oburzeni.

Politycy PSL od dłuższego czasu próbują wcisnąć na stołki wiceministrów
kilku swoich kandydatów. Ich celem są stanowiska w ministerstwie finansów,
administracji i cyfryzacji oraz spraw zagranicznych. Niestety ich chęci
rozbijają się o ścianę zwaną koalicjantem. Platforma Obywatelska skutecznie
blokuje kandydatury, a ludowcy nie kryją złości. - Wysyłaliśmy naszego kandydata, doświadczonego fachowca, a Rostowski
traktował go jak uczniaka na rozmowie o pracę i nagle przechodził na
angielski. Możemy zaproponować stu kolejnych kandydatów, ale i tak będą
blokowani z powodów politycznych - żali się PAP jeden z wpływowych
polityków PSL. Kandydatką PSL była Irena Ożóg, która pełniła już tę funkcję w latach
2001-03. Przyznała, że nie doszła z ministrem finansów do porozumienia. -
Nie doszłam z premierem Rostowskim do porozumienia, co do zakresu
kompetencji. Moja wiedza i doświadczenie były za wysokie do tych
kompetencji, które mi oferowano - mówi Ożóg.

Podobna sytuacja ma miejsce w ministerstwie spraw zagranicznych, gdzie
zwolniło się miejsce po zdymisjonowanym Januszu Cisku. Ludowcy mówią
nieoficjalnie, że z Radosławem Sikorskim nie będzie łatwo i nie mylą się.
Rzecznik MSZ Marcin Bosacki stwierdził, że "przynajmniej tymczasowo, albo
być może na dłużej" reszta wiceministrów przejęła obowiązki Ciska. - Nie ma
konieczności dawania stanowiska PSL-owi w MSZ - dodaje z kolei anonimowo
jeden polityków kierujących resortem.

Koalicja się sypie