Kola - 32 czy 36 otworow?

Data: 2009-07-06 23:13:14
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kola - 32 czy 36 otworow?

Chce kupic kompletne kola. Na Allegro gosc ma takie na obreczach DP20 i piastach Novateca. Tyle, ze na 36 otworow. Czy jest jakas roznica i ewentualnie jakies minusy w stos do 32 otworow. Domyslam sie, ze bedzie

Jeśli masz coś wspólnego z matematyką, powinieneś brać z 32 otworami.

zyga

Data: 2009-07-06 14:43:37
Autor: dsotO
Kola - 32 czy 36 otworow?
On 6 Lip, 23:13, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
> [...]
> ewentualnie jakies minusy w stos do 32 otworow. Domyslam sie, ze bedzie

Jeśli masz coś wspólnego z matematyką, powinieneś brać z 32 otworami.

Gdyby wentyl jest pomiędzy czterema szprychami skrzyżowanymi po prawej
i czterema po lewej, to mamy w sumie 8 szprych, a 32 lepiej dzieli się
przez 8 niż 36. O to Ci chodzi ? ;) Ja bym jednak wybrał i tak 36, bo
wolę krótsze odcinki do ewentualnej regulacji a i obciążenie na
pojedynczą szprychę jest mniejsze. Chyba gęstość otworów na
kołnierzach piasty powoduje, że nikt nie robi kół np. na 40 szprych..
Może się mylę, ale chyba ilość szprych ma większe znaczenie niż ilość
krzyży w zaplocie.

Data: 2009-07-07 00:02:20
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kola - 32 czy 36 otworow?

[...]

2^5
A informatyka to taka matematyka.
;-)

zyga

Data: 2009-07-07 08:27:06
Autor: ...::QRT::...
Kola - 32 czy 36 otworow?
Dnia Mon, 6 Jul 2009 14:43:37 -0700 (PDT), dsotO napisał(a):

Chyba gęstość otworów na
kołnierzach piasty powoduje, że nikt nie robi kół np. na 40 szprych.

piasty do BMX potrafią mieć nawet 48 otorów.  --
www.warszawski.info

Data: 2009-07-07 06:27:55
Autor: Jan Srzednicki
Kola - 32 czy 36 otworow?
On 2009-07-07, ...::QRT::... wrote:
Dnia Mon, 6 Jul 2009 14:43:37 -0700 (PDT), dsotO napisał(a):

Chyba gęstość otworów na
kołnierzach piasty powoduje, że nikt nie robi kół np. na 40 szprych.

piasty do BMX potrafią mieć nawet 48 otorów.

Ale przy okazji widziałem bardzo wysokie kołnierze, dobrze kojarzę?

Data: 2009-07-07 09:34:19
Autor: ...::QRT::...
Kola - 32 czy 36 otworow?
Dnia Tue, 7 Jul 2009 06:27:55 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

On 2009-07-07, ...::QRT::... wrote:
[...]

na allegro sa takie - ale na zdjęciach wcale nie wygladają jakby miały
jakieś wielkie kołnierze. --
www.warszawski.info

Data: 2009-07-07 12:16:42
Autor: raviz
Kola - 32 czy 36 otworow?
Dzieki Panowie za wszystkie odpowiedzi; widze, ze nie ma co za bardzo kombinowac z ta iloscia szprych. Sprzedawca ma kola ktore mnie interesuja na 36 szprychach i przy tym juz zostane.
Pozdrawiam

Data: 2009-07-25 21:41:57
Autor: reme.k
Kola - 32 czy 36 otworow?

http://www.flickr.com/photos/russmorris/2497564/

Data: 2009-07-25 21:29:41
Autor: Szymon Machel
Kola - 32 czy 36 otworow?

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

Jeśli masz coś wspólnego z matematyką, powinieneś brać z 32 otworami.

Ale masz jakieś wsparcie?
Moje 120 kilo, potrójna sakwa, na tym podopinane dodatki,
Beskid Niski i totalne bezdroża i 36 szprych z tyłu, 32 z przodu
działało bezdyskusyjnie. Obręcze Mavic.

Szymon