Data: 2010-03-16 08:33:35 | |
Autor: Rowerex | |
Koła do szosy | |
On 16 Mar, 00:08, zly <bozupabylazasl...@poczta.fm> wrote:
Zasadniczo już chyba nastawiłem się na rs80, pytanie tylko czy warto i To jedne z ciekawszych kół jakie się ostatnio pojawiły, stosunek wagi i jakości do ceny wręcz wymiata. Gdybym miał kupować nowe koła, to skusiłbym się właśnie na WH-RS80. Ale... w Twoim przypadku przy tak małej ilości szprych i bardzo anorektycznych obręczach, to byłby nie lada eksperyment dla jeźdźca ważącego ponad setkę. Mała dieta i zniwelujesz własną wagą całą wagę roweru lub nawet dwóch. Liczy się nie waga samego roweru, a waga układu "rower razem z rowerzystą". Różnicy kilograma na rowerze nawet nie poczujesz, nie mówiąc o setkach gramów. Wg. mnie postaw na ostatnią opcję, czyli tradycyjne składane koła. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-03-17 08:42:18 | |
Autor: zly | |
Koła do szosy | |
Dnia Tue, 16 Mar 2010 08:33:35 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):
To jedne z ciekawszych kół jakie się ostatnio pojawiły, stosunek wagi No właśnie się obawiam. Pytano dodatkowe, czy piasty tego typu, co są w fabrycznie składanych kołach, można gdzieś dokupić oddzielnie? Mała dieta i zniwelujesz własną wagą całą wagę roweru lub nawet dwóch. Z grubsza jestem w stanie zejść do 100, max 95. Mniej się nie da, po prostu jestem duż i przy takiej wadze wyglądam jak suchar :) Ale do tego przydał by się rower, bo na ostrym ciężko modulować wysiłek, a mtb jakoś rekreacyjnie traktuję :) Liczy się nie waga samego roweru, a waga układu "rower razem z Podobno waga kół ma największe znaczenie. Z drugiej strony mam już dość 36h kół, jakoś tak staromodnie wyglądają :) Chętnie bym coś na 28 znalazł, ale i z piastami i z obręczami nie jest łatwo Wg. mnie postaw na ostatnią opcję, czyli tradycyjne składane koła. A ktoś się omże orientuje w różnicach między mavicami cxp33 a open pro (cd) -- marcin |
|
Data: 2010-03-17 09:16:52 | |
Autor: Rowerex | |
Koła do szosy | |
On 17 Mar, 08:42, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
Pytano dodatkowe, czy piasty tego typu, co są w Podstawowy aksjomaty marketingowca: "stosuj jak najwięcej części składowych niedostępnych na rynku i nietypowych oraz oferuj tylko niektóre jako części zamienne w horrendalnie wysokich cenach" ;-) Mówiąc krótko: zazwyczaj nie można, a jeśli można, to patrz "aksjomaty". > Liczy się nie waga samego roweru, a waga układu "rower razem z Waga kół miewa znaczenie. Mityczna "masa rotująca", czyli masa rozłożona na dużym promieniu bywa odczuwalna przy przyspieszaniu, ale bez przesady. Musiałbyś zamontować piekielnie ciężkie obręcze i równie ciężkie opony by w szosówce odczuć różnicę i to tylko na jakiś szybkich sprintach. > Wg. mnie postaw na ostatnią opcję, czyli tradycyjne składane koła. Poszukaj na forumszosowe.org. Tylko trzeba odfiltrować sporo treści, bo wiele ciekawych wątków o kołach zostało tam rozmydlonych i zagadanych na śmierć przez stałych bywalców (zaraz któryś wtrąci, że sobie kupił carbonowe obręcze, nawrzuca fotek, napisze że nakładał mnóstwo kół i w ogóle... a wątek się rozmywa i nie ma o czym czytać...) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-03-17 09:18:11 | |
Autor: pHarry | |
Koła do szosy | |
On 17 Mar, 08:42, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm>
Podobno waga kół ma największe znaczenie. Z drugiej strony mam już dość 36h Rowniez w mojej opinii szukasz problemow. Waga kol tez ma znaczenie, ale w Twoim przypadku to chyba najwazniejsze, zeby nie byla za niska :) CXP33 to swietna obrecz, wysokiej jakosci, ladna i bardzo wytrzymala. Super patent na oczkowanie. Nie wazy wcale specjalnie duzo. Na tyl i tak polecam te 36h. |
|
Data: 2010-03-23 07:13:29 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Koła do szosy | |
On Mar 17, 4:18 pm, pHarry <e...@pieniny.net> wrote:
On 17 Mar, 08:42, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> tak sie sklada, ze wlasnie kupilem uzywane ok. 7 letnie cxp 33 na piastach 105tkach i z oponami i detkami: przod wazy 1270g tyl wazy 1490g (bez kasety) To tak jakby ktos chcial wiedziec (opony vittoria cos tam 700x23) |
|
Data: 2010-03-24 09:28:39 | |
Autor: pHarry | |
Koła do szosy | |
Nieco zagmatwane jest to powyzsze info. Waga obreczy CXP33 nie jest
tajemnica :) Producent podaje 470g. A w przypadku mojej pomiar mnie bardzo ucieszyl, bo wyszlo 460g. A moze mam sie martwic - niedorobka jakas :) W kazdym razie jak na swoja sztywnosc i wytrzymalosc jest to IMHO calkiem niska waga. No i mi bardzo sie podoba ten ksztalt w ostry stozek, choc wcale nie wydaje mi sie zeby to cos odczuwalnego dawalo w aero. Musieli niezle sie nakombinowac z oczkowaniem zeby taki zrobic swoja droga. Ale przede wszystkim jest to obrecz naprawde wysokiej klasy i to od razu widac jak sie ja wezmie do reki, a co dopiero w czasie zaplatania. Kupilem ostatnio Mavica niskiej klasy - EN321 i roznica jest kosmiczna. Gorne otwory krzywo nawiercone, pelno sterczacych wiorow i fatalnie krzywe laczenie - prawie na 0,5mm. Gdyby to bylo pod zwykly hamulec, to masakra. Ostatnimi laty wielu producentow przenosi fabryki na Wschod i w podobny sposob cierpi jakosc ich produktow, np Marcoki. I tu pojawia sie niezla zagwozdka - ta tansza obrecz jest "Made in France"! No bardzo mnie dziwi ta sytuacja. Najwyrazniej sa France i France... :) |
|
Data: 2010-03-17 16:50:16 | |
Autor: PeJot | |
Koła do szosy | |
zly pisze:
Szukasz kłopotów, ale Twoja sprawa. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |