Kody SMS na zagr. nr telefonu

Data: 2015-07-12 03:25:40
Autor: pasztab
Kody SMS na zagr. nr telefonu
WItam

Od kilku dni nie przychodza mi kody autoryzujace do potwierdzenia transakcji w mbanku a takze smsy do logowania do BGZOptima na zagraniczny nr telefonu /Szwecja/ Nie zmienialem nr telefonu, kody sms z mbanku od lat zawsze przychodzily bez problemu, z Optima tez bylo wszystko ok. Jak myslicie - co moze byc przyczyna, ze akurat SMS-y z tych bankow do mnie nie docieraja? Wszystkie inne SMS-y z Polski sa dostarczane, rowniez te wyslane ze Szwecji. Mbank i Optima twierdza, ze SMS-y sa wysylane /juz kilkadziesiat, ktorych nie dostalem/, tutejszy operator "3" tez twierdzi, ze przekazuje wszystko co jest wysylane i po ich stronie nie ma zadnych blokad itp..
Zadnych ustawien w wysylaniu SMS w bankach nie zmienialem, zreszta oni twierdza, ze wysylane sa prawidlowo i wszystko powinno docierac - nawet te "skrocone" - 4-cyfrowe nr nadawcze z bankow.
Jak myslicie - jaka moze byc przyczyna, ze tak sie dzieje. Dzieki za wszelkie sugestie.

P.

Data: 2015-07-12 18:04:56
Autor: Borys Pogoreło
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Dnia Sun, 12 Jul 2015 03:25:40 -0700 (PDT), pasztab@gmail.com napisał(a):

[...]

Na początek spróbuj wsadzić tę kartę SIM do innego telefonu, najlepiej
jakiegoś zabytku, który zupełnie nie jest "smart".

Jeśli nie pomoże, to poproś "3" o jakis wyciąg albo przynajmniej
sprawdzenie, czy w danym czasie otrzymałeś SMS na swój numer. Bo jak
zapytasz ogólnie, to na pewno będą twierdzić, że wszystko u nich działa.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-07-12 12:43:37
Autor: pasztab
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Den söndag 12 juli 2015 kl. 18:04:48 UTC+2 skrev Borys Pogoreło:
> [...]

> twierdza, ze wysylane sa prawidlowo i wszystko powinno docierac - nawet
> te "skrocone" - 4-cyfrowe nr nadawcze z bankow.

Na pocz±tek spróbuj wsadzić tę kartę SIM do innego telefonu, najlepiej
jakiego¶ zabytku, który zupełnie nie jest "smart".

Je¶li nie pomoże, to popro¶ "3" o jakis wyci±g albo przynajmniej
sprawdzenie, czy w danym czasie otrzymałe¶ SMS na swój numer. Bo jak
zapytasz ogólnie, to na pewno będ± twierdzić, że wszystko u nich działa.

-- Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Probowalem, nie pomaga. Co dziwniejsze probowalem dzis autoryzowac transakcje w ING przez SMS i kod doszedl! Mysle, ze moze to byc sprawa operatora z ktorego korzystaja mbank i Optima, byc moze iNG wysyla przez innego, bo dlaczego SMS-y z ING dochodza i to po kilku sekundach?
Ktos wie moze z jakich operatorow korzystaja te banki?

P.

Data: 2015-07-12 21:47:36
Autor: Borys Pogoreło
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Dnia Sun, 12 Jul 2015 12:43:37 -0700 (PDT), pasztab@gmail.com napisał(a):

[...]

A ten numer był przenoszony między sieciami? Miałem kiedyś przypadek, że
nie dostawałem SMS-ów z nazwą (nie numerem) nadawcy na numer przeniesiony
do innego operatora. Okazało się, bramka korzystała z zagranicznego
operatora, a ten coś sobie nie radził z polskimi HLR-ami w takim przypadku.

Ktos wie moze z jakich operatorow korzystaja te banki?

