Kolejna ściema Vincenta

Data: 2013-05-21 14:25:33
Autor: zgred
Kolejna ściema Vincenta
http://www.polskieradio.pl/5/273/Artykul/849038,Pieniadze-na-dom-bez-podatku

" Ministerstwo Finansów chce znieść opodatkowanie odsetek od oszczędności na własne M - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Gazeta wyjaśnia, że z takiej ulgi będą mogli skorzystać wszyscy podatnicy, jeżeli przez minimum pięć lat ich środki będą gromadzone na specjalnym koncie, a następnie zostaną wydane na zakup domu lub mieszkania. I to nawet jeżeli znajdzie się ono w innym kraju Unii Europejskiej."

- czyli IKE bis, (czy ile-tam). Specjalne konto - czytaj: nisko oprocentowane. To ja już wolę bez tej łaski.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-21 19:26:20
Autor: z
Kolejna ściema Vincenta
W dniu 2013-05-21 15:50, witek pisze:
- czyli IKE bis, (czy ile-tam). Specjalne konto - czytaj: nisko
oprocentowane. To ja już wolę bez tej łaski.

pozyjemy zobaczymy

Rodzina na swoim pozamiatana to teraz wypuszczają kolejne bzdurne pomysły które zrobią "dobrze" bogatym. Znaczy tym co ich stać na nowe mieszkanie.
Przestańcie się wygłupiać, obniżcie podatki i dajcie ludziom normalnie żyć. Zarabiać, brać kredyty, składać na kontach.
Czas skończyć z tą debilną rozdmuchaną redystrybucją!!!

Data: 2013-05-21 20:08:25
Autor: Borys Pogoreło
Kolejna ściema Vincenta
Dnia Tue, 21 May 2013 19:26:20 +0200, z napisał(a):

Rodzina na swoim pozamiatana to teraz wypuszczają kolejne bzdurne pomysły które zrobią "dobrze" bogatym. Znaczy tym co ich stać na nowe mieszkanie.

A gdzie tam jest napisane, że tylko na nowe mieszkanie?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-05-21 23:07:00
Autor: z
Kolejna ściema Vincenta
W dniu 2013-05-21 20:08, Borys Pogoreło pisze:
A gdzie tam jest napisane, że tylko na nowe mieszkanie?

W pomyśle z tego wątku pewnie jeszcze nie ;-) ale w tych wszystkich innych dotacjach zawsze tak było.
Za to ten pomysł z wątku jest debilny bo zwykły Kowalski nie jest w stanie odkładać na mieszkanie. Ci co mogą odkładać takie sumy to inwestują albo nimi obracają ;-)
Jak wspomagać, wyrównywać szanse i inne takie socjalistyczne bzdury to trzeba lepiej dobierać target.

Data: 2013-05-21 23:39:16
Autor: Borys Pogoreło
Kolejna ściema Vincenta
Dnia Tue, 21 May 2013 23:07:00 +0200, z napisał(a):

A gdzie tam jest napisane, że tylko na nowe mieszkanie?

W pomyśle z tego wątku pewnie jeszcze nie ;-) ale w tych wszystkich innych dotacjach zawsze tak było.

 RnS była chyba też na rynek wtórny?

Za to ten pomysł z wątku jest debilny bo zwykły Kowalski nie jest w stanie odkładać na mieszkanie. Ci co mogą odkładać takie sumy to inwestują albo nimi obracają ;-)

 Nawet jeśli może odkładać, to jaka jest gwarancja, że bank nie zetnie tych
19% z oprocentowania? Musieliby w ustawie zapisać parametry takiego konta,
a wtedy to dopiero byłby szum.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-05-22 06:55:28
Autor: zgred
Kolejna ściema Vincenta
W dniu 2013-05-21 23:39, Borys Pogoreło pisze:

  Nawet jeśli może odkładać, to jaka jest gwarancja, że bank nie zetnie tych
19% z oprocentowania? Musieliby w ustawie zapisać parametry takiego konta,
a wtedy to dopiero byłby szum.

(To będzie chyba rozporządzenie, a nie ustawa. Swoją drogą - gdzie jest granica, co można rozporządzeniem, a na co trzeba ustawy?)

I tu jest pies pogrzebany! Oczywiście, że bank zetnie!

Pamiętacie % na IKE? Było o kilkanaście % (czyli o ok. powiedzmy 0,15) mniejsze, niż % na lokatach (np 4,2% na IKE przy 5% na lokatach). Na IKE łapali się tylko ci, którzy zapomnieli o belce.

Vincent chce zrobić dobrze bankom, a nie "ludziom".
A można byłoby określić, że to nie musi być "konto specjalne", ale dowolne oszczędnościowe konto celowe, w tym także lokata, byle z czytelną i zachowaną przez okres oszczędzania historią. Ale to już za mądre na najlepszego minfina w EU.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-22 07:21:37
Autor: Kamil Jońca
Kolejna ściema Vincenta
zgred <zgred@empty.com> writes:

[...]

Tekst sprzed 10(?) lat

http://mekk.waw.pl/mk/mieszkanie/index "Zarazem, szumnie ogłaszane projekty wspierania budownictwa okazywały
się pozorne lub zamierały nim na dobre zaistniały, przypomnijmy sobie
choćby kasy mieszkaniowe, kredyt Pola czy obecne dopłaty do kredytu
(dostępne tylko dla osób kupujących nierealnie tanie mieszkania)."

Coś się zmieniło?
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/

Data: 2013-05-22 17:58:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ściema Vincenta

"z" 519bae40$0$1223$65785112@news.neostrada.pl

Przestańcie się wygłupiać, obniżcie podatki i dajcie
ludziom normalnie żyć. Zarabiać, brać kredyty, składać
na kontach. Czas skończyć z tą debilną rozdmuchaną redystrybucją!!!

No jasne... Czas skończyć... A co w zamian? Asygnaty
zamieniano na talony, talony na bony, bony na przydziały...

[może inna była kolejność -- ale zasada właśnie ta]

-=-

W Łapach Miastowi dają kontenery mieszkalne -- jeden (na jedną rodzinę)
kupują za 100 kpln. W Królowym Moście remontując most (mostek raczej)
prowadzący do tamtejszego dworu (do którego prowadzą co najmniej dwa
mosty) wydano z publicznych pieniędzy [dwór jest prywatny -- więc most
jest publiczny; nie można wszystkiego sprywatyzować, bo będzie smutno
na dworze] ponad 300 kpln.

Łapy są oddalone od Białegostoku o parędziesiąt km, Królowy Most
jest położony nieco dalej i w zupełnie innym kierunku, ale też
jest niedaleko stąd.

Kiedyś opisałem (może nawet na tej grupie) ów most, pokazałem fotki
i twierdziłem, że za te pieniądze można by zbudować domy dla kilku
rodzin -- ale wyremontowano most, czy raczej mostek. :)

-=-

   To są koszty nadziei naszej, to jest cena naszej przyszłosci...

Tak kiedyś śpiewano. :)

Data: 2013-05-21 22:54:03
Autor: S
Kolejna ściema Vincenta
W dniu 2013-05-21 14:25, zgred pisze:

[...]

Czyli 5 lat gromadzę, a potem muszę wydać? I niby w 5 lat mam uzbierać na zakup? Chyba garażu ;-)

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-05-21 23:10:38
Autor: Zyga
Kolejna ściema Vincenta
W dniu 2013-05-21 22:54, S pisze:
[...]

na zakup? Chyba garaĹźu ;-)

m i n i m u m  5 lat

Zyga

Data: 2013-05-22 06:09:28
Autor: Michal Tyrala
Kolejna ściema Vincenta
On Tue, 21 May 2013 22:54:03 +0200, S wrote:
> [...]
> mieszkania.

 Czyli 5 lat gromadzę, a potem muszę wydać? I niby w 5 lat mam uzbierać  na zakup? Chyba garażu ;-)

1. Wkład własny.
2. Min. 5 lat.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-05-25 12:05:50
Autor: ikarek
Kolejna ściema Vincenta
Użytkownik "zgred" <zgred@empty.com> napisał w wiadomości
http://www.polskieradio.pl/5/273/Artykul/849038,Pieniadze-na-dom-bez-podatku

" Ministerstwo Finansów chce znieść opodatkowanie odsetek od oszczędności
na własne M - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Przepraszam, że piszę po niewczasie, ale dopiero wczoraj
dowiedziałem się tego, o co poniżej pytam, mianowicie:

Ustawa o podatku dochodowym od osĂłb fizycznych, Art. 52a.
"1. Zwalnia się od podatku dochodowego:
(...)
5) odsetki i premie gwarancyjne od wkładów zgromadzonych na
książeczkach mieszkaniowych."

Oraz taki oto "produkt" PKO BP:
<https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/oszczednosci/ksiazeczki/oszczednosciowa-ksiazeczka-mieszkaniowa>

"Odsetki naliczone od środków ulokowanych na książeczce
mieszkaniowej są zwolnione z podatku dochodowego od osób
fizycznych."

Panie z PKO BP, namawiając moją mamę do powyższego, twierdziły,
że pieniędzy z "książeczki mieszkaniowej" wcale nie trzeba wydawać na
mieszkanie... zakładając, że to prawda (i pomijając marne oprocentowanie)
- jak to się ma do nowego pomysłu MF? Oraz dlaczego "getiny i inne stwory"
nie zasypują nas ofertami rachunków w formie książeczek mieszkaniowych?

Pytam, gdyĹź nie rozumiem.

Data: 2013-05-25 07:38:11
Autor: witek
Kolejna ściema Vincenta
ikarek wrote:
[...]

dlatego, ze tylko pko bp ma prawo prowadzic ksiazeczki mieszkaniowe.

to jest stara ustawa sprzed 20 paru lat kiedy byla dodatkowa premia
faktycznie nie musiales wydac kasy na mieszkanie ale nie dostales premii.

zreszta sami sie teraz kloca co mozna z ksiazczeka zrobic a co nie.

Data: 2013-05-26 19:48:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ściema Vincenta

"witek" knqb3o$rph$1@dont-email.me

zreszta sami sie teraz kloca co mozna z ksiazczeka zrobic a co nie.

Kłócą się i kłócą... (; Pierdolcie się. ;) Dookoła masa mieszkań na sprzedaż.
Co to znaczy? Z czego to wynika? Czy nie stad, że ludzi jest po prostu za
mało? Ja mam mieszkanie i kupiłbym kolejne, albo nawet dom? Jakbym miał
żonę i dzieci, być może bym kupił, gdybym miał na to pieniądze...

Mieszkań (choć Kraśko mówi, że jest za mało) jest za dużo.
Lokalnie być może są niedobory -- ale globalnie i  w Polsce,
i w Europie jest nadmiar mieszkań i niedobór ludzi, a dokładniej
niedobór dzieci.

Dlaczego zatem rząd skupia się na rozwoju budownictwa a nie na rozwoju -- wiadomo czego?

-=-

Oczywiście niedobór dzieci nie bierze się znikąd -- i nie bierze się z aborcji.
Bierze się z... gospodarki i polityki ogólnej, nie tylko mieszkaniowej. Ile
potrzebujemy pieniędzy na jedno dziecko? A ileż małe dziecko zje? W początkowym
okresie (w czasie kilku minut po zapłodnieniu) nie można nawet zaobserwować
zwiększenia zapotrzebowania na jedzenie... A co później?...

Ile ja wydaję na jedzenie?
I co to jest jedzenie?

Gdy dusiłem się -- poszedłem do lekarza. Wizyta była opłacona przez NFZ.
A co na to lekarz? ;) Ano lekarka skierowała mnie do laryngologa,
upatrując choroby zatok. Laryngolog stwierdziła ponad wszelką wątpliwość,
że mam zdrowe górne drogi oddechowe i poważna chorobę dolnych dróg
oddechowych, które należy leczyć nie u niej, ale w poradni płucnej
bądź innej, podobnej...

Ponieważ nie miałem nadmiaru pieniędzy, odczekałem niemal do śmierci,
zanim trafiłem do poradni specjalistycznych -- do alergologicznej
i do płucnej. W obu nie było wątpliwości -- mam astmę!!! W obu też
uznano, że dobrym dla mnie lekarstwem jest Neplit.

-=-

Ja odcierpiałem, straciłem zdrowie i czas -- bo nie miałem pieniędzy.
Gdybym był bogaty, idąc od laryngologa, telefonowałbym do lekarza
płucnego... Astma nie rozwinęłaby się, zerówko by nie ucierpiało,
czasu bym nie stracił, w efekcie i nie straciłbym masy pieniędzy,
znacznie większych niż koszt leczenie ,,prywatnego''.

Ale ja nie leczę się prywatnie.

-=-

Co to ma wspólnego z dziećmi, bankami i mieszkaniami oraz książeczkami?

Ano ja odcierpiałem -- i żyję. Dziecko zapewne by umarło.

No tak...  Jedno umarło, więc zrobiło miejsce kolejnemu?
Do roboty? Róbmy kolejne? Niby tak, ale takie myślenie
przystoi tylko zwierzętom, a i kot płacze po śmierci
innego kota, co widziałem nieraz...

-=-

Jasną jest rzeczą, że w takich warunkach tylko nieliczni (bogaci
i bezduszni) zdecydują się na rodzicielstwo. Bezduszny nie zmartwi
się śmiercią astmatyka niepotrzebnie szpikowanego antybiotykiem.
A bogaty zanim wyjdzie od laryngologa, zadzwoni do pulmonologa
i przekaże słuchawkę larynkgologowi...

 -- Proszę powiedzieć, co pani stwierdziła.
    Po co ja mam powtarzać? Mogę tylko poplątać...

-=-

Dziecko to przykładowo badania:

 -- potencjalnych rodziców przed ciążą
 -- matki w czasie ciąży
 -- matki i dziecka tuż po porodzie
 -- matki i dziecka po porodzie przez wiele lat

Nie trzeba tęgiej głowy, aby zauważyć, że tylko bogatych stać na dzieci.
Albo głupich -- jakoś to przecież będzie... Bóg przecież pomoże!

A co na to ludowa mądrość? Strzeżonego Pan Bóg strzeże.
Czyż nie tak? Ano idąc tą drogą -- jakoś to będzie i Bóg
na pewno pomoże, ale nie pomoże temu, kto sam sobie nie pomoże
i raczej nie warto czekać, bądź liczyć, na cuda i nadzwyczajną
Boską interwencję. Tylko przygłup zabierze się za robienie
dzieci, mając (za przeproszeniem) gołą dupę i nic ponadto...

Więc dlaczego uważam, że rząd (czy inny parlament) niepotrzebnie
troszczy się o nowe (bo chyba w tych programach zwykle chodziło
o nowe, nie o mieszkania z sekenhendu) mieszkania? Ano dlatego,
że choć przez wiele lat mieszkań brakowało, teraz jest ich dostatecznie
dużo (a może nawet za dużo -- jak na zasobność ogólną, bo przecież
można mieć kilka mieszkań, jak można mieć kilka par butów czy kilka
komputerów i kilka samochodów) natomiast jest za mało środków
i zewnętrzy na zaspakajanie innych potrzeb:

 -- leczenia
 -- jedzenia
 -- odpoczywania
 -- ogólnego rozwoju (turystyki)
 -- nauczania zawodowego (minister to tez zawód -- proszę nie twierdzić,
    że chcę nauczania w dawnych zawodówkach, czyli kształcenia tokarzy
    itp., choć ja akurat uważam, że nie ma nic złego czy nieprzyzwoitego
    w nauce tokarstwa, o ile praca ta obarczymy automagi, nie zaś ludzi,
    którym pozostawimy prace lepiej nadające się dla mądrych istot)

-=-

Innymi słowy -- IMO należy wzbogacać Polaków ogólnie. Jakaś wyrywkowa
poprawka (mieszkaniowa przykładowo) niczego nie da w tej materii.
Nawet (niby taka głupia) bakteria nie rozmnaża się, gdy nie ma
odpowiednich warunków do życia. Po świętych wojnach brakowało
mieszkań - -to jasne, bo po to były te wojny, aby było fajnie. ;)
Ale teraz mieszkań nie brakuje. Teraz brakuje dostępu do medycyny itp...

Jest dostęp? Jest -- pół roku temu miałem badanie lędźwiowej części
kręgosłupa. Teraz pojawił się straszliwie silny ból w nodze (żeby
nie napisać, że niemal w dupie) który prawdopodobnie jest spowodowany
uszkodzeniem kręgosłupa, choć wynik badania MR nie pokrywa się z tym
bólem... Ból pojawił się 2 tygodnie temu, badanie miało miejsce pół
roku temu.  Co na to lekarz? Najbliższa wizyta u neurologa w lipcu...
Czy skieruje mnie na ponowne badanie MR (rezonansem magnetycznym)
aby rozwiać wątpliwości co do tego, czy ból ów jest efektem kręgosłupa?
Czy sytuacja pogorszyła się...

Badanie nie kosztuje majątku -- około 4 stówek pln.
Niby nic straszliwego. :) Co jednak wówczas, gdy okaże się, że tych
(i podobnych) badań trzeba wykonać nie 5 czy 10, ale 50 lub 100?

Ktoś głupi powie -- bez przesady!! Tak źle nie jest!
Mój ojciec co miesiąc wydaje na leki około 300 plnów.
Tak leczy cukrzycę i serce. Tak leczy od wielu lat.
U niego 50 czy 100 łatwo uzyskać. :)

-=-

A co z mieszkaniami? Ano to, że mądry człowiek nie zdecyduje się
ani na dzieci, ani nawet na zakładanie rodziny, gdy nie zapewni
zarobków gwarantujących te 50 czy badań po kilka setek plnów każde...

Bez tych gwarancji mądrzy ludzie nie będą mieli dzieci.
Tylko głupcy będą mnożyli się -- niby fajnie, bo słabe dzieci wymrą, dając miejsce silnym. ;)

-=-

I tak, i nie. Widzę na co dzień coraz wyraźniej -- ludzi w Polsce
(nie wiem, jak jest poza Polską -- może gorzej, może lepiej) nie
stać na kształcenie wszystkich swoich dzieci, dlatego Polacy
kształcą dziecko najlepiej rokujące wg nich/rodziców. Jednak to
rzekomo najlepiej rokujące dziecko zazwyczaj nie jest wcale
najmądrzejszym dzieckiem tych swoich rodziców, ale jest po
prostu/prymitywnie najsilniejszym i najbardziej bezwzględnym,
posuwającym się w razie potrzeby nawet do zbrodni, która
usprawiedliwia koniecznością samoobrony...

-=-

A teraz możecie wyzywać mnie od Trolli, idiotów i możecie mnie
odsyłać do psychiatrów, a nawet możecie pluć na mnie (oby w duchu,
i to w waszym duchu) i możecie oszczekiwać mnie, jeśli taka Wasza
wola, :) jednak rzeczywistości takimi metodami nie naprawicie...

Możecie też rozprawiać o zielonej wyspie szczęśliwości społecznej,
dobrobycie i pięknych kierunkach rozwoju -- także IMO daremnie.

-=-

IMO -- aby mieć dzieci, trzeba być dostatecznie bogatym, a to znaczy,
że 3 (czy w sumie 7 -- oboje rodziców, babcie i dziadkowie) kpln
miesięcznie to nieco ;) za mało na utrzymanie zdrowej rodziny...

Mieszkania kiedyś były niedostępne; zawsze i wszędzie były drogie;
lecz najdroższe w tym wszystkim jest nie samo kupno mieszkania, ale
jego/mieszkania utrzymanie. Drogie jest jedzenie, gaz i elektryczność,
drodzy są lekarze (nie wmówię wcale, że są pazerni -- po prostu IMO
medycyna jest kosztowna) i drogie jest wychowanie dzieci...

IMO ,,ustawa mieszkaniowa'' to obecnie jakiś relikt, jakaś ślepa uliczka,
jakieś mydlenie oczu -- nawet nie jest to żadne nakręcanie banków, bo nikt
o zdrowych zmysłach nie nabierze się na ,,dogodne'' warunki oszczędzania.
M@ile z ,,mieszkaniowymi'' propozycjami będą lądowały natychmiast w kosztu
tak, jak u mnie ląduje niemal każdy m@il z klonownicy Czarneckiego...
(z Klonowej Doliny? -- ja wcale nie mówię, że Czarnecki to jakiś doliniarz...
ot -- po prostu śmieszny/niepoważny człowiek...)

Data: 2013-05-26 20:11:16
Autor: zgred
Kolejna ściema Vincenta

i w Europie jest nadmiar mieszkań i niedobór ludzi, a dokładniej
niedobór dzieci.

Dlaczego zatem rząd skupia się na rozwoju budownictwa a nie na rozwoju
-- wiadomo czego?

Oj, Enojel (będę pisał fonetycznie - jak wymawia się "neue" po niemiecku? ;) ) - taki duży, a nic nie rozumie...

Jeśli będzie się budować (i budować...), to i murarz zapłaci podatek i właściciel tego mieszkania i ew. najemca - więc rząd się ucieszy.
A jeśli motłoch zamiast budować i płacić będzie się mnożył, to rząd musi becikowe zapłacić, lekarzom w oddziałach i przychodniach pediatrycznych musi zapłacić, a przychody (co prawda stukrotne) zgarnie zupełnie inny rząd za 20-parę lat. Więc po co TEN rząd miałby się napinać?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-27 00:36:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ściema Vincenta

"zgred" 51a25043$0$1228$65785112@news.neostrada.pl

[...]

A jak duży jesteś? Może jeszcze uśniesz?

Reszty nie czytam -- skoro nawet tego nie rozumiesz, że ja nie jestem
Niemcem. To słowo polskie i należy je czytać zgodnie z zasadami panującymi
w Polsce i w polskim języku. Gdyby było inaczej -- napisałbym o tym. Gdybym
rozmawiał z Niemcami, zapewne bym co jakiś czas cierpliwie wyjaśniał im, że
to polskie słowo, ale w Polsce tego nie warto robić. Toż wówczas musiałbym
stale przypominać, że jestem człowiekiem, że nie umiem latać/fruwać, nie
ważę tyle co słoń czy żyrafa itd...

Ani tu Niemiecka strefa fonetyczna, ani rosyjska, ani angielska, fińska,
flamandzka czy portugalska bądź inna.

Data: 2013-05-27 00:44:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ściema Vincenta

"Eneuel Leszek Ciszewski" knu2p5$gn$1@speranza.aioe.org

[...]

Angela Merkel, choć jest Niemką, chciała wiedzieć,
jak po polsku brzmi nazwisko jej przodka -- Polaka.
Może dlatego, że choć pochodziła z dawnej NRD, nie
miała wiadomych kompleksów?

Data: 2013-05-27 10:27:54
Autor: Maciek
Kolejna ściema Vincenta
W dniu 2013-05-26 20:11, zgred pisze:
[...]
Zapominasz, że poza wypłatą becikowego itd, rząd zgarnie dość szybko VAT
z ubrań, zabawek i innych pierduł, które motłoch musi kupić, a przy
dzieciach liczba wydatków szybko rośnie. Oczywiście jest duża szansa, że
motłoch wyciągnie też ręce po zapomogi, bo jaki problem wejść w ten
"rynek" zarabiając 1500 na rękę - jedno dziecko i niepracująca żona
pewnie wystarczy ;-)

Maciek

Kolejna ściema Vincenta