[foto] [film] Kocierz - Leskowiec i z powrotem

Data: 2015-05-05 08:06:55
Autor: bans
[foto] [film] Kocierz - Leskowiec i z powrotem
Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=j9gNIIvDhRs

Niestety, nie wiem co się dzieje, ale youtube koszmarnie niszczy ostatnio jakość, o ile filmiki zimowe były OK, to ten - już drugi - rowerowy - jest spaprany kompresją, nawet w 1080. Wersja na dysku lokalnym jest taka, jak ma być :/

i zdjęcia:

https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2015_05_03KocierzLeskowiecCzyliOsemka#slideshow/6145036068550378434

--
bans

Data: 2015-05-05 01:01:52
Autor: kekacz
W dniu wtorek, 5 maja 2015 08:07:27 UTC+2 użytkownik bans napisał:
Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=j9gNIIvDhRs

Niestety, nie wiem co się dzieje, ale youtube koszmarnie niszczy ostatnio jako¶ć, o ile filmiki zimowe były OK, to ten - już drugi - rowerowy - jest spaprany kompresj±, nawet w 1080. Wersja na dysku lokalnym jest taka, jak ma być :/

Tez mam wrazenie, ze cos ostatnio skopali. Film wyslany 2 dni temu wyglada tak sobie w porownaniu z tym sprzed 3 tygodni.

--
Pozdrawiam Kekacz

Data: 2015-05-05 10:27:51
Autor: bans
W dniu 2015-05-05 o 10:01, kekacz@gmail.com pisze:

Tez mam wrazenie, ze cos ostatnio skopali. Film wyslany 2 dni temu wyglada tak sobie w porownaniu z tym sprzed 3 tygodni.

Ja porównuję z tym samym filmem odtwarzanym z dysku i wprost nie mogę uwierzyć, że jest taka różnica :/

Beznadzieja...

--
bans

Data: 2015-05-05 01:59:18
Autor: kekacz
W dniu wtorek, 5 maja 2015 10:28:16 UTC+2 użytkownik bans napisał:
W dniu 2015-05-05 o 10:01, kekacz@l.com pisze:

> [...]

Ja porównuję z tym samym filmem odtwarzanym z dysku i wprost nie mogę uwierzyć, że jest taka różnica :/

YT kompresuje przeslane materialy w 1080p do sredniej przepustowosci na poziomie 4000 Kb/s. Przy statycznych i w miare malo dynamicznych ujeciach jest ok. Dodatkowo kompresuje to z naciskiem na szybkosc przekodowania a nie jakosc materialu wyjsciowego. Stad pikseloza, spadek ostrosci i kontrastu. Przy pomocy programu ffmpeg jestem w stanie zakodowac lokalnie rowerowy film do 3000 Kb/s zachowujac lepsza jakosc niz YT robi to ze wspomnianymi 4000 Kb/s.
Taka jego francowata uroda.

Od stycznia, kiedy kupilem kamere, przekopalem ten temat dosc gruntownie.

--
Pozdrawiam Kekacz

Data: 2015-05-05 12:19:20
Autor: bans
W dniu 2015-05-05 o 10:59, kekacz@gmail.com pisze:

Przy pomocy programu ffmpeg jestem w stanie zakodowac lokalnie rowerowy film do 3000 Kb/s zachowujac lepsza jakosc niz YT robi to ze wspomnianymi 4000 Kb/s.

Spróbuję, dzięki.

--
bans

Data: 2015-05-05 03:39:21
Autor: kekacz
W dniu wtorek, 5 maja 2015 12:20:58 UTC+2 użytkownik bans napisał:
W dniu 2015-05-05 o 10:59, kekacz pisze:

> Przy pomocy programu ffmpeg jestem w stanie zakodowac lokalnie rowerowy film do 3000 Kb/s zachowujac lepsza jakosc niz YT robi to ze wspomnianymi 4000 Kb/s.

> [...]

Niestety, jesli wyslesz to potem na YT to i tak zostanie przekodowane na ichnia modłę czyli skopane. Wszystko czego im nie przeslesz, nawet spelniajac 100% tych warunków -- > https://support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=pl
zostanie przez nich z automatu przerobione.

Legenda, czyli lipne podanie ludowe mowi, ze duze kanaly, z setkami tysiecy odslon, wieloma subskrypcjami, czyli takie na ktorych gugiel zarabia, maja pod tym wzgledem lepiej czyli mniej destrukcyjne kodowanie.

--
Pozdrawiam Kekacz

Data: 2015-05-05 10:37:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-05 o 10:27, bans pisze:
W dniu 2015-05-05 o 10:01, kekacz@gmail.com pisze:

Tez mam wrazenie, ze cos ostatnio skopali. Film wyslany 2 dni temu
wyglada tak sobie w porownaniu z tym sprzed 3 tygodni.