Tego Ci pewnie nikt nie powie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-07-12 13:06:50
Autor: pasztab
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Den söndag 12 juli 2015 kl. 21:47:27 UTC+2 skrev Borys Pogoreło:
> [...]

> operatora z ktorego korzystaja mbank i Optima, byc moze iNG wysyla przez
> innego, bo dlaczego SMS-y z ING dochodza i to po kilku sekundach?

A ten numer był przenoszony między sieciami? Miałem kiedy¶ przypadek, że
nie dostawałem SMS-ów z nazw± (nie numerem) nadawcy na numer przeniesiony
do innego operatora. Okazało się, bramka korzystała z zagranicznego
operatora, a ten co¶ sobie nie radził z polskimi HLR-ami w takim przypadku.

> Ktos wie moze z jakich operatorow korzystaja te banki?

Tego Ci pewnie nikt nie powie.

-- Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Nie byl przenoszony, ale 2 tygodnie temu bylem w Polsce, tam pod 3 "podpial" sie Play. SMSy tam i tu dzialaly poprawnie. Przyjechalem i jeszcze przez wiele dni wszystko bylo ok. Dopiero od 3 dni zero wiadomosci z Optimy i mbanku.

Data: 2015-07-12 22:44:45
Autor: Borys Pogoreło
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Dnia Sun, 12 Jul 2015 13:06:50 -0700 (PDT), pasztab@gmail.com napisał(a):

[...]

To chyba tylko zostaje złożyć reklamację zarówno w obu bankach jak i u
operatora. W tej trójki może komuś zechce się przyjrzeć sprawie i eskalować
do działu technicznego.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-07-12 14:26:19
Autor: pasztab
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Den söndag 12 juli 2015 kl. 22:44:36 UTC+2 skrev Borys Pogoreło:
> [...]

> wiadomosci z Optimy i mbanku.

To chyba tylko zostaje złożyć reklamację zarówno w obu bankach jak i u
operatora. W tej trójki może komu¶ zechce się przyjrzeć sprawie i eskalować
do działu technicznego.

-- Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Tak tez zrobie. Dzieki za porade.
P.

Data: 2015-07-14 12:00:04
Autor: J.F.
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5843e3a0-e6e9-482e-a27a-269570a2a77e@googlegroups.com...
[...]

Operator jak operator -  moglo o pieniadze pojsc, ktos spojrzal na biling, a dlaczego my tyle placimy za SMS.
Możliwe tez, ze sie jakos informatycy pomylili, dodaja z automatu +48.

J.

Data: 2015-07-14 15:03:34
Autor: pasztab
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Den tisdag 14 juli 2015 kl. 12:00:25 UTC+2 skrev J.F.:
> [...]

Możliwe tez, ze sie jakos informatycy pomylili, dodaja z automatu +48.

Przyslano mi z mbanku logi wygenerowanych smsow, ktorych nie dostalem - jest 46 z przodu i numer telefonu prawidlowy. Obydwa banki nic nie wspominaja o oplatach z SMS-y przesylane zagranice. Wg tego co pisza na swoich stronach nie daja tylko gwarancji, czy bedzie prawidlowo dostarczony. No i wlasnie ostatnio cos ta gwarancja sie sypie.

Data: 2015-07-15 14:31:07
Autor: Marek
Kody SMS na zagr. nr telefonu
On Tue, 14 Jul 2015 12:00:04 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Operator jak operator -  moglo o pieniadze pojsc, ktos spojrzal na biling, a dlaczego my tyle placimy za SMS.
MoĹĽliwe tez, ze sie jakos informatycy pomylili, dodaja z automatu
+48.

99% to pierwsze. BM ĹĽyczy sobie extra za sms za granicÄ™.  W mBanku doszli do wniosku, ĹĽe skoro sms i tak pewnoĹ›ci dostarczenia nie gwarantuje to nikt im gĹ‚owy za niedostarczenie (czyt. niewysĹ‚anie w ogĂłle) nie urwie, wiÄ™c po co przepĹ‚acać?

--
Marek

Data: 2015-07-15 08:48:14
Autor: pasztab
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Den onsdag 15 juli 2015 kl. 14:31:12 UTC+2 skrev Marek:

99% to pierwsze. BM życzy sobie extra za sms za granicę.  W mBanku doszli do wniosku, że skoro sms i tak pewno¶ci dostarczenia nie gwarantuje to nikt im głowy za niedostarczenie (czyt. niewysłanie w ogóle) nie urwie, więc po co przepłacać?

-- Marek

Sprawa wyjasniona - mam nadzieje. Problem z firewallem po stronie szwedzkiego operatora. Czekam na rozwiazanie.

Data: 2015-07-15 14:47:43
Autor: J.F.
Kody SMS na zagr. nr telefonu
UĹĽytkownik "Marek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.8808885928917508096@news.neostrada.pl...
[...]

No, odkad promuja/wymuszaja przejscie na hasla SMS, to moze jednak klient im urwie ...

J.

Data: 2015-07-17 09:24:30
Autor: Marek
Kody SMS na zagr. nr telefonu
On Wed, 15 Jul 2015 14:47:43 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No, odkad promuja/wymuszaja przejscie na hasla SMS, to moze jednak klient im urwie ...

To dotyczy tylko klientĂłw z prefixem +48...

--
Marek

Data: 2015-07-17 11:33:50
Autor: J.F.
Kody SMS na zagr. nr telefonu
UĹĽytkownik "Marek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.8290117426846806365@news.neostrada.pl...
On Wed, 15 Jul 2015 14:47:43 +0200, "J.F."
No, odkad promuja/wymuszaja przejscie na hasla SMS, to moze jednak klient im urwie ...

To dotyczy tylko klientĂłw z prefixem +48...

A z innym to dostana karty kodow po promocyjnej cenie czy po 19 zl ?

J.

Data: 2015-07-17 12:46:20
Autor: Marek
Kody SMS na zagr. nr telefonu
On Fri, 17 Jul 2015 11:33:50 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A z innym to dostana karty kodow po promocyjnej cenie czy po 19 zl ?

W mBanku maja takie powiedzenie "mier frajerom", domylasz si kogo maja na myli?

--
Marek

Data: 2015-07-14 08:23:29
Autor: Marek
Kody SMS na zagr. nr telefonu
On Sun, 12 Jul 2015 03:25:40 -0700 (PDT), pasztab@gmail.com wrote:
Od kilku dni nie przychodza mi kody autoryzujace do potwierdzenia
transakcj
i w mbanku a takze smsy do logowania do BGZOptima na zagraniczny nr
telefon

W polskim banku podaĹ‚eĹ› zagraniczny nr telefonu? Czy mylisz zagraniczny nr z roamingiem  (na polski nr za granica w roamingu nie dochodzÄ… smsy).

--
Marek

Data: 2015-07-14 14:59:41
Autor: pasztab
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Den tisdag 14 juli 2015 kl. 08:23:31 UTC+2 skrev Marek:

W polskim banku podałe¶ zagraniczny nr telefonu? Czy mylisz zagraniczny nr z roamingiem  (na polski nr za granica w roamingu nie dochodz± smsy).

-- Marek

Tak, podalem nr zagranicznego operatora w polskim banku /operator "Tre" - "3" Szwecja /bo tam zazwyczaj przebywam i zyje/. Zreszta nigdy nie bylo problemow z smsami wysylanymi na ten numer - przynajmniej w Mbanku, gdzie w ten sposob juz kilka lat autoryzowalem transakcje.

Data: 2015-07-14 15:54:12
Autor: Chris94
Kody SMS na zagr. nr telefonu
Dnia Tue, 14 Jul 2015 08:23:29 +0200, Marek napisał(a):

W polskim banku podałe¶ zagraniczny nr telefonu? Czy mylisz zagraniczny nr z roamingiem  (na polski nr za granica w roamingu nie dochodz± smsy).

Sk±d taka sensacyjna wiadomo¶ć?
Albo inaczej: U którego operatora tak jest?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Kody SMS na zagr. nr telefonu