Koła 28" i amortyzator 26"?

Data: 2009-05-19 21:15:39
Autor: artek
Koła 28" i amortyzator 26"?
Andrzej W. pisze:
Ktoś się niedawno pytał o ramę MTB z kołami 28", a ja chciałbym się dowiedzieć czy da się wepchnąć koła 28" do amortyzatora 26".
Szukam już czas jakiś używanego taniego amortyzatora na 28" do turystyki i nic.
Wybór jest zerowy, parametry tragiczne a ceny z sufitu.
Wydaje mi się, że 28" jest droższe  z jakieś 40% od 26".
Z przodu man tarcze więc kłopotu z hamulcem nie będzie, opon używam raczej wąskich 35-42 i wydaje mi się, że nie są za wysokie.
Jak widzicie taką hybrydę?

ja na szosę zakładam do reby koła 700c z detonatorami 700cx25. opona większa niż 700x28 z całą pewnością _nie_ wejdzie - a sprawdzałem m.in. na schwalbe kojaku 700cx35 który w tylnych widełkach ramy felta mieści się bez problemu.

--
artek

Koła 28" i amortyzator 26"?