Koła warte ceny?

Data: 2014-10-13 13:48:22
Autor: Jacek Maciejewski
Koła warte ceny?
Witam
Do składanego właśnie roweru mam zamiar kupić takie koła:

http://allegro.pl/kpl-kol-28-wysokie-remerx-grand-rock-czarne-i4603234214.html

Warte swojej ceny? Te gumowe uszczelnienia o jakich gość pisze  - może ktoś
wie jak w praktyce się sprawdzają?
--
Jacek

Data: 2014-10-13 09:07:17
Autor: Ignac
Koła warte ceny?
W dniu poniedziałek, 13 października 2014 13:48:22 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Do składanego właśnie roweru mam zamiar kupić takie koła: http://allegro.pl/kpl-kol-28-wysokie-remerx-grand-rock-czarne-i4603234214..html

Jeśli chodzi o profil obręczy,ma dośc wysoki przekrój,więc będzie
bardzo odporna na odkształcenia.A co do szczelności,wszelkie ułożyskowane
elementy w rowerze są takie,że jak się woda naleje to się już nie wyleje.
Rower nie nadaje się do jazdy po DNA-ch jezior i rzek,warto o tym pamiętać
Ponadto z kołami nowymi często jest tak,że po zamontowaniu obręcz trzeba przestawić/przecentrować,żeby była na środku widełek,a piasta koła była
dostatecznie odsunięta od haka,bo będą problemy z pracą przerzutki tylnej.
Czy jesteś przygotowany na takie problemy?

Data: 2014-10-13 18:35:39
Autor: Jacek Maciejewski
Koła warte ceny?
Dnia Mon, 13 Oct 2014 09:07:17 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

Jeśli chodzi o profil obręczy,ma dośc wysoki przekrój,więc będzie
bardzo odporna na odkształcenia.
I dlatego mi się podobają :) Zapytam przy okazji czy to jakaś znana firma
ten Remerex czy ogólnoświatowy chińczyk :) a łożyska z porządnej stali czy
z byle g... Może ktoś ma te koła i wie :)

A co do szczelności,wszelkie ułożyskowane
elementy w rowerze są takie,że jak się woda naleje to się już nie wyleje.
Rower nie nadaje się do jazdy po DNA-ch jezior i rzek,warto o tym pamiętać
Nie zamierzam. jesyna woda jaka wchodzi w grę to lekki deszcz czy mokra
nawierzchnia.

[...]
Jasne. Od zawsze jeżdżę na składaku w którym każdy element z innego
śmietnika więc sądzę że i tym razem dam radę :) Mam całą zimę na
dopasownie.

--
Jacek

Data: 2014-10-16 01:34:19
Autor: Titus Atomicus
Koła warte ceny?
In article <1mr6xaf2kuenf$.1c5tgiwyx4u3i.dlg@40tude.net>,
 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

> [...]

ten Remerex czy ogólnoświatowy chińczyk :) a łożyska z porządnej stali czy
z byle g... Może ktoś ma te koła i wie :)
Ja w 'holendrze' mam jedno podobne, ale na nalepce jest X-Rims Extreme.
Wzornictwo b. podobne.

--
TA

Data: 2014-10-16 09:17:23
Autor: xxx
Koła warte ceny?
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:1mr6xaf2kuenf$.1c5tgiwyx4u3i.dlg40tude.net...
I dlatego mi się podobają :) Zapytam przy okazji czy to jakaś znana firma
ten Remerex czy ogólnoświatowy chińczyk :) a łożyska z porządnej stali czy
z byle g... Może ktoś ma te koła i wie :)

O łożyskach sie nie wypowiem*, natomiast obręcze remerxa mam i bardzo sobie chwalę. Solidnie wykonane, sztywne (ja mam wysokie, bo 31 mm w kolarzówce). Kupiłem jako zamienniki rigidy, bo kosztowały ok 60% tego co rigida, a wymiary miały identyczne Rigida z przodu zużyła się od hamowania a z tyłu pękła - po kilku, może 10 tys. km. Remerxy przeżyły trzy napędy, wad nie zauważyłem. Nawet zużucie od hampla nie jest specjalnie widoczne. Twarde i wytrzymałe, ale doświadczenia z wersją MTB czy trekkingową nie mam, nie wiem ile kamieni i skoków wytrzymałyby. Firma jest czeska, nie chińska.

* z jednym małym zastrzeżeniem - specialized ma swoje piasty (bez żadnych oznaczeń, które ułatiwiłyby sprawę), do których dokupienie części (konusów) graniczy z cudem. Do przedniej żaden konus z oferty shimano nie pasuje (inne profile/długości itp.) Za to bez problemu dopasowałem do niej konusy od joytecha, co wskazywałoby na to, że to joytechy/novatechy - tyle, że bez oznaczeń. Piasta tj. korpus też wygląda identycznie jak ta joytechowa, zgadzają się też wymiary - specowa różni się wyłącznie brakiem logo joytecha i owych gumek, są za to metalowe pierścienie, jak w shimano. Części do joytecha dokupisz bz problemu, przynajmniej w mojej okolicy występują powszechnie. O samych gumkach sie nie wypowiem, bo nie używałem nigdy.

Przemek

Data: 2014-10-13 19:07:34
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Koła warte ceny?
Ignac wrote:

[...]

Z tym środkiem widełek to niestety przerabiałem, ale w moim przypadku to
wynikało głównie z tego, że majstry nie mają pojęcia o takim narzędziu:

http://www.parktool.com/product/portable-wheel-dishing-tool-wag-5

i robią tylko pozornie prosto wg centrownicy (z efektem takim jak
centrownica albo ich umiejętności - do dupy).

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-10-13 12:25:58
Autor: Ignac
Koła warte ceny?
Ja przy wyborze kół kieruję się wyłącznie wysokością profilu obręczy,
nie kupuję niższych niż 21 mm.A co do piast,jeżdzę wyłącznie na Acera Altus,czy LX.Jak będziesz kupował koła to od razu kup zapasowe obręcze.
Przy następnej wymianie,będziesz miał idealny zamiennik,bez kombinowania.
Wszystko jednak,uzależnione od tego ile się jeździ.
Największe wyzwanie jest z doborem korb,przerzutki przedniej i długości
osi wkładu suportu.To wszystko zabiera czas,dlatego ja preferuję kupno
seryjnego sprzętu,gdzie te wszystkie elementy są przez montownie względnie
dograne.Mnie wystarczy,że serwisuje swoje rowery i czasem znajomym.
No ale,chcesz się zmierzyć z tematem,to walcz,na pewno dasz radę.

Data: 2014-10-14 21:16:20
Autor: PeJot
Koła warte ceny?
W dniu 2014-10-13 o 21:25, Ignac pisze:

[...]

MZ to raczej działanie na wyrost. Owszem, jak się zużyje czy zepsuje obręcz będzie coś na podmianę bez kombinowania ze szprychami.Z drugiej strony naturalne zużycie obręczy następuje dosyć wolno, więc wcześniej zaczną strzelać ze starości czy niewłaściwego ułożenia szprychy. A i nie ma wielkiego problemu, by dopasować obręcz do posiadanych szprych. Szkoda zamrażać kasę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-10-14 22:32:29
Autor: JDX
Koła warte ceny?
On 2014-10-14 21:16, PeJot wrote:
[...]
[...]

A MZ "zamrażanie kasy" w kontekście 250zł brzmi po prostu śmiesznie. :-D

Data: 2014-10-15 06:26:50
Autor: PeJot
Koła warte ceny?
W dniu 2014-10-14 22:32, JDX pisze:

A MZ "zamrażanie kasy" w kontekście 250zł brzmi po prostu śmiesznie. :-D

Szczególnie że cały rower ma kosztować 1500 zł.

--
P.Jankisz

Data: 2014-10-13 14:18:19
Autor: PeJot
Koła warte ceny?
[...]

Osobiście jeśli ktoś w opisie aukcji używa wykrzykników, to omijam szerokim łukiem. A co do uszczelnień - nie są odporne na mycie myjką ciśnieniową i czasem lubią sparcieć - warto mieć źródło takich cz. zamiennych. A skoro go nie ma, nie kupować.

--
P.Jankisz

Data: 2014-10-14 07:48:28
Autor: 666
Koła warte ceny?
Data: 2014-10-13 21:50:39
Autor: ToMasz
Koła warte ceny?
W dniu 13.10.2014 13:48, Jacek Maciejewski pisze:
Witam
Do składanego właśnie roweru mam zamiar kupić takie koła:

http://allegro.pl/kpl-kol-28-wysokie-remerx-grand-rock-czarne-i4603234214.html
to są najzwyklejsze normalne koła. Powinny być dostępne w każdym sklepie rowerowym. Może bez czarnych szprych, ale to dalej szprychy po 20 groszy. obręcz jest wysoka, mocna ale też ciężka. piasty najtansze, ale nie oszukane.
Warte swojej ceny?
moim zdaniem nie, ale Ty wibierasz. PRzednie koło tej klasy to 70zł. teoretycznie tylne bez piasty też 70, czyli piasta jojtech 100zł?!!!! Po zatym ja bym się nie pakował w tanie czarne szprychy. na 99% będą wymagały lekkiego podcentrowania po paru dniach.
Te gumowe uszczelnienia o jakich gość pisze  - może ktoś
wie jak w praktyce się sprawdzają?
to są zwykłe gumeczki zasłaniające kosze kulek. jak są nowe i dobrze spasowane - nie dostaje się piach i kamyki. jedno wjeście kercherem i zapomnij o uszczelnieniu.
ToMasz

PS lżejsza wersja - grand well
lepsze rozwiązanie, poczekać lub poszukać czegoś od lepszych dostawców, w tej samej cenie.

Data: 2014-10-14 11:11:48
Autor: Jacek Maciejewski
Koła warte ceny?
Dnia Mon, 13 Oct 2014 21:50:39 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Nie spieszy mi się :) Mogę wybierać choćby do stycznia.  Z mojej praktyki
wynika że jako przednie rzeczywiście sprawdza się byle jakie koło komorowe
za 60-70 zł. Problem bywa z tylnym - zbyt szybko niszczą się konusy.
Dlatego tu byłbym skłonny dołożyć kasy. Tylko czego szukać? Za słabo się
znam na nowoczesnych rozwiązaniach. Są jakieś koła na łożyskach maszynowych
z b. dobrym uszczelnieniem (tj. szczelne łożysko+dodatkowy simering)? Może
kupić dobrą taką piastę i dać koło złożyć? Poleciłbyś coś?

[...]
Żadnych myjek ciśnieniowych! :) --
Jacek

Data: 2014-10-14 14:58:34
Autor: qrt
Koła warte ceny?
Dnia Tue, 14 Oct 2014 11:11:48 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

za 60-70 zł. Problem bywa z tylnym - zbyt szybko niszczą się konusy.
Dlatego tu byłbym skłonny dołożyć kasy.

to tak troche nie do końca. Piasty shimano wcale nie sa złe. Wręcz
przeciwnie imo sa całkiem niezłe. Ale mają też swoje wymagania. Trzeba je czyśić i smarować. Trzeba je
poprawnie skręcić - nie mogą być luźne ale nie powinny też stawiać dużego
oporu. Jesli piasta jest za mocno skręcona na bank posypią sie konusy. A problem jest w tym że one fabrycznie sa dość mocno skręcone. Wiec
scenariusz najczęsciej wyglada tak - ktoś kupuje nowy rower. Jezdzi na nim
nie dotykając sie do niego przez jakiś czas by następnie gdy posypią sie
konusy psioczyć jaki to badziew shimano sprzedaje. A tak naprawde wystarczy te piasty czyścić i smarować co jakiś czas,
poprawnie skręcić a odwdzięczą sie długą eksploatacją.

Koła warte ceny?