Kolejna mapka oparata o OpenStreetMap

Data: 2018-05-23 13:23:24
Autor: qrt
Kolejna mapka oparata o OpenStreetMap
Dnia Tue, 22 May 2018 21:10:37 -0000 (UTC), Piotr Rogoza napisał(a):

Cześć
Znalezione na wykopie:
https://maps.openrouteservice.org
Podobają mi się opcja dla roweru:
* normalna
* najbezpieczniejsza
* rower turystyczny
* rower górski
* rower szosowy
* e-rower

Będę sprawdzał różnice pomiędzy rowerem górskim a szosowym. Oby to było to czego zawsze szukałem.

Tak sobie popatrzyłem i na szybko widze ze nawierzchnia dróg to generalnie
dość przypadkowo jest oznakowana

Data: 2018-05-25 04:20:29
Autor: Piecia aka dracorp
Kolejna mapka oparata o OpenStreetMap
W dniu piątek, 25 maja 2018 11:55:31 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Inna sprawa odnosząca sie do tej konkretnej mapy - jak wybrałem trase dla
roweru szosowego to raczej bym nie polecał (pomimo tego ze zakazu tam nie
ma i kilka razy tam rowerzystów widziałem)
A co to za droga?

Także - no nie bardzo wierze w te automaty bo natężenia ruchy to one np.
też nie uwzględniają - coś takiego to w sumie tylko google mogło by zrobić
bo oni takie dany mają.
Google też się czasem myli. Akurat jadąc rowerem rzadko patrzę na natężenie.

Data: 2018-05-25 14:18:33
Autor: qrt
Dnia Fri, 25 May 2018 04:20:29 -0700 (PDT), Piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

chodzi o drogę na kaszuby ale pociągnął ja fragmentem zukowo - kościerzyna tą drogą to jezdziłem 20 lat temu - teraz omijam jak tylko mogę.
[...]

jasne ze tak
Akurat jadąc rowerem rzadko patrzę na natężenie.

no ale przy wytyczaniu czy planowaniu tras na rower to dość istotna
kwestia.

Data: 2018-05-25 05:40:23
Autor: Jacek G.
W dniu piątek, 25 maja 2018 14:18:36 UTC+2 użytkownik qrt napisał:

> Akurat jadąc rowerem rzadko patrzę na natężenie.

no ale przy wytyczaniu czy planowaniu tras na rower to dość istotna
kwestia.

I tak i nie. Co z tego, że google pokażą drogę na zielono - znaczy to tylko tyle, że ruch jest płynny, nie ma korka. Ale ten ruch może być całkiem spory i szybki, co dla rowerzysty wcale nie jest korzystne. No i na tych lokalnych drogach google zwykle nie pokazują natężenia.
Ja generalnie unikam dróg krajowych 2-cyfrowych, ale i te 3-cyfrowe też bywają nieprzyjemne. Zresztą paradoksalnie niezbyt bezpieczne są też te niby spokojne wiejskie drogi, na krórych czasem popisują się miejscowi "miszczowie" kierownicy. Tak, że najchętniej uciekam do lasu lub w pole:)
A co do map - jak na razie nie ma jednej uniwersalnej. Do planowania używam kilku różnych włącznie z podglądem niektórych miejsc na google streets view.
--
Jacek G.

Data: 2018-05-25 15:02:16
Autor: qrt
Dnia Fri, 25 May 2018 05:40:23 -0700 (PDT), Jacek G. napisał(a):

[...]

tak - masz racje we wszystkim co piszesz. Choć na marginesie to jestem przekonany ze informacje co do natężenia ruchu
google też ma - skoro zbieraja info o prędkości ruchu na danym odcinku to o
ilości urządzeń raportujących z niego też. Potem tylko analiza statystyczna
i tyle.

Data: 2018-05-25 15:10:28
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Fri, 25 May 2018 14:18:33 +0200, uzytkownik qrt napisal:

chodzi o drogę na kaszuby ale pociągnął ja fragmentem zukowo -
kościerzyna tą drogą to jezdziłem 20 lat temu - teraz omijam jak tylko
mogę.
Normalna droga, trochę bardziej ruchliwa.

no ale przy wytyczaniu czy planowaniu tras na rower to dość istotna
kwestia.
Bo ja wiem.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-05-25 17:35:15
Autor: qrt
Piotr Rogoza <imie.r.public@gmail.com> Wrote in message:
[...]

Kwestia tego z czego czerpiesz przyjemność i w jakich warunkach. --

Data: 2018-05-25 17:28:55
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Fri, 25 May 2018 17:35:15 +0200, uzytkownik qrt napisal:

Kwestia tego z czego czerpiesz przyjemność i w jakich warunkach.
Czasem trzeba taką przejechać to jedziesz. Nie chodzi o przyjemności. Po prostu neutralnie podchodzę do takich dróg. Nie ukrywam, że najbardziej lubię jechać po gminnych gdy w ogóle nie ma ruchu samochodowego.

Data: 2018-05-26 14:34:46
Autor: qrt
[...]

Jak mus to mus. Jechałem niedawno  fragmentem tej trasy
 wykorzystujac ja jako że tak powiem łącznik.   Ale to co innego
 niż z planowac sobie po niej wycieczke. --

Data: 2018-05-26 15:19:12
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Sat, 26 May 2018 14:34:46 +0200, uzytkownik qrt napisal:

Jak mus to mus. Jechałem niedawno  fragmentem tej trasy
 wykorzystujac ja jako że tak powiem łącznik.   Ale to co innego niż z
 planowac sobie po niej wycieczke.
Są różne zboczenia. Kiedyś bardzo dużo jeździłem po krajowej szóstce. Ale od strony Gdańska jest ona mniej przyjazna rowerzystom.

Data: 2018-05-25 11:45:11
Autor: kawoN
Kolejna mapka oparata o OpenStreetMap
Tak sobie popatrzyłem i na szybko widze ze nawierzchnia dróg to generalnie
dość przypadkowo jest oznakowana

Marzeniem byłoby mieć mapy z aktualnymi rodzajami
nawierzchni/degradacji.

Wątpię, czy istnieje taka mapa.
Kto miałby zbierać dane o wszystkich drogach?
Główne to jeszcze rozumiem, ale wszystkie?

Tylko społeczność.

pozdr
kawoN

Data: 2018-05-25 11:55:27
Autor: qrt
Dnia Fri, 25 May 2018 11:45:11 +0200, kawoN napisał(a):

[...]

no niby OSM jest robiony rzez społeczność :)

Ja wiem ze troche sie czepiam bo generalnie główne drogi są dobrze
kategoryzowane - myk polega na tych bocznych które nas bardziej interesują Inna sprawa odnosząca sie do tej konkretnej mapy - jak wybrałem trase dla

Data: 2018-05-28 20:52:32
Autor: Jan Cytawa
kawoN pisze:

[...]

Generalnie taka mapa jest. http://mtbmap.cz. Ona mi sie najlepiej sprawdza. Sa oznaczone inaczej drogi asfaltowe inaczej szutrowe a jeszcze inaczej gruntowe. Ma naprawde niewielkie bledy w obie strony. Ale nie nadaza za szybkim zmianami. Teoretycznie jest to projekt otwarty i kazdy moze sam nanosic zmiany, jesli cos zauwazy.

Jan Cytawa

Data: 2018-05-28 23:31:55
Autor: Jacek G.
W dniu 2018-05-28 o 20:52, Jan Cytawa pisze:
[...]

W sumie mtbmap.cz też jest oparte o OSM. Jeszcze inna czeska mapa (i apka), ale chyