Data: 2014-10-13 21:50:39 | |
Autor: ToMasz | |
Koła warte ceny? | |
W dniu 13.10.2014 13:48, Jacek Maciejewski pisze:
Witamto są najzwyklejsze normalne koła. Powinny być dostępne w każdym sklepie rowerowym. Może bez czarnych szprych, ale to dalej szprychy po 20 groszy. obręcz jest wysoka, mocna ale też ciężka. piasty najtansze, ale nie oszukane. Warte swojej ceny?moim zdaniem nie, ale Ty wibierasz. PRzednie koło tej klasy to 70zł. teoretycznie tylne bez piasty też 70, czyli piasta jojtech 100zł?!!!! Po zatym ja bym się nie pakował w tanie czarne szprychy. na 99% będą wymagały lekkiego podcentrowania po paru dniach. Te gumowe uszczelnienia o jakich gość pisze - może ktoś wie jak w praktyce się sprawdzają?to są zwykłe gumeczki zasłaniające kosze kulek. jak są nowe i dobrze spasowane - nie dostaje się piach i kamyki. jedno wjeście kercherem i zapomnij o uszczelnieniu. ToMasz PS lżejsza wersja - grand well lepsze rozwiązanie, poczekać lub poszukać czegoś od lepszych dostawców, w tej samej cenie. |
|
Data: 2014-10-14 11:11:48 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Koła warte ceny? | |
Dnia Mon, 13 Oct 2014 21:50:39 +0200, ToMasz napisał(a):
W dniu 13.10.2014 13:48, Jacek Maciejewski pisze:Nie spieszy mi się :) Mogę wybierać choćby do stycznia. Z mojej praktyki wynika że jako przednie rzeczywiście sprawdza się byle jakie koło komorowe za 60-70 zł. Problem bywa z tylnym - zbyt szybko niszczą się konusy. Dlatego tu byłbym skłonny dołożyć kasy. Tylko czego szukać? Za słabo się znam na nowoczesnych rozwiązaniach. Są jakieś koła na łożyskach maszynowych z b. dobrym uszczelnieniem (tj. szczelne łożysko+dodatkowy simering)? Może kupić dobrą taką piastę i dać koło złożyć? Poleciłbyś coś? Te gumowe uszczelnienia o jakich gość pisze - może ktośŻadnych myjek ciśnieniowych! :) -- Jacek |
|
Data: 2014-10-14 14:58:34 | |
Autor: qrt | |
Koła warte ceny? | |
Dnia Tue, 14 Oct 2014 11:11:48 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
za 60-70 zł. Problem bywa z tylnym - zbyt szybko niszczą się konusy. to tak troche nie do końca. Piasty shimano wcale nie sa złe. Wręcz przeciwnie imo sa całkiem niezłe. Ale mają też swoje wymagania. Trzeba je czyśić i smarować. Trzeba je poprawnie skręcić - nie mogą być luźne ale nie powinny też stawiać dużego oporu. Jesli piasta jest za mocno skręcona na bank posypią sie konusy. A problem jest w tym że one fabrycznie sa dość mocno skręcone. Wiec scenariusz najczęsciej wyglada tak - ktoś kupuje nowy rower. Jezdzi na nim nie dotykając sie do niego przez jakiś czas by następnie gdy posypią sie konusy psioczyć jaki to badziew shimano sprzedaje. A tak naprawde wystarczy te piasty czyścić i smarować co jakiś czas, poprawnie skręcić a odwdzięczą sie długą eksploatacją. |
|