Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.foto   »   Kodak powraca do Ektachrome

Kodak powraca do Ektachrome

Data: 2017-01-12 10:26:02
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Na początku tego roku Kodak ogłosił, że zamierza wznowić produkcję
materiałów Ektachrome. Na razie mowa jest o fotograficznym formacie 135
i kinematograficznym Super 8. Film ma być dostępny pod koniec roku 2017.

Dobra wiadomość dla zwolenników diapozytywów, również dlatego, że powoli
pojawia się konkurencja (zresztą nie tylko ze strony Kodaka) dla
Fujifilm, który obecnie jest jedynym producentem barwnych materiałów
odwracalnych. Produkcję Ektachrome zakończono w 2012.

http://www.kodak.com/US/en/corp/Press_center/Kodak_Brings_Back_a_Classic_with_EKTACHROME_Film/default.htm

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-01-12 20:33:40
Autor: Uncle Pete
Kodak powraca do Ektachrome
On 2017-01-12 11:26, Krzysztof Gajdemski wrote:
Na początku tego roku Kodak ogłosił, że zamierza wznowić produkcję
materiałów Ektachrome. Na razie mowa jest o fotograficznym formacie 135
i kinematograficznym Super 8. Film ma być dostępny pod koniec roku 2017.

Dobra wiadomość dla zwolenników diapozytywów, również dlatego, że powoli
pojawia się konkurencja (zresztą nie tylko ze strony Kodaka) dla
Fujifilm, który obecnie jest jedynym producentem barwnych materiałów
odwracalnych. Produkcję Ektachrome zakończono w 2012.

http://www.kodak.com/US/en/corp/Press_center/Kodak_Brings_Back_a_Classic_with_EKTACHROME_Film/default.htm

A komu jest obecnie potrzebny format Super 8? Hipsterzy znaleźli na pawlaczach kamery dziadków?

Data: 2017-01-12 23:18:33
Autor: Uncle Pete
Kodak powraca do Ektachrome
A komu jest obecnie potrzebny format Super 8? Hipsterzy znaleźli na
pawlaczach kamery dziadków?

No właśnie:

The growing popularity and availability of non-linear editing systems has allowed film-makers and any user of film to shoot Super 8 film but edit in digital. This avoids much of the tedium of handling film and the damage to the film which can occur when editing the actual film. Super 8 films may be transferred (Scanned) to digital through a variety of processes, and then imported into computer-based editing & correction systems for post production. Today's systems can even scan super 8 to 4K digital in a variety of formats. Here is a sample of Super 8 Data Scanned to 4K

https://en.wikipedia.org/wiki/Super_8_film

Data: 2017-01-14 16:29:34
Autor: Tomasz Wójtowicz
Kodak powraca do Ektachrome
W dniu 2017-01-12 o 23:18, Uncle Pete pisze:
A komu jest obecnie potrzebny format Super 8? Hipsterzy znaleźli na
pawlaczach kamery dziadków?

No właśnie:

The growing popularity and availability of non-linear editing systems
has allowed film-makers and any user of film to shoot Super 8 film but
edit in digital. This avoids much of the tedium of handling film and the
damage to the film which can occur when editing the actual film. Super 8
films may be transferred (Scanned) to digital through a variety of
processes, and then imported into computer-based editing & correction
systems for post production. Today's systems can even scan super 8 to 4K
digital in a variety of formats. Here is a sample of Super 8 Data
Scanned to 4K

https://en.wikipedia.org/wiki/Super_8_film

No to ja nie wiem, jaki jest sens kręcić film na materiale chemicznym (drogim), żeby i tak potem mieć w postaci elektronicznej. Taniej i lepiej będzie jechać od razu cyfrą.

Bo ja słyszałem o innym rozwiązaniu:

Kamera rejestruje jednocześnie na kliszy i cyfrowo w obniżonej rozdzielczości (wystarczy 640x480). W zapisie cyfrowym, z każdą klatką zapisywany jest metraż kliszy. Następnie montaż prowadzi się na materiale cyfrowym i jego rezultatem jest nie tyle filmik w rozdzielczości 640x480, co lista cięć kliszy, pozwalająca sprawnie zmontować to samo z materiału chemicznego. W ten sposób można wyprodukować film od początku do końca w jakości kliszy bez pośredniego etapu cyfrowego.

Data: 2017-01-14 16:54:47
Autor: Maciek
Kodak powraca do Ektachrome
Dnia Sat, 14 Jan 2017 16:29:34 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

Bo ja słyszałem o innym rozwiązaniu:

Kamera rejestruje jednocześnie na kliszy i cyfrowo w obniżonej rozdzielczości (wystarczy 640x480). W zapisie cyfrowym, z każdą klatką zapisywany jest metraż kliszy. Następnie montaż prowadzi się na materiale cyfrowym i jego rezultatem jest nie tyle filmik w rozdzielczości 640x480, co lista cięć kliszy, pozwalająca sprawnie zmontować to samo z materiału chemicznego. W ten sposób można wyprodukować film od początku do końca w jakości kliszy bez pośredniego etapu cyfrowego.

Czy przypadkiem nie było tak samo lub podobnie w profesjonalnych kamerach
filmowych, gdzie równolegle z obrazem na taśmie światłoczułej powstawało
nagranie wideo?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-01-14 16:48:07
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Sat, 14 Jan 2017 16:54:47 +0100, Maciek pisze:
Dnia Sat, 14 Jan 2017 16:29:34 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
Bo ja słyszałem o innym rozwiązaniu:
Kamera rejestruje jednocześnie na kliszy i cyfrowo w obniżonej rozdzielczości (wystarczy 640x480). W zapisie cyfrowym, z każdą klatką zapisywany jest metraż kliszy. Następnie montaż prowadzi się na materiale cyfrowym i jego rezultatem jest nie tyle filmik w rozdzielczości 640x480, co lista cięć kliszy, pozwalająca sprawnie zmontować to samo z materiału chemicznego. W ten sposób można wyprodukować film od początku do końca w jakości kliszy bez pośredniego etapu cyfrowego.
Czy przypadkiem nie było tak samo lub podobnie w profesjonalnych kamerach
filmowych, gdzie równolegle z obrazem na taśmie światłoczułej powstawało
nagranie wideo?

https://en.wikipedia.org/wiki/Video_assist

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-01-13 10:07:07
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Thu, 12 Jan 2017 20:33:40 +0100, Uncle Pete pisze:
On 2017-01-12 11:26, Krzysztof Gajdemski wrote:
Na początku tego roku Kodak ogłosił, że zamierza wznowić produkcję
materiałów Ektachrome. Na razie mowa jest o fotograficznym formacie 135
i kinematograficznym Super 8. Film ma być dostępny pod koniec roku 2017.
Dobra wiadomość dla zwolenników diapozytywów, również dlatego, że powoli
pojawia się konkurencja (zresztą nie tylko ze strony Kodaka) dla
Fujifilm, który obecnie jest jedynym producentem barwnych materiałów
odwracalnych. Produkcję Ektachrome zakończono w 2012.
http://www.kodak.com/US/en/corp/Press_center/Kodak_Brings_Back_a_Classic_with_EKTACHROME_Film/default.htm
A komu jest obecnie potrzebny format Super 8? Hipsterzy znaleźli na pawlaczach kamery dziadków?

W skrócie tak. Tak samo jak znaleźli aparaty tradycyjne rodziców. I
bardzo dobrze. Jeśli temat się rozwinie, w kolejnym rzucie pójdą materiały
120 i 16 mm (choć w tym ostatnim przypadku udział amatorów, dla których
przeznaczone są materiały odwracalne, jest mniejszy).

Główny problem z Kodakiem, o ile mi wiadomo, jest taki, że nie bardzo są
w stanie konfekcjonować materiały na małą skalę, w przeciwieństwie do
konkurencji. Stanowi to problem przy wprowadzaniu na rynek formatów
mało popularnych. Chyba, że przy tej okazji chcą to zmienić.

Co ciekawe, zastanawiają się też nad możliwością wznowienia produkcji
Kodachrome, co wydaje się być pomysłem szalonym:

https://petapixel.com/2017/01/09/kodak-investigating-take-bring-back-kodachrome/

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-05-10 01:21:44
Autor: Titus Atomicus
Kodak powraca do Ektachrome
In article <slrno7h9mb.tii.songo@fugazi.debian.org.pl>,
 Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> wrote:


Co ciekawe, zastanawiają się też nad możliwością wznowienia produkcji
Kodachrome, co wydaje się być pomysłem szalonym:

https://petapixel.com/2017/01/09/kodak-investigating-take-bring-back-kodachrom
e/
Dlaczego szalonym?
Kodachrome to byl genialdy slajd.
Zrobilem wprawdzie tylko kilka rolek, ale te kolory i rysowanie...
No i jeszcze dzisiaj, po cwierc wieku wygladaja jakby wczoraj wolane.

--
TA

Data: 2017-05-10 07:48:29
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Wed, 10 May 2017 01:21:44 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <slrno7h9mb.tii.songo@fugazi.debian.org.pl>,
 Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> wrote:
Co ciekawe, zastanawiają się też nad możliwością wznowienia produkcji
Kodachrome, co wydaje się być pomysłem szalonym:
https://petapixel.com/2017/01/09/kodak-investigating-take-bring-back-kodachrom
e/
Dlaczego szalonym?

Ze względu na pewne mało subtelne różnice miedzy procesem E-6 i K-14? :)

Kodachrome to byl genialdy slajd.
Zrobilem wprawdzie tylko kilka rolek, ale te kolory i rysowanie...
No i jeszcze dzisiaj, po cwierc wieku wygladaja jakby wczoraj wolane.

Temu nie można zaprzeczyć.

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-05-19 12:13:15
Autor: Poldek
Kodak powraca do Ektachrome
W dniu 2017-05-10 o 01:21, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <slrno7h9mb.tii.songo@fugazi.debian.org.pl>,
  Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> wrote:


Co ciekawe, zastanawiają się też nad możliwością wznowienia produkcji
Kodachrome, co wydaje się być pomysłem szalonym:

https://petapixel.com/2017/01/09/kodak-investigating-take-bring-back-kodachrom
e/
Dlaczego szalonym?
Kodachrome to byl genialdy slajd.
Zrobilem wprawdzie tylko kilka rolek, ale te kolory i rysowanie...

Szalonym, bo nie ma gdzie wywołać naświetlonego Kodachrome.
Dzisiejsze slajdy E6 typu Provia, Velivia itp. dają cudny obrazek, moim zdaniem wcale nie gorszy niż Kodachrome, a nawet lepszy i można je wywołać bez nadmiernych trudności i niedrogo.
Koszt jednego naciśnięcia spustu migawki przy Kodachrome z wywołaniem wyjdzie zaporowy. Rolka filmu będzie kosztowała pewnie ponad stówę i wywołanie drugie tyle + wysyłka do USA i czas oczekiwania 2 miesiące. Więc wielu chętnych na zabawę z Kodachrome nie będzie.

No i jeszcze dzisiaj, po cwierc wieku wygladaja jakby wczoraj wolane.


Dobrze przechowywane slajdy E6 trzymają się doskonale.

Data: 2017-05-21 16:40:39
Autor: Titus Atomicus
Kodak powraca do Ektachrome
In article <591ec536$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>,
 Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:


Koszt jednego naciśnięcia spustu migawki przy Kodachrome z wywołaniem wyjdzie zaporowy. Rolka filmu będzie kosztowała pewnie ponad stówę i wywołanie drugie tyle + wysyłka do USA i czas oczekiwania 2 miesiące. Więc wielu chętnych na zabawę z Kodachrome nie będzie.

Ale ja kupowalem slajdy Kodachrome w jakims normalnym sklepie w UK (pewnie Jessops albo Dixons). Cena byla wyzsza niz Ektachromow, ale bez przesady.
Za to w cenie byla obrobka i zaadresowana/oplacona koperta do Kodaka. Z tego co pamietam wysylali to nie do USA, a do jakiegos labu w UK czy w Niemczech.
Przychodzilo po niedlugim czasie (tydzien, czy dwa) elegancko zaramkowane.
Podkreslam  - cena nie byla jakos drastycznie wyzsza niz w przypadku innych slajdow.
--
TA

Data: 2017-05-21 21:06:52
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Sun, 21 May 2017 16:40:39 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <591ec536$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>,
 Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Koszt jednego naciśnięcia spustu migawki przy Kodachrome z wywołaniem wyjdzie zaporowy. Rolka filmu będzie kosztowała pewnie ponad stówę i wywołanie drugie tyle + wysyłka do USA i czas oczekiwania 2 miesiące. Więc wielu chętnych na zabawę z Kodachrome nie będzie.
Ale ja kupowalem slajdy Kodachrome w jakims normalnym sklepie w UK (pewnie Jessops albo Dixons). Cena byla wyzsza niz Ektachromow, ale bez przesady.
Za to w cenie byla obrobka i zaadresowana/oplacona koperta do Kodaka. Z tego co pamietam wysylali to nie do USA, a do jakiegos labu w UK czy w Niemczech.
Przychodzilo po niedlugim czasie (tydzien, czy dwa) elegancko zaramkowane.

Świetnie, tylko kiedy to było? A końcówka Kodachrome wyglądała tak:

- 2005 - tylko trzy laboratoria są w stanie wywołać Kodachrome,
- 2006 - zostają dwa: w USA i Japonii,
- 2007 - zostaje jedynie Dwayne's w USA,
- 2010 - http://www.dwaynesphoto.com/newsite2006/images/T-shirt-art/tshirt-500px-1.jpg

Podkreslam  - cena nie byla jakos drastycznie wyzsza niz w przypadku innych slajdow.

Gdyby Kodak był na tyle szalony, żeby wyprodukować film dla procesu K-14
oraz zapewnić sprzęt i chemię do jego wywołania, to nie po to, żeby lab,
który zainwestuje w te maszyny wywoływał go w cenie slajdu E-6.

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-08-01 14:00:27
Autor: Tomasz Holdowanski
Kodak powraca do Ektachrome
Deep inside the Matrix, convinced that 12 Jan 2017 10:26:02 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

Na początku tego roku Kodak ogłosił, że zamierza wznowić produkcję
materiałów Ektachrome. Na razie mowa jest o fotograficznym formacie 135
[...]

Miła wiadomość, stare technologie nie powinny całkiem umrzeć, dzięki
nim mamy możność spojrzenia z perspektywy...
To rzekłszy, proszę mnie obudzić gdy Fuji wznowi Neopana 400 :/
Pozdrawiam (po kilkuletniej przerwie :) ),
Mordazy.
--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2017-08-01 12:25:38
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Tue, 01 Aug 2017 14:00:27 +0200, Tomasz Holdowanski pisze:
Deep inside the Matrix, convinced that 12 Jan 2017 10:26:02 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

Na początku tego roku Kodak ogłosił, że zamierza wznowić produkcję
materiałów Ektachrome. Na razie mowa jest o fotograficznym formacie 135
[...]
Miła wiadomość, stare technologie nie powinny całkiem umrzeć, dzięki
nim mamy możność spojrzenia z perspektywy...
To rzekłszy, proszę mnie obudzić gdy Fuji wznowi Neopana 400 :/

Raczej nie ma co nastawiać budzika...

Pozdrawiam (po kilkuletniej przerwie :) ),

Witamy. :)

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-08-01 15:05:48
Autor: Tomasz Holdowanski
Kodak powraca do Ektachrome
Deep inside the Matrix, convinced that 01 Aug 2017 12:25:38 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.


To rzekłszy, proszę mnie obudzić gdy Fuji wznowi Neopana 400 :/

Raczej nie ma co nastawiać budzika...

Niby wiem, ale może jednak zdarzy się cud...
Na trzecią studyjną płytę Tin Machine też wciąż czekam :P

Pozdrawiam (po kilkuletniej przerwie :) ),

Witamy. :)

A dziękuję, przez moment poczułem się jakby znów był rok 2000 :D



--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2017-08-01 13:34:20
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Tue, 01 Aug 2017 15:05:48 +0200, Tomasz Holdowanski pisze:
Deep inside the Matrix, convinced that 01 Aug 2017 12:25:38 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.
To rzekłszy, proszę mnie obudzić gdy Fuji wznowi Neopana 400 :/
Raczej nie ma co nastawiać budzika...
Niby wiem, ale może jednak zdarzy się cud...
Na trzecią studyjną płytę Tin Machine też wciąż czekam :P

Cóż, w związku z powyższym wydaje się, że wskrzeszenie Neopana jest
jednak *nieco* bardziej prawdopodobne.

Pozdrawiam (po kilkuletniej przerwie :) ),
Witamy. :)
A dziękuję, przez moment poczułem się jakby znów był rok 2000 :D

Ach, nakupiłbym na zapas trochę oryginalnych APX100. :)

Pozdrawiam,

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-08-02 12:49:02
Autor: Tomasz Holdowanski
Kodak powraca do Ektachrome
Deep inside the Matrix, convinced that 01 Aug 2017 13:34:20 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

Właśnie do mnie dotarło, że mam ten nagłówek już prawie 20 lat...
uuups.

Niby wiem, ale może jednak zdarzy się cud...
Na trzecią studyjną płytę Tin Machine też wciąż czekam :P

Cóż, w związku z powyższym wydaje się, że wskrzeszenie Neopana jest
jednak *nieco* bardziej prawdopodobne.

O to to :)
I jednak mam nadzieję, że coś tam się jeszcze zapodziało w archiwach
DB i kiedyś wypłynie :)


Pozdrawiam (po kilkuletniej przerwie :) ),
Witamy. :)
A dziękuję, przez moment poczułem się jakby znów był rok 2000 :D

Ach, nakupiłbym na zapas trochę oryginalnych APX100. :)

Ha! Chyba mam jeszcze jedną albo dwie rolki w zamrażarce, Neopana też
jeszcze kilka rolek...  I prawie całą puszkę sławetnego Polypana 50 :D

O! mogę się pochwalić, z Polypana wychodzą bardzo klimatyczne
czarno-białe slajdy. Niedawno z kumplem zrobiliśmy próby, foty rzucone
na szmacie wyglądają świetliście :)

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2017-08-02 21:21:44
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Wed, 02 Aug 2017 12:49:02 +0200, Tomasz Holdowanski pisze:
Deep inside the Matrix, convinced that 01 Aug 2017 13:34:20 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.
Właśnie do mnie dotarło, że mam ten nagłówek już prawie 20 lat...
uuups.
Niby wiem, ale może jednak zdarzy się cud...
Na trzecią studyjną płytę Tin Machine też wciąż czekam :P
Cóż, w związku z powyższym wydaje się, że wskrzeszenie Neopana jest
jednak *nieco* bardziej prawdopodobne.
O to to :)
I jednak mam nadzieję, że coś tam się jeszcze zapodziało w archiwach
DB i kiedyś wypłynie :)

W tym sensie... Ja wiem? To by znaczyło, że z jakichś powodów nie przeszło
QC Żeglarza. Bałbym się słuchać. :)

Pozdrawiam (po kilkuletniej przerwie :) ),
Witamy. :)
A dziękuję, przez moment poczułem się jakby znów był rok 2000 :D
Ach, nakupiłbym na zapas trochę oryginalnych APX100. :)
Ha! Chyba mam jeszcze jedną albo dwie rolki w zamrażarce,

U mnie dokładnie sztuk jeden. I nie wiadomo co z tym zrobić. Wypstrykać?
Nie daj Panie wyjdzie dobrze i potem będzie męczyło, że więcej nie ma. Tak
więc leży nadal.

Neopana też jeszcze kilka rolek...  I prawie całą puszkę sławetnego
Polypana 50 :D
O! mogę się pochwalić, z Polypana wychodzą bardzo klimatyczne
czarno-białe slajdy. Niedawno z kumplem zrobiliśmy próby, foty rzucone
na szmacie wyglądają świetliście :)

O, ciekawe. W czym/jak wołane?

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-08-03 15:23:17
Autor: Tomasz Holdowanski
Kodak powraca do Ektachrome
Deep inside the Matrix, convinced that 02 Aug 2017 21:21:44 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.


I jednak mam nadzieję, że coś tam się jeszcze zapodziało w archiwach
DB i kiedyś wypłynie :)

W tym sensie... Ja wiem? To by znaczyło, że z jakichś powodów nie przeszło
QC Żeglarza. Bałbym się słuchać. :)

Tin Machine rządziło się trochę innymi prawami, to raz, dwa,
przynajmniej jednej płyty DB nie wydał bo wydawcy nie byli chętni...
Tak że ja chętnie bym posłuchał :)
A jeśli nie, no cóż, chociaż zostają nagrania z koncertów, każde
wykonanie inne od poprzednich...  Widać że ci goście lubili ze sobą
grać :)

Pozdrawiam (po kilkuletniej przerwie :) ),
Witamy. :)
A dziękuję, przez moment poczułem się jakby znów był rok 2000 :D
Ach, nakupiłbym na zapas trochę oryginalnych APX100. :)
Ha! Chyba mam jeszcze jedną albo dwie rolki w zamrażarce,

U mnie dokładnie sztuk jeden. I nie wiadomo co z tym zrobić. Wypstrykać?
Nie daj Panie wyjdzie dobrze i potem będzie męczyło, że więcej nie ma. Tak
więc leży nadal.

Poczekasz jeszcze trochę, w końcu zrobisz, okaże się że dymi i będzie
niesmak :) Chyba lepiej jednak wypstrykać ją na dobry temat, póki
jeszcze trzyma fason...

Neopana też jeszcze kilka rolek...  I prawie całą puszkę sławetnego
Polypana 50 :D
O! mogę się pochwalić, z Polypana wychodzą bardzo klimatyczne
czarno-białe slajdy. Niedawno z kumplem zrobiliśmy próby, foty rzucone
na szmacie wyglądają świetliście :)

O, ciekawe. W czym/jak wołane?

Kolega poskładał chemię do klasycznego procesu odwracalnego :)

Mordazy.

--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2017-08-05 12:19:36
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Thu, 03 Aug 2017 15:23:17 +0200, Tomasz Holdowanski pisze:
Deep inside the Matrix, convinced that 02 Aug 2017 21:21:44 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.
I jednak mam nadzieję, że coś tam się jeszcze zapodziało w archiwach
DB i kiedyś wypłynie :)
W tym sensie... Ja wiem? To by znaczyło, że z jakichś powodów nie przeszło
QC Żeglarza. Bałbym się słuchać. :)
Tin Machine rządziło się trochę innymi prawami, to raz, dwa,
przynajmniej jednej płyty DB nie wydał bo wydawcy nie byli chętni...
Tak że ja chętnie bym posłuchał :)
A jeśli nie, no cóż, chociaż zostają nagrania z koncertów, każde
wykonanie inne od poprzednich... 

Materiał z tej niewydanej płyty w dużej części znalazł się na kolejnej,
do tego były tam nowe wersje starszych utworów, które też jakoś później
na różnych kompilacjach się pojawiały. Tak więc, kiedy płyta wyciekła w
2011 (OIDP), to Świat się nie zatrząsł w posadach.

No i nie mówię, że bym nie posłuchał, tylko bałbym się. Bowiemu ufałem
bezgranicznie, wiedząc, że nie wypuści chłamu. Wytwórniom, które mają
dostęp do tego materiału nie ufam wcale. Żeby skończyć ten poboczny
wątek i nawiązać do tematu grupy: byłoby niefajnie, gdyby z tym wielkim
artystą stało się tak, jak np. w przypadku omawianego tu APX100
(przepraszam za dziwne porównanie). Ktoś, kto ma prawa do marki
sprzedaje zupełnie inną emulsję (nie chodzi nawet o rozróżnienie
lepsza/gorsza - jest inna) pod tą samą nazwą, w niemal identycznym
opakowaniu. Wiadomo jakie są motywy Harmana/Lupusa, nikt nie jest
naiwny, bo przykłady można mnożyć. Ale niesmak pozostaje. Już można było
w te kasetki wkładać chociaż jakiegoś ADOX-a, bliżej mu do APX, niż
temu, co jest sprzedawane obecnie. Potem ktoś mniej świadomy (nie każdy
śledzi specjalistyczne fora i rozgląda się na prawo i lewo, czy go nie
oszukują), mówi: eee, słaby ten Bow^H^H^HAPX, nie było się czym
podniecać.

Widać że ci goście lubili ze sobą grać :)

A to bez wątpienia.

Pozdrawiam (po kilkuletniej przerwie :) ),
Witamy. :)
A dziękuję, przez moment poczułem się jakby znów był rok 2000 :D
Ach, nakupiłbym na zapas trochę oryginalnych APX100. :)
Ha! Chyba mam jeszcze jedną albo dwie rolki w zamrażarce,
U mnie dokładnie sztuk jeden. I nie wiadomo co z tym zrobić. Wypstrykać?
Nie daj Panie wyjdzie dobrze i potem będzie męczyło, że więcej nie ma. Tak
więc leży nadal.
Poczekasz jeszcze trochę, w końcu zrobisz, okaże się że dymi i będzie
niesmak :) Chyba lepiej jednak wypstrykać ją na dobry temat, póki
jeszcze trzyma fason...

Mądrego to dobrze posłuchać. Jest to słusznie jedyna opcja. :)

Neopana też jeszcze kilka rolek...  I prawie całą puszkę sławetnego
Polypana 50 :D
O! mogę się pochwalić, z Polypana wychodzą bardzo klimatyczne
czarno-białe slajdy. Niedawno z kumplem zrobiliśmy próby, foty rzucone
na szmacie wyglądają świetliście :)
O, ciekawe. W czym/jak wołane?
Kolega poskładał chemię do klasycznego procesu odwracalnego :)

No ale proces procesowi nierówny. Jaki wywoływacz?

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-08-07 13:19:23
Autor: Tomasz Holdowanski
Kodak powraca do Ektachrome
Deep inside the Matrix, convinced that 05 Aug 2017 12:19:36 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.


Tin Machine rządziło się trochę innymi prawami, to raz, dwa,
przynajmniej jednej płyty DB nie wydał bo wydawcy nie byli chętni...
Tak że ja chętnie bym posłuchał :)
A jeśli nie, no cóż, chociaż zostają nagrania z koncertów, każde
wykonanie inne od poprzednich... 

Materiał z tej niewydanej płyty w dużej części znalazł się na kolejnej,
do tego były tam nowe wersje starszych utworów, które też jakoś później
na różnych kompilacjach się pojawiały. Tak więc, kiedy płyta wyciekła w
2011 (OIDP), to Świat się nie zatrząsł w posadach.

Hmmm... czy mówimy tu o materiałach z sesji nagraniowych (Let`s Roll
Some Tape On This), czy o czymś jeszcze innym?


No i nie mówię, że bym nie posłuchał, tylko bałbym się. Bowiemu ufałem
bezgranicznie, wiedząc, że nie wypuści chłamu.

Ja miałem (i nadal mam, bo niespiesznie "wciągam" dyskografię) nieco
inne podejście: każdej "nowej" rzeczy słucham jak muzyki kogoś
nieznanego, pamiętawszy zgrzyt między Black Tie White Noise a Hours :)


Wytwórniom, które mają
dostęp do tego materiału nie ufam wcale. Żeby skończyć ten poboczny
wątek i nawiązać do tematu grupy: byłoby niefajnie, gdyby z tym wielkim
artystą stało się tak, jak np. w przypadku omawianego tu APX100
(przepraszam za dziwne porównanie).

Nie sądzę. Jeśli dobrze zrozumiałem,  DB zachował wszystkie istotne
prawa do swoich utworów i zostawił instrukcje zespołowi ludzi z
którymi  pracował, tak że jest nadzieja na jakieś perełki. A jeśli
nie...  Będzie tak jak z MJ czy Amy Winehouse: albumów wydanych po
śmierci artysty się nie słucha.
Ktoś, kto ma prawa do marki
sprzedaje zupełnie inną emulsję (nie chodzi nawet o rozróżnienie
lepsza/gorsza - jest inna) pod tą samą nazwą, w niemal identycznym
opakowaniu. Wiadomo jakie są motywy Harmana/Lupusa, nikt nie jest
naiwny, bo przykłady można mnożyć. Ale niesmak pozostaje. Już można było
w te kasetki wkładać chociaż jakiegoś ADOX-a, bliżej mu do APX, niż
temu, co jest sprzedawane obecnie. Potem ktoś mniej świadomy (nie każdy
śledzi specjalistyczne fora i rozgląda się na prawo i lewo, czy go nie
oszukują), mówi: eee, słaby ten Bow^H^H^HAPX, nie było się czym
podniecać.

słyszałem, niestety z drugiej ręki, wypowiedź inżyniera pracującego
ongiś dla Kodaka: nawet gdy film jest wznawiany przez oryginalnego
producenta, nie jest powiedziane, że to będzie ta sama emulsja, lub
nawet zbliżona. Powód prozaiczny: niektóre chemikalia niezbędne przy
produkcji były wytwarzane przez jednego i tylko jednego producenta,
tylko do tego jednego celu, tylko dla tego jednego odbiorcy, w
czystości absurdalnej. Może się okazać, że dostawcy już nie ma, albo
nie ma ludzi którzy to u niego robili, i trzeba kombinować... Tak że
różowo nie jest.


Widać że ci goście lubili ze sobą grać :)

A to bez wątpienia.

To słychać na płytach. Może dlatego tak często do nich wracam :)
Stateside zawsze poprawia mi humor, Hunt rządzi :) Zresztą oni wszyscy
tam rządzą :)

O! mogę się pochwalić, z Polypana wychodzą bardzo klimatyczne
czarno-białe slajdy. Niedawno z kumplem zrobiliśmy próby, foty rzucone
na szmacie wyglądają świetliście :)
O, ciekawe. W czym/jak wołane?
Kolega poskładał chemię do klasycznego procesu odwracalnego :)

No ale proces procesowi nierówny. Jaki wywoływacz?

Zapytałem kolegę, powiedział że on tam trochę namieszał po swojemu
żeby lepiej zgrać wywoływacz z filmem, ale punkt wyjścia to proces do
filmów 16mm ORWO. Uwaga, trochę toksyczny....  Pozdrawiam,
Mordazy.

--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2017-08-08 11:44:56
Autor: Krzysztof Gajdemski
Kodak powraca do Ektachrome
Jest Mon, 07 Aug 2017 13:19:23 +0200, Tomasz Holdowanski pisze:
Deep inside the Matrix, convinced that 05 Aug 2017 12:19:36 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.
Tin Machine rządziło się trochę innymi prawami, to raz, dwa,
przynajmniej jednej płyty DB nie wydał bo wydawcy nie byli chętni...
Tak że ja chętnie bym posłuchał :)
A jeśli nie, no cóż, chociaż zostają nagrania z koncertów, każde
wykonanie inne od poprzednich... 
Materiał z tej niewydanej płyty w dużej części znalazł się na kolejnej,
do tego były tam nowe wersje starszych utworów, które też jakoś później
na różnych kompilacjach się pojawiały. Tak więc, kiedy płyta wyciekła w
2011 (OIDP), to Świat się nie zatrząsł w posadach.
Hmmm... czy mówimy tu o materiałach z sesji nagraniowych (Let`s Roll
Some Tape On This), czy o czymś jeszcze innym?

Ups... Miałem raczej na myśli ,,Toy":
https://en.wikipedia.org/wiki/Toy_(David_Bowie_album)

Wytwórniom, które mają
dostęp do tego materiału nie ufam wcale. Żeby skończyć ten poboczny
wątek i nawiązać do tematu grupy: byłoby niefajnie, gdyby z tym wielkim
artystą stało się tak, jak np. w przypadku omawianego tu APX100
(przepraszam za dziwne porównanie).
Nie sądzę. Jeśli dobrze zrozumiałem,  DB zachował wszystkie istotne
prawa do swoich utworów i zostawił instrukcje zespołowi ludzi z
którymi  pracował, tak że jest nadzieja na jakieś perełki. A jeśli
nie...  Będzie tak jak z MJ czy Amy Winehouse: albumów wydanych po
śmierci artysty się nie słucha.

Rzeczywiście można mieć nadzieję, że się odpowiednio zabezpieczył.
Doświadczenia i przezorności mu nie brakowało. Ale wiadomo jak to jest,
wszystkiego się nie przewidzi, a tu w grę wchodzą niemałe pieniądze...
Zobaczymy jak to będzie.

Ktoś, kto ma prawa do marki
sprzedaje zupełnie inną emulsję (nie chodzi nawet o rozróżnienie
lepsza/gorsza - jest inna) pod tą samą nazwą, w niemal identycznym
opakowaniu. Wiadomo jakie są motywy Harmana/Lupusa, nikt nie jest
naiwny, bo przykłady można mnożyć. Ale niesmak pozostaje. Już można było
w te kasetki wkładać chociaż jakiegoś ADOX-a, bliżej mu do APX, niż
temu, co jest sprzedawane obecnie. Potem ktoś mniej świadomy (nie każdy
śledzi specjalistyczne fora i rozgląda się na prawo i lewo, czy go nie
oszukują), mówi: eee, słaby ten Bow^H^H^HAPX, nie było się czym
podniecać.
słyszałem, niestety z drugiej ręki, wypowiedź inżyniera pracującego
ongiś dla Kodaka: nawet gdy film jest wznawiany przez oryginalnego
producenta, nie jest powiedziane, że to będzie ta sama emulsja, lub
nawet zbliżona. Powód prozaiczny: niektóre chemikalia niezbędne przy
produkcji były wytwarzane przez jednego i tylko jednego producenta,
tylko do tego jednego celu, tylko dla tego jednego odbiorcy, w
czystości absurdalnej. Może się okazać, że dostawcy już nie ma, albo
nie ma ludzi którzy to u niego robili, i trzeba kombinować... Tak że
różowo nie jest.