Ja porĂłwnujÄ™ z tym samym filmem odtwarzanym z dysku i wprost nie mogÄ™
uwierzyć, że jest taka różnica :/

Dawno wysłałeś? W pierwszej chwili jakość jest gorsza.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-05 17:03:42
Autor: Andrzej Ozieblo
[...]

Zrobilem eksperyment. Porownalem dwa krotkie filmiki. Widoczek z mojej gorskiej chatki. Identyczne. Pierwszy wyslany 9 miesiecy temu, drugi - dzisiaj. Bez zadnych korekt youtubowych. Parametry wyjsciowe slabe, ale i zajetosc niewielka. Nie widze roznicy jakosci.

https://youtu.be/mxIAAqRnsf4
https://youtu.be/i-4GQV1z6GE

Data: 2015-05-06 13:37:26
Autor: m
W dniu 05.05.2015 o 17:03, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Może to deduplikacja?

Spróbuj ten drugi ciutkę przekodować żeby YT nie wykrył że to ten sam i
wy¶lij ponownie.

p. m.

Data: 2015-05-05 01:09:55
Autor: Jacek G.
[...]

Na zdjęciu 29, to niew±tpliwie Makowski - a konkretnie, te dwie najwybitniejsze górki, to z lewej Żar (ten z Kalwari± Zebrzydowsk±), z prawej Lanckorońska Góra (na jej prawym skłonie można dostrzec Lanckoronę). Poniżej, plan wcze¶niej taki zielony, bezimienny grzbiecik nad Stryszowem, Zakszowem. To całkiem blisko przed Lanckorońsk±, to trudno wyczuć nie wiedz±c dokładnie sk±d robione zdjęcie i przy jakiej ogniskowej - ale pewnie jaka¶ końcówka grzbietu z Beskidu Małego. Widać też chyba ko¶ciółek w Mucharzu.
My akurat byli¶my w niedzielę na rowerach w tamtych okolicach - Stryszów - Łękawica - Bugaj - Lanckorona - Skawinki - Chełm. Ale zdjęć jeszcze nie obrobiłem.
--
Jacek G.

Data: 2015-05-06 21:55:52
Autor: Jacek G.
W dniu 2015-05-05 10:09, Jacek G. napisał(a)::
My akurat byli¶my w niedzielę na rowerach w tamtych okolicach -
Stryszów - Łękawica - Bugaj - Lanckorona - Skawinki - Chełm. Ale
zdjęć jeszcze nie obrobiłem.
S± i zdjęcia jakby kto¶ chciał rzucić okiem:
www.jacekg.netai.net/Relacje/Wiosna%202015/Rowery_Makowski
--
Jacek G.

Data: 2015-05-05 11:56:49
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-05-05 o 08:06, bans pisze:
Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=j9gNIIvDhRs

Niestety, nie wiem co siÄ™ dzieje, ale youtube koszmarnie niszczy
ostatnio jakość, o ile filmiki zimowe były OK, to ten - już drugi -
rowerowy - jest spaprany kompresjÄ…, nawet w 1080. Wersja na dysku
lokalnym jest taka, jak ma być :/

I tak jest lepiej niz odtwarzanie z google drive. Nie wiem jak Ty, ale ja na youtuba daje tak, jak proponuje Sony Vegas dla youtube. Parametry sczytane z odtwarzacza:  MPEG4 Video (H264) 854x480 25fps 1529kbps. BTW najlepszy odtwarzacz pod Windows jaki wybralem, a przetestowalem ich kilkanascie, to: MHC-HC. Co z filmem robi youtube nie wiem.

i zdjęcia:

https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2015_05_03KocierzLeskowiecCzyliOsemka#slideshow/6145036068550378434

Super! Naprawde. Czym robione?

Data: 2015-05-05 12:32:09
Autor: bans
W dniu 2015-05-05 o 11:56, Andrzej Ozieblo pisze:

Super! Naprawde. Czym robione?

Zdjęcia? Już tu kiedyś pisałem - Olympus XZ-2, filmy - ten sam Olympus i GoPro Hero na klacie ;)

--
bans

Data: 2015-05-05 16:45:02
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-05-05 o 12:32, bans pisze:

Zdjęcia? Już tu kiedyś pisałem - Olympus XZ-2,

Fakt, pisales. Czyli dobrej jakosci kompakt. Ma jedna wade, zwlaszcza na sniegu: brak jakiegokolwiek wizjera. Zreszta to samo dotyczy kamerki. Te lepsze maja wizjer elektroniczny, ale sa duzo wieksze i ciezsze. Cos za cos.

[foto] [film] Kocierz - Leskowiec i z powrotem