Kodeks Pracy - art 141 §1 a artykuł 148 §3

Data: 2011-05-18 11:58:27
Autor: majer
Kodeks Pracy - art 141 §1 a artykuł 148 §3
Witam
Nie mogę w Googlach wyszukać jednoznacznej odpowiedzi dlatego pytam tutaj.

Jak mają się do siebie te dwa artykuły:

"Art. 141. § 1. Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy
niewliczaną do czasu pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut,
przeznaczoną na spożycie posiłku lub załatwienie spraw osobistych."

"Art. 148. W systemach i rozkładach czasu pracy, o których mowa w art.
135-138, 143 i 144, czas pracy:
3) pracowników opiekujących się dzieckiem do ukończenia przez nie 4 roku
życia, bez ich zgody "

U mnie pracodawca wprowadził 1 godzinną przerwą na lunch. Nie bardzo mi
sią ta przerwa podoba więc czy w związku z tym z racji że mam małe
dziecko to mogę w świetle kodeksu z niej zrezygnować.

Data: 2011-05-18 12:04:30
Autor: majer
Kodeks Pracy - art 141 §1 a artykuł 148 §3

W art 148 zapomniałem dodać:

"- nie może przekraczać 8 godzin. Pracownik zachowuje prawo do
wynagrodzenia za czas nieprzepracowany w związku ze zmniejszeniem z tego
powodu wymiaru jego czasu pracy."

Data: 2011-05-18 12:15:48
Autor: Konrad

Użytkownik "majer" <adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:ir05je$f2l$1inews.gazeta.pl...

"- nie może przekraczać 8 godzin. Pracownik zachowuje prawo do
wynagrodzenia za czas nieprzepracowany w związku ze zmniejszeniem z tego
powodu wymiaru jego czasu pracy."

No przecież nie przekracza - przerwa nie wlicza się do czasu pracy.

Kon

Kodeks Pracy - art 141 §1 a artykuł 148 §3