Koła 29 w ramie z 28

Data: 2017-06-22 08:29:25
Autor: Jan Walicki
Koła 29 w ramie z 28
Witam, Pewnie głupie pytanie, ale... próbował kto¶ wymienić koła 28' ze zwykłej szosowej ramy (tzw. "kolażówki") na 29'? :D Powinny chyba podej¶ć, w końcu jest sporo luzu w 28', a potrzebny tylko dodatkowy cal. Zwłaszcza gdyby w kołach 29 wymienić opony górskie/trekkingowe na szosowe (a w każdym razie, z niższym profilem)

Celem byłby rower szybki a zarazem tani. Pozdrawiam

Data: 2017-06-22 08:41:03
Autor: WS
Koła 29 w ramie z 28
On Thursday, June 22, 2017 at 5:29:28 PM UTC+2, Jan Walicki wrote:

Powinny chyba podej¶ć, w końcu jest sporo luzu w 28', a potrzebny tylko dodatkowy cal. Zwłaszcza gdyby w kołach 29 wymienić opony górskie/trekkingowe na szosowe (a w każdym razie, z niższym profilem)

przeciez 29 to "chlyt marketingowy", rafka 28 + gruba opona, jak dasz szosowe to bedzie 28 ;)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_rowerowe

Data: 2017-06-22 19:35:05
Autor: Piotr aka dracorp
Koła 29 w ramie z 28
A szeroko¶ć piasty nie jest inna?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-06-22 14:48:55
Autor: WS
Koła 29 w ramie z 28
On Thursday, June 22, 2017 at 9:38:48 PM UTC+2, Piotr aka dracorp wrote:
A szeroko¶ć piasty nie jest inna?

zalezy, zazwyczaj standardowa 100mm przod, 142mm tyl np. road vs MTB maja taka sama srednice rafki + ta sama szerokosc piasty (ale moga byc te szersze piasty - do wyboru...)
 https://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/PRC-1400-SPLINE-DB-35
https://www.dtswiss.com/Wheels/MTB-Wheels/XM-1501-Spline-ONE-25

Data: 2017-06-22 18:40:59
Autor: ąćęłńóśźż
Koła 29 w ramie z 28
Na co zwrócić uwagę: czy będzie prze¶wit pomiędzy tyln± opon±, a przedni± przerzutk±
Także na hamulce, jeżeli cantilevery (linka może zahaczać o oponę).
Przy czym "szosowe kolarzówki" to wcale nie 28'', a trekingi i crossy owszem.

-- -- -
próbował kto¶ wymienić koła 28' ze zwykłej szosowej ramy na 29'?

Data: 2017-06-23 08:33:03
Autor: cytawa
Koła 29 w ramie z 28
  ±ćęłń󶼿 pisze:

Przy czym "szosowe kolarzówki" to wcale nie 28'', a trekingi i crossy owszem.

A jakie sa te szosowe kolarzowki?

Jan Cytawa

Data: 2017-06-23 09:18:14
Autor: ąćęłńóśźż
Koła 29 w ramie z 28
Zamy¶liłem się nad swoj± star± ;-) to chyba było dawne 27''?

-- -- -
A jakie sa te szosowe kolarzowki?

Data: 2017-06-23 10:33:27
Autor: rmikke
Koła 29 w ramie z 28
On Friday, 23 June 2017 09:18:02 UTC+2, ±ćęłń󶼿  wrote:
Zamy¶liłem się nad swoj± star± ;-) to chyba było dawne 27''?

-- -- -
> A jakie sa te szosowe kolarzowki?

Tak, ale to 27" nył o 8mm większe od obecnego 28".

Data: 2017-06-23 11:05:51
Autor: cytawa
Koła 29 w ramie z 28
±ćęłń󶼿 pisze:

Zamy¶liłem się nad swoj± star± ;-) to chyba było dawne 27''?

Stare polskie tak zwane kolarzowki to rzeczywiscie 27 ale to byl raczej wyjatek wsrod wszystkich kolarzowek. Zdecydowana wiekszosc to jak najbardziej 28. A juz na pewno wszystkie sportowe.

jan Cytawa

Koła 29 w ramie z 28