Kolejna katastrofa

Data: 2011-08-12 22:00:28
Autor: u2
Kolejna katastrofa
... hieny z pelobandy znowu sie zlecialy lotem blyskawicy :

http://wpolityce.pl/wydarzenia/13076-katastrofa-kolejowa-pod-piotrkowem-jedna-ofiara-smiertelna-na-miejsce-przyjechali-tusk-kopacz-miller

Jedna osoba zginęła, a ponad 50 zostało rannych w katastrofie kolejowej
w okolicach miejscowości Baby k. Piotrkowa Trybunalskiego. Wykoleiła się
lokomotywa i 4 wagony pociągu relacji Warszawa-Katowice. Podróżowało nim
ok. 280 osób. Na miejsce przybył wieczorem premier Donald Tusk, który
zorganizował długą konferencję prasową. Obficie tragedię komentowała
także minister zdrowia Ewa Kopacz.

    Słyszę komplementy pod adresem lekarzy, wspaniale zorganizowano
akcję ratunkową

- chwaliła się w wywiadzie udzielonym TVP Info.

Ranni zostali przewiezieni do szpitali w Łodzi, Piotrkowie Trybunalskim,
Tomaszowie Mazowieckim i Brzezinach.

Według informacji PKP Intercity do wypadku pociągu pasażerskiego TLK
relacji Warszawa Wschodnia - Katowice o numerze 14101 doszło w piątek
ok. godz. 16.15 w miejscowości Baby (między Piotrkowem Trybunalskim a
Koluszkami). Pociągiem jechało ok. 280 pasażerów.

Według policji, wykoleiła się lokomotywa i cztery wagony. Jeden z
wagonów wypadł z torów i przewrócił się. Początkowo policja i przewoźnik
informowali, że w wyniku wykolejenia pociągu zginęły cztery osoby, a ok.
30 zostało rannych.

Wieczorem Adam Kolasa z łódzkiej policji powiedział PAP, że potwierdzona
została jedna ofiara śmiertelna - mężczyzna.

    Policja nie wyklucza, że pod przewróconym wagonem może być więcej
ofiar, ale będzie to można stwierdzić dopiero po jego poniesieniu przez
pociąg ratowniczy

- dodał Kolasa.

Według informacji policji do szpitali przewiezionych zostało ok. 50
poszkodowanych.

Z informacji przewoźnika wynika, że ranni trafili do szpitali: w
Brzezinach (ul. Marii Skłodowskiej Curie 6, tel. 46 874 28 00), w
Piotrkowie Trybunalskim - Samodzielny Szpital Wojewódzki im. Mikołaja
Kopernika (ul. Rakowiecka 15, tel. 44 648 04 03), Szpitala Rejonowego w
Tomaszowie Mazowieckim (ul. Jana Pawła II 33, tel. 44 725 71 90) oraz do
dwóch szpitali w Łodzi: im. Kopernika (tel. 42 689 51 61) oraz im.
Wojskowej Akademii Medycznej (tel. 42 639 34 24).

PKP Intercity uruchomiło dwa alarmowe nr telefonów (42) 205 55 73 oraz
800-022-022 i adres e-mail: infokraj@intercity.pl dla rodzin ofiar i
poszkodowanych w katastrofie pociągu Warszawa-Katowice - poinformował
przewoźnik na swojej stronie internetowej.

Ok. 150 pasażerów zostało przewiezionych do szkoły w miejscowości Baby,
gdzie trafiły też rzeczy podróżnych. Tam podstawiono dla nich autokary,
które rozwoziły ich do miejsc docelowych.

W akcji ratunkowej brały udział zespoły medyczne, policjanci i strażacy
m.in. z Piotrkowa, Tomaszowa, Brzezin, Koluszek i Łodzi. Uczestniczyło w
niej też sześć śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które
przetransportowały najciężej rannych do szpitali w Łodzi. Na miejsce
została skierowana grupa policyjnych psychologów, aby udzielić pomocy
poszkodowanym.

