Koła 28" i amortyzator 26"?

Data: 2009-05-19 08:41:34
Autor: Andrzej W.
Koła 28" i amortyzator 26"?
Witam,

Ktoś się niedawno pytał o ramę MTB z kołami 28", a ja chciałbym się dowiedzieć czy da się wepchnąć koła 28" do amortyzatora 26".
Szukam już czas jakiś używanego taniego amortyzatora na 28" do turystyki i nic.
Wybór jest zerowy, parametry tragiczne a ceny z sufitu.
Wydaje mi się, że 28" jest droższe  z jakieś 40% od 26".
Z przodu man tarcze więc kłopotu z hamulcem nie będzie, opon używam raczej wąskich 35-42 i wydaje mi się, że nie są za wysokie.
Jak widzicie taką hybrydę?
A może ktoś mógłby mi zmierzyć odległość od osi do tego łuku łączącego dolne golenie?
Problemem może być geometria całości roweru, ale można chyba pokusić się o dodanie pierścienia dystansowego na pod dolnym łożyskiem.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-05-19 09:02:08
Autor: Jan Cytawa
Koła 28" i amortyzator 26"?
Andrzej W. napisał:

Ktoś się niedawno pytał o ramę MTB z kołami 28", a ja chciałbym się dowiedzieć czy da się wepchnąć koła 28" do amortyzatora 26".
 Do sztywnego widelca 26 wchodzi kolo 28 z niezbyt gruba opona. Tak
jezdzi moja corka. Oczywiscie hamulce musialem dac klasyczne nie na
piwoty.
 Amortyzator ma wiekszy przeswit ale z kolei nie wiem jak sie bedzie
zachowywal przy duzym ugieciu. Warto sprobowac.

Jan Cytawa

Data: 2009-05-19 10:31:16
Autor: cynamoon
Koła 28" i amortyzator 26"?

Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał w wiadomości
A może ktoś mógłby mi zmierzyć odległość od osi do tego łuku łączącego
dolne golenie?

nieprecyzyjnie mierzone linijką...
 34.5 cm dla bombera mx comp air

Data: 2009-05-19 15:55:59
Autor: Wojtas
Koła 28" i amortyzator 26"?
Andrzej W. pisze:

[...]

Parę wątków niżej ktoś sprzedaje Bombowca TXC LO.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

"Bujać - to my, panowie szlachta!"

Data: 2009-05-22 20:25:11
Autor: Shivman
Koła 28" i amortyzator 26"?
Użytkownik "Wojtas" <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> napisał w wiadomości
Andrzej W. pisze:

[...]

Ja mam RST CT Com II T4-7 do sprzedania i to jest właśnie na 28"
Był w rowerku przez pół roku i przejechałem na nim ponad 2 tyś. km
Nie chcę amora do trekkingu. Trekking powinien być jak najmniej skomplikowany.

       Adamek

Data: 2009-05-19 21:15:39
Autor: artek
Koła 28" i amortyzator 26"?
Andrzej W. pisze:
[...]

ja na szosę zakładam do reby koła 700c z detonatorami 700cx25. opona większa niż 700x28 z całą pewnością _nie_ wejdzie - a sprawdzałem m.in. na schwalbe kojaku 700cx35 który w tylnych widełkach ramy felta mieści się bez problemu.

--
artek

Koła 28" i amortyzator 26"?