Kogo można obrażać

Data: 2011-05-04 20:24:36
Autor: Inc
Kogo można obrażać

Minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski rozpoczął batalię z obrażającymi i niestosownymi komentarzami na internetowych forach. Czy zwolennicy Radosława Sikorskiego i Platformy Obywatelskiej w walce z chamstwem w internecie wesprą ministra i powstrzymają się od tego rodzaju wpisów o ich politycznych konkurentach? Wątpliwe. Nabierająca tempa kampania wyborcza wskazuje na to, iż o ile może być piętnowane chamstwo w stosunku do rządzących, o tyle lżenie obecnej opozycji pozostanie w dobrym tonie.

Za chamskie wpisy w internecie minister Radosław Sikorski pozwał wydawców dzienników "Fakt" i "Puls Biznesu". W pozwach cywilnych o ochronę dóbr osobistych Sikorski domaga się 20 tys. złotych jako zadośćuczynienia i opublikowania przeprosin. Pozwy przygotował Sikorskiemu kolega z byłego rządu, były lider Ligi Polskich Rodzin mecenas Roman Giertych. "Jako szef polskiej dyplomacji mam za zadanie dbać o wizerunek mojego kraju. Rasizm, agresja, mowa nienawiści na polskich forach internetowych przekracza wszelkie wyobrażenia. Mogą to czytać ludzie na całym świecie. I wyrabiać sobie opinię o Polsce" - przytoczyła wypowiedź Sikorskiego "Gazeta Wyborcza", która poinformowała o złożeniu pozwów i ogłosiła, że Sikorski walczy z chamstwem w internecie. To interesujące, iż akcję walki z chamskimi komentarzami prowadzić ma właśnie polityk Platformy. Przez lata partia ta tolerowała bowiem działalność w swoich szeregach - polegającą w znacznej mierze na obrażaniu polityków konkurencyjnego obozu - Janusza Palikota nagradzanego zapewne za wytężoną pracę na rzecz Platformy wysokimi stanowiskami w partii i klubie PO. A dziś toleruje podobną działalność prowadzoną np. przez wicemarszałka Sejmu Stefana Niesiołowskiego. Platforma szła też do zwycięskich wyborów nie z hasłami pozytywnymi, lecz przede wszystkim nawołującymi do odsunięcia od władzy swoich konkurentów i straszącymi przeciwną partią. To politycy Platformy - co najmniej duchowo - wspierali również różnego rodzaju akcje na portalach społecznościowych w internecie skierowane przeciwko Prawu i Sprawiedliwości czy prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu, gdzie internauci wręcz prześcigali się, który wpisze bardziej obraźliwy komentarz pod adresem adwersarzy Platformy Obywatelskiej i Donalda Tuska. Aby zobaczyć, jakie efekty przyniosło szerzenie takiej polityki nienawiści przez obecnie rządzących, wystarczyło chociażby poczytać - nienadające się do przytoczenia - wpisy na internetowych forach, które pojawiły się po katastrofie smoleńskiej. Kulminacją takiego podsycania nienawiści było wreszcie polityczne morderstwo w biurze Prawa i Sprawiedliwości w Łodzi w ubiegłym roku.

Sam minister spraw zagranicznych ma też swój wkład w politykę nienawiści. To Sikorski nawoływał chociażby do "dorżnięcia watahy" PiS-owskiej. Skarżącemu się na rasistowskie komentarze ministrowi można przypomnieć "żart", jaki opowiadał o jeszcze wtedy prezydencie elekcie Stanów Zjednoczonych Baracku Obamie: "Czy wiecie, że Barack Obama ma polskie korzenie? Jego dziadek zjadł polskiego misjonarza". W tej sprawie na ratunek Sikorskiemu pospieszył nawet rzecznik ministra, tłumacząc, iż ten "dowcip" to nie jest rezultat specyficznego poczucia humoru ministra, lecz jedynie przytoczenie przykładu krążących wśród ludzi niesmacznych rasistowskich "żartów".

