Kolcowane?

Data: 2012-02-03 17:07:35
Autor: AntekP
Kolcowane?
Co prawda nie mieszkam na morzem ale chcę sobie kupić nowe zimówki Nokiana.
I tak się zastanawiam z kolcami czy bez?
http://vianor.pl/studded_or_friction_tyres

Data: 2012-02-03 18:03:57
Autor: Kajetan Malkontowicz
Kolcowane?
W dniu 03-02-2012 17:07, AntekP pisze:
Co prawda nie mieszkam na morzem ale chcę sobie kupić nowe zimówki Nokiana.
I tak się zastanawiam z kolcami czy bez?
http://vianor.pl/studded_or_friction_tyres
To zależy czy w cenie uwzględniasz regularne opłaty dodatkowe za
użytkowanie opon z kolcami na terenie RP.

--
pozdrowienia
Kajetan

Data: 2012-02-03 18:56:11
Autor: Gabriel'wilk'
Kolcowane?
W dniu 2012-02-03 17:07, AntekP pisze:
Co prawda nie mieszkam na morzem ale chcę sobie kupić nowe zimówki Nokiana.
I tak się zastanawiam z kolcami czy bez?
http://vianor.pl/studded_or_friction_tyres

O ile się nie mylę i nić się ostatnio nie zmieniło w przepisach to w PL nie wolno używać opon z kolcami. Jedyne zastosowanie to rajdy i to tylko na ściśle określonych odcinkach przy ściśle określonych wytycznych oraz przy żużlu na lodzie :-)
ps. więc odpowiadając na Twoje pytanie kupić możesz z kolcami albo bez ale na tych z kolcami legalnie nie możesz jedzić.

   Oskar Wilde

Data: 2012-02-03 19:41:44
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Kolcowane?
W dniu 2012-02-03 18:56, Gabriel'wilk' pisze:
[...]

Dodatkowo - jeszcze ILE kolców w oponie ... Bo daje to różną charakterystykę prowadzenia na suchym asfalcie - od jazdy prawie normalnej, poprzez "śliską kostkę" aż do wrażenia jazdy po lodzie...
Ile masz tych dni z lodową skorupą na całej szerokości drogi i na całej trasie?

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-02-04 12:30:43
Autor: Maciek
Kolcowane?
Dnia Fri, 03 Feb 2012 19:41:44 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

[...]

A co z oponami o chowanych kolcach?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-02-04 10:47:43
Autor: Mariusz_Maniek
Kolcowane?
On 3 Lut, 18:56, Gabriel'wilk' <gabriel-w...@gazeta.pl> wrote:
W dniu 2012-02-03 17:07, AntekP pisze:> Co prawda nie mieszkam na morzem ale chcę sobie kupić nowe zimówki Nokiana.
> [...]

ps. więc odpowiadając na Twoje pytanie kupić możesz z kolcami albo bez
ale na tych z kolcami legalnie nie możesz jedzić.
I to jest dla mnie zastanawiające dlaczego jest taki przepis ?
Będąc w Szwecji większość mijających mnie aut miała chowane kolce
(charakterystyczny dźwięk jadącego auta) - nie zauważyłem, by
nawierzchnia w Sztokholmie była zmasakrowana przez auta.
Uważam, że przy częstotliwości zaskakiwania naszych drogowców przez
zimę - chowane kolce powinny być jak najbardziej dopuszczone - można
by wtedy pokonać 300km trasę w 4h a nie w 7..
Pozdrawiam,
Mariusz

Kolcowane?