Data: 2012-04-19 14:51:16 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
Co to w praktyce znaczy, że koła są pod szytki? A uściślając pytanie: czy takie koła są _tylko_ pod szytki, czy zwykłe dętkowe opony też da się założyć? Czy szytkowe obręcze mają w ogóle te ranty z boku trzymające oponę, czy całkiem gładkie dno? Szytki się przykleja, nie? Ale tak dokładnie, to do czego i jak?
Nigdy na szytkach nie jeździłem, a nawet, szczerze mówiąc - z bliska ich za bardzo nie widziałem, to zupełnie nie wiem, jak to wygląda. :-/ TIA PS. Tak na wszelki wypadek: clinchers to po lenguidżu szytki, prawda? -- Tomasz Minkiewicz |
|
Data: 2012-04-20 00:36:26 | |
Autor: Michoo | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 19.04.2012 23:51, Tomasz Minkiewicz wrote:
Co to w praktyce znaczy, że koła są pod szytki? A uściślając pytanie: czy takie koła są _tylko_ pod szytki, czy zwykłe dętkowe opony też da się założyć? Czy szytkowe obręcze mają w ogóle te ranty z boku trzymające oponę, czy całkiem gładkie dno? Szytki się przykleja, nie? Ale tak dokładnie, to do czego i jak?Tu masz opis eng, z rysunkami i foto: http://en.wikipedia.org/wiki/Tubular_tyre Nie, nieprawda, wręcz przeciwnie - klasyczna opona trzymająca się rantu. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2012-04-20 00:43:18 | |
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
Dnia 19-04-2012 o 23:51:16 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
Co to w praktyce znaczy, że koła są pod szytki? A uściślając pytanie: czy takie koła są _tylko_ pod szytki, czy zwykłe dętkowe opony też da się założyć? Czy szytkowe obręcze mają w ogóle te ranty z boku trzymające oponę, czy całkiem gładkie dno? Szytki się przykleja, nie? Ale tak dokładnie, to do czego i jak? koła a w zasadzie obręcze "pod szytki" nie mają rantów, są jedynie wklęsłe więc nie ma o co zaprzeć zwykłej opony. szytka jest torusem i do takiej obręczy się ją przykleja. choć właśnie "wynalazłem" że Tufo robi "tubular tires" do mocowania do obręczy z rantem. http://www.poshbikes.com/images_new/products/tufo2006_3a_m.jpg Nigdy na szytkach nie jeździłem, a nawet, szczerze mówiąc - z bliska ich za bardzo nie widziałem, to zupełnie nie wiem, jak to wygląda. :-/ http://biketires.pl/data/gfx/pictures/large/8/8/3588_2.jpg w przekroju TIAwiele wskazuje na to że wprost przeciwnie. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi |
|
Data: 2012-04-19 16:08:21 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
> PS. Tak na wszelki wypadek: clinchers to po lenguidżu szytki, prawda? Aaargh! Faktycznie! Rzuciłem okiem do słownika i szytki to tubulars. No to w takim razie bardzo wszystkich przepraszam, mam nadzieję że się nie obrazicie, ale Wasze odpowiedzi były niepotrzebne, bo mój problem był tylko językowy. ;) W każdym razie dziękuję za pomoc. No ale po jaką cholerę w sklepie specjalnie zaznaczają, że "clinchers", jeśli praktycznie wszystkie dzisiejsze opony są takie? Gdyby napisali "pair of wheels", to by było jasne, ale specjalne zaznaczenie, że "clincher wheels" mi zrobiło wodę z mózgu. Chyba że to przez kontekst poniekąd torowy. Współcześnie na torze jeździ się jeszcze na szytkach? -- Tomasz Minkiewicz |
