Kobieta niska o względnie długich nogach vs. hardtail

Data: 2016-09-12 18:30:09
Autor: Yogi\(n\)
Kobieta niska o względnie długich nogach vs. hardtail
Zbliża się termin imienin małżonki, której chcę kupić z tej okazji nowy rower. Jest stosunkowo niska (162 cm), ale nogi ma dość długie - przekrok 77 cm, 62 kg wagi. W tej chwili jeździ na 19-to calowym męskim góralu okołach 26" i twierdzi, że jej wygodnie. Moim zdaniem, rower jest na nią za duży, od podsiodłówki do sterówki ma 56 cm i musi się dość mocno pochylać.
W tabelkach producentów i kalkulatorach, po wpisaniu jej wymiarów wychodzą ramy z przedziału 15"-17" - u różnych producentów różnie, zakładam, że 16 byłaby "najbezpieczniejsza". Uwzględniając damską geometrię rowerów, szukam czegoś odpowiedniego i ze względów estetycznych (oraz cenowych) zostały na polu bitwy trzy typy(osprzęt mniej istotny, tj. chciałbym żeby miała większe koła niż 26" i hydrauliczne tarczówki oraz nienajgorszy amor - niezawodność), przerzutki czy manetki wymienię, gdy fabryczne odmówią współpracy. Solidne obręcze, na opony 2,0-2,2 również wskazane.

Problem polega na tym, że chcę rower kupić bez przymierzenia, bo ma to być niespodzianka.

Moje typy to:
http://allegro.pl/nowy-rower-merida-juliet-7-40-d-15-wyprzedaz-i6484820859.html (tylko obawiam się, że będzie za mały, może 17-tka, bo 16-tek nie ma?)
http://www.rowmix.com.pl/jynx/5622-jynx-comp-650b.html  - chyba rozsądny kompromis jesli chodzi o wymiary, choć najdroższy;
http://allegro.pl/cube-access-wls-pro-27-5-2016-16-slask-wyprzedaz-i6450500733.html chyba najdłuższa rama (tak wizualnie)

Myslałem też o 29-nerze, ale np 16 calowych jak na lekarstwo.

Czy ktoś z Was mógłby doradzić, który wybrać?
A może jakieś inne typy?
Podpowiedzcie proszę.

--
Yogi(n)

Data: 2016-09-12 11:48:33
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 12 września 2016 18:30:17 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:

http://allegro.pl/cube-access-wls-pro-27-5-2016-16-slask-wyprzedaz-i6450500733.html

Czy ktoś z Was mógłby doradzić, który wybrać?

Nareszcie, trafił się jeden facet, który kocha swoją żonę!

Wybór w tym rozmiarze jest na prawdę skromny, ale ja bym brał powyższy,
bo na osprzęcie Shimano włącznie z hamulcami i piastami.
Korby mi tylko w tym zestawie nie pasują, ale docelowo(możesz kupić i
odłożyć na półkę), wymień je na - Mechanizm korb. Altus FC-M311 kwadrat.
Manetki Altus SL-M310 Rapidfire-Plus, chodzą bardzo lekko!
Nie ubieraj małej drobnej kobietki w koła 29". Ponadto podzespoły do
napędów 8x są tańsze niż do 9x.
Jakbyś miał możliwość "przymierzenia" go, to zrób to, bo masz większą
pewność, że będzie pasował.

Data: 2016-09-13 20:17:52
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Ignac" <smak870221@gmail.com> napisał w wiadomości news:80c41e65-9b6c-499b-bd93-1509a4d241f2googlegroups.com...
[...]

OK, dzięki, będę "celował" w cube. Może jakiś wyższy model "wyceluję" ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2016-09-12 12:33:38
Autor: andrzej.ozieblo
[...]

MSZ kupno roweru bez przymierzania to zachęta do kłopotów. Przerabiałem to. Kupiłem żonie (też na imieniny) rower, który uważałem za właściwy. Skończyło się, po drobnej awanturze, na wymianie na inny, który żona po kilku przymiarkach wybrała. Ghost Miss 3000. Kupiłem po przecenie.. I szybko wymieniłem sztycę na amortyzowaną Suntour NCX.

Data: 2016-09-13 20:20:04
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik <andrzej.ozieblo@gmail.com> napisał w wiadomości news:9d7be869-bad4-4986-87e1-9a6ce737e4d6googlegroups.com...
[...]

Jeśli "lokalsi" nie sprowadzą mi tego modelu, to kupię wysyłkowo trzy dni przed godziną "W" i w razie zonka odeślę/wymienię na inny.

--
Yogi(n)

Data: 2016-09-13 01:45:39
Autor: Jacek G.
[...]

A może jakiś Kross np. LEA R6 na 27,5" ?
http://www.kross.pl/pl/2015/mtb-women-275/lea-r6
--
Jacek G.

