Data: 2009-04-25 08:35:41 | |
Autor: PeJot ( home) | |
Koła szosowe w crosie ? | |
Bartek znad Nysy pisze:
Witam Felga od kolarki nie jest konstrukcyjnie przystosowana do hamulców o tak dużej sile ścisku. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-04-26 11:25:01 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Koła szosowe w crosie ? | |
On Apr 25, 8:35 am, "PeJot ( home)" <Pe...@o2.pl> wrote:
Felga od kolarki nie jest konstrukcyjnie przystosowana do hamulców o tak Zaczynam się zatem bać o obręcze w przełajówce, co na nie mini-V- łamacze tylko czyhają by spsuć. A bywają nawet takie z hydraulicznymi Magurami obręczowymi:-) Nie słyszałem o pogięciu/połamaniu obręczy nawet o bardzo wysokim profilu jak Rigida DP-18, czy Mavic CXP-33. Zdravim, Kuba |
|
Data: 2009-04-26 17:24:23 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Koła szosowe w crosie ? | |
PeJot ( home) <PeJot@o2.pl> napisał(a):
Bartek znad Nysy pisze: Skąd masz taką wiedzę, Piotrze? Pozdrawiam;-) Konik -- |
|
Data: 2009-04-26 19:47:01 | |
Autor: PeJot ( home) | |
Koła szosowe w crosie ? | |
Tomasz Konik pisze:
PeJot ( home) <PeJot@o2.pl> napisał(a): Pomiędzy hamulcami szosowymi a v-brake jest spora różnica w sile ścisku, a felgi szosowe mają dosyć delikatne, wychudzone przekroje w porównaniu z MTB. Czyli ryzyko istnieje. W w/w sytuacji zastosowałbym raczej typową felgę krosową, nawet szerszą od opony. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-04-26 18:06:20 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Koła szosowe w crosie ? | |
PeJot ( home) <PeJot@o2.pl> napisał(a):
Tomasz Konik pisze:Jeśli masz takowe doświadczenia, to ok - ulegam. Jednak, IMO, obręcze szosowe nie ustępują wytrzymałością na ściskanie trekingowym czy XC. Miałem ostatnio styczność z mocno szosowym crossowym Krossem z kołami na Sun Rims DA22 (lekkie szosowe obręcze) i V-brake. Nie stwierdziłem anomalii (wytwórca zapewne też nie). Grubości ścianek obręczy szosowych i podobnej jakości trekingowych oraz XC są podobne, a wysokość tych drugich (statystycznie w znanych mnie obręczach) większa o ca. 2-3 mm. Więc momenty od klocków działający na ścianki (licząc względem "dna" obręczy, wydają się być większe dla obręczy trekingowych/XC niż dla szosowych (przy tej samej sile nacisku klocków), co przy porównywalnej grubości ścianek, daje mniejsze naprężenia w szosowych. Jednak, jako rzekłem, jeśli masz złe doświadczenie, nie będę się sprzeczał. Pozdrawiam;-) Konik -- |
|
Data: 2009-04-26 20:56:16 | |
Autor: PeJot ( home) | |
Koła szosowe w crosie ? | |
Tomasz Konik pisze:
Jednak, jako rzekłem, jeśli masz złe doświadczenie, nie będę się sprzeczał. Generalnie mam złe doświadczenia co do wytrzymałości osprzętu szosowego na naszych dziurawych drogach i chyba nie jestem odosobniony. Co do meritum posta, nie mam własnych doświadczeń, ale w zaprzyjażnionym serwisie widziałem już szosowe obręcze pogniecione klockami, tyle że nie znam szczegółów - może np. były zużyte. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-04-27 07:33:14 | |
Autor: PeJot | |
Koła szosowe w crosie ? | |
PeJot ( home) pisze:
.... Jeszcze raz wracając do głównego wątku - w tym wypadku chyba najlepiej byłoby napisać do producenta z zapytaniem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-04-26 21:29:49 | |
Autor: PeJot ( home) | |
Koła szosowe w crosie ? | |
Tomasz Konik pisze:
Miałem ostatnio Jeśli to była konfiguracja fabryczna, to działać to na pewno będzie, a kłopoty, jeśli się zaczną, to zapewne po gwarancji, co producenta już nie interesuje. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-04-26 20:08:06 | |
Autor: Coaster | |
KoĹa szosowe w crosie ? | |
PeJot ( home) wrote:
Tomasz Konik pisze: Ryzyko zwieksza sie niepomiernie przy zastosowaniu zamiast normalnych hamulcow V-Brake, 'hamulcow V-break' o ktorych pisze wyzej kolega (jak nazwa wskazuje sluza one przede wszystkim do niszczenia obreczy). ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." â Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-04-28 03:02:02 | |
Autor: Michał Wolff | |
Koła szosowe w crosie ? | |
On 26 Kwi, 20:08, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Ryzyko zwieksza sie niepomiernie przy zastosowaniu zamiast normalnych A na jakiej podstawie twierdzisz, że niepomiernie? Bo z moich doświadczeń to wcale nie wynika, w rowerze szosowym mam hamulce mocniejsze niż V w trekingowym; są na tyle mocne że np. na zjazdach w górach to już lekko przeszkadza, bo za łatwo można zablokować koła. Odnoszę wrażenie że po prostu nie używałeś nowoczesnych hamulców szosowych, które hamują niemal z tą samą siłą co V, to nie to samo co starszy typ hamulców do szosówek, które były zdecydowanie słabsze. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-04-28 12:27:07 | |
Autor: Coaster | |
Koła szosowe w crosie ? | |
Michał Wolff wrote:
On 26 Kwi, 20:08, Coaster <manyp...@mac.com> wrote: Ha, ha, ha - wez nie zartuj! Usmiechnij sie, jestes w ukrytej kamerze :-) Przeciez to byl dowcip oparty na grze slow: V-Brake (hamulec - prawidlowo) i V-break (m.in. lamac - nieprawidlowo). Jak mozesz powaznie odnosic sie do takiego zartu? ;-) \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ "[...] Ryzyko zwieksza sie niepomiernie przy zastosowaniu zamiast normalnych hamulcow V-Brake, 'hamulcow V-break' o ktorych pisze wyzej kolega (jak nazwa wskazuje sluza one przede wszystkim do niszczenia obreczy). ;-) [...]" http://sheldonbrown.com/symspoke.html ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-04-28 03:43:34 | |
Autor: Michał Wolff | |
Koła szosowe w crosie ? | |
On 28 Kwi, 12:27, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Ha, ha, ha - wez nie zartuj! Usmiechnij sie, jestes w ukrytej kamerze :-) Rzeczywiście nie załapałem, choć przydałaby się też trochę lepsza interpunkcja w Twojej wypowiedzi - myślniki to nie jest zły wynalazek :) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-04-28 13:06:28 | |
Autor: Coaster | |
Koła szosowe w crosie ? | |
Michał Wolff wrote:
On 28 Kwi, 12:27, Coaster <manyp...@mac.com> wrote: A znasz bezmyslnik, wymyslony Tytusem przez Papcia Chmiela? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-04-27 09:20:32 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Koła szosowe w crosie ? | |
home napisał:
Felga od kolarki nie jest konstrukcyjnie przystosowana do hamulców o tak dużej sile ścisku. Na moj rozum nie powinno byc wiekszej roznicy w hamowaniu. Sila hamowania w rowerze nie moze byc za duza bo grozilo by to blokowaniem kol. czym to grozi to wiadomo. W swojej kolarce jak mocno nacisne tylny hamulec to kolo potrafi sie slizgac, to znaczy, ze sila hamowania jest wystarczajaco duza. Jan Cytawa |
|
Data: 2009-04-27 22:59:29 | |
Autor: Bartek znad Nysy | |
Koła szosowe w crosie ? | |
Witam
Dziekuje Kolegom za wszelkie opinie . Jak sie zdecyduje i przetestuje zestaw szosowy o ktory pytalem to podziele sie wrazeniami na grupie. Pozdrawiam Bartek znad Nysy |
|