Dziś wśród rządzących nie widać prawdziwej woli skończenia z językiem nienawiści. Premier Donald Tusk, który nie jest w stanie obronić się realnymi osiągnięciami swojego rządu, ponownie uderza w tę samą nutę co przed czterema laty, przystępując do straszenia konkurentami prowadzącego do wyostrzania języka debaty. Natomiast prezydent Bronisław Komorowski, który opowiada o "zakończeniu wojny polsko-polskiej" i o tym, że "chce łączyć, a nie dzielić", jedno w tej sprawie mówi, a drugie robi. Walka ministra Sikorskiego z chamstwem w sieci to tylko reakcja na kilka komentarzy w internecie, którymi sam minister poczuł się obrażony. Dla złagodzenia ich języka bez znaczenia. W Polsce nie ma prawa precedensów, a więc w analogicznych przypadkach sądy mogą orzekać przeciwne wyroki. Niezależnie od rezultatów pozwów Sikorskiego ktoś będzie decydował nie tylko o tym, co jest obrazą, a co nie, ale w konsekwencji - kto może obrażać, a kto może być obrażany.

Artur Kowalski

Data: 2011-05-05 10:03:31
Autor: Leprechaun
Kogo można obrażać

Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał w wiadomości news:ipsu8l$fgp$2dont-email.me...
Minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski rozpoczął batalię z obrażającymi i niestosownymi komentarzami na internetowych forach.

Można obrażać wszystkich oprócz zwolenników PiS. Kto obraża PiS obraża samego prezesa! Kto obraża prezesa obraża majestat IV Rzeczpospolitej! Natomiast do woli można obrażać premiera, prezydenta, ich rodziny i wszystkich innych nie będących zwolennikami PiS. Obrażanie to jest traktowane jako obowiązek każdego pisowca! Obrażać można bezkarnie! Natomiast każda krytyka PiS i prezesa będzie skutkować zgłoszeniem do prokuratury! Przykłady na tym forum.

BomBel aka Hanz Klotz

Data: 2011-05-05 11:11:56
Autor: cirrus
Kogo można obrażać
Użytkownik "Leprechaun" <mydliny@piana.tw> napisał w wiadomości news:4dc259d2$0$2440$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Typowa moralność Kalego.

--
stevep

Data: 2011-05-05 16:35:37
Autor: .
Kogo można obrażać
Dnia Thu, 5 May 2011 11:11:56 +0200, cirrus napisał(a):

[...]

Dlaczego nie widzę postu Leprechauna? Kto lub co to jest? ;-)

Dominik

Data: 2011-05-05 11:27:17
Autor: cytryna
Kogo można obrażać

> [...]

traktowane jako obowiązek każdego pisowca! Obrażać można bezkarnie!

Natomiast każda krytyka PiS i prezesa będzie skutkować zgłoszeniem do

*******************

Co ty pierdzielisz wrzocie vel bomblu na doopie. Naucz się na pamięć mowy miłości skunksów politycznych: 25 czerwca 2010
"Najwiekszym wilkiem polskiej polityki jest Jaroslaw Kaczynski. W zwiazku z
tym moja odpowiedz na panskie pytanie jest taka: tak, Bronislaw Komorowski
pójdzie na polowanie na wilki, zastrzelimy Jaroslawa Kaczynskiego,
wypatroszymy i skóre wystawimy na sprzedaz w Europie - mówil Palikot."
www.wprost.pl/ar/199953/Palikot-Zastrzelimy-Kaczynskiego-i-wypatroszymy/

"Przyjdzie taki dzien, ze Jaroslaw bedzie juz rozmawial z silami
ostatecznosci. Byc moze jeszcze w tym roku. I wówczas uznamy, ze to byl
naprawde dobry rok. Tego sie trzymam, w to wierze."
wiadomosci.onet.pl/blogi/nadzieja,4690500,412540850,blog.html

"Wypatroszyc Kaczynskiego"-- "Jaroslawa Kaczynskiego trzeba zastrzelic i wypatroszyc (.) Bronislaw Komorowski pójdzie na polowanie na wilki i zastrzelimy Jaroslawa Kaczynskiego, wypatroszymy i skóre wystawimy na sprzedaz w Europie." "Dlaczego do Smolenska wyjechal kartofel, kurdupel, alkoholik, a wrócil maz stanu? Bo Rosjanie podmienili cialo" "Kaczynscy sa zródlem wszelkiego zla. Zwlaszcza Jaroslaw Kaczynski" ". Odpowiedzialnosc moralna za smierc 95 ludzi ponosi Lech Kaczynski, bo to on przygotowywal wyjazd. To on ma krew na reku ludzi, którzy zgineli w katastrofie. (.) glupota, bezmyslnosc, pycha i ego Lecha Kaczynskiego doprowadzilo do tragedii. (.) Rodzina Kaczynskiego powinna przeprosic rodziny poleglych." "profesor" Wladyslaw Bartoszewski Bydlo - "Przestac uwazac bydlo za niebydlo" Stefan Niesiolowski: ".To Kaczynski odpowiada za wydarzenia w Lodzi." ".Kaczynski jest kandydatem do psychiatrycznego leczenia." ".PIS to zbieranina podlych, wstretny chorych psychicznie." ".Kaczynscy sa zródlem wszelkiego zla. Zwlaszcza Jaroslaw Kaczynski." ". Czesc z tych, którzy stoja tam i rzekomo pilnuja krzyza, to rzeczywiscie kandydaci do kliniki psychiatrycznej. Ostatnia stacja tej ich procesji to Tworki." "odeslijmy IV RP na smietnik" Andrzej Wajda: "To wojna domowa! To jest walka o wszystko! Wesprze nas TVN!" Bronislaw Komorowski: "Prezydent gdzies poleci i wszystko sie zmieni." "W interesie calej UE lezy wspólpraca z Moskwa." "Bedziemy polowac na kaczki tylko teraz jest okres ochronny" "Jaki Prezydent taki zamach" "Jaka wizyta, taki zamach, bo z 30-tu metrów nie trafic w samochód to trzeba slepego snajpera". "Kaczynski to przypadek psychiatryczny." "Chcialbym skrócic zly okres prezydentury Lecha Kaczynskiego" Radoslaw Sikorski: Dorznac watahe "Jeszcze jedna bitwa, jeszcze dorzniemy watahy, wygramy te batalie!" -- na konwencji PO "Mozna byc prezydentem, ale mozna byc tez chamem." "Pan sie nie przejmuje tym,co wygaduja niektóre karly moralne" -- do Lecha Walesy,nie wiadomo o kim, ale mozna sie domyslac. Donald Franciszek Tusk: 10 listopada 2005 Donald Tusk wystapienie Sejmowe ".Polska naprawde nie jest skazana na, tak jak ja Polska od wczoraj nazywa, moherowa koalicje." ".Jesli uwazacie panstwo, ze J.Kaczynski i PiS w czasie kampanii wyborczej maja zamiar aresztowac kandydatów innych partii, uzywac podsluchów, to wezcie pochodnie w rece i idzcie na Palac Prezydencki." "Jesli nie zrozumiecie, ze ta wspólpraca jest potrzebna, wyginiecie jak dinozaury" "Dinozaury pewnie do dzis zaludnialyby nasza planete. Tajemniczy przypadek jednak sprawil, ze nie musimy zyc w cieniu tych gigantów." "Najlepsi i twardzi ida na wojne z PiS-Do tej wojny potrzebuje ludzi najlepszych, twardych. Dlatego to otoczenie bedzie teraz pomagalo Grzegorzowi Schetynie bic sie w Sejmie z PiS-em" "Ten atak nie zostanie jednak bez odpowiedzi"-- reakcja na ujawnienie afery hazardowej. --

Data: 2011-05-05 12:04:50
Autor: Leprechaun
Kogo można obrażać

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:524f.00000144.4dc26d75newsgate.onet.pl...

> [...]

*******************

Co ty pierdzielisz wrzocie vel bomblu na doopie. Naucz się na pamięć mowy

Właśnie udowodniłeś, że można moją teze! I przestań bluzgać, nie jesteś w domu!

BomBel

Data: 2011-05-05 10:18:03
Autor: boukun
Kogo można obrażać

Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał w wiadomości

Pozwy
przygotował Sikorskiemu kolega z byłego rządu, były lider Ligi Polskich Rodzin mecenas Roman Giertych.

Giertych walczy z "antysemityzmem", no proszę, co za kameleon...

boukun

Kogo można obrażać