Kodak Elite Chrome Extra Color 100 (EBX) vs Kodak Elite Chrome 100 (EB)

Data: 2009-07-30 13:14:58
Autor: John Smith
Kodak Elite Chrome Extra Color 100 (EBX) vs Kodak Elite Chrome 100 (EB)
Spodobał mi się (kolory) materiał Kodak Elite Chrome Extra Color 100
(EBX), ale ostatnio go nie dostałem i zamiast tego kupiłem Kodak Elite
Chrome 100 (EB). Mam w związku z tym pytanie: jak go naświetlać, żeby
dostać podobne rezultaty jak na EBX?

Tak pobieżnie patrząc na wykresy, mam wrażenie, że główna różnica
pomiędzy materiałem EBX a EB to jego mniejsza o 1/3EV czułość. To by
tłumaczyło jego bardziej nasycone kolory w stosunku do podobnie
naświetlanego EB.

Może ktoś potwierdzić/skomentować?

--
Mirek

Data: 2009-08-03 11:18:18
Autor: John Smith
Slajdy Kodaka [było: Kodak Elite Chro me Extra Color 100 (EBX) vs Kodak Elite Chrome 100 (EB)]

Nikt nic nie powie?
:-(

--
Mirek

Data: 2009-08-03 13:48:35
Autor: mm
Slajdy Kodaka [było: Kodak Elite Chrome Extra Color 100 (EBX) vs Kodak Elite Chrome 100 (EB)]
;)

[...]

nie lubię babrać się w analizy kodaka, ponieważ charakterystyki są jakby niedokończone o płaskie odcinki w swiatłach i cieniach. nie wiadomo jak je analizować na krańcach. tym bardziej że kąt nachylenia krzywych na końcach charakterystyki daleki jest od zera. prześlij mi na priva pdfy z oboma to spróbuję Ci coś o nich napisać.
fuji znajdziesz na stronie w stopce. kiedyś miałem zamiar opisać tak wszystkie slajdy, ale to o czym wspomniałem wyżej mocno mnie zniechęciło do opisywania kodaka
pozdr
mm
===
www.marekmadej.com
kącik o fotografii, galeria

Data: 2009-08-03 13:54:12
Autor: John Smith
Slajdy Kodaka [było: Kodak Elite Chrome Extra Color 100 (EBX) vs Kodak Elite Chrome 100 (EB)]
mm napisał(a):
nie lubiĂŞ babraĂŚ siĂŞ w analizy kodaka, poniewaÂż charakterystyki sÂą jakby niedokoĂączone o pÂłaskie odcinki w swiatÂłach i cieniach. nie wiadomo jak je analizowaĂŚ na kraĂącach. tym bardziej Âże kÂąt nachylenia krzywych na koĂącach charakterystyki daleki jest od zera. przeÂślij mi na priva pdfy z oboma to sprĂłbujĂŞ Ci coÂś o nich napisaĂŚ.

Tu leżą:
http://www.kodak.com/eknec/documents/a9/0900688a80316ba9/e126e.pdf
http://www.kodak.com/eknec/documents/bf/0900688a80316bbf/E7014e.pdf

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2009-08-03 23:42:27
Autor: Czarek
On 3 Sie, 13:54, John Smith <u...@example.net> wrote:

http://www.kodak.com/eknec/documents/a9/0900688a80316ba9/e126e.pdf
http://www.kodak.com/eknec/documents/bf/0900688a80316bbf/E7014e.pdf

Mam uczulenie na materiały Kodaka, więc ich nie używam :-> Jeśli
spojrzysz na powyższe krzywe charakterystyczne, to od razu widać, że w
pierwszym (KODAK PROFESSIONAL ELITE Chrome Extra Color 100 Film)
krzywe trzech kolorów nie pokrywają się, więc materiał jest
rozbalansowany; prawdopodobnie będzie zażółcony. A w cieniach, to już
rozjazd totalny. Ja bym czegoś takiego do swojego aparatu nie
wsadził...

Ten drugi, KODAK PROFESSIONAL ELITE Chrome 100 Film, wygląda już
lepiej.

Tak więc zrób próbę, porównaj i opisz, najlepiej dołączając skany;
będzie dla potomności :-)

Czarek

Data: 2009-08-05 09:22:18
Autor: John Smith
Czarek napisał(a):
[...]

To jest slajd amatorski, tak ma być :-)
Pogoda na urlopie zawsze ładniejsza wychodzi niż była w rzeczywistości ;-)

A w cieniach, to już rozjazd totalny. Ja bym czegoś takiego do
swojego aparatu nie wsadził...

E tam, aparat się nie zarazi, poza tym kupiłem go za rolkę Sensii :-)

Ten drugi, KODAK PROFESSIONAL ELITE Chrome 100 Film, wygląda już lepiej.

Ano zobaczymy, może w praktyce (zdjęcia z wakacji) właśnie tej żółci mu
zabraknie.

Tak więc zrób próbę, porównaj i opisz, najlepiej dołączając skany; będzie dla potomności :-)

E no, to nie cyfra, żeby tak po aptekarsku podchodzić ;-)
Wrażenia subiektywne mogę opisać, ale z porównania slajdów, a nie skanów.

--
Mirek

Data: 2009-08-05 13:39:16
Autor: Krzysiek
Slajdy Kodaka [było: Kodak Elite Chrome Extra C olor 100 (EBX) vs Kodak Elite Chrome 100 (EB)]
ja kupuje kodaki na wyprzedaży zamiast sensii ;-)

Kodak Elite Chrome Extra Color 100 (EBX) vs Kodak Elite Chrome 100 (EB)