Data: 2010-03-19 23:02:22 | |
Autor: domino | |
Koła do szosy | |
Zapomnij o gotowcach. Kup CXP33 albo Open Pro, sprawdzone i mocne
piasty (może być Dura Ace czy Ultegra choć sam przekonania do Shimano nie mam) i daj to do zaplatania dobremu mechanikowi. Domyślam się, że wyczynowcem nie jesteś więc te 100 czy 200 gram więcej nie będzie miało dla Ciebie żadnej różnicy. Postaw na trwałość rozwiązania bo nic bardziej nie irytuje niż problemy ze sprzętem w połowie trasy. Sam w ubiegłym roku poskładałem podobne koła i masa wcale nie różni się wiele od firmówek a świadomość wytrzymałości zestawu - bezcenna.. 200g to pół bidonu płynu - niewielka oszczędność. |
|
Data: 2010-03-22 08:40:16 | |
Autor: zly | |
Koła do szosy | |
Dnia Fri, 19 Mar 2010 23:02:22 -0700 (PDT), domino napisał(a):
Zapomnij o gotowcach. Kup CXP33 albo Open Pro, sprawdzone i mocne Odpisując ogólnie. Durejsy 7800 już zamówione (32h przód i 36h tył), ktoś wie czy w DC można gdzieś dostać te cxp33 w interentowych cenach? :) I jakie szprychy do takiego zestawu polecacie? Dla ułatwienia dodam, że czarne ;) Na forumszosowe też napisałem, uwagi podobne jak tutaj. Archiwum o tyle mało pomocne, że mało kto waży tyle co ja ;) Podobnie jak na jakichś zagranicznych. Waga okazała się okrutna :(( skoczyło do 116 :/ ale, żeby sensownie zbijać, to muszę złożyć ten rowerek do końca. Docelowo jest jakieś 20kg mniej... A do tej pory nie miałem raczej problemów z kołami, chociaż raczej właśnie 36 szprychowe były, prędzej kapcie łapałem na dziurach :) -- marcin |
|
Data: 2010-03-22 09:47:12 | |
Autor: PeJot | |
Koła do szosy | |
zly pisze:
I jakie szprychy do takiego zestawu polecacie? Dla ułatwienia dodam, że DT 2/1.8/2. Albo żeby było ciekawiej trochę lżej: przód i tył prawy jak poprzednio, tył lewy 2/1.5/2. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-22 08:28:23 | |
Autor: pHarry | |
Koła do szosy | |
Z tylu dobry jest taki mieszany uklad i to z paru wzgledow.
A z przodu, skoro bedzie CXP33 i az 32 druty to mozna by sie pokusic o Revolutiony i na przod. To jest dobre miejsce na odchudzanie, bo one naprawde nie sa znaczaco slabsze od zwyklych. Tylko musi byc dobry majster i napinac je z tensjometrem, albo musi byc bardzo dobry majster :) Po prostu one nie toleruja przekroczenia zalecanego naciagu. Sam sie kiedys na tym nacialem, bo "w momencie" dwie sztuki przy laczeniu obreczy mi poplynely o 2mm, gdy za bardzo z kluczykiem zawalczylem. Ale nie mialem pod reka na wymiane i 10tys. z takimi przejezdzilem i nic sie nie dzialo - to swiadczy o ich wytrzymalosci. A szprych w tym przednim kole mam tylko 24 (za to ciezka obrecz Ambrosio Focus) Oczywiscie odpowiedniki Sapim tez moga byc, chyba Laser to sie zwie. |
|
Data: 2010-03-22 18:34:21 | |
Autor: PeJot | |
Koła do szosy | |
pHarry pisze:
Z tylu dobry jest taki mieszany uklad i to z paru wzgledow. Tensjometra nie mam, parę kół na tych szprychach popełniłem "na czuja" i do dzisiaj działają. Faktem jest, że takie koła są naprawdę pracochłonne. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-22 10:50:08 | |
Autor: pHarry | |
Koła do szosy | |
Wniosek moze byc tylko jeden - bardzo dobry majster jestes!
A jeszcze co do kolek na nich, to nie tylko lzejsze i niewiele slabsze sa. Niektorzy twierdza ze sa wrecz wytrzymalsze. Ze niby cienkie szprychy bardziej sie poddaja i dzieki temu rozkladaja uderzenia na wiecej szprych. Ja tam ten argument rozumiem ale niekoniecznie przenosze go na ogolna wytrzymalosc kola. Ale skoro wielu uzywa ich w konkretnym mtb, to tym bardziej na szosie nie powinno byc problemow. A tutaj jeszcze zaleta aero dochodzi. |
|
Data: 2010-03-22 20:23:11 | |
Autor: PeJot | |
Koła do szosy | |
pHarry pisze:
Wniosek moze byc tylko jeden - bardzo dobry majster jestes! Etam. Może :) Sam używam tych 2/1.5/2 tylko na szosie, bardziej dla eksperymentu niż dla zbicia masy i raczej dla siebie nie będę więcej takich kół robił, chyba że lewą stronę tyłu. Swoją drogą szkoda że pomiędzy 2/1.8/2 a 2/1.5/2 nie ma nic pośredniego. Ale skoro wielu uzywa ich w W MTB szprychy są jednak te ~35 mm krótsze, a i same felgi mają chyba większy zapas wytrzymałości. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-22 12:39:25 | |
Autor: pHarry | |
Koła do szosy | |
On 22 Mar, 20:23, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Swoją drogą szkoda że Cos tam jest. DT kuje takie Supercompy, ze niby pod tarcze bardziej zalecaja od Revo. W MTB szprychy są jednak te ~35 mm krótsze, a i same felgi mają chyba To napewno jest 2x prawda. Jednakowoz od wstrzasow lancuch ma wieksze sklonnosci do wtargniecia za kasete i dlatego tym bardziej bym uwazal na Revo od jej strony. Jednakowoz #2 - w MTB, a zwlaszcza w jego Beskidzkiej odmianie, wystepuja agresywne ataki ostrych kamieni na szprychy, dlatego wogole bym nie dawal Revo na tyl. Tymniemniej sa tacy co niezle daja z nimi czadu po gorach i jakos twierdza ze da rade. Ale nieduzo ich jest :) |
|
Data: 2010-03-22 21:16:37 | |
Autor: PeJot | |
Koła do szosy | |
pHarry pisze:
To napewno jest 2x prawda. Jednakowoz od wstrzasow lancuch ma wieksze Na łańcuch między kasetą a szprychami jest inne lekarstwo, akurat grubsza szprycha niewiele tu pomoże. Chodzi mi o spoke protector. Wiem że wygląda to obleśnie, ale działa. Ja stosuję takie mniejsze od największej koronki, nie rzuca się w oczy, a robotę robi. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-24 09:49:06 | |
Autor: pHarry | |
Koła do szosy | |
On 22 Mar, 21:16, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Na łańcuch między kasetą a szprychami jest inne lekarstwo, akurat Cos tam jednak daje ta grubsza szprycha, chocby czas do namyslu :) Po pierwszej wpadce napewno nie zostanie uszkodzona. Competition tez jest dobry, bo niedosc ze slabo cieniowany, to to zwezenie zaczyna sie dosc daleko od lebka szprychy. W Revo zaczyna sie znacznie wczesniej. Plastykowe protektory oczywiscie przerabialem. Koncepcyjnie to jest dobra rzecz - tania, prosta i skuteczna. Tylko niestety produkuja je chyba tylko w niskiej jakosci. Rozne probowalem i jest wogole problem zeby to dobrze chwycilo sie szprych swoim mocowaniem, nie luzowalo sie i nie obcieralo. A jak juz sie uda, to po jakims czasie brzydko zolknie. Zreszta do szosowej kasety, przynajmniej 10s, to nie bardzo da rady zalozyc gotowy. Tam szprychy "wchodza" w plaszczyzne najwiekszej koronki; mowiac prosto - nie ma miejsca. Trzeba go przyciac nie tylko na zewnatrz, ale i od srodka. I zrobic wlasne mocowanie. W sumie nietrudno - szpikulec i drut albo zip, ale ciezko potem sciagac do czyszczenia. Ja zrezygnowalem z tego patentu. Jak sie ma dobrze wyregulowana przerzutke i nie walczy za bardzo z nia na trasie, to szanse sa minimalne. Jesli przerzutka jest juz wyluzowania, to one naturalnie rosna. Ale mozna zapobiedz. Po prostu kasowac pierwszy bieg zawsze gdy przestaje byc potrzebny. Zaczynanie z nim zjazdu to proszenie sie o klopoty. Dobrze jest tez miec rozsadnie dobrane przelozenia, zeby nie naduzywac tej koronki. A ja to bardzo czesto obserwuje, zwlaszcza u malo wprawnych. Na szczescie producenci w rowerach dla nich montuja ten protektor. Aha, najwieksze szanse na wpadke sa oczywiscie w mtb. Ale tu jest jeszcze inne lekarstwo. Lepsze kasety (przynajmniej XT) maja ostatnio przedluzone nity w kierunku szprych. Lancuch nawet jak spadnie, to raczej sie silnie nie zakleszczy. |
|
Data: 2010-03-24 17:57:29 | |
Autor: PeJot | |
Koła do szosy | |
pHarry pisze:
Plastykowe protektory oczywiscie przerabialem. Koncepcyjnie to jest Niestety. Rada - wymieniać bez żalu po sezonie. Aha, najwieksze szanse na wpadke sa oczywiscie w mtb. Ale tu jest Ale zewnętrzne szprychy zmasakruje. Fakt, że do droższych kaset nie pasuje to nijak. Swego czasu, gdy przerzucałem katalog Shimano, oferowali toto nawet do swoich "butikowych" kół. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|