Data: 2011-01-18 16:39:55 | |
Autor: J.F. | |
Kokpit Tu154 | |
Tak sie patrze na zdjecia kokpitu .. nawigator mial siedziec na srodku, za pilotami, czyli akurat tam gdzie fotograf zdjecia do raportu robil ... z ktorego wyswietlacza on czytal wysokosc, a z ktorego powinien ? VBE-SVS (elektroniczny) byloby mu chyba troche niewygodnie, bo pilotowi reka zaslania. UV-5M (RA) i UVO-15 (baro) tez troche niewygodnie, bo jakos "przez ramie" - no i jesli widzi jeden, to chyba powinien widziec ze na drugim wskazowka niebezpiecznie do zera sie zbliza ? A ten mechaniczny byl prawidlowo ustawiony. No chyba ze sie gapil raczej na ten KAV-485 - ktos wie co on pokazuje ? Albo korzystal z ktoregos z ekranow .. -- J. |
|
Data: 2011-01-18 16:53:33 | |
Autor: GrzegorzW | |
Kokpit Tu154 | |
W dniu 2011-01-18 16:39, J.F. pisze:
z ktorego wyswietlacza on czytal wysokosc, a z ktorego powinien ? No chyba ze sie gapil raczej na ten KAV-485 - ktos wie co on pokazuje ? z którego powinien to nie bardzo wiadomo bo, jak mówi raport, instrukcja którą mieli na pokładzie jest napisana dla minimalnego zestawu załogi i nie przewiduje nawigatora KAV-485 to wysokość w stopach i prędkość pionowa w tysiącach stóp na minutę |
|
Data: 2011-01-22 16:13:42 | |
Autor: J.F. | |
Kokpit Tu154 | |
On Tue, 18 Jan 2011 16:39:55 +0100, J.F. wrote:
Tak sie patrze na zdjecia kokpitu .. nawigator mial siedziec na srodku, za pilotami, czyli akurat tam gdzie fotograf zdjecia do raportu robil ... No i jeszcze jedno pytanie - gdzie sa te przyciski od ustawiania cisnienia i TAWS, ktore nawigator rzekomo pomylil ? Bo wstepnie wychodzi mi ze na "desce" a nie na "konsoli srodkowej", a to chyba mialby troche daleko siegac ? J. |
|
Data: 2011-01-22 16:26:21 | |
Autor: JJR | |
Kokpit Tu154 | |
J.F. wrote:
No i jeszcze jedno pytanie - gdzie sa te przyciski od ustawiania Jak to przed chwila zaleciles komus w innym watku, przeczytaj raport :) No dobra, nie bede sie znecal (ale obiecaj poprawe i przeczytaj). W rosyjskiej wersji strona 113/114. -- pzdr, Jedrzej Zwijasz? www.zwijaj.pl |
|
Data: 2011-01-24 02:51:46 | |
Autor: J.F. | |
Kokpit Tu154 | |
On Sat, 22 Jan 2011 16:26:21 +0100, JJR wrote:
J.F. wrote: Czyli "na desce" ? Bo ktore to przyciski to dokladnie nie pokazali. Nawigator siedzacy w swoim fotelu i przypiety pasami da rade dosiegnac? J. |
|
Data: 2011-01-24 12:04:33 | |
Autor: JJR | |
Kokpit Tu154 | |
J.F. wrote:
Czyli "na desce" ? Bo ktore to przyciski to dokladnie nie pokazali. Ale opisali gdzie szukac. Ktos tu niedawno wrzucal link ze zdjeciem "deski", tam znajdziesz. Nawigator siedzacy w swoim fotelu i przypiety pasami da rade Nie wierzysz komisji Millera? Bo to byla wlasnie jedna z polskich uwag, ze wbrew MAKowi nawigator nie mógl tego zrobic. -- pzdr, Jedrzej Zwijasz? www.zwijaj.pl |
|
Data: 2011-01-24 16:17:06 | |
Autor: J.F. | |
Kokpit Tu154 | |
On Mon, 24 Jan 2011 12:04:33 +0100, JJR wrote:
J.F. wrote: Slowo pisane to tylko slowo pisane - co innego pomacac samemu. Na fotkach dosc dluga ta konsola wyglada. Ale jesli ten przycisk jest kolo wyswietlacza MFD-640 .. to dlaczego oni twierdza ze tylko pilot lub nawigator ? Wydaje mi sie ze najblizej ma tam drugi pilot. Jakas dokumentacja do VBE-SVS jest tu http://www.avsimrus.com/f/documents-16/altimeter-vbe-2a-2734.html?action=download&hl= I o ile rozumiem to cisnienie odniesienia ustawia sie nacisnieciem galki P3 (R3) na przyrzadzie. Jest jeszcze inny przycisk do tego ? J. |
|
Data: 2011-01-24 17:43:22 | |
Autor: JJR | |
Kokpit Tu154 | |
J.F. wrote:
Slowo pisane to tylko slowo pisane - co innego pomacac samemu. To prawda. Ale jesli ten przycisk jest kolo wyswietlacza MFD-640 .. to dlaczego Do wyświetlacza MFD, owszem. Ale oni napisali że przestawienie ciśnienia na WBE jest dostępne tylko dla pilota i nawigatora, i rzeczywiście tak to wygląda - wysokościomierz jest po lewej stronie centralnego panelu. MFD pojawia się tylko jako hipoteza próbująca wymyślić powód przypadkowego wciśnięcia WBE. I tak jest naciągana, bo nie wiem jak można by to wcisnąć przypadkiem, sięgając do MFD. Chyba żeby ktoś (nawigator, bo na pewno nie pilot) wychylając się do przodu i sięgając w prawo jednocześnie podparł się lewą ręką o tablicę. Pewnie stąd im się wziął nawigator, bo pilot nie miałby szans zrobić tego niechcący. Jak mówię, naciągana hipoteza. Ale i tak bardziej prawdopodobna niż pozostająca alternatywa - że ktoś to zrobił świadomie. I o ile rozumiem to cisnienie odniesienia ustawia sie nacisnieciem Nic mi o tym nie wiadomo. -- pzdr, Jędrzej Zwijasz? www.zwijaj.pl |
|
Data: 2011-01-25 02:44:10 | |
Autor: J.F. | |
Kokpit Tu154 | |
On Mon, 24 Jan 2011 17:43:22 +0100, JJR wrote:
J.F. wrote: Przeczytalem jeszcze raz - oni chyba sugeruja ze nawigator zrobil to celowo acz malo swiadomie - wiedzac ze ma przestawic TAWS, zamiast nacisnac sluzacy do tego przycisk QFE kolo wyswietlacza MFD, to przycisnal na wysokosciomierzu dowodcy. Dosc karkolomne twierdzenie - ale ciekawe jak to w Jaku wyglada. Ale popatrzylem na fotki jeszcze raz - obiektyw znieksztalca ale nadal mi sie wydaje ze chyba latwiej dosiegnalby tej galki drugi pilot niz nawigator. Tylko nie bardzo sobie wyobrazam po co mialby tam siegac. A i przypadkowego nacisniecia przez pilota nie bylbym taki pewien - blisko raczki sterow. Tylko ze przeciez autopilot pilotowal. Mam nadzieje ze nie jest mozliwe zeby AP zrobil to sam za pomoca drazka ? A gdzie jest przycisk nadawania radiostacji ? Bo pilot akurat zaraz bedzie cos meldowal wiezy .. Jak mówię, naciągana hipoteza. Ale i tak bardziej prawdopodobna niż Przyjeta na Jakach metoda wylaczania TAWS ? J. |
|
Data: 2011-01-25 20:11:08 | |
Autor: JJR | |
Kokpit Tu154 | |
J.F. wrote:
Przeczytalem jeszcze raz - oni chyba sugeruja ze nawigator zrobil to Fakt - wg. nich poputał przyciski. No ale jak pisałem, coby tu nie wymyślić, i tak będzie rozsądniejsze od celowego przestawienia. Zresztą fakt że QFE na TAWS powinno być przestawione przy schodzeniu z pułapu a nie po czwartym zakręcie to niestety kolejna cegiełka do profesjonalizmu załogi. Przyjeta na Jakach metoda wylaczania TAWS ? Musisz pytać kogoś z pułku. -- pzdr, Jędrzej Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Pesymiści wiedzą, co to za otwór. |
|
Data: 2011-01-26 19:30:09 | |
Autor: GrzegorzW | |
Kokpit Tu154 | |
W dniu 2011-01-25 02:44, J.F. pisze:
Co Ty z tym Jakiem. W jaku wygląda jak w porządnej radzieckiej awiacji - ani TAWS-a ani elektronicznego wysokościomierza, na którym coś można nacisnąć. |
|
Data: 2011-01-26 22:39:05 | |
Autor: J.F. | |
Kokpit Tu154 | |
On Wed, 26 Jan 2011 19:30:09 +0100, GrzegorzW wrote:
W dniu 2011-01-25 02:44, J.F. pisze: Nawigator latal na Jaku "na okraglo". Jesli zrobil cos co tam jest normalne (w wersji specpulku :-) to jestesmy w domu. W jaku wygląda jak w porządnej radzieckiej awiacji - ani TAWS-a ani elektronicznego wysokościomierza, na którym coś można nacisnąć. A tutka to niby nie z porzadnej radzieckiej awiacji ? :-) Na pewno cos zmienili. J. |
|