Data: 2009-06-03 19:33:52 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Koła szosowe-dylemat | |
Witam.
Poszukuje nowych kół szosowych do mego trekkinga. Kryterium szosowej kultowowości nie jest najważniejsze, kupno wypasionej szosówki planuję na wrzesień. Znalazłem gotowe Mavic Aksium, wydają się być mocne, no i łożyska maszynowe. Drugą propozycją jest zaplecenie kół na obręczach Mavica za jakieś 150 zł/szt, do tego przednia i tylna piasta Ultegra i szprychy DT. Cenowo wychodzi bardzo podobnie, ale co będzie lepsze? Jazda typowo szosowa na lekko plus czasem niewielka sakwa. Czekam na odp. -- Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki Konferencje, eventy, integracja, turystyka. |
|
Data: 2009-06-03 19:53:15 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Koła szosowe-dylemat | |
Poszukuje nowych kół szosowych do mego trekkinga. W rowerze wykorzystywanym turystycznie, rekreacyjnie (wszystko jedno jakiego typu) wolałbym standardy. Bo potem bujać się za szprychą nie lubię. A bębenków Mavika się boję...;-( Cenowo wychodzi bardzo podobnie, ale co będzie lepsze? Składałbym. Pytanie tylko, czy szosowy masz rozstaw haków tylnych? Jeśli nie, to zmień Ultegrę na XT. Za 150 zł to może jakie CXP33 albo Open Pro uda Ci się nabyć (trza szukać); do tego Sapim Race albo DT Comp. i piękne mocne, wcale lekkie kółka. BTW: Aksiumy maja obręcze na poziomie CXP22 chyba... Pzdr;-) Konik -- |
|
Data: 2009-06-03 22:07:41 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Koła szosowe-dylemat | |
Tomasz Konik pisze:
Wiesz, przez ostatnie wyliczone prawie 100 tys km nigdy mi nie pękła szprycha. Więc to raczej nie problem ;-)
Mam już szosowe koła, ale obręcze są do wymiany. W tylnym jest ultegra i jest jak nówka, więc ją chce wykorzystać dalej. Więc jeśli składać to piasty ultegra, no i właśnie nie wiedziałem jaki obręcze. Dzięki za konsultację. Seco |
|
Data: 2009-06-03 22:19:30 | |
Autor: szaman | |
Koła szosowe-dylemat | |
Bartosz 'Seco' Suchecki wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Wiesz, przez ostatnie wyliczone prawie 100 tys km nigdy mi nie pękła szprycha. Więc to raczej nie problem ;-) zawsze musi być ten pierwszy raz:) |
|
Data: 2009-06-03 23:17:02 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Koła szosowe-dylemat | |
Tomasz Konik pisze:
Składałbym. Pytanie tylko, czy szosowy masz rozstaw haków tylnych? Jeśli nie, Jeszcze sobie oglądałem, z tym że CXP33 to jakieś 200 zł, poza tym aż taki wypas mi chyba niepotrzebny. Zastanawiam się nad zestawem piasta Ultegra, obręcz mavic A719, do tego szprychy DT champion i nyple alu. Wychodzi podobnie cenowo, ale chyba te mavic A719 tochę mocniejsze od Aksiumów. No i ultegry szpanerskie są :-) Seco |
|
Data: 2009-06-03 23:21:16 | |
Autor: Wojtek | |
Koła szosowe-dylemat | |
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Jeszcze sobie oglądałem, z tym że CXP33 to jakieś 200 zł, poza tym aż taki wypas mi chyba niepotrzebny. Zajeżdżam aktualnie komplet kół bontragera. Też zastanawiałem się nad składaniem ale... właśnie, kiedy policzyłem koszt komponentów + składacza wyszło, że chyba lepiej gotowe. Aksiumy cieszą się całkiem niezłą opinią w sieci. -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-06-03 23:35:27 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Koła szosowe-dylemat | |
Wojtek pisze:
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Obecnie mam niezłe rabaty na części i serwis. Więc tutaj róznica jest niewielka :-)
Fajne są, szczególnie, że są całe czarne a to mi pasuje do koncepcji trekkinga :-) Seco |
|
Data: 2009-06-03 23:52:53 | |
Autor: Dawid 911 | |
Koła szosowe-dylemat | |
<ciach>
rok temu stałem przed takim samym problemem i tez zwracałem uwagę by czarne było po wsadzeniu aksiumów podobał mi się wygląd, cena tez niezła, ale jednak wybrałem składane, mavic a719 czarne 32/36otw, piasty xt (760 czarne pod V), dt championy czarne (miały byc cieniowane competitiony ale zamieniłem to na nyple dt prolock z klejem), całości dopełniają jeszcze opony schwalbe marathon supreme 700x32 wiec wizualnie bomba kumpel z trasy ma ten sam zestaw budżetowy bardziej tzn piasty lx, obręcze rigida zac 2000 czarne (cięzko już dostac bo ostatnio szukałem) szprychy te same ale ze zwykłymi alu nyplami i opony conti city contact. jak narazie ZERO problemów w obu zestawach. przebieg 2 kkm -- |
|
Data: 2009-06-04 07:40:11 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Koła szosowe-dylemat | |
Jeszcze sobie oglądałem, z tym że CXP33 to jakieś 200 zł, poza tym aż taki wypas mi chyba niepotrzebny. Lekkie, mocne, sztywne - pod wąskie gumy (dla trekinga) tak do 32-35 mm OK. Zastanawiam się nad zestawem piasta Ultegra, obręcz mavic A719, do tego szprychy DT champion i nyple alu. A719 - do trekinga super. Dają większą tolerancję zakresu opon. Jako jedyne są optymalne. OP albo CXP33 w zasadzie tylko jako szosowe. Championy z alu nyplami - to takie dziwne połączenie. Lepiej Comp plus miedziaki. Pzdr;-) Konik -- |
|
Data: 2009-06-04 09:49:19 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Koła szosowe-dylemat | |
Tomasz Konik pisze:
Jeszcze sobie oglądałem, z tym że CXP33 to jakieś 200 zł, poza tym aż taki wypas mi chyba niepotrzebny. A to nie wiedziałem... Na szosę biorę 700x23c. Mówisz, ze od typowych szosowych obręczy nie da się szerszej opony złozyć? OP albo CXP33 w zasadzie tylko jako szosowe. Championy z alu nyplami - to takie dziwne połączenie. Lepiej Comp plus miedziaki. Competition troche droższe, ale jeszcze w normie, przełknę :-) Seco |
|
Data: 2009-06-04 08:14:05 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Koła szosowe-dylemat | |
> A719 - do trekinga super. Dają większą tolerancję zakresu opon. Jakojedyne są optymalne. A to nie wiedziałem... Na szosę biorę 700x23c. Mówisz, ze od typowych szosowych obręczy nie da się szerszej opony złozyć? Do szosowych obręczy założysz gumy od 18 mm do 28-30 mm (zgodnie z zaleceniami), a do 35 mm spokojnie się da. Do szerszych o 4 mm A719 można do 42 mm jak sądzę bez problemu. Więc są cięższe, ale bardziej uniwersalne. Pzdr;-) Konik -- |
|