Wieczorem na miejsce katastrofy przyleciał helikopterem premier Donald
Tusk. Szef rządu zapoznaje się z przebiegiem akcji ratowniczej.

Podczas zaimprowizowanej, ale dość długiej jak na okoliczności
konferencji prasowej,premier wypowiadał się autorytatywnie na temat
przyczyn tragedii. Uznał, że nie było przepełnienia pociągu i że nie
miało to wpływu na tragedię. O przepełnieniu mówi część poszkodowanych.
Wiadomo, ze niektórzy pasażerowie stali na korytarzach z braku miejsc w
przedziałach.

Do miejscowości, gdzie doszło do wypadku, przybyli też minister zdrowia
Ewa Kopacz i szef MSWiA Jerzy Miller. Szefowa resortu zdrowia wysoko
oceniła akcję ratowniczą. Podkreśliła, że ratownictwo medyczne zdało
egzamin, akcja była szybka - kilka minut po wypadku na miejscu pojawiły
się straże ochotnicza i państwowa oraz pogotowie ratunkowe.

Z Bab minister Kopacz pojechała do piotrkowskiego szpitala, gdzie
trafiły 33 poszkodowane osoby. Minister powiedziała też, że do szpitala
w Łodzi trafiła kobieta w stanie ciężkim.

Dziennikarz PAP rozmawiał na miejscu z pasażerami wykolejonego pociągu.
Pan Adam, który jechał w ostatnim wagonie, powiedział, że poczuł tylko
gwałtowne hamowanie i spadający bagaż. Dodał, że skorzysta z
podstawionego autokaru. W ostatnim wagonie nikt poważnie nie ucierpiał.

Jadąca w trzecim wagonie pani Elżbieta przy gwałtownym hamowaniu została
uderzona w głowę. Założono jej opatrunek. Powiedziała, że jest
zmartwiona, bo słyszała o ofiarach. Podróżująca w pierwszym wagonie za
lokomotywą pani Monika powiedziała, że poczuła szarpnięcie i nagle
zobaczyła, że wagon sunie leżąc na boku, a korytarz znalazł się na górze.

    Przyczyny wypadku nie są jeszcze znane - informuje PKP Intercity.
Stan torów w miejscu wykolejenia pociągu był dobry, można tam było
jechać z prędkością 120 km na godzinę

- powiedział PAP rzecznik Grupy PKP PLK Krzysztof Łańcucki. Na miejsce
dotarł już przedstawiciel Państwowej Komisji Badania Wypadków
Kolejowych, działającej przy ministrze infrastruktury. Na miejscu jest
też komisja kolejowa.

Zdaniem Łańcuckiego, przyczyn wypadku może być bardzo dużo - mogła to
być wina człowieka, ale mogła także zawieść technika.

Prokuratura w Piotrkowie Tryb. prowadzi śledztwo ws. spowodowania
katastrofy kolejowej w miejscowości Baby. Jak poinformował  PAP rzecznik
piotrkowskiej prokuratury okręgowej Witold Błaszczyk, na miejscu wypadku
jest trzech prokuratorów na czele z szefem piotrkowskiej prokuratury
rejonowej.

    Prokuratorzy realizują pierwsze czynności dowodowe na miejscu
zdarzenia. Zabezpieczają dowody ewentualnego przestępstwa i dokonują
ustaleń, co do przyczyny katastrofy

- powiedział prok. Błaszczyk.

Dodał, że śledztwo już się rozpoczęło, choć nie ma jeszcze formalnego
postanowienia o jego wszczęciu, które wydane zostanie jeszcze w piątek
lub najpóźniej w sobotę. Postępowanie prowadzone będzie w sprawie
spowodowania katastrofy kolejowej. Grozi za to kara do 12 lat więzienia.

W trakcie śledztwa - poza ustaleniem kręgu osób pokrzywdzonych - śledczy
będą ustalać przyczyny katastrofy.

Jak będziemy znali przyczyny, to będziemy ustalać, czy jest ktoś i
ewentualnie, kto jest odpowiedzialny za doprowadzenie do tej katastrofy
kolejowej

- zaznaczył Błaszczyk.

W związku z wypadkiem pociągi dalekobieżne jadące pomiędzy Koluszkami a
Częstochową w obu kierunkach kierowane są drogą okrężną przez Łódź,
Zduńską Wolę, Magistralę Węglową. Na odcinku Koluszki - Rokiciny -
Koluszki oraz Moszczenica - Częstochowa - Moszczenica zostały
uruchomione pociągi wahadłowe Przewozów Regionalnych. Natomiast na
odcinku Moszczenica - Rokiciny - Moszczenica została uruchomiona
autobusowa komunikacja zastępcza.

Prezydent Bronisław Komorowski złożył "szczere wyrazy współczucia
poszkodowanym w katastrofie (...) oraz rodzinom wszystkich, którzy
ucierpieli" - poinformowała Kancelaria Prezydenta. Szybkiego powrotu do
zdrowia przebywającym w szpitalach życzył w specjalnym oświadczeniu
przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek.

Niezależni eksperci od dawna wskazują, że zaniechania inwestycyjne w
infrastrukturę kolejową będą powodowały liczne zagrożenia dla
bezpieczeństwa pasażerów.

wu-ka, PAP, TVP Info

Data: 2011-08-12 15:04:55
Autor: Antenka
Kolejna katastrofa
On 12 Sie, 22:00, u2 <u...@o2.pl> wrote:
.. hieny z pelobandy znowu sie zlecialy lotem blyskawicy :

http://wpolityce.pl/wydarzenia/13076-katastrofa-kolejowa-pod-piotrkow...

To jest naprawdę żenujące. Nie dosyć, że sprowadzili na Polaków pasmo
nieszczęść, to odstawiają komedię pt. "Zlot tuskoidów na nasypie
kolejowym". Obrzydliwi hipokryci! :-E

Antenka

Data: 2011-08-13 11:23:10
Autor: u2
Kolejna katastrofa
W dniu 2011-08-13 00:04, Antenka pisze:
To jest naprawdę żenujące. Nie dosyć, że sprowadzili na Polaków pasmo
nieszczęść, to odstawiają komedię pt. "Zlot tuskoidów na nasypie
kolejowym". Obrzydliwi hipokryci! :-E

No wiesz, musza zareklamowac sie w merdiach przed wyborami, bo na
billboardach za bardzo by swiecila ich ryza lysina.

Data: 2011-08-14 02:32:52
Autor: stevep
Kolejna katastrofa
Dnia 13-08-2011 o 11:23:10 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

A co z siwą łysiną twojego p[rezia?

--
stevep

Data: 2011-08-16 20:05:23
Autor: jadrys
Kolejna katastrofa
[...]

Tak żenującego widowiska nie widziałem od lat.. - Min. Kopacz składa raport o skutkach wypadku Premierowi, przed kamerami .... :-(

Data: 2011-08-17 17:30:19
Autor: (HeÂŽSk)
Kolejna katastrofa
On Tue, 16 Aug 2011 20:05:23 +0200, jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

> [...]

Tak żenującego widowiska nie widziałem od lat.. - Min. Kopacz składa raport o skutkach wypadku Premierowi, przed kamerami .... :-(

 gdyby skladala w kiblu bys nie widzial. czego ty chcesz?
 "rzucajcie gownem, zawsze cos przylgnie" ?

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-08-16 09:49:45
Autor: Tomek
Kolejna katastrofa
Kwiaty!
Kwiaty dla Grabarczyka!!!
T.

Data: 2011-08-16 09:57:42
Autor: Bogdan Idzikowski
Kolejna katastrofa

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e4a2172$0$2496$65785112news.neostrada.pl...
Kwiaty!
Kwiaty dla Grabarczyka!!!

A nie dla maszynisty?

Data: 2011-08-16 09:57:15
Autor: Ireneusz 'Neko' Miler
Kolejna katastrofa
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał

A nie dla maszynisty?

Nie, dla ministra!

W koncu przeciez to sukces rzadu, ze ekspresy InterCity mkna z zabojcza
predkoscia 40 km/h. To przeciez niebywale!

Data: 2011-08-16 10:39:53
Autor: u2
Kolejna katastrofa
W dniu 2011-08-16 09:57, Ireneusz 'Neko' Miler pisze:
[...]

Maszynista widzial semafor, ktory pozwalal na jazde 120 km/h. Ale jak
chca znalezc kozla ofiarnego to z pewnoscia bedzie maszynista. Bo
waznych dyrechorow, nie wspominajac o ministrze Grabarzu nie tkna.

Data: 2011-08-16 12:43:15
Autor: Tomek
Kolejna katastrofa

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e4a2ce2$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie jest zbyt prawdopodobne, żeby tam semafor pokazywał "drogę wolną bez ograniczenia prędkości". Raczej to wina maszynisty - widać było po zwrotnicy, że zjeżdżał z jednego toru na drugi, a wtedy fizycznie nie ma możliwosci ustawienia semafora jw.
Natomiast mści się likwidacja szkół kolejowych (kwalifikacje i dobór maszynistów) oraz generalnie - "zwijanie" PKP. Spada świadomość i odpowiedzialność pracowników, wzrasta "tumiwisizm". Swoją drogą szyna za rozjazdem wygląda na wyłamaną - nawet przy tych 120 km/godz. i wężykowaniu nie powinno dojść do takiej sytuacji.
Tomek

Data: 2011-08-16 13:11:50
Autor: Bogdan Idzikowski
Kolejna katastrofa

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e4a4a1c$0$2439$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jeśli nie powinno dojść do takiej sytuacji, to dlaczego doszło?
Jeśli nie powinno dojść do takiej sytuacji, to dlaczego ograniczenie prędkości do 40 km/h?

Data: 2011-08-16 14:01:47
Autor: Tomek
Kolejna katastrofa

[...]

Tam był ruch po torze niewłaściwym bodaj od Rokicin, w Babach wracał na tor właściwy. Stąd ograniczenie.
Że rozjazd/szyna powinna wytrzymać większą prędkość wynika z rezerwy bezpieczeństwa - przy zadbanym torze i torowisku. To jest tak, że jeśli most ma nośność 30 T, to nie zawali się, jak wjedzie na niego 31 t. Podobnie i tutaj - podejrzewam, że tor był mocno zaniedbany. Może stąd remont na sąsiednim odcinku - mieli się zabrać za ten i ktoś stwierdził, że nie warto się przejmować stanem tego odcinka, skoro za chwilę będzie remontowany.
Tomek
Ps. Sytuacja na kolei od lat woła o pomstę do nieba. Trochę popracowałem w tej instytucji i wiem, jaka jest mentalność kolejarzy. Ale ryba psuje się od głowy...

Data: 2011-08-16 14:44:53
Autor: Tomek
Kolejna katastrofa

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4e4a5e32$0$2455$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie, od 40 z górą...
T.

Data: 2011-08-16 14:49:54
Autor: Bogdan Idzikowski
Kolejna katastrofa

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e4a669f$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W pewnych kręgach taka szczera i prawdziwa odpowiedź jest źle odbierana jako niepoprawna politycznie.

Data: 2011-08-16 15:30:48
Autor: Ireneusz 'Neko' Miler
Kolejna katastrofa
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał

W pewnych kręgach taka szczera i prawdziwa odpowiedź jest źle odbierana jako niepoprawna politycznie.

W pewnych kregach jedyna poprawna politycznie odpowiedz brzmi:
"to pisiory zniszczyly tory i ten kaczor przy nich dlubał w nocy"

Data: 2011-08-16 16:25:17
Autor: .[HeÂŽSk].
Kolejna katastrofa
On Tue, 16 Aug 2011 14:01:47 +0200, "Tomek" <kuki543@wp.pl> wrote:

Ps. Sytuacja na kolei od lat woła o pomstę do nieba.

 czy byla znana kaczynskim? DLACZEGO NIC NIE ZROBILI ?

Trochę popracowałem w tej instytucji

 przy biurku czy na torach?

i wiem, jaka jest mentalność kolejarzy.

 jaka ?

Ale ryba psuje się od głowy...

 g..o prawda. psuje sie od srodka.

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-08-16 16:01:26
Autor: u2
Kolejna katastrofa
W dniu 2011-08-16 12:43, Tomek pisze:
> [...]
Natomiast mści się likwidacja szkół kolejowych (kwalifikacje i dobór maszynistów) oraz generalnie - "zwijanie" PKP. Spada świadomość i odpowiedzialność pracowników, wzrasta "tumiwisizm". Swoją drogą szyna za rozjazdem wygląda na wyłamaną - nawet przy tych 120 km/godz. i wężykowaniu nie powinno dojść do takiej sytuacji.

Nie jestem specem od kolei, moze Tusk junior by sie wypowiedzial, bo sie
ponoc zna, nawet go zaproszono na wycieczke do Chin, aby podziwiac
szybka kolej, ktorej maja tam juz ponad 8000 km. Tez tam byla wielka
katastrofa w lipcu, kiedy piorun trafil w linie i jeden pociag najechal
na drugi.

Slyszalem co w telewizorni powiedziano o maszyniscie i linii jego
obrony. Wiem na pewno, ze polska kolej nie jest mdernizowana praktycznie
od czasow Jeruzela. A obecnie rzadza agenciaki z jego nadania.

Jak chca znalezc kozla ofiarnego w maszyniscie to na pewno znajda. Maja
pelna game udupiania ludzi.

Data: 2011-08-16 16:25:17
Autor: .[HeÂŽSk].
Kolejna katastrofa
On Tue, 16 Aug 2011 12:43:15 +0200, "Tomek" <kuki543@wp.pl> wrote:

> [...]

Natomiast mści się likwidacja szkół kolejowych (kwalifikacje i dobór maszynistów) oraz generalnie - "zwijanie" PKP. Spada świadomość i odpowiedzialność pracowników, wzrasta "tumiwisizm". Swoją drogą szyna za rozjazdem wygląda na wyłamaną - nawet przy tych 120 km/godz. i wężykowaniu nie powinno dojść do takiej sytuacji.

 jestes specjalista od kolejnictwa i wypadkow?

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-08-16 13:48:47
Autor: stevep
Kolejna katastrofa
Dnia 16-08-2011 o 09:57:42 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisał(a):

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości  news:4e4a2172$0$2496$65785112news.neostrada.pl...
Kwiaty!
Kwiaty dla Grabarczyka!!!

A nie dla maszynisty?

Nie, bo był sympatykiem PiS-u.

--
stevep

Data: 2011-08-16 16:25:15
Autor: .[HeÂŽSk].
Kolejna katastrofa
On Tue, 16 Aug 2011 09:57:42 +0200, "Bogdan Idzikowski"
<bogdanid@neostrada.pl> wrote:

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e4a2172$0$2496$65785112news.neostrada.pl...
> Kwiaty!
> Kwiaty dla Grabarczyka!!!

A nie dla maszynisty?

 tym durniom z PiS we lbach juz sie poprzewracalo.
 jeden z drugim nie zrozumie, ze po to postawiono
 znak ograniczajacy predkosc do 40 by nie grzac tam 118.
 niebawem o to, ze przegraja obwiniac beda tuska ;o))))

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-08-16 16:25:17
Autor: .[HeÂŽSk].