|
Data: 2017-01-14 16:54:47 |
Autor: Maciek |
Kodak powraca do Ektachrome |
Dnia Sat, 14 Jan 2017 16:29:34 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
Bo ja słyszałem o innym rozwiązaniu:
Kamera rejestruje jednocześnie na kliszy i cyfrowo w obniżonej rozdzielczości (wystarczy 640x480). W zapisie cyfrowym, z każdą klatką zapisywany jest metraż kliszy. Następnie montaż prowadzi się na materiale cyfrowym i jego rezultatem jest nie tyle filmik w rozdzielczości 640x480, co lista cięć kliszy, pozwalająca sprawnie zmontować to samo z materiału chemicznego. W ten sposób można wyprodukować film od początku do końca w jakości kliszy bez pośredniego etapu cyfrowego.
Czy przypadkiem nie było tak samo lub podobnie w profesjonalnych kamerach
filmowych, gdzie równolegle z obrazem na taśmie światłoczułej powstawało
nagranie wideo?
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
|
|
|
Data: 2017-01-14 16:48:07 |
Autor: Krzysztof Gajdemski |
Kodak powraca do Ektachrome |
Jest Sat, 14 Jan 2017 16:54:47 +0100, Maciek pisze:
Dnia Sat, 14 Jan 2017 16:29:34 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
Bo ja słyszałem o innym rozwiązaniu:
Kamera rejestruje jednocześnie na kliszy i cyfrowo w obniżonej rozdzielczości (wystarczy 640x480). W zapisie cyfrowym, z każdą klatką zapisywany jest metraż kliszy. Następnie montaż prowadzi się na materiale cyfrowym i jego rezultatem jest nie tyle filmik w rozdzielczości 640x480, co lista cięć kliszy, pozwalająca sprawnie zmontować to samo z materiału chemicznego. W ten sposób można wyprodukować film od początku do końca w jakości kliszy bez pośredniego etapu cyfrowego.
Czy przypadkiem nie było tak samo lub podobnie w profesjonalnych kamerach
filmowych, gdzie równolegle z obrazem na taśmie światłoczułej powstawało
nagranie wideo?
https://en.wikipedia.org/wiki/Video_assist
k.
--
Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg
|
|