Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.

Data: 2011-03-05 18:51:22
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
....czesc (i od razu sie witam na grupie ;)

Planuje zakup opon letnich do Merc C W203 kombi 2004 rok, C220 CDI (dla tych co sie nie skumaja w tych opisac - tylni naped, wielowahacz, diesel), rozmyslalem nad takimi:

NOKIAN H, NOKIAN ZG2, BRIDGESTONE RE050A, DUNLOP FASTRESPONSE SP SPORT

Mam teraz zimowki Nokiana WRG2 i sa rewelacyjne.

Jezdze raczej spokojnie, czasami dosc szybko, ale nie ze od razu sportowo (skrzynia automat to tez troche wyklucza sportowa jazde). Rocznie robie ok. 10 000 km. Raczej po miescie, moze 20% po trasie. Zawiecha malo zuzyta, raczej auto porzadnie utrzymane.

Zalezy mi na ciszy, w miare komforcie i pewnosci opony (deszcz, zakrety, ostre hamowania itd.) - no wiadomo. Chcialbym tez cos w miare na kilka lat, tzn zalezy mi generalnie tez na trwalosci :))) Co z powyzszych (ew. moze jakies inne) polecacie.

Oczywiscie na oponeo.pl i podobnych - jest pelno opinii, ale nim kupie chce sie jak najwiecej dowiedziec.

Pozdro>P.

Data: 2011-03-05 10:50:03
Autor: Tatanka
On 5 Mar, 18:51, "P" <zx040...@gmail.com> wrote:
[...]

Continentale albo te Dunlopy co napisales.
Bo nalepiej w testach wypadaja.
Chociaz Goodyear tez.

Data: 2011-03-05 22:12:13
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Continentale albo te Dunlopy co napisales.
Bo nalepiej w testach wypadaja.
Chociaz Goodyear tez.

A to nie jest tak, ze te testy to tak samo sa robione jak testy samochodow itd. - czyli to tylko taka reklamowka? To sa jakies niezalezne testy? Robione w warunkach drogowych, nie na torze?

Bo w sumie Nokiany te zimowki byly niezbyt znane jak je kupowalem, a naprawde okazaly sie super. Mialem Nokiany w rowerze i dlatego w sumie kupilem do auta - i sie nie pomylilem zbytnio...

Data: 2011-03-05 11:14:12
Autor: Gom
[...]

Jeżdzę na Dunlopach (SP Sport), teraz będzie ich czwarty sezon i złego
słowa na nie nie powiem (przebiegi, styl jazdy podobne do Twoich),
ale.. ja mam W202. Zapytaj na w203.pl :-)

--
Gom

Data: 2011-03-05 22:12:59
Autor: P
[...]

Na w203.pl sami sportowcy i wypasieni goscie i polecaja Bridgestone'y bo niby w nowych AMG sa seryjnie montowane...;)

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 18:57:13
Autor: MM

Dnia 05-03-2011 o 18:51:22 P <zx040040@gmail.com> napisał(a):

...czesc (i od razu sie witam na grupie ;)

Planuje zakup opon letnichZalezy mi na ciszy, w miare komforcie i  pewnosci opony (deszcz, zakrety,
ostre hamowania itd.) - no wiadomo.

Uniroyal

Data: 2011-03-05 19:31:33
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
ostre hamowania itd.) - no wiadomo.

Uniroyal

A cos wiecej na ten temat? Jaki model konkretnie, dlaczego? Jakos rozwinieta mysl? ;)

Pozdr

Data: 2011-03-05 19:48:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-03-05 19:31, P pisze:
ostre hamowania itd.) - no wiadomo.

Uniroyal

A cos wiecej na ten temat? Jaki model konkretnie, dlaczego? Jakos rozwinieta
mysl? ;)

Bo przy normalnej jeździe, większość firmowych opon będzie niezła w suchych warunkach. Różnice zaczynają się uwidaczniać wtedy, gdy warunki się pogarszają. A wyroby Uniroyala zawsze słynęły z dobrych właściwości trakcyjnych w deszczu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-05 20:36:36
Autor: kml

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:iku0hc$tdo$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-03-05 19:31, P pisze:
[...]

Potwierdzone w dwĂłch samochodach - dupowozach co prawda :) ale jazda w deszczu jest na tych oponach naprawde fajna.

kml

Data: 2011-03-05 22:19:19
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Potwierdzone w dwóch samochodach - dupowozach co prawda :) ale jazda w deszczu jest na tych oponach naprawde fajna.

A porownanie z czym - czy tylko Uniroyal'e w tescie byly.../?

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 22:44:20
Autor: kml

Użytkownik "P" <zx040040@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d72a8db$1news.home.net.pl...
Potwierdzone w dwóch samochodach - dupowozach co prawda :) ale jazda w deszczu jest na tych oponach naprawde fajna.

A porownanie z czym - czy tylko Uniroyal'e w tescie byly.../?

Poprzednie opony to micheliny pilot exalto oraz BF goodrich jakiś tam.

kml

Data: 2011-03-05 22:52:49
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Poprzednie opony to micheliny pilot exalto oraz BF goodrich jakiś tam.

A jeszcze z tych Uniroyal - ma znaczenie gdzie wyprodukowane? Bo slyszalem cos o Dunlopach, ze chyba niem/fr sa OK, a ruskie/slowackie do bani (nie wiem czy Dunlopach czy wlasnie Uniroyal/Michelin)?

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 22:56:33
Autor: kml

Użytkownik "P" <zx040040@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d72b0b5$1news.home.net.pl...
[...]

Rainexperty są ze Słowacji i wszystko gra :) Kupowane w netcar.pl

kml

Data: 2011-03-05 23:02:08
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Rainexperty są ze Słowacji i wszystko gra :) Kupowane w netcar.pl

OKi, thx.

Pozdr.P.

Data: 2011-03-06 10:43:04
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-05 22:56, kml pisze:

[...]

Ja mam RainExpert'y kupowane w zeszłym roku z opony.com i wszystkie są Made in Germany ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-06 12:34:48
Autor: kml

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:ikvkv7$bt3$2news.onet.pl...

Ja mam RainExpert'y kupowane w zeszłym roku z opony.com i wszystkie są Made in Germany ;)

Pewnie inny rozmiar :)

kml

Data: 2011-03-06 15:40:25
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-06 12:34, kml pisze:

[...]

195/50R15

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-06 16:13:39
Autor: kml
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:il06co$4p1

195/50R15

185/60(albo 65)/14 :)

kml

Data: 2011-03-06 18:05:53
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-06 16:13, kml pisze:

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w
wiadomości news:il06co$4p1

195/50R15

185/60(albo 65)/14 :)

Ten rozmiar to mam zimówki na stalowych felgach ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-06 10:42:03
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-05 20:36, kml pisze:

Potwierdzone w dwĂłch samochodach - dupowozach co prawda :) ale jazda w
deszczu jest na tych oponach naprawde fajna.

Rainexpert - naprawdę niezłe oponki w deszczu i po deszczu.
Nie mam porĂłwnania do RainSport ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-05 21:28:32
Autor: to
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
begin P
[...]

Do takiej jazdy to wszystko jedno, kup dowolny nowy model dobrej marki.

Data: 2011-03-05 22:53:20
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Do takiej jazdy to wszystko jedno, kup dowolny nowy model dobrej marki.

Haha, moze to jak dotad najrozsadniejsza odpowiedz ;))

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 21:37:22
Autor: Myjk
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
P napisal:

BRIDGESTONE RE050A

Śmigam właśnie na Potenzach 215/45/R17... wyśmienite opony.
Trzymają jak szalone, a do tego są bardzo ciche.

--
Pozdor Myjk
xCarLink *MP3* player

Data: 2011-03-05 22:53:55
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Śmigam właśnie na Potenzach 215/45/R17... wyśmienite opony.
Trzymają jak szalone, a do tego są bardzo ciche.

Jak zuzycie? W normie jakos? Aha - ja mam automat, wiec i tak kapcia nie zerwe...

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 23:19:51
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-05 22:53, P pisze:
Śmigam właśnie na Potenzach 215/45/R17... wyśmienite opony.
Trzymają jak szalone, a do tego są bardzo ciche.

Jak zuzycie? W normie jakos? Aha - ja mam automat, wiec i tak kapcia nie
zerwe...

Potenzy są IMO najlepsze ze wszystkich wymienionych przez Ciebie, ale i najszybciej się zużywają.

Tyle że jak robisz 10000km rocznie, to i tak masz spore szanse że zdążą Ci się zestarzeć nim je zużyjesz, zwłaszcza jak jeździsz spokojnie.

Data: 2011-03-05 23:34:25
Autor: P
[...]

Hmm no powiedzmy - 10-15 000 km / rocznie. Ale tez kombinuje tak, ze skoro mam automat + esp to praktycznie nie rwie sie kapcia, a i na zakretach jakos esp to ogarnia...wiec pewnie mniejsze zuzycie.

Ale z tego co widze, zimowki zuzyly sie ok. 2-3 mm w 1 sezon - wiec albo te moje WRG2 nie takie super, albo to norma, albo...no nie wiem ;)

Pozdr.P.

Data: 2011-03-06 12:47:56
Autor: Myjk
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
P napisal:

Jak zuzycie? W normie jakos?

Jeszcze nie wiem, przejeździłem dopiero jeden sezon.
Dla mnie zużycie to akurat rzecz drugorzędna, jeśli dobrze trzymają i są ciche. Poprzednio jeździłem na GY Eagle F1 -- trzymały dobrze, ale głośne i też szybko się niszczyły.

--
Pozdor Myjk
xCarLink *MP3* player

Data: 2011-03-05 21:46:54
Autor: neoniusz
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
W dniu 11-03-05 18:51, P pisze:
tylni naped

Jak juz to "tylny naped".

Data: 2011-03-05 22:18:43
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
tylni naped

Jak juz to "tylny naped".

Mozna i tak i tak, obie formy sa poprawne, chociaz ostatnio 'ny' wypiera z potocznej polszczyzny 'ni' - bo w przymiotnikach konczacych sie na 'ni' dopatruje sie wplywu jezyka rosyjskiego...oraz 'ni' jest jakby stopniujace, natomiast 'ny' odnosi sie niby do kwestii trwania danej czynnosci w czasie (np. dlugoletni byloby synonimem dlugowiecznosci, dlugoletny - dlugiego latania odnosnie np. ptakow).

Ale wg. slownikow obie formy sa poprawne - tak samo jak zytni-zytny, dozywotni-dozywotny, nizny-nizni, itd.

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 21:30:38
Autor: to
[...]

Chyba sobie kpisz. Forma "tylni" jest tak samo poprawna jak "wziełem", "karnister" i inne podobne.

Data: 2011-03-05 22:51:45
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Chyba sobie kpisz. Forma "tylni" jest tak samo poprawna jak "wziełem",
"karnister" i inne podobne.

Sluchaj, nie jestem jezykoznawca, polonista itd. Tak wyczytalem i tak napisalem - jak wyczytalem u bieglych w temacie ;) To ze jakas forma jest mniej / wcale nieuzywana / przestarzala czy co tam - nie oznacza, ze jest totalnie nieprawidlowa.

No i porownywanie 'co jest bardziej niepoprawne' tez chyba bez sensu jest - bo dlaczego na przyklad "poszlem" mialoby byc bardziej niepoprawne (lub mniej) od "nie poprawne"? ;) Takie stopniowanie to tylko emocje, nie racjonalnosc ;)

OK, to juz zanadto OT ;)

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 22:03:40
Autor: to
[...]

Wątpię, raczej czegoś nie zrozumiałeś, ew. ktoś sobie w necie napisał "co wiedział".

Ta forma jest po prostu NIEPOPRAWNA.

Data: 2011-03-05 23:20:28
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Wątpię, raczej czegoś nie zrozumiałeś, ew. ktoś sobie w necie napisał "co
wiedział".

Podobnie jak autorzy tej strony PWN - napisali co wiedzieli...wyguglaj sobie "jak sie pisze tylni czy tylny" - tam jest tego dosc sporo, nie wszystkie sa z jakichs lipnych stron...

Ta forma jest po prostu NIEPOPRAWNA.

Nie wiem, nie jestem jezykoznawca, jak juz pisalem - wiec ani nie przecze, ani nie przytakuje. Wiem natomiast, ze jezyki jakos tam ewoluuja i pewnie niektore 'przechodnie' formy sa jakos tam dyskusyjne, a juz ze jezykoznawcy i inni podobni beda sie latami spierac co do poprawnosci danej formy - to potrafie sobie wyobrazic az nadto. Ale to chyba niewlasciwa grupa na takie dywagacje ;)

Z mojej strony zatem - EOT.

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 22:27:54
Autor: to
[...]

Jeśli dla Ciebie "forum.wiaralecha.pl" to bardziej wiarygodne źródło niż PWN to pozostaje współczuć...

[...]

Tu się nie ma o co spierać, ta forma jest i zawsze była (w każdym razie w ostatnich kilkudziesięciu latach) błędna i tyle.

Data: 2011-03-05 23:42:29
Autor: P
Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
Jeśli dla Ciebie "forum.wiaralecha.pl" to bardziej wiarygodne źródło niż
PWN to pozostaje współczuć...

Mial byc EOT, ale widze, ze kolega dociekliwy - to pociagne dalej. To forum lecha - tak po prawdzie wspiera twoja teorie ;)

Tu się nie ma o co spierać, ta forma jest i zawsze była (w każdym razie w
ostatnich kilkudziesięciu latach) błędna i tyle.

Wlasnie gdzies czytalem, ze od ok. lat 80-tych do dzis trwa ta dyskusja i ze forma 'tylni' zamiera - ale pozostaje w uzyciu, widac to np. w nazwach wlasnych bo jest i Nizny i Nizni Nowogrod i jakis tam Tylni Zad czy cos takiego - w Tatrach (czy jakichs tam innych gorach) czy tez Tylni Wierch (sam juz nie pamietam dokladnie - ale formy 'tylni' nie odnoszace sie do liczby mnogiej).

Wiec nie jest to oczywistosc gramatyczna jak np. poszlem / poszedlem tylko cus bardziej zlozonego.

Nie pisze tego, zeby sie klocic, zwracam jednak uwage, ze - no jest jak jest.

Pozdr.P.

Data: 2011-03-05 22:49:12
Autor: to
[...]

Wskaż jakieś sensowne źródło w którym twierdzą, że forma "tylni" w odniesieniu do l.p. jest poprawna.

http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=9687
http://portalwiedzy.onet.pl/141423,,,,tylny_tylni,haslo.html

Data: 2011-03-05 22:30:10
Autor: neoniusz
W dniu 11-03-05 22:18, P pisze:
[...]

Nie masz racji. Forma tylni dla przymiotnika rodzaju męskiego w liczbie pojedynczej jest błędna, może odnosić się ona jedynie do liczby mnogiej.
http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=9687

Aha, po wg nie powinno byc kropki.

Data: 2011-03-05 22:48:53
Autor: P
[...]

Moze w PWN, ja sie opieralem na jakichs innych zrodlach, nie chce mi sie szukac, ale jak chcesz to na prv. W sumie dyskusja bez sensu, bo te formy sie pewnie zmieniaja latami i zanim sie jakas tam ukonstytuuje to jest jakies tam plynne przejscie.

Aha, po wg nie powinno byc kropki.

No to juz wyzsza szkola jazdy ;)

Pozdr.P>

Data: 2011-03-06 00:22:36
Autor: Gabriel'wilk'
W dniu 2011-03-05 18:51, P pisze:
[...]

Ja bym brał tak jak koledzy już wcześniej pisali Uniroyal RainExpert lub ewentualnie Yokohama C Drive/Yokohama A Drive. Co do goodyear'ow to osobiście odradzam, miałem przejścia i reklamacje co prawda z 15" i 14" i więcej takiego badziewia nie chcę - znajomy gumirz też miał masę reklamacji na te opony w różnych rozmiarach i modelach :-(

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-06 07:01:56
Autor: huri_khan
Dnia Sat, 5 Mar 2011 18:51:22 +0100, P napisał(a):

[...]

Czy opona trwała będzie dobra ? Raczej nie.

Ja polecam ContiPremiumContact 2. Bardzo dobrze trzyma się nawierzchni w
porównaniu z Michelin Energy i jakimiś Daytonami.
Prz mocnym hamowaniu ABS uruchamia się w ostateczności gdzie 2 pozostałe
modele wczesniej go uruchamiały.

Niestety opony wytrzymują 2-3 sezony, ja w poprzednim samochodzie
przejechałem na nich około 80 tyś km i zmieniłem na nowe. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-03-07 08:45:04
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "P" <zx040040@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d72781e$1news.home.net.pl...
[...]

    Z moich doswiadczen.

Falken SN816 (tez mialem w tylnonapedowym automacie) moze troche za szybko sie scieraly, ale cicheeeee i dobrze sie trzymaly. Tyle ze ten model opony byl dedykowany do mojego auta, Ty szukaj czegos kierunkowego.
Marangoni Verso (byly w przednionapedowym budkowozie) zakup z wyboru 3 lata temu, bardzo ciche, bardzo dobrze trzymajace sie drogi.

PZDr
Adam

Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.