Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

Data: 2012-08-08 11:56:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...
Stacja pogody SP-18 -- po paru godzinach pracy czujnik
zewnętrzny daje niemal identyczne wskazania do tych,
jakie daje stacja pogody z Carrefoura. Wilgotność
zgadza się co do jednego % zaś różnica wskazań
termometrów to zwykle 0,1°C, bardzo rzadko aż 0.2°C.

SP-18 kupiłem za 90 złotych w realu.

Wskazań temperatury i wilgotności samej stacji pogody
jeszcze nie porównywałem, ale zamierzam porównać.

Stacja podaje także ciśnienie, punkt rosy,
temperaturę odczuwaną/pozorną, ciśnienie...

Ma oczywiście DCF i wróżkę przepowiadającą pogodę.

-=-

Najwyraźniej nie trzeba aż masy pieniędzy na kontrolowanie powietrza.

Data: 2012-08-08 05:33:48
Autor: Kris
W dniu środa, 8 sierpnia 2012 11:56:58 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
[...]

Kolekcjonujesz stacje pogodowe?

Data: 2012-08-08 14:53:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Kris" afc5b8bd-1efc-45ff-b695-a82b88d2c960@googlegroups.com

zgadza się co do jednego % zaś różnica wskazań

Zanotowałem odchyłki jednego %.

termometrów to zwykle 0,1°C, bardzo rzadko aż 0.2°C.

SP-18 kupiłem za 90 złotych w realu.

: Kolekcjonujesz stacje pogodowe?

Tak. Czy muszę gdzieś to zgłaszać? Do jakiegoś Urzędu Kolekcjonującego
Kolekcjonerów Stacji Pogody i NiePogody? Jakby co -- powiem im, że tę
stację kupiłem w tym celu, aby wiedzieć, jaka jest wilgotność w garażu,
gdzie stoi samochód. Może uwierzą. Trzy inne stacje są w: łazience,
pokoju, garderobie albo sypialni... Dzięki nim wiem, kiedy włączyć
klimatyzator -- wprawdzie mogę zapytać o to glosy wewnętrzne, ale
krępuję się... Wolę rzut oka na stację... Czujniki wywiesiłem na
okna po przeciwnych stronach mieszkania -- zawsze jest tak, że co
najmniej na jeden nie patrzy Słońce bezpośrednio, a Słońce potrafi
peszyć czujniki do 50 stopnia Celsjusza...

-=-

Wiem, że galeriowe (stosunkowo bardzo tanie i bardzo dobre stacje
pogody) są problemem sprzedawców (Tredens) drogich bubli szukających
zbytu dla swych ,,produktów''. Stacja firmy produkującej osławioną
Lalunę padła zupełnie.

Teraz mam cztery stacje tu i jedną 400 metrów dalej. I wiem, że
grzyby (pleśnie, saprofity) rosną na ścianach i na suficie, gdy
wilgotność względna powietrza przekracza 60%. Nie wiem, jak jest
z korozją samochodową, ale zapewne im niższa wilgotność, tym
lepiej dla samochodu.

-=-

Może UKKSPiNP pozwoli mi na posiadanie tych stacji... Wprawdzie
posiadaczy należy likwidować a bez utrapienia nie ma zbawienia,
ale może jednak... Wstawisz się za mną w urzędzie?... Wiem, wiem...
Narażam swoją duszę na potępienie, Tredens narażam na straty
finansowe, produkcja samochodów uleganie spowolnieniu... Masa
trudności, problemów, kłopotów... Na tym świecie doczesnym
i w wiecznej szczęśliwości...

Data: 2012-08-08 19:48:49
Autor: Xaltuton
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Ja mam lalune juz drugi rok i jestem z niej mega zadowolony, wiec jak widzisz mam inne zdanie
niz twoje.  Kto ma racje? Podpowiem: za male probki statystyczne, zeby
szafowac wyrokami. Odnosze wrazenie braku swiadomosci z twojej strony, ze nie ma urzadzen
niezawodnych lub nieuszkodzonych egzemplarzy - zeby miec pelen obraz sytuacji, musialbys
miec troche wiecej pojecia i przede wszystkim dostep do wiekszej ilosci danych.
Proba generowania niekorzystnej opinii o firmie na podstawie tylko 1 egzemplarza
z ktorym mialo sie stycznosc jest, bez urazy, troche dziecinne i niepowazne.

--
hominis est errare, insipientis in errore perseverare

Data: 2012-08-08 21:05:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Xaltuton" g29528h5u89ft28erljgl93ij4avsi6gt1@4ax.com

[...]

Generuję tę opinię po rozmowach z serwisem.

Zazwyczaj, gdy jakiś produkt jest bezwartościowy, winą obarczany jest użytkownik.
Producenci dobrych urządzeń spokojnie eliminują błędy i problemy.

Data: 2012-08-11 12:03:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jvtnfl$eus$1@inews.gazeta.pl

Kolekcjonerów Stacji Pogody i NiePogody? Jakby co -- powiem im, że tę
stację kupiłem w tym celu, aby wiedzieć, jaka jest wilgotność w garażu,
gdzie stoi samochód. Może uwierzą. Trzy inne stacje są w: łazience,

Sprawdza się doskonale. Siedząc w mieszkaniu, wiem, jaką mam
wilgotność i temperaturę powietrza w garażu -- a jest to dla
mnie istotne.

W samochodzie jest inna stacja Carrefourowa, zatem wiem, jaką
mam wewnątrz samochodu temperaturę i jaką mam tam wilgotność
oraz jaką mam temperaturę powietrza w bagażniku, gdzie mam
czujnik zewnętrzny od tej innej stacji... W bagażniku czasami
wozi się żywność...

-=-

Za jakiś czas spuszczę (kominowym kanałem) z mieszkania do garażu drut
zasilający napięciem 230 V a w ścianę garażu wstawię wiatrak dmuchający
do mego kanału wentylacyjnego -- na razie jest w garażu tylko wentylacja
grawitacyjna. Tym sposobem poprawię wentylację w garażu. Później z drutu
tego zasilę garażowe oświetlenie, dzięki czemu będę mógł zrezygnować
z oddzielnego oświetlenia garażu, czyli z opłaty za elektryczność
w garażu.

Jednym z następnych kroków mogłoby być skierowanie gorącego powietrza
z mieszkaniowego klimatyzatora do garażu -- wówczas w garażu miałbym
ciepło i sucho, a w mieszkaniu sucho i chłodno. Grzanie łazienki daje
efekty doskonałe, ale łazienka nie pomieści całego ciepła. Na szczęście
priorytetem jest dla mnie nie temperatura, ale niska wilgotność w mieszkaniu.
Klimatyzator potrafi ściagnąć tę wilgotność w łazience ponizej 30% wwp.
Pleśnie nie będą rosły, gdy wwp. spadnie poniżej 60%. W garażu mam (jak
na razie) wwp. od 60% do 70%. Ściany murszeją, samochód szybciej koroduje,
czuć stęchliznę...

Osuszenie garażu klimatyzatorem stojącym w mieszkaniu dałoby
doskonałe efekty, ale jest trudniejsze niż osuszenie łazienki.
Trzeba by przebić się przez strop.

-=-

Gdybym dziś budował mieszkanie lub dom -- wstawiłbym w ściany
wentylacyjne kanały prostopadłościenne z plastyku. Jesienią
i wiosną bym dogrzewał ciepłem pompowanym z zewnątrz, zaś
latem bym chłodził mieszkanie poza łazienką; łazienkę i garaż
bym grzał. Od wiosny do jesieni wszystko bym suszył. Być może
udałoby się dorzucenie do tego automagii utrzymującej wwp. na
poziomie 50% w mieszkaniu i 35% w łazience. W łazience musi
być zwykle niższa wilgotność -- prysznic potrafi ją chwilowo
drastycznie zwiększyć, zatem zwykle musi być tam bardzo sucho
i ciepło (aby woda ze ścian i z sufitu szybko parowała a woda
z wilgotnego powietrza nie skraplała się na suficie) aby
saprofitom nie dać szansy na życie...

Być może też bym umieścił w suficie łazienki elektryczne ogrzewanie
,,podłogowe''. Około 100 watów na 5 metrach kwadratowych sufitu
powinno wystarczyć do skutecznego suszenia sufitu łazienki,
a w łazience właśnie na suficie pleśnie żyją najchętniej.
Można by nawet dać tam ogrzewanie wodne -- gorąca woda,
w czasie brania prysznica, najpierw by ogrzewała sufit,
a dopiero później by służyła do mycia...

Data: 2012-08-16 04:38:27
Autor: Marek Dyjor
[...]

na czort ci ta wiedza?

to i to co wyciąłem naprawdę zalatuje solidną paranoją...

Data: 2012-08-16 06:01:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Marek Dyjor" k0hmf2$ebe$1@news.task.gda.pl

na czort ci ta wiedza?

to i to co wyciąłem naprawdę zalatuje solidną paranoją...

Kiedyś wysłałbym do czubków tego, kto by twierdził, że
ludziom potrzebne są różne przedmioty tylko po to, aby
je kupować i tym samym wzbogacać sprzedawców. Dziś wiem
doskonale o tym, że ludzie nie kupują czegoś dlatego,
że tego czegoś potrzebują, ale dlatego to coś kupują,
aby dać zarobić sprzedawcom. Wydanie pieniędzy jest
czymś na kształt obowiązku.

I msz rację -- dlaczego kupiłem aż tyle stacji pogody,
zamiast jednej, gównianej z Tredensu?... Wydałbym
przecież tyle samo, a miałbym bezużyteczne gówno...

-=-

Ciekawe, kiedy moja ,,rodzina'' upomni się u mnie o pieniądze...
,,Rodzina'' owa ma firmę handlującą klimatyzatorami... Ja kupiłem
przenośny (ale zamontowałem go na stałe) klimatyzator w Leroy Merlin,
nie u ,,rodziny'', zatem przyzwoitość nakazuje zapłacenie owej
,,rodzinie'' jakiegoś ,,podatku''...

-=-

Nie wiem, jak teraz jest, ale kiedyś można było brać ślub poza
własną parafią, ale pod warunkiem zapłacenia za ślub także we
własnej parafii...

Otaczają mnie, Marku Dyjorze przygłupy, które nie pojmują
tego, że powietrze może mieć różną temperaturę, wilgotność
a nawet ciśnienie...

Koty myją się -- liżąc... Ten sposób mycia jest zapisany w genach.
Ta pamięć -- to instynkt. Mały kot, zaraz po urodzeniu, nie pojmuje,
po co ma lizać się, dlatego wykonuje algorytmy zapisane przez Stwórcę
nieco niechlujnie -- nie dotykając futerka językiem. :)

-=-

Jako mały chłopiec często prosiłem ,,świat'' o wyjaśnienie zachowań
ludzkich. Po latach zrozumiałem, że przeciętny człowiek nie myśli,
ale wykonuje pewne algorytmy zupełnie bezmyślnie. Łatwo złapać
w sidła zwierzę -- wystarczy pojąć/zrozumieć te algorytmy, aby
na nich żerować.

-=-

Ale choć nauczyłem się radzenia z bezmyślnymi ludźmi, nijak
nie nauczyłem się sterowania przygłupami -- Tredens czy inny
,,pociotek'' sprzedający klimatyzatory potrafi...

-=-

,,Rozłupany'' kręgosłup osamotnił mnie nieco. Przypominają się mi lata
z mego dzieciństwa. O zgrozo -- samotność wpływa dobrze na rozwój umysłowy.
Najwyraźniej człowiek oderwany od szumu bezmyślnych istot (ponoć ludzi)
żerujących na cudzej pracy staje się mądrzejszy. Zawsze po wiedzę można
sięgnąć, zawsze można spotkać się z mądrym człowiekiem, przeczytać książkę,
wysłuchać słuchowiska/audycji, obejrzeć program w TV... Samotność budzona
uszkodzeniem kręgosłupa izoluje głownie od przygłupów, a i to nieskutecznie.

-=-

Ty nbyś kupił jedną stacje pogody, wydałbys ileś pieniędzy i uznałbyś,
że swój obowiązek wobec społeczeństwa (firmy Tredens -- płacącej na
Kościół) spelniłeś. :)

-=-

Po co mi te stacje pogody? Po to, aby nie mieć pleśni. Wiedza nie usunie
pleśni? Nie usunie. Ale ostrzeże i zmotywuje do poprawienia wentylacji.

Ksiądz pomodli się, prosząc Boga o wypowiedź kogoś takiego, jak Ty,
później poprosi o datek na tacę, za który kupi i solidne stacje
pogody, i solidne klimatyzatory, i nawet SPA zbuduje, aby śmiać
się z Rycerstwa takiego, jak to, do którego należysz...

-=-

Gdy jeszcze spowiadałem się, spowiednicy lubili w mojej obecności
(w czasie spowiedzi, podczas spowiedzi) wyśmiewać się z dziewcząt,
które rozpaczliwie ,,szukają męża''. Moim zdaniem one nie szukają
męża, ale kandydata na męża? Raczej i kandydata nie szukają. Ksiądz
Józef Świetlicki odradzał nam (ówczesnym licealistom) ,,parowanie
się'', raczej zachęcał do odkładania szukania ,,sympatii'' na czas
,,dojrzałości'' itp... Sam ściskał ,,czule'' cycatą Małgosię Mojżuk
(widziałem, więc wiem) i raczej unikał podobnego traktowania nieco
mniej cycatej (niemal zupełnie płaskiej, ale za to ślicznej AsiB)
póki była młoda i nakłaniał do ,,dojrzałości''. Rydzyk niby jest
uczciwszy, bo mówi, że dziewczyna powinna myśleć poważnie
o małżeństwie już wówczas, gdy ma 13 lat. :)

Jednak ogólnie księża zachęcają dziewczęta do odkładania czasu zawarcia
małżeństwa. Później zbierają na tacę, aby modlić się w ,,znanych Bogu''
intencjach. ;) (ksiądz Butwilowski modli się w intencjach znanych nie
Bogu, ale Matce Boskiej?)

Ty nazywasz paranoją kupowanie stacji pogody.

Inni jakoś inaczej zachęcają do głupoty, zamiast do mądrości...

-=-

Ostatnia Stacja pogody mówi mi, jaką mam wilgotność w garażu.
Potrzebne mi te informacje do tego, aby wiedzieć, jak istotne
byłoby wmontowanie wiatraka. Teraz jest tam około 75% wwp.

Wiesz w ogóle, co to wilgotność względna powietrza? Pewnie tak,
ale znam masę ,,inżynierów'', którym wiedza ta jest obcą
i tajemną zarazem. :) Nie wiedzą, co to punkt rosy, co to
wwp. itd., ale żyją, nierzadko zajmując poczesne miejsce
w społeczeństwie i w życiu, o którym mają żadne pojęcie. :)

Obok wilgotności interesuje mnie temperatura. Nie kupuję 2 litrów
mleka, ale ze 20 litrów naraz. Nie mogę tego ciągnąć w całości do
mieszkania, zatem w garażu zostawiam to, czego nie zdołam wnieść. :)
Chcę wiedzieć, jak a temperatura panuje w garażu, aby wiedzieć,
czy żywności tam zostawionej nie grozi zepsucie.

-=-

Dla mnie paranoją jest palenie papierosów, dla Ciebie coś innego, :)

-=-

Wiesz, dlaczego Twoja głupota nie powstrzymuje mnie?
Bo ja od dziecka byłem chory na masę prawdziwych chorób,
miałem kłopoty z uszami, wzrokiem, kośćmi... Wiedziałem,
że słuchanie takich jak Ty grozi śmiercią. Jestem zatem
zahartowany. ;)

Na moich oczach ludzie łamali ,,przykazania'' lekarskie, nierzadko
płacąc za to najwyższą karą -- przedwczesną swą śmiercią. Ja wolałem
życie bez ,,eksperymentów'' typu: picie wódki, palenie papierosów,
ćpanie narkotyków itp... Na moich oczach astmatycy palili papierosy
i żądali od ,,świata'' litości oraz pieniędzy... Inni pili alkohol
i tyli ponad miarę, mając cukrzycę... Też żądali od społeczeństwa
pieniędzy i litości... Jeden z lekarzy kiedyś powiedział, że wielu
ludzi ,,pielęgnuje choroby''. :) Nawet uznał, że ja także chcę
pielęgnować. :)

-=-

Ani Twoje zachowanie, ani innych Tredensolubnych nie zniechęci mnie.

Tak BTW stacji pogody... ;)

  http://www.samsungapps.com/topApps/topAppsDetail.as?productId=G00008805317&listYN=Y

Fajny termometr gdzieś tutaj widziałem. Termometr prosty, ale
żeby go zainstalować, musiałem dokonać rewolucji w telefonie. :)

Aby zainstalować ten termometr, musiałem pewną aplikację uaktualnić,
co zajęło mi kilka deficytowych megabajtów, czego skutkiem było
wywalenie paru aplikacji... Później uaktualnienie wywaliłem...
Zrobiło się luźno, zatem znów nawciągałem ,,szmelcu''...
Czy twórcy telefonów nie mogą dać więcej ,,dysków''? Karty
pamięci niekoniecznie pomagają skutecznie. Fajnie by
było, gdyby telefony miały ciśnieniomierze powietrza. ;)

Data: 2012-08-08 16:07:54
Autor: Marek Dyjor
Ciszewski napisał:
[...]

to jest kolega Eneuel...  jego sie logika nie ima...

Data: 2012-08-08 21:07:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Marek Dyjor" jvtrs5$qqh$1@news.task.gda.pl

to jest kolega Eneuel...  jego sie logika nie ima...

Dyjor -- czy Ty w ogóle, kiedykolwiek i gdziekolwiek,
powiedziałeś coś, co ma sens? Jak na razie pamiętam
Cię jak bredzącego bez sensu. Dla mnie jesteś kretynem,
który swej wypowiedzi nie poparł żadnym argumentem.

Data: 2012-08-08 21:26:28
Autor: Marek Dyjor
[...]

jestem twoim nemezis nasłanym przez biskupa... ;-)

Data: 2012-08-08 22:49:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Marek Dyjor" jvuehd$9kr$1@news.task.gda.pl

Dyjor -- czy Ty w ogóle, kiedykolwiek i gdziekolwiek,
powiedziałeś coś, co ma sens? Jak na razie pamiętam
+> Cię jako bredzącego bez sensu. Dla mnie jesteś kretynem,
który swej wypowiedzi nie poparł żadnym argumentem.

jestem twoim nemezis nasłanym przez biskupa... ;-)

Jesteś kretynem. :) Tu bredzisz od rzeczy -- w realu zapewne
żebrzesz. :) Gdy dopchniesz się do jakiegoś stołka (do władzy)
dzięki czyjejś litości, będziesz deptał mądrych, aby nie wykryli
Twej głupoty. Zapewne jest to jakąś psychiczna choroba biorąca
swój początek w niedowartościowaniu...

Data: 2012-08-10 13:54:03
Autor: Majka
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):
Stacja pogody SP-18 -- po paru godzinach pracy czujnik
zewnętrzny daje niemal identyczne wskazania do tych,
jakie daje stacja pogody z Carrefoura.

Ta sama prośba co w innym wątku:
Proszę podaj tutaj lub na @ nazwy/symbole tych stacji pogodowych z Carrefoura (z pomiarem wilgotności). Bardzo dziękuję

Majka

Data: 2012-08-10 19:44:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Majka" k033pr$lq2$1@inews.gazeta.pl

Ta sama prośba co w innym wątku:
Proszę podaj tutaj lub na @ nazwy/symbole tych stacji pogodowych z Carrefoura
(z pomiarem wilgotności). Bardzo dziękuję

  Meteo SP-18

  http://cokupic.pl/produkt/METEO-SP-18

"Majka" k033ln$emn$1@inews.gazeta.pl

Mam okazję wybrać się z mojej wsi do dużego miasta z tramwajami, gdzie będzie
też Carrefour.
Czy możesz proproszę podać mi tutaj lub na @ nazwy/symbole tych stacji
pogodowych za pięćdziesiąt złotych?
Bardzo dziękuję

   BWS 9009

   http://www.promoceny.pl/detail/carrefour-stacja-pogody-carrefour-bws9009-60773/

Data: 2012-08-15 16:40:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jvtd6s$3oq$1@inews.gazeta.pl

[...]

Ciśnienie też podaje poprawne -- po wprowadzeniu korekty na wysokość,
różnice pomiędzy wskazaniami tej stacji i stacji meteo to parę hPa.

Akurat teraz kilka stacji meteo z prawdziwego zdarzenia (lotniskowa
http://www.wunderground.com/auto/wxmap/global/stations/12295.html
na przykład) podaje 1009 hPa, a SP-18 podaje 1007 hPa, i tak jest
od czasu kupna, to znaczy błąd jest bardzo mały. Niestety nie wiem,
jak będzie przy znacznie niższych ciśnieniach, gdyż od dość długiego
czasu trafiam jedynie na wysokie (czy raczej -- normalne) ciśnienia.

Tę stację (SP-18) chciałem kupić w Auchan -- w jednym była za
niemal 100 złotych (tam nie mam rabatowej skarbonki) a w drugim
(w Białymstoku są tylko dwa sklepy Auchan) kosztowała prawie 120
złotych. Real sprzedał za 90 złotych, wziąłem rzecz jasna 200 złotych
keszbeku, zatem w pewnym sensie stacja kosztuje 89 złotych + dojazd?
Nie, nikt już chyba nie liczy tych keszbeków -- po prostu uznajemy,
że Mille daje nam po 5 dych miesięcznie, abyśmy nie przymierali głodem.

W Portugalii granicą nędzy jest przychód wielkości około 1800
złotych przypadający na osobę w rodzinie, zatem wielu Polaków
żyje w nędzy -- Mille to bank rodem z Portugalii.

Raz w nawiasy biorę brak skarbonki a raz brak kolejnych sklepów?
Tak -- przygłup Kopania uznaje to za makabryczny błąd logiczny.

Wiem, bo Kopanię znam. Ów ,,błąd'' popełniłem celowo, aby ukazać
,,logikę'' mędrca dzięki któremu w Polsce żyje się tak dostatnio.

-=-

Czy stację SP-18 polecam z czystym sercem tak zwanym?
Opisuję ją bezstronnie jako bardzo dobrą i stosunkowo
bardzo tanią. Nie mogę ręczyć za inne stacje SP-18. Nie
jestem producentem, dystrybutorem, importerem, sprzedawcą,
gwarantem czy serwisantem, ale użytkownikiem jednego egzemplarza.
Użytkownikiem zadowolonym.

Data: 2012-08-15 16:50:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...

"Eneuel Leszek Ciszewski" k0gcdt$n26$1@inews.gazeta.pl

złotych. Real sprzedał za 90 złotych, wziąłem rzecz jasna 200 złotych
keszbeku, zatem w pewnym sensie stacja kosztuje 89 złotych + dojazd?

81, nie 89 -- pisząc, pomyślałem o tym, ile mam keszbeku i napisałem
właśnie tyle, zamiast różnicy pomiędzy liczbą 10 i keszbekiem. Szary
keszbek w Mille to 3%. Dokładniej -- złotych 8.70 keszbeku z 290 złotych.

Kolejna ciekawostka ,,pogodowa''...