Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

Data: 2011-01-27 13:52:09
Autor: Tomasso
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon
Nie¶miertelny Sheldon Brown radzi³ w 1973 roku:

"Sheldon Brown's studded-tire recipe:
  a.. Take a new tire.
  b.. Stick roofing nails (which are galvanized and have wide heads) through it from the inside, slightly offset from the center of the tread.
  c.. Cut the sidewalls off of a worn-out tire, keeping only the tread.
  d.. Put the worn-out tread inside the first tire, to cover up the heads of the roofing nails.
  e.. Mount the whole thing on a FRONT wheel, squeezing a tube inside. (It's a lot easier with a tube at least one size narrower than you would normally use.)
  f.. Pump it up.
  g.. This is the most difficult step: Cut the points of the roof nails off, leaving about 3/32 " protruding from the tire. (One needs really tough cutting pliers for this. A hacksaw doesn't work, because the nails won't hold still.)
  h.. Put the wheel into the front fork of your bike.
  i.. Ride through snow and on ice."
Dzi¶ zamiast starej opony u¿ywamy placków z dêtki albo wk³adki antyprzebiciowej, a gwo¼dzie zastêpujemy wkrêtami, ale idea jest ta sama.

t

Data: 2011-01-27 14:00:24
Autor: whitey
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon
On 27/01/11 12:52, Tomasso wrote:
wamy placków z dêtki albo wk³adki antyprzebiciowej, a gwo¼dzie zastêpujemy wkrêtami, ale idea jest ta sama.


jestem pewien ze mozesz dobrac blachowkrety tak zeby nic nie ciac, a
zeby wystawaly tylko same konce, ktore w normalnych warunkach pelnia
role wiertla. szukaj wkretow do konstrukcji stalowej pod pokrycie
plytami kartonowo-gipsowymi

--
whitey

"nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl

Data: 2011-01-29 17:12:33
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

wamy placków z dêtki albo wk³adki
antyprzebiciowej, a gwo¼dzie zastêpujemy wkrêtami, ale idea jest ta sama.


jestem pewien ze mozesz dobrac blachowkrety tak zeby nic nie ciac, a
zeby wystawaly tylko same konce, ktore w normalnych warunkach pelnia
role wiertla. szukaj wkretow do konstrukcji stalowej pod pokrycie
plytami kartonowo-gipsowymi

BZDURA!

Te z końcówką przypominającą wiertło są nieodpowiednie!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-01-30 21:40:09
Autor: whitey
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon
On 29/01/11 16:12, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

wamy placków z dêtki albo wk³adki
antyprzebiciowej, a gwo¼dzie zastêpujemy wkrêtami, ale idea jest ta
sama.


jestem pewien ze mozesz dobrac blachowkrety tak zeby nic nie ciac, a
zeby wystawaly tylko same konce, ktore w normalnych warunkach pelnia
role wiertla. szukaj wkretow do konstrukcji stalowej pod pokrycie
plytami kartonowo-gipsowymi

BZDURA!

dlaczego?

Data: 2011-01-30 23:36:38
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

wamy placków z dêtki albo wk³adki
antyprzebiciowej, a gwo¼dzie zastêpujemy wkrêtami, ale idea jest ta
sama.


jestem pewien ze mozesz dobrac blachowkrety tak zeby nic nie ciac, a
zeby wystawaly tylko same konce, ktore w normalnych warunkach pelnia
role wiertla. szukaj wkretow do konstrukcji stalowej pod pokrycie
plytami kartonowo-gipsowymi

BZDURA!

dlaczego?

Bo przy wkręcaniu niszczysz osnowę opony.
Poza tym koniec tego blachowkręta jest mniej skuteczny.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-01-31 10:12:45
Autor: whitey
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon
On 30/01/11 22:36, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

wamy placków z dêtki albo wk³adki
antyprzebiciowej, a gwo¼dzie zastêpujemy wkrêtami, ale idea jest ta
sama.


jestem pewien ze mozesz dobrac blachowkrety tak zeby nic nie ciac, a
zeby wystawaly tylko same konce, ktore w normalnych warunkach pelnia
role wiertla. szukaj wkretow do konstrukcji stalowej pod pokrycie
plytami kartonowo-gipsowymi

BZDURA!

dlaczego?

Bo przy wkręcaniu niszczysz osnowę opony.
Poza tym koniec tego blachowkręta jest mniej skuteczny.

faktycznie jak pierwsza taka opone robilem to sie balem o to, nawet przy
wkrecaniu czuc bylo ze pekaja w srodku "nitki", jednak opona wyszla
zaskakujaco dobra i pomimo tego ze to byla najtansza kenda to efekt byl
rewelacyjny. po napompowaniu idealnie rowna byla, rewelacja po prostu.
zakladam tez, ze moze mi tak sie udalo..,

--
whitey

"nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl

Data: 2011-01-31 22:01:26
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

wamy placków z dêtki albo wk³adki
antyprzebiciowej, a gwo¼dzie zastêpujemy wkrêtami, ale idea jest ta
sama.


jestem pewien ze mozesz dobrac blachowkrety tak zeby nic nie ciac, a
zeby wystawaly tylko same konce, ktore w normalnych warunkach pelnia
role wiertla. szukaj wkretow do konstrukcji stalowej pod pokrycie
plytami kartonowo-gipsowymi

BZDURA!

dlaczego?

Bo przy wkręcaniu niszczysz osnowę opony.
Poza tym koniec tego blachowkręta jest mniej skuteczny.

faktycznie jak pierwsza taka opone robilem to sie balem o to, nawet przy
wkrecaniu czuc bylo ze pekaja w srodku "nitki", jednak opona wyszla
zaskakujaco dobra i pomimo tego ze to byla najtansza kenda to efekt byl
rewelacyjny. po napompowaniu idealnie rowna byla, rewelacja po prostu.
zakladam tez, ze moze mi tak sie udalo..,

Zapewne nie jeździłeś po asfalcie i nie hamowałeś mocno.
Ja zjeżdżam po schodach.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-02-01 08:46:55
Autor: whitey
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon
On 31/01/11 21:01, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

wamy placków z dêtki albo wk³adki
antyprzebiciowej, a gwo¼dzie zastêpujemy wkrêtami, ale idea jest ta
sama.


jestem pewien ze mozesz dobrac blachowkrety tak zeby nic nie ciac, a
zeby wystawaly tylko same konce, ktore w normalnych warunkach pelnia
role wiertla. szukaj wkretow do konstrukcji stalowej pod pokrycie
plytami kartonowo-gipsowymi

BZDURA!

dlaczego?

Bo przy wkręcaniu niszczysz osnowę opony.
Poza tym koniec tego blachowkręta jest mniej skuteczny.

faktycznie jak pierwsza taka opone robilem to sie balem o to, nawet przy
wkrecaniu czuc bylo ze pekaja w srodku "nitki", jednak opona wyszla
zaskakujaco dobra i pomimo tego ze to byla najtansza kenda to efekt byl
rewelacyjny. po napompowaniu idealnie rowna byla, rewelacja po prostu.
zakladam tez, ze moze mi tak sie udalo..,

Zapewne nie jeździłeś po asfalcie i nie hamowałeś mocno.
Ja zjeżdżam po schodach.

dwa sezony do roboty jezdzilem, malo w sumie - 3km w jedna strone. po
asfalcie tez tyle ze przy pierwszych oznakach wiosny zmienialem na semi
slicki bo opona ciezka strasznie. na tyl byla taka sama kenda, tyle ze
bez kolcow, faktycznie nie hamowalem za bardzo i po schodach na miejskim
rowerze nie jezdzilem. dwa sezony wytrzymala i pewnie trzeci by
przejezdzila ale postanowilem do innego klimatu sie przeniesc. bede sie
upieral, ze miejskiego roweru rozwiazania buzdetowe pasuja jak
najbardziej (15pln opona, 3 pln blachowkrety i 3h robocizny)
pozdrawiam

--
whitey

"nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl

Data: 2011-01-29 17:11:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

Nie�miertelny Sheldon Brown radzi� w 1973 roku:

"Sheldon Brown's studded-tire recipe:

A o istnieniu tegoż pana dowiedziałem się tu, z 5 lat temu.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-01-31 10:50:07
Autor: Coaster
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon
On 1/29/11 5:11 PM, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

Nie�miertelny Sheldon Brown radzi� w 1973 roku:

"Sheldon Brown's studded-tire recipe:

A o istnieniu tegoż pana dowiedziałem się tu, z 5 lat temu.

Faktycznie pozno. Ja po raz pierwszy trafilem na jego strone w 1998 roku.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-01-30 01:12:41
Autor: Wojtas
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon
W dniu 2011-01-27 13:52, Tomasso pisze:

Nie�miertelny Sheldon Brown radzi� w 1973 roku:

Temat wiele razy wałkowany. Takie opony, a raczej ich kolce, mają bardzo krótki żywot. Więcej roboty niż to się opłaca.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-01-30 21:49:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

Nie�miertelny Sheldon Brown radzi� w 1973 roku:

Temat wiele razy wałkowany. Takie opony, a raczej ich kolce, mają bardzo
krótki żywot. Więcej roboty niż to się opłaca.

Masz jakieÅ› wsparcie?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-01-30 23:49:54
Autor: Wojtas
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon
W dniu 2011-01-30 21:49, Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Masz jakieÅ› wsparcie?

Tak, czytałem wiele osób, które tego używały i sobie darowały, gdyż kolce w najzwyklejszy sposób błyskawicznie na asfalcie się ścierały.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-01-31 21:59:31
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

Masz jakieÅ› wsparcie?

Tak, czytałem wiele osób, które tego używały i sobie darowały, gdyż
kolce w najzwyklejszy sposób błyskawicznie na asfalcie się ścierały.

Zapewne używali wkrętów do drewna, a muszą być blachowkręty!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Kolcowana opona - ciekawy opis by Sheldon

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona