Koła szosowe w crosie ?

Data: 2009-04-24 20:58:00
Autor: Bartek znad Nysy
Koła szosowe w crosie ?
Witam
Chce sobie zmontować dodatkowy zestaw kół szosowych do roweru krosowego
Kellys Phanatic, tak na szybkie wypady szosowe bez bagazu. Myslę o
zapleceniu felg od kolarki tak aby mozna bylo zalozyc oponke 700-23do25.
Zastanawiam się czy hamulce V-break będ± dobrze współpracować z w±sk± felg±
od kolarki ? Czy ktos z kolegów probowal moze czegos podobnego?

Pozdrawiam
Bartek znad nysy

Data: 2009-04-24 21:59:02
Autor: szaman
Koła szosowe w crosie ?
Bartek znad Nysy wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Witam
Chce sobie zmontowaæ dodatkowy zestaw kó³ szosowych do roweru krosowego
Kellys Phanatic, tak na szybkie wypady szosowe bez bagazu. MyslĂŞ o
zapleceniu felg od kolarki tak aby mozna bylo zalozyc oponke 700-23do25.
Zastanawiam siê czy hamulce V-break bêd± dobrze wspó³pracowaæ z w±sk± felg±
od kolarki ? Czy ktos z kolegĂłw probowal moze czegos podobnego?

do szerszej obręczy też wsadzisz szosową oponę, trochę głupio wygląda, ale działa:) sprawdzone:)

sz

Data: 2009-04-24 22:32:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koła szosowe w crosie ?
Panie szaman, prezesie pl.rec.rowery z siedzibÄ… w
<news:gst5m7$pv1$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

A tam głupio.
Fakt, Twoja szosa wyglÄ…da lepiej niĹĽ crossĂłwka, ale jakbyĹ› do crossĂłwki
wsadził sztywny widelec i baranka może by z tego byli ludzie? ;-)

--
Pozdrowienia,                            | PróżnoĹ› repliki siÄ™ spodziewaĹ‚
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciÄ™ j***Ĺ‚,

Data: 2009-04-25 06:51:21
Autor: artek
Koła szosowe w crosie ?
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
A tam głupio.

ja na obręcze ze swojej starej krossówki założyłem opony 700x25. opona o milimetry szersza od obręczy. ha, a potem założyłem ten komplet do mtb. to dopiero głupio wygl±da!

Fakt, Twoja szosa wygl±da lepiej niż crossówka, ale jakby¶ do crossówki
wsadził sztywny widelec i baranka może by z tego byli ludzie? ;-)

baranek może niekoniecznie, ale sztywny widelec w krossówce to naprawdę nic dziwnego, sam kiedy¶ o tym my¶lałem. bo skoro i tak na asfalcie czy twardym gruncie z natury rzeczy amor się blokuje ... a tak i waga mniejsza, i aerodynamika lepsza.

--
artek

Data: 2009-04-25 01:21:16
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Koła szosowe w crosie ?

Zastanawiam się czy hamulce V-break będ± dobrze współpracować z w±sk± felg±

v-break?

zyga

Data: 2009-04-25 08:35:41
Autor: PeJot ( home)
Koła szosowe w crosie ?
Bartek znad Nysy pisze:
[...]

Felga od kolarki nie jest konstrukcyjnie przystosowana do hamulców o tak dużej sile ¶cisku.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2009-04-26 11:25:01
Autor: Kuba Abuk
Koła szosowe w crosie ?
On Apr 25, 8:35 am, "PeJot ( home)" <Pe...@o2.pl> wrote:

Felga od kolarki nie jest konstrukcyjnie przystosowana do hamulców o tak
dużej sile ¶cisku.

Zaczynam się zatem bać o obręcze w przełajówce, co na nie mini-V-
łamacze tylko czyhaj± by spsuć.
A bywaj± nawet takie z hydraulicznymi Magurami obręczowymi:-)

Nie słyszałem o pogięciu/połamaniu obręczy nawet o bardzo wysokim
profilu jak Rigida DP-18, czy Mavic CXP-33.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-26 17:24:23
Autor: Tomasz Konik
Koła szosowe w crosie ?
PeJot ( home) <PeJot@o2.pl> napisał(a):
Bartek znad Nysy pisze:
> [...]

Felga od kolarki nie jest konstrukcyjnie przystosowana do hamulców o tak dużej sile ¶cisku.

Sk±d masz tak± wiedzę, Piotrze?
Pozdrawiam;-)
Konik

Data: 2009-04-26 19:47:01
Autor: PeJot ( home)
Koła szosowe w crosie ?
Bartek znad Nysy pisze:
[...]

Pomiędzy hamulcami szosowymi a v-brake jest spora różnica w sile ¶cisku, a felgi szosowe maj± dosyć delikatne, wychudzone przekroje w porównaniu z MTB. Czyli ryzyko istnieje. W w/w sytuacji zastosowałbym raczej typow± felgę krosow±, nawet szersz± od opony.

Data: 2009-04-26 18:06:20
Autor: Tomasz Konik
Koła szosowe w crosie ?
Tomasz Konik pisze:

Pomiędzy hamulcami szosowymi a v-brake jest spora różnica w sile ¶cisku, a felgi szosowe maj± dosyć delikatne, wychudzone przekroje w porównaniu z MTB. Czyli ryzyko istnieje. W w/w sytuacji zastosowałbym raczej typow± felgę krosow±, nawet szersz± od opony.
 Je¶li masz takowe do¶wiadczenia, to ok - ulegam. Jednak, IMO, obręcze szosowe
nie ustępuj± wytrzymało¶ci± na ¶ciskanie  trekingowym czy XC. Miałem ostatnio
styczno¶ć z mocno szosowym crossowym Krossem z kołami na Sun Rims DA22 (lekkie
szosowe obręcze) i V-brake. Nie stwierdziłem anomalii (wytwórca zapewne też
nie). Grubo¶ci ¶cianek obręczy szosowych i podobnej jako¶ci trekingowych oraz
XC s± podobne, a wysoko¶ć tych drugich (statystycznie w znanych mnie
obręczach) większa o ca. 2-3 mm. Więc momenty od klocków działaj±cy na ¶cianki
(licz±c względem "dna" obręczy, wydaj± się być większe dla obręczy
trekingowych/XC niż dla szosowych (przy tej samej sile nacisku klocków), co
przy porównywalnej grubo¶ci ¶cianek, daje mniejsze naprężenia w szosowych.
Jednak, jako rzekłem, je¶li masz złe do¶wiadczenie, nie będę się sprzeczał.
Pozdrawiam;-)
Konik

Data: 2009-04-26 20:56:16
Autor: PeJot ( home)
Koła szosowe w crosie ?
Tomasz Konik pisze:

Jednak, jako rzekłem, je¶li masz złe do¶wiadczenie, nie będę się sprzeczał.

Generalnie mam złe do¶wiadczenia co do wytrzymało¶ci osprzętu szosowego na naszych dziurawych drogach i chyba nie jestem odosobniony. Co do meritum posta, nie mam własnych do¶wiadczeń, ale w zaprzyjażnionym serwisie widziałem już szosowe obręcze pogniecione klockami, tyle że nie znam szczegółów - może np. były zużyte.

Data: 2009-04-27 07:33:14
Autor: PeJot
Koła szosowe w crosie ?
PeJot ( home) pisze:
Jeszcze raz wracaj±c do głównego w±tku - w tym wypadku chyba najlepiej byłoby napisać do producenta z zapytaniem.

Data: 2009-04-26 21:29:49
Autor: PeJot ( home)
Koła szosowe w crosie ?
Tomasz Konik pisze:

[...]

Je¶li to była konfiguracja fabryczna, to działać to na pewno będzie, a kłopoty, je¶li się zaczn±, to zapewne po gwarancji, co producenta już nie interesuje.

Data: 2009-04-26 20:08:06
Autor: Coaster
Koła szosowe w crosie ?
Bartek znad Nysy pisze:
Witam
Chce sobie zmontować dodatkowy zestaw kół szosowych do roweru krosowego
Kellys Phanatic, tak na szybkie wypady szosowe bez bagazu. MyslÄ™ o
zapleceniu felg od kolarki tak aby mozna bylo zalozyc oponke 700-23do25.
Zastanawiam się czy hamulce V-break będą dobrze współpracować z wąską felgą
od kolarki ? Czy ktos z kolegĂłw probowal moze czegos podobnego?
Felga od kolarki nie jest konstrukcyjnie przystosowana do hamulców o tak dużej sile ścisku.

SkÄ…d masz takÄ… wiedzÄ™, Piotrze?

Pomiędzy hamulcami szosowymi a v-brake jest spora różnica w sile ścisku, a felgi szosowe mają dosyć delikatne, wychudzone przekroje w porównaniu z MTB. Czyli ryzyko istnieje. W w/w sytuacji zastosowałbym raczej typową felgę krosową, nawet szerszą od opony.

Ryzyko zwieksza sie niepomiernie przy zastosowaniu zamiast normalnych hamulcow V-Brake, 'hamulcow V-break' o ktorych pisze wyzej kolega (jak nazwa wskazuje sluza one przede wszystkim do niszczenia obreczy).
;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-28 03:02:02
Autor: Michał Wolff
Koła szosowe w crosie ?
On 26 Kwi, 20:08, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Ryzyko zwieksza sie niepomiernie przy zastosowaniu zamiast normalnych
hamulcow V-Brake

A na jakiej podstawie twierdzisz, że niepomiernie?

Bo z moich do¶wiadczeń to wcale nie wynika, w rowerze szosowym mam
hamulce mocniejsze niż V w trekingowym; s± na tyle mocne że np. na
zjazdach w górach to już lekko przeszkadza, bo za łatwo można
zablokować koła. Odnoszę wrażenie że po prostu nie używałe¶
nowoczesnych hamulców szosowych, które hamuj± niemal z t± sam± sił± co
V, to nie to samo co starszy typ hamulców do szosówek, które były
zdecydowanie słabsze.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-28 12:27:07
Autor: Coaster
Koła szosowe w crosie ?
Michał Wolff wrote:
[...]

Ha, ha, ha - wez nie zartuj! Usmiechnij sie, jestes w ukrytej kamerze :-)
Przeciez to byl dowcip oparty na grze slow: V-Brake (hamulec - prawidlowo) i V-break (m.in. lamac - nieprawidlowo).
Jak mozesz powaznie odnosic sie do takiego zartu? ;-)
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

[...]
[...]"

http://sheldonbrown.com/symspoke.html ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-28 03:43:34
Autor: Michał Wolff
Koła szosowe w crosie ?
On 28 Kwi, 12:27, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

[...]

Rzeczywi¶cie nie załapałem, choć przydałaby się też trochę lepsza
interpunkcja w Twojej wypowiedzi - my¶lniki to nie jest zły
wynalazek :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-28 13:06:28
Autor: Coaster
Koła szosowe w crosie ?
Michał Wolff wrote:
[...]

A znasz bezmyslnik, wymyslony Tytusem przez Papcia Chmiela?
;-)

Data: 2009-04-27 09:20:32
Autor: Jan Cytawa
Koła szosowe w crosie ?
 home napisał:

Felga od kolarki nie jest konstrukcyjnie przystosowana do hamulców o tak dużej sile ¶cisku.

Na moj rozum nie powinno byc wiekszej roznicy w hamowaniu. Sila
hamowania w rowerze nie moze byc za duza bo grozilo by to blokowaniem
kol. czym to grozi  to wiadomo. W swojej kolarce jak mocno nacisne tylny
hamulec to kolo potrafi sie slizgac, to znaczy, ze sila hamowania jest
wystarczajaco duza. Jan Cytawa

Data: 2009-04-27 22:59:29
Autor: Bartek znad Nysy
Koła szosowe w crosie ?
Witam

Dziekuje Kolegom za wszelkie opinie . Jak sie zdecyduje i przetestuje zestaw szosowy o ktory pytalem to podziele sie wrazeniami na grupie.

Pozdrawiam

Bartek znad Nysy

Koła szosowe w crosie ?