Data: 2016-09-13 02:02:06
Autor: przemek.jedrzejczak
Kobieta niska o względnie długich nogach vs. hardtail
-- http://www.kross.pl/pl/2015/mtb-women-275/lea-r6

a ile wazy ten Cross ? jak dla mnie faworytem jest Cube z 14.05 kg

BTW proponuje kupowac wysylkowo tuz przed terminem bo kupowanie kota w worku to ryzyko i lepiej miec plan B

P.

Data: 2016-09-13 17:27:13
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Tue, 13 Sep 2016 02:02:06 -0700, przemek.jedrzejczak napisał(a):

[...]

Mi się siostrę udało namówić na Cube Access WLS. Wzrost podobny jak żony wątkotwórcy ale długość nóg nieznana.

Na początku chciała treking albo cross ale jak się na przejechała na tym Cube to była wniebowzięta. Tym bardziej że Cube nie robi typowych MTB, raczej RTB jak to mają napisane na kierownicy. Na szosę i w teren dobry, można bagażnik przymocować tylko cena wyższa.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-09-13 20:15:55
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Piotr aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:nr9cth$p8u$2dont-email.me...
[...]

A mógłbyś spytać o (a może pamiętasz) rozmiar? Jeśli wzrost podobny, to będę podobnie celował.
Ja z Cubem mam jak najlepsze doświadczenia, tj. przez cztery lata miałem szosę tej firmy, więc nie mam wątpiwości dotyczących jakości. Choć w dzisiejszych czasach, rower znanej firmy za 2 kPLN będzie raczej budżetowy. Ale Teżetka nie jeździ wyczynowo, a co się zużyje/zepsujeto się łatwo wymieni.

--
Yogi(n)

Data: 2016-09-13 20:07:37
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Tue, 13 Sep 2016 20:15:55 +0200, Yogi\(n\) napisał(a):

[...]
Dobra dowiedziałem się: 165cm wzrostu, 78-80cm nogi i rama 17".

Data: 2016-09-14 19:27:49
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Piotr aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:nr9ma9$q0s$1dont-email.me...
[...]

Czyli prawie to samo ;-)
Wymiary Twojej siostry wskazują na 17" wg kalkulatora na stronie, wymiary żony na 16. Jeden cm...;-)
W każdym razie - dzieki!
--
Yogi(n)

Data: 2016-09-16 11:44:33
Autor: Ignac
Kobieta niska o względnie długich nogach vs. hardtail
W dniu środa, 14 września 2016 19:27:55 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:

Yogi(n)

Pogrzebałem, niezbyt głęboko i proszę:
http://bikefun.pl/gorskie/740401-kross-lea-r6-2015.html
http://pbrowery.pl/kross-lea-r6-model-2015-p-1114.html

Data: 2016-09-17 10:07:08
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Ignac" <smak870221@gmail.com> napisał w wiadomości news:e411ccd0-1da5-4a34-acd3-a54127d5f913googlegroups.com...
[...]

Kross nie wchodził w grę ze względu na doświadczenia kolegi z pękniętą ramą, a potem walką z producentem o wymianę. Ale przyjrzę się, może to była choroba wieku dziecięcego.

--
Yogi(n)

Data: 2016-09-14 00:17:55
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

no moze cos w tym jest ... syn przymierzal sie na zwykle MTB 26" (Kross/Merida) a pozniej na stary Cube KID 260 Teamline (ten sam rozmiar ramy) i mowil ze jest roznica ... P.

Data: 2016-09-14 18:59:03
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Wed, 14 Sep 2016 00:17:55 -0700, przemek.jedrzejczak napisał(a):

[...]

Mi ta geometria odpowiada, bo już nie lubię jeździć pochylony. Wydaje mi się że dopiero te droższe modele mają bardziej sportową geometrię.

Data: 2016-09-13 19:33:07
Autor: twistedme
W dniu 2016-09-13 o 11:02, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- http://www.kross.pl/pl/2015/mtb-women-275/lea-r6

a ile wazy ten Cross ? jak dla mnie faworytem jest Cube z 14.05 kg

Na stronie pod rowerem jest ikona odważnika - 14,6kg

Data: 2016-09-13 14:24:53
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 13 września 2016 10:45:41 UTC+2 użytkownik Jacek G.. napisał:

> Czy ktoś z Was mógłby doradzić, który wybrać?
> A może jakieś inne typy?
> Podpowiedzcie proszę.
A może jakiś Kross np. LEA R6 na 27,5" ?
http://www.kross.pl/pl/2015/mtb-women-275/lea-r6

Ten "osprzętwo" wygląda bardziej interesująco(lepsze przerzutki),
napęd 9x, piasty Joytech lepiej uszczelnione,w Cube tylko
TourneyTX,kaseta ma największą zębatkę 34, a Cube tylko 32.
W Krosie przerzutka przednia ma górny ciąg, a Cube dolny-to trochę
źle na błoto, hamulce, amora, manetki mają te same.
Ponadto zwróć uwagę, że okres promocji dopiero się zaczął.
Pomimo, że chwaliłem Cuba, to jednak wybrałbym Krossa!

Kobieta niska o względnie długich nogach vs. hardtail