Kola - 32 czy 36 otworow?

Data: 2009-07-06 17:38:25
Autor: raviz
Kola - 32 czy 36 otworow?
Witam
Chce kupic kompletne kola. Na Allegro gosc ma takie na obreczach DP20 i piastach Novateca. Tyle, ze na 36 otworow. Czy jest jakas roznica i ewentualnie jakies minusy w stos do 32 otworow. Domyslam sie, ze bedzie nieco ciezsze choc zapewne niewiele, powinno byc chyba jednak sztywniejsze, czy cos jeszcze?
Pozdrawiam

PS
Jesli chodzi o przeznaczenie - XC, czasami na szlaku jakies korzenie, kamulce rzadko, czesto rower dociazony ok 15kg w sakwach, ja waze 85kg.

Data: 2009-07-06 17:58:02
Autor: raviz
Kola - 32 czy 36 otworow?
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

To wiem, ale roznica nie bedzie raczej znaczaca :]
waga: 0.007kg/sztuka (dla szprychy o długości 182mm)

Data: 2009-07-06 10:38:53
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Kola - 32 czy 36 otworow?
On 6 Lip, 18:58, raviz <ravizUSU...@vp.pl> wrote:
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
> Bedzie ciezsze:)

To wiem, ale roznica nie bedzie raczej znaczaca :]
waga: 0.007kg/sztuka (dla szprychy o długości 182mm)

A tak to przy tej samej obreczy i tych samych szprychach, 36 bedzie
"mocniejsze".

Data: 2009-07-06 17:59:55
Autor: Jan Srzednicki
Kola - 32 czy 36 otworow?
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
> [...]

waga: 0.007kg/sztuka (dla szprychy o długości 182mm)

A tak to przy tej samej obreczy i tych samych szprychach, 36 bedzie

Z małym wyjątkiem - oczka na piascie będą gęściej upakowane, co za tym
idzie słabsze. Niektóre modele piast miewały słabe oczka.

Data: 2009-07-06 19:28:35
Autor: maksWYTNIJTO
Kola - 32 czy 36 otworow?

  ja bym brał 36...z powodów które sam podajesz.
    Ignac

Data: 2009-07-07 11:32:59
Autor: dobrov
Kola - 32 czy 36 otworow?
raviz pisze:

To wiem, ale roznica nie bedzie raczej znaczaca :]
waga: 0.007kg/sztuka (dla szprychy o długości 182mm)

No i odejdzie dodatkowy materiał z 4-rech otworów w
obręczy i 4-rech w kołnierzu piasty :)

BTW:
85kg + sakwy to juĹź mi podpada po 36 szprych.
Ja jeżdżę na 32 ale mam 70kg i co najwyżej 3kg w plecaku.

Data: 2009-07-07 13:30:10
Autor: Tomasz Konik
Kola - 32 czy 36 otworow?
BTW:
85kg + sakwy to juz mi podpada po 36 szprych.
Ja jezdze na 32 ale mam 70kg i co najwyzej 3kg w plecaku.

Popieram. Tylne koło do terenu pod sakwy i kochanego 85 kg - to 36 szprych
zaplot min. 3x. Przod starczy 32.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-07 15:54:35
Autor: Wojtek Paszkowski
Kola - 32 czy 36 otworow?
"dobrov" <dobrov0@interia.pl> wrote in message news:h2v3l4$mq1$1news.interia.pl...

85kg + sakwy to juĹź mi podpada po 36 szprych.

Ja jeżdżę na 32 ale mam 70kg i co najwyżej 3kg w plecaku.

eee, przesadzacie. Ostatnio przejechałem kawałek Karpat z 95kg + 10kg w plecaku i nawet z niechlujnie (biję się w piersi, nie chciało mi się przyłożyć) zaplecionym kołem na 32 szprychy (obręcz < 450g) nie było problemów.

pozdr

Data: 2009-07-07 18:25:34
Autor: dobrov
Kola - 32 czy 36 otworow?
Wojtek Paszkowski wrote:
"dobrov" <dobrov0@interia.pl> wrote in message news:h2v3l4$mq1$1news.interia.pl...

85kg + sakwy to już mi podpada po 36 szprych.

[...]

No ale zakładam, że użytkownik chciałby, by koło służyło znacznie dłużej
niż na kawałek Karpat :)

Data: 2009-07-06 23:13:14
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kola - 32 czy 36 otworow?

Chce kupic kompletne kola. Na Allegro gosc ma takie na obreczach DP20 i piastach Novateca. Tyle, ze na 36 otworow. Czy jest jakas roznica i ewentualnie jakies minusy w stos do 32 otworow. Domyslam sie, ze bedzie

Jeśli masz coś wspólnego z matematyką, powinieneś brać z 32 otworami.

zyga

Data: 2009-07-06 14:43:37
Autor: dsotO
Kola - 32 czy 36 otworow?
On 6 Lip, 23:13, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
> [...]
> ewentualnie jakies minusy w stos do 32 otworow. Domyslam sie, ze bedzie

Jeśli masz coś wspólnego z matematyką, powinieneś brać z 32 otworami.

Gdyby wentyl jest pomiędzy czterema szprychami skrzyżowanymi po prawej
i czterema po lewej, to mamy w sumie 8 szprych, a 32 lepiej dzieli się
przez 8 niż 36. O to Ci chodzi ? ;) Ja bym jednak wybrał i tak 36, bo
wolę krótsze odcinki do ewentualnej regulacji a i obciążenie na
pojedynczą szprychę jest mniejsze. Chyba gęstość otworów na
kołnierzach piasty powoduje, że nikt nie robi kół np. na 40 szprych..
Może się mylę, ale chyba ilość szprych ma większe znaczenie niż ilość
krzyży w zaplocie.

Data: 2009-07-07 00:02:20
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kola - 32 czy 36 otworow?

[...]

2^5
A informatyka to taka matematyka.
;-)

zyga

Data: 2009-07-07 08:27:06
Autor: ...::QRT::...
Kola - 32 czy 36 otworow?
Dnia Mon, 6 Jul 2009 14:43:37 -0700 (PDT), dsotO napisał(a):

Chyba gęstość otworów na
kołnierzach piasty powoduje, że nikt nie robi kół np. na 40 szprych.

piasty do BMX potrafią mieć nawet 48 otorów.  --
www.warszawski.info

Data: 2009-07-07 06:27:55
Autor: Jan Srzednicki
Kola - 32 czy 36 otworow?
On 2009-07-07, ...::QRT::... wrote:
Dnia Mon, 6 Jul 2009 14:43:37 -0700 (PDT), dsotO napisał(a):

Chyba gęstość otworów na
kołnierzach piasty powoduje, że nikt nie robi kół np. na 40 szprych.

piasty do BMX potrafią mieć nawet 48 otorów.

Ale przy okazji widziałem bardzo wysokie kołnierze, dobrze kojarzę?

Data: 2009-07-07 09:34:19
Autor: ...::QRT::...
Kola - 32 czy 36 otworow?
Dnia Tue, 7 Jul 2009 06:27:55 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

On 2009-07-07, ...::QRT::... wrote:
[...]

na allegro sa takie - ale na zdjęciach wcale nie wygladają jakby miały
jakieś wielkie kołnierze. --
www.warszawski.info

Data: 2009-07-07 12:16:42
Autor: raviz
Kola - 32 czy 36 otworow?
Dzieki Panowie za wszystkie odpowiedzi; widze, ze nie ma co za bardzo kombinowac z ta iloscia szprych. Sprzedawca ma kola ktore mnie interesuja na 36 szprychach i przy tym juz zostane.
Pozdrawiam

Data: 2009-07-25 21:41:57
Autor: reme.k
Kola - 32 czy 36 otworow?

http://www.flickr.com/photos/russmorris/2497564/

Data: 2009-07-25 21:29:41
Autor: Szymon Machel
Kola - 32 czy 36 otworow?

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

Jeśli masz coś wspólnego z matematyką, powinieneś brać z 32 otworami.

Ale masz jakieś wsparcie?
Moje 120 kilo, potrójna sakwa, na tym podopinane dodatki,
Beskid Niski i totalne bezdroża i 36 szprych z tyłu, 32 z przodu
działało bezdyskusyjnie. Obręcze Mavic.

Szymon