Może być w tym sporo prawdy, ale to trochę inna sprawa. Co prawda na
szybko nie kojarzę jakiegoś drastycznego przypadku w przypadku filmów
CZB (były narzekania na nowego Tri-X, różnice w emulsjach tabularycznych
np. TMY i 2TMY), ale np. Fujifilm wielokrotnie odgrażało się, że musi
czymś zastąpić oryginalną Velvię, ze względu na brak komponentów. To
jest zrozumiałe. Zrozumiałe jest też, kiedy (z różnych przyczyn)
zastępnik nie jest dla klienta zadowalający. No ale tu mowa o czymś
innym. O przylepianiu znanej nalepki do *losowego* filmu w wiadomym
celu. To jest trochę coś innego i mi się nie podoba. Równie dobrze
mogliby nazwać APXem jakiś film C-41. :)

O! mogę się pochwalić, z Polypana wychodzą bardzo klimatyczne
czarno-białe slajdy. Niedawno z kumplem zrobiliśmy próby, foty rzucone
na szmacie wyglądają świetliście :)
O, ciekawe. W czym/jak wołane?
Kolega poskładał chemię do klasycznego procesu odwracalnego :)
No ale proces procesowi nierówny. Jaki wywoływacz?
Zapytałem kolegę, powiedział że on tam trochę namieszał po swojemu
żeby lepiej zgrać wywoływacz z filmem, ale punkt wyjścia to proces do
filmów 16mm ORWO. Uwaga, trochę toksyczny.... 

To ten proces z rodankiem potasu w pierwszej kąpieli?

      k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2017-08-09 08:47:15
Autor: Tomasz Holdowanski
Kodak powraca do Ektachrome
Deep inside the Matrix, convinced that 08 Aug 2017 11:44:56 GMT is the
real date, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.


Hmmm... czy mówimy tu o materiałach z sesji nagraniowych (Let`s Roll
Some Tape On This), czy o czymś jeszcze innym?

Ups... Miałem raczej na myśli ,,Toy":
https://en.wikipedia.org/wiki/Toy_(David_Bowie_album)

No tak, to zdecydowanie nie to. Czyli póki coś nie wypłynie z archiwum
DB, zostają nieoficjalne wydania nagrań z koncertów i sesji
nagraniowych. No i trzeba będzie jeszcze trochę przeczekać "modę", bo
na razie ludzie powariowali z cenami: za LRSTOT ktoś nie tak dawno
chciał prawie 4 stówy, tyle co za pierwszy soundtrack do Kowboja
Bebopa (co zresztą też jest chore, but oh well.)

[...]jest nadzieja na jakieś perełki. A jeśli
nie...  Będzie tak jak z MJ czy Amy Winehouse: albumów wydanych po
śmierci artysty się nie słucha.

Rzeczywiście można mieć nadzieję, że się odpowiednio zabezpieczył.
Doświadczenia i przezorności mu nie brakowało. Ale wiadomo jak to jest,
wszystkiego się nie przewidzi, a tu w grę wchodzą niemałe pieniądze...
Zobaczymy jak to będzie.

Nie przesadzajmy  tymi pieniędzmi. DB mimo wszystko był artystą
niszowym, a jego twórczość jest trochę za chrupiąca i zbyt mocno
doprawiona jak na gusta dzisiejszego targetu wychowanego na nijakiej
papce. Moda na takiego martwego artystę szybko mija. Pieniądze do
zarobienia na prawdziwych fanach są, pewnie, ale chyba nie jest to
przebitka tego rzędu który zazwyczaj interesuje korpo. I dobrze.  I ja
osobiście będę raczej omijał ostatnie nagrania, w kilku miejscach
BlackStar zrobiło mi się przykro.

No ale tu mowa o czymś
innym. O przylepianiu znanej nalepki do *losowego* filmu w wiadomym
celu. To jest trochę coś innego i mi się nie podoba. Równie dobrze
mogliby nazwać APXem jakiś film C-41. :)

Standardowa polityka od dość dawna, niestety, i widoczna wszędzie.
Ludzie są przyzwyczajeni do marki, można ciąć koszty na jakości...
Kolega dość mocno siedzi w tych tematach i powiedział, że on nie ma
złudzeń, kupuje się transport filmu z jednej serii, robi się próby,
dostraja wywoływanie do tej konkretnej partii, robi się na tym co jest
póki jest, a potem kupuje się następny transport i zabawa zaczyna się
od nowa :) Zresztą na dobrą sprawę jak się chciało uzyskiwać naprawdę
dobre wyniki, takie coś robiło się od  zawsze...

O! mogę się pochwalić, z Polypana wychodzą bardzo klimatyczne
czarno-białe slajdy.
O, ciekawe. W czym/jak wołane?
Kolega poskładał chemię do klasycznego procesu odwracalnego :)
No ale proces procesowi nierówny. Jaki wywoływacz?
Zapytałem kolegę, powiedział że on tam trochę namieszał po swojemu
żeby lepiej zgrać wywoływacz z filmem, ale punkt wyjścia to proces do
filmów 16mm ORWO. Uwaga, trochę toksyczny.... 

To ten proces z rodankiem potasu w pierwszej kąpieli?

Nie pamiętam czy w pierwszej, ale rodanek jest na pewno.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Kodak powraca do Ektachrome

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona