Koła + opony dla crossa (28") budżet do 500pln

Data: 2009-08-01 11:31:57
Autor: voyteck
Koła + opony dla crossa (28") budżet do 500pln
Witam wszystkich serdecznie, dawno mnie tu nie było (kilkumiesięczna
przerwa w dostępie do internetu), a jak już wróciłem to zgłaszam się
po poradę :)

Naszło mnie pragnienie wymiany kół+opon w rowerze Unibike Viper (model
z roku 2006) na coś lżejszego i wytrzymałego.
Teren głownie drogi, ubite leśne ścieżki /itp-twarda nawierzchnia/
także opon szczególnie terenowych nie potrzebuję (ale moja waga
obecnie w okolicach 90 a osiąga czasem 100kg także nie będzie znowu
tak lekko ;).
Koła na hamulce typu V (tarcz nie potrzebuje i nie będę potrzebował).
Zakup zapewne w internecie, najlepiej wszystko gotowe do montażu /
zaplecione/, budżet powiedzmy do 500pln (w miarę elastyczny jeśli
trzeba).
Jeśli ktoś może doradzić mi coś konkretnego, byłbym ogromnie
dźwięczny.

Obecnie siedzi u mnie:
PIASTY SHIMANO ALTUS RM40/RM40-8 / 36H
OBRĘCZE RODI TYPHOON / CNC / CZARNE
SZPRYCHY SAPIM / NIERDZEWNE
OPONA PRZEDNIA / TYLNA SCHWALBE TERRA CRUISER / 28X1.60 / REFLEX

Ps. z powodu dłuższej nieobecności mam spore zaległości, powoli
przekopuje się przez starsze posty, ale może ktoś znajdzie odrobinę
chęci do pomocy (proszę o wyrozumiałość).

Data: 2009-08-01 21:36:41
Autor: Artur
Koła + opony dla crossa (28") budżet do 500pln
sobota, 01 sie, voyteck:
[...]

Nic ciekawego raczej nie znajdziesz gotowego za te 500zł za komplet - trzeba
samemu składać.  Nie wiem też czy za tę kasę warto wymieniać obręcze, bo te w
Viperze są niezłe (chyba że ci się centrują). Ważą ok. 600g, a taki Mavic A719
550g kosztuje już pod 200zł (1 szt.). Piasty które masz są dość badziewne, ale
jeżeli działają i dobrze się kręcą, to raczej nie ma sensu ich wymieniać - na
wadze wiele nie zejdziesz. Z tego co masz najwięcej zyskasz na wymianie opon -
np. kupując Marathon Supreme i jakieś lżejsze dętki obniżysz wagę kół prawie o
1kg, nie mówiąc o lepszej jeździe.

Data: 2009-08-01 15:29:46
Autor: voyteck
[...]

Wyglada na to, ze trzeba bedzie skupic sie na wymianie opon przede
wszystkim  (Terra Cruiser fakt lekkie nie sa) /piasty na chwile obecna
jeszcze sie trzymaja, obrecze tez sie nie centruja/.
W takim razie cos wartego uwagi poza Marathon Supreme?
pzdr

Data: 2009-08-02 06:52:22
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-01, voyteck wrote:
[...]

Marathony ogólnie, są różne wersje. I Conti Contact lub TopContact.

Data: 2009-08-02 11:48:22
Autor: jacek duma
voyteck pisze:
[...]

Używam Land Cruiser , są mniej klockowate, świetnie wchodzą w zakręty :-) W porównaniu do semi slicka, to slick już dawno odpuszcza. Przesiadłem się z Panaracera Khartoum - pełen klocek. (ten model już nie istnieje)
jd

Data: 2009-08-01 22:36:36
Autor: M_X
Koła + opony dla crossa (28") budżet do 500 pln
Możesz zwrócić uwagę na obręcze Alexrims DH19 - są również dostępne w wersji 28"/36 szprych. Z piast coś z Novateca - tył najlepiej na 4 łożyskach ale nie jest to konieczne, szprychy - jakiekolwiek DT, Mach, Sapim. Co do opon to wg uznania, sam mam Swable Land Cruiser i co do trakcji to nie mam zastrzeżeń ale fakt jest taki, że tuż po założeniu zaczely się rozwarstwiać, sam nie wiem co o tym myśleć, ktoś już kiedyś miał podobny przypadek.

 POZDRAV
                  M_X

Data: 2009-08-01 21:41:10
Autor: Artur
Koła + opony dla crossa (28") budżet do 500pln
sobota, 01 sie, M_X:
Możesz zwrócić uwagę na obręcze Alexrims DH19 - są również dostępne w wersji 28"/36 szprych.

Nie sądzę by były w czymś lepsze od tych oryginalnych z Vipera. Waga taka
sama.

Z piast coś z Novateca

Jeśli ktoś chce zbijać wagę to nie jest to dobry wybór - podstawowe modele
ważą więcej od Acery Shimano.

Data: 2009-08-01 22:53:56
Autor: M_X
Koła + opony dla crossa (28") budżet do 500 pln
IMHO wylajtowane koła pod 100kg użytkownikiem długo proste nie będą. Nie wiem jak sprawuja sie oryginalne obręcze we wspomnianym rowerze ale DH19 należą do całkiem wytrzymalych. Piasty Novateca podałem również nie dla zbicia wagi ale z faktu tego, że są na łożyskach maszynowych - sam mam b. dobre doświadczenia z tego typu piastami (od kilku lat mam w rowerze MTB piasty SRAM 9.0SL na maszynowkach i mimo upływu lat i przejechanych tys. k, nadal kręcą się jak nowe), daaawno temu miałem piasty Altusa i momentalnie zajechałem je.

 POZDRAV
                 M_X

Data: 2009-08-02 07:28:56
Autor: Metys
[...]

Ja na Schwalbe Land Cruiser przejechalem >10kkm i jezdzilbym jeszcze gdybym
nie zapomnial ze sa to opony kierunkowe:)
Wymieniajac opony z przodu zostawilem Land Criuser a na tyl zainwestowalem
w Schwalbe Marathon HR zeby ograniczyc czestotliwosc
latania detki:)

pzdr.

Koła + opony dla crossa (28") budżet do 500pln