|
Data: 2012-04-20 07:30:29 | |
Autor: Fabian | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 20.04.2012 01:08, Tomasz Minkiewicz wrote:
PS. Tak na wszelki wypadek: clinchers to po lenguidżu szytki, prawda?wiele wskazuje na to że wprost przeciwnie. Na torze praktycznie tylko na szytkach. W peletonie też chyba głównie na szytkach jeżdżą. Przynajmniej jak pokazywali rowery na paryż-rubaix to tylko szytki były, opon nikt nie miał. Fabian. |
|
Data: 2012-04-20 08:34:32 | |
Autor: ikov | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
Na torze praktycznie tylko na szytkach. W peletonie też chyba głównie naA mi w sklepie powiedzieli (gdy zapytałem o szytki, bo jedną obręcz mam właśnie taką) że tego to już chyba nikt nie używa... Poczułem się przez moment jakbym był zawodowcem :) |
|
Data: 2012-04-20 08:54:05 | |
Autor: Fabian | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 20.04.2012 08:34, ikov wrote:
Na torze praktycznie tylko na szytkach. W peletonie też chyba głównie naA mi w sklepie powiedzieli (gdy zapytałem o szytki, bo jedną obręcz mam Na to wychodzi. ;) Szytki są bardzo kuszące pod względem wagi. Jednak mnie przed użytkowaniem odstrasza kwestia dziurawienia, a raczej łatania ;) Fabian. |
|
Data: 2012-04-20 08:42:27 | |
Autor: zino | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On Fri, 20 Apr 2012 08:54:05 +0200, Fabian wrote:
On 20.04.2012 08:34, ikov wrote: Tyle, Ĺźe na przebitej szytce moĹźna jeĹşdziÄ awaryjnie. Jak jest maĹa dziura to stosuje siÄ uszczelniacz. Jak duĹźa to odpowiedz sobie szczerze na pytanie czy wozisz ze sobÄ zapasowÄ oponÄ? A przebicie szytki lub opony na zjedzie moĹźe zakoĹczyÄ siÄ: a) spóźnieniem na kolacjÄ b) noclegiem w kostnicy w charakterze klienta Co nie zmienia faktu, Ĺźe caĹa reszta zwiÄ zana z szytkami jest upierdliwa (no chyba, Ĺźe ma siÄ wĹasnego mechanika i sponsora). Pozdr, Andrzej -- There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can "overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people make is in thinking they can get both forms of sport out of the same machine. This is impossible; no machine will stand the double strain. You must make up your mind whether you are going to be an "overhauler" or a rider. |
|
Data: 2012-04-20 05:36:26 | |
Autor: Jerzy Kot | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 20 Kwi, 10:42, zino <z...@bofh.u-area.org> wrote:
On Fri, 20 Apr 2012 08:54:05 +0200, Fabian wrote:> Z szytkami jest tak jak z oponami UST. Ten kto nie jeździł, nie wie jak to jest. Przejeżdziłem dziesiątki tysięcy na szytkach. I nigdy nie miałem z nimi większych problemów. A łykałem po 200-300 km. Nie przebijają się częściej niż wersja oponowo-dętkowa. A w razie przebicia wymiana opony jest banalna. Powiem, że nawet łatwiejsza. "Prawdziwy" kolarz, zawsze wozi ze sobą dwie szytki, tak na wszelki wypadek. W razie przebicia, ściągasz szyteczkę, zakładasz nową (zawsze od strony wewnęcznej jest wcześniej nasmarowana klejem), pompujesz, odczekasz parę minut i....... wskakujesz na rower. Łatanie szytki? Proste jak cep. W domu, lokalizujesz dziureczkę, rozcinasz od strony wewnętrznej, wyciagasz dętkę, łatasz, zaszywasz dratwą............. i wozisz jako zapas. Ten, kto nie jeździł na szytkach, nie wie czym jest jazda na rowerze szosowym. |
|
Data: 2012-04-20 16:26:43 | |
Autor: kawoN | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
W dniu 12-04-20 14:36, Jerzy Kot pisze:
Ten, kto nie jeździł na szytkach, nie wie czym jest jazda na rowerze Eee ja jeździłem ale nie wspominam tego okresu zbyt przyjemnie. Może dlatego, że szytki były tanie a były tanie bo radzieckie i jak to radziecki produkt wykonane niezbyt precyzyjnie - same problemy. -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2012-04-20 16:38:14 | |
Autor: arturb | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 2012-04-20 14:36, Jerzy Kot wrote:
Ten, kto nie jeździł na szytkach, nie wie czym jest jazda na rowerze Doprawdy odczuwasz róznice miedzy oponą nabitą na 10atm z detką 65gr a jakąś szytką nabitą tez na 10atm ? W ogole to jest mozliwe to odczuć ? Wole miec zawinieta detke 65gr w torbce podsiodlowej niz wozic szytke (no wlasnie w czym/gdzie ?) A opony zmieniam jak rekawiczki jak sie zetrą i nie zamierzam sprawdzac jak to jest jezdzic na szytej dratwą szytce przy 50km/h. A przy wzmacnianej (zdaje sie kevlarem) Durano S nie mialem jeszcze nigdy przygód z rozerwaniem, o ile to w ogole mozliwe w czesci wzmocnionej. |
|
Data: 2012-04-20 08:45:18 | |
Autor: Jerzy Kot | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 20 Kwi, 16:38, arturb <ar...@nospam.ebasoft.com.pl> wrote:
Wole miec zawinieta detke 65gr w torbce podsiodlowej niz wozic szytke No widzisz, zadając takie pytanie, w czym wozić i gdzie, dajesz dowod na to, że o kolarstwie zbyt wiele nie wiesz. Skoro nie jeździłeś to jak tu z tobą dyskutować o różnicy. Ja jeździłem, więc wiem o czym mówię. A swoją drogą skoro róznicy nie ma, jak twierdzisz, to dlaczego "peleton" jeździ na szytkach ? Takie ich widzimisię ? A czy ja Ci bronię jeżdzć na czym chcesz? Podzieliłem się swoimi doświadczeniami w używaniu szytek, żeby rozwiać czyjeś obawy, czy na tym da się jeździć. I tylko tyle. |
|
Data: 2012-04-20 18:06:54 | |
Autor: Fabian | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 20.04.2012 17:45, Jerzy Kot wrote:
On 20 Kwi, 16:38, arturb<ar...@nospam.ebasoft.com.pl> wrote: Jeżeli zacząłeś to może skończ, a nawet na proste pytanie nie możesz odpowiedzieć czym się różni jazda na szytce od opony? Już pochwaliłeś się, że jesteś elitą, to teraz możesz się podzielić wiedzą z maluczkimi ;) Fabian. |
|
Data: 2012-04-20 18:35:04 | |
Autor: arturb | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 2012-04-20 17:45, Jerzy Kot wrote:
On 20 Kwi, 16:38, arturb <ar...@nospam.ebasoft.com.pl> wrote: Coś wiem i trochę przejechałem, kolarstwo szosowe niekoniecznie musi obejmowac jazdę wyczynową w peletonie na zawodach. Nie zamierzalem kwestionowac twojego profesjonalizmu. Skoro nie jeździłeś to jak tu z tobą dyskutować o różnicy. Jezdze dla przyjemnosci w samotnosci np 1,5 dnia Malbork - Otwock 1 dzien Reda - Słupsk - Reda etc mam inne potrzeby niz osoba scigająca się przez kilka h jednorazowo w peletonie.
Oświec mnie więc czym się rózni jazda na szytce.
