Koła szosowe-dylemat

Data: 2009-06-03 19:33:52
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Koła szosowe-dylemat
Witam.

Poszukuje nowych kół szosowych do mego trekkinga.
Kryterium szosowej kultowowości nie jest najważniejsze, kupno wypasionej szosówki planuję na wrzesień.

Znalazłem gotowe Mavic Aksium, wydają się być mocne, no i łożyska maszynowe.

Drugą propozycją jest zaplecenie kół na obręczach Mavica za jakieś 150 zł/szt, do tego przednia i tylna piasta Ultegra i szprychy DT.

Cenowo wychodzi bardzo podobnie, ale co będzie lepsze?

Jazda typowo szosowa na lekko plus czasem niewielka sakwa.

Czekam na odp.

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka.

Data: 2009-06-03 19:53:15
Autor: Tomasz Konik
Koła szosowe-dylemat
[...]

W rowerze wykorzystywanym turystycznie, rekreacyjnie (wszystko jedno jakiego
typu) wolałbym standardy. Bo potem bujać się za szprychą nie lubię. A bębenków
Mavika się boję...;-(

Cenowo wychodzi bardzo podobnie, ale co będzie lepsze?
Jazda typowo szosowa na lekko plus czasem niewielka sakwa.

Składałbym. Pytanie tylko, czy szosowy masz rozstaw haków tylnych? Jeśli nie,
to zmień Ultegrę na XT. Za 150 zł to może jakie CXP33 albo Open Pro uda Ci się
nabyć (trza szukać); do tego Sapim Race albo DT Comp. i piękne mocne, wcale
lekkie kółka. BTW: Aksiumy maja obręcze na poziomie CXP22 chyba...

Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-03 22:07:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Koła szosowe-dylemat
Tomasz Konik pisze:

W rowerze wykorzystywanym turystycznie, rekreacyjnie (wszystko jedno jakiego
typu) wolałbym standardy. Bo potem bujać się za szprychą nie lubię. A bębenków
Mavika się boję...;-(

Wiesz, przez ostatnie wyliczone prawie 100 tys km nigdy mi nie pękła szprycha. Więc to raczej nie problem ;-)

[...]

Mam już szosowe koła, ale obręcze są do wymiany. W tylnym jest ultegra i jest jak nówka, więc ją chce wykorzystać dalej. Więc jeśli składać to piasty ultegra, no i właśnie nie wiedziałem jaki obręcze.

Dzięki za konsultację.

Seco

Data: 2009-06-03 22:19:30
Autor: szaman
Koła szosowe-dylemat
Bartosz 'Seco' Suchecki wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Wiesz, przez ostatnie wyliczone prawie 100 tys km nigdy mi nie pękła szprycha. Więc to raczej nie problem ;-)

zawsze musi być ten pierwszy raz:)

Data: 2009-06-03 23:17:02
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Koła szosowe-dylemat
Tomasz Konik pisze:

[...]

Jeszcze sobie oglądałem, z tym że CXP33 to jakieś 200 zł, poza tym aż taki wypas mi chyba niepotrzebny.

Zastanawiam się nad zestawem piasta Ultegra, obręcz mavic A719, do tego szprychy DT champion i nyple alu.

Wychodzi podobnie cenowo, ale chyba te mavic A719 tochę mocniejsze od Aksiumów. No i ultegry szpanerskie są :-)

Seco

Data: 2009-06-03 23:21:16
Autor: Wojtek
Koła szosowe-dylemat
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

Zajeżdżam aktualnie komplet kół bontragera. Też zastanawiałem się nad składaniem ale... właśnie, kiedy policzyłem koszt komponentów + składacza wyszło, że chyba lepiej gotowe.

Aksiumy cieszą się całkiem niezłą opinią w sieci.

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-06-03 23:35:27
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Koła szosowe-dylemat
Wojtek pisze:
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Zajeżdżam aktualnie komplet kół bontragera. Też zastanawiałem się nad składaniem ale... właśnie, kiedy policzyłem koszt komponentów + składacza wyszło, że chyba lepiej gotowe.

Obecnie mam niezłe rabaty na części i serwis. Więc tutaj róznica jest niewielka :-)

Aksiumy cieszą się całkiem niezłą opinią w sieci.

Fajne są, szczególnie, że są całe czarne a to mi pasuje do koncepcji
trekkinga :-)

Seco

Data: 2009-06-03 23:52:53
Autor: Dawid 911
Koła szosowe-dylemat
<ciach>

rok temu stałem przed takim samym problemem i tez zwracałem uwagę by czarne było
po wsadzeniu aksiumów podobał mi się wygląd, cena tez niezła, ale jednak
wybrałem składane, mavic a719 czarne 32/36otw, piasty xt (760 czarne pod V),
dt championy czarne (miały byc cieniowane competitiony ale zamieniłem to na
nyple dt prolock z klejem), całości dopełniają jeszcze opony schwalbe marathon
supreme 700x32 wiec wizualnie bomba
kumpel z trasy ma ten sam zestaw budżetowy bardziej tzn piasty lx, obręcze
rigida zac 2000 czarne (cięzko już dostac bo ostatnio szukałem) szprychy te
same ale ze zwykłymi alu nyplami i opony conti city contact.
jak narazie ZERO problemów w obu zestawach. przebieg 2 kkm

Data: 2009-06-04 07:40:11
Autor: Tomasz Konik
Koła szosowe-dylemat
Jeszcze sobie oglądałem, z tym że CXP33 to jakieś 200 zł, poza tym aż taki wypas mi chyba niepotrzebny.

Lekkie, mocne, sztywne - pod wąskie gumy (dla trekinga) tak do 32-35 mm OK.

Zastanawiam się nad zestawem piasta Ultegra, obręcz mavic A719, do tego szprychy DT champion i nyple alu.
Wychodzi podobnie cenowo, ale chyba te mavic A719 trochę mocniejsze od Aksiumów. No i ultegry szpanerskie są :-)

A719 - do trekinga super. Dają większą tolerancję zakresu opon. Jako jedyne są
optymalne. OP albo CXP33 w zasadzie tylko jako szosowe.
Championy z alu nyplami - to takie dziwne połączenie. Lepiej Comp plus miedziaki.

Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-04 09:49:19
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Koła szosowe-dylemat
Tomasz Konik pisze:
[...]

A to nie wiedziałem... Na szosę biorę 700x23c. Mówisz, ze od typowych szosowych obręczy nie da się szerszej opony złozyć?

OP albo CXP33 w zasadzie tylko jako szosowe.
Championy z alu nyplami - to takie dziwne połączenie. Lepiej Comp plus miedziaki.

Competition troche droższe, ale jeszcze w normie, przełknę :-)

Seco

Data: 2009-06-04 08:14:05
Autor: Tomasz Konik
Koła szosowe-dylemat
> [...]
A to nie wiedziałem... Na szosę biorę 700x23c. Mówisz, ze od typowych szosowych obręczy nie da się szerszej opony złozyć?

Do szosowych obręczy założysz gumy od 18 mm do 28-30 mm (zgodnie z
zaleceniami), a do 35 mm spokojnie się da. Do szerszych o 4 mm A719 można do
42 mm jak sądzę bez problemu. Więc są cięższe, ale bardziej uniwersalne.
 Pzdr;-)
Konik

--

Koła szosowe-dylemat