Wiec wytłumacz , chodzi o 20gr , 50gr , 100gr ? Bo w odczuciu przy ciesnieniu 10atm w oponce/oponie to raczej malo prawdopodobne aby byla roznica. |
|
Data: 2012-04-21 12:59:08 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
KoĹa pod szytki - co to znaczy? | |
On Fri, 20 Apr 2012 08:45:18 -0700 (PDT)
Jerzy Kot <tenjurekkot@gmail.com> wrote: On 20 Kwi, 16:38, arturb <ar...@nospam.ebasoft.com.pl> wrote: Z tym âdowodemâ, to siÄ chyba odrobinÄ zapÄdzasz. BiorÄ c pod uwagÄ niesamowitÄ dziĹ popularnoĹÄ szytek, moĹźna jednoczeĹnie wiedzieÄ 99% tego, co siÄ w ogĂłle o kolarstwie wiedzieÄ da i o szytkach nie mieÄ bladozielonkawego pojÄcia. Skoro nie jeĹşdziĹeĹ to jak tu z tobÄ dyskutowaÄ o róşnicy. Tylko dlatego, Ĺźe na nich nie jeĹşdziĹem, mam bez zastrzeĹźeĹ wierzyÄ sĹowom kaĹźdego anonima, ktĂłry w sieci twierdzi, Ĺźe on jeĹşdziĹ, wiÄc wie? Gdyby to nie byĹo tak strasznie smutne, Ĺźe nadal istniejÄ ludzie, ktĂłrzy tak myĹlÄ , byĹoby moĹźe nawet zabawne. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-04-22 16:49:51 | |
Autor: lady.mutant@mutants.com | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
W dniu 20.04.2012 17:45, Jerzy Kot pisze:
On 20 Kwi, 16:38, arturb<ar...@nospam.ebasoft.com.pl> wrote:Niezły z ciebie lanser... Szytki mają sens jak ktoś się ściga. A jak tylko tylko jeździ 200-300 km to jest turystą (kwalifikowanym) i porównywanie się z zawodnikami z pro grup niespecjalnie ma sens -- lm |
|
Data: 2012-04-23 10:17:25 | |
Autor: cytawa | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
lady.mutant@mutants.com pisze:
Szytki mają sens jak ktoś się ściga. A jak tylko tylko jeździ 200-300 km Nie tylko. Mam szytke (Tufo), ktora przejechala na przednim kole ponad 30 tys. km (w tym ponad jeden sezon wyczynowy syna) i ciagle jest dobra. Ja mam szytki od "zawsze" i nie widze problemu z wozeniem zapasu pod siodlem. Zaleta szytek jest to, ze naprawde mozna na przebitej jechac i sie dojedzie. Moze nie tak szybko ale sie dojedzie i nic zlego obreczy sie nie powinno stac. Ze zmiana dziurawej szytki tez nie ma problemu. Wystarczy resztka kleju by sie szytka jakos obreczy trzymala. Oczywiscie wtedy nie mozna zbyt szybko jechac i trzeba uzwazac na zakretach ale bez problemu sie pojedzie. Zmiana dziurawej szytki na trasie jest banalna, szybka i nie wymaga narzedzi. Nie sposob rowniez przebic szytki w czasie nakladania na obrecz. A jakie czasem ludzie maja problemy przy wkladaniu nowych detek w ciasne oponki. Nie raz przebijaja delikatne detki. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-04-23 10:24:04 | |
Autor: Fabian | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 23.04.2012 10:17, cytawa wrote:
lady.mutant@mutants.com pisze: A szytce? Padło z mojej strony to pytanie. Bo byle szytka jest 2x droższa od obręczy na których jeżdżę ;) pojedzie. Zmiana dziurawej szytki na trasie jest banalna, szybka i nie No i nie ma problemów typu "nie mogę naciągnąć szytki na obręcz"? Nie, tylko trzeba mieć już wcześniej używaną szytkę na zmianę ;) Fabian. |
|
Data: 2012-04-23 11:17:54 | |
Autor: cytawa | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
Fabian pisze:
A szytce? Padło z mojej strony to pytanie. Bo byle szytka jest 2x No coz. Szytki nigdy nie byly tanie. Niektore sa nienaprawialne (np tufo). Jak ktos ma pecha to zniszczy wszystko. Generalnie obrecze pod szytki sa mocniejsze i mniej wrazliwe na deformacje przy wpadnieciu np. w dziure w jezdni. Rowniez szytke (np bezdetkowa Tufo) trudniej wtedy uszkodzic. Cienkie oponki sa bardzie wrazliwe na "snejki", nie mowiac juz o pogieciu cienkiego rantu obreczy. No i nie ma problemów typu "nie mogę naciągnąć szytki na obręcz"? Nie, Absolutnie nie ma. Nawet nowa szytke bez problemu sie naciaga na obrecz i to szybko. Jezdze na roznych rowerach z roznymi oponami i w gruncie rzeczy praktycznie cenowo wychodzi to samo. Osobiscie mniej sie stresuje jezdzac na szytkach. Zawsze do domu dojade. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-04-23 13:26:51 | |
Autor: Fabian | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On 23.04.2012 11:17, cytawa wrote:
Fabian pisze: Eh. To będę musiał spróbować. Nęcące są lekkie i tanie obręcze pod szytki (w sumie całe koła) na allegro. To możesz polecić jakieś szytki od których mógłbym zacząć i żebym się "nie przejechał"? :) Fabian. |
|
Data: 2012-04-24 14:41:03 | |
Autor: cytawa | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
Fabian pisze:
Eh. To będę musiał spróbować. Nęcące są lekkie i tanie obręcze pod Czasem mozna kupic stare kola doslownie za grosze, bo ludzie przechodza na oponki przy okazji zmiany ilosci biegow. Jesli komus do rekreacji nie przeszadza, ze maja 7 czy nawet 6 tryby moze kupic. Obecnie duzo juz nie jezdze na szytkach i zatrzymalem sie na czeskich Tufo. Swego czasu bylem nimi zachwycony i mi nie przeszlo. Byc moze sa inne lepsze. Tu cos znalazlem: http://www.sporti.pl/product-pol-13258-Opona-szytka-TUFO-S-33-PRO.html i jakis sklep z szytkami. http://www.wojczal-bike.pl/lista_prod.php?id_pod_kat=173&id_kat=79 Moze gdzies dasie kupic nieco taniej. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-04-21 12:58:51 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
KoĹa pod szytki - co to znaczy? | |
On Fri, 20 Apr 2012 05:36:26 -0700 (PDT)
Jerzy Kot <tenjurekkot@gmail.com> wrote: On 20 Kwi, 10:42, zino <z...@bofh.u-area.org> wrote: Sheldon B. zgadzaĹ siÄ z TobÄ przynajmniej w kwestii ĹatwoĹci wymiany, no z tym, Ĺźe dodawaĹ jeszcze: âImproperly glued tubulars can roll off the rim. This almost always causes a serious crash. If you replace a tubular on the road, you cannot corner safely at high speeds until you go home and re-glue the tire. For safe high-speed cornering, the glue needs to dry for at least several hours.â Ĺatanie szytki? A tutaj Sheldon jakby niezupeĹnie siÄ z TobÄ zgadzaĹ: âTubulars are very much harder to repair once punctured. Most people just throw them away.â Ten, kto nie jeĹşdziĹ na szytkach, nie wie czym jest jazda na rowerze To zapewne dlatego, Ĺźe: âTubulars have higher rolling resistance than the best clinchers.â i âTubulars are rarely as true and round as clinchers.â ;> (tak, zgadĹeĹ, nadal Sheldon) http://sheldonbrown.com/tires.html#tubular -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-04-22 00:22:28 | |
Autor: arturb | |
KoĹa pod szytki - co to znaczy? | |
On 2012-04-21 12:58, Tomasz Minkiewicz wrote:
Sheldon B. zgadzaĹ siÄ z TobÄ przynajmniej w kwestii ĹatwoĹci wymiany,[...] To zapewne dlatego, Ĺźe: âTubulars have higher rolling resistance WiÄc poprosze kogokolwiek o odpowiedĹş: Mam jakÄ Ĺ opone np Durano S w wariancie z dÄtkÄ bÄdzie ona waĹźyÄ tyle co waĹźy + ciÄĹźar dÄtki np 65gr schwalbe ultra light + oczywĹcie ciÄĹźar nabitego powietrza. Pytanie: Czy opona jakiĹ odpowiednik Durano S (doĹÄ odporny na przebicia i bardzo lekki zarazem) bÄdzie waĹźyÄ mniej niĹź Durano S + 65gr dÄtki ? I ile mniej to bÄdzie 10, 50, 100 gr ? Czy oprucz (domniemanego mniejszego ciÄĹźaru) jest jakaĹ inna koĹźyĹÄ z uĹźywania szytki ? Drugi pytanie: Jestem w trasie 150km od startu i 150 przed celem w 'czarnej d...e' , pada deszcz, wieje wiatr jest zimno i zĹapaĹem gumÄ ... czy da radÄ jakoĹ w takich warunkach 'przykleiÄ szytkÄ' ? Mnie przeraĹźa troszkÄ wizja gleby przy 50km/h w skutek zĹego przyklejenia szytki, i kompliakcje z wĹaĹnie wymianÄ na trasie dlatego ja prywatnie tego nie prĂłbowaĹem i dlatego chÄtnie poczytam co majÄ do powiedzenia "profesjonaliĹci". |
|
Data: 2012-04-23 10:26:31 | |
Autor: Fabian | |
KoĹa pod szytki - co to znaczy? | |
On 21.04.2012 12:58, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Fri, 20 Apr 2012 05:36:26 -0700 (PDT) Co gorsze, spadniÄcie szytki z obrÄczy moĹźna czasem zaobserwowaÄ na torze jak i na szosie u protourowcĂłw. WiÄc klejenie szytki nie wydaje siÄ jednak takim banalnym przedsiÄwziÄciem. Fabian. |
|
Data: 2012-04-20 11:10:21 | |
Autor: Fabian | |
KoĹa pod szytki - co to znaczy? | |
On 20.04.2012 10:42, zino wrote:
On Fri, 20 Apr 2012 08:54:05 +0200, Fabian wrote: Nie mam osobistych doĹwiadczeĹ, ale pewnie zaleĹźy teĹź to od ciÄĹźaru uĹźytkownika. Czy taka szytka po jeĹşdzie bez powietrza nadaje siÄ jeszcze do czegoĹ czy tylko do wyrzucenia? Jak jest maĹa dziura to stosuje siÄ uszczelniacz. Zdarza siÄ. Tzn. jak mam opony szosowe, jadÄ z bagaĹźe dalej, to biorÄ, zresztÄ starÄ i styranÄ przez to lĹźejszÄ , ale nadajÄ cÄ siÄ do jazdy. Z przeciÄtÄ oponÄ teĹź moĹźna sobie jakoĹ radziÄ, miaĹem taki przypadek nie raz, tzn. przeciÄtej opony na boku, tak bardzo, Ĺźe wychodziĹa dÄtka i robiĹ siÄ bÄ bel. RatowaĹem siÄ zabezpieczajÄ c dziurÄ kawaĹkiem butelki. Fabian. |
|
Data: 2012-04-20 09:22:56 | |
Autor: zino | |
Koła pod szytki - co to znaczy? | |
On Fri, 20 Apr 2012 11:10:21 +0200, Fabian wrote:
Na to wychodzi. ;) Szytki sÄ bardzo kuszÄ ce pod wzglÄdem wagi. Jednak Wiesz. Szytki sÄ dla tych ktĂłrych na to staÄ ;-) (By uniknÄ Ä niedomĂłwieĹ: ja nie zaliczam siÄ do tej kategorii. Bo to jak szytki to dobre. A jak dobre to drogie) Pozdr, Andrzej -- There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can "overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people make is in thinking they can get both forms of sport out of the same machine. This is impossible; no machine will stand the double strain. You must make up your mind whether you are going to be an "overhauler" or a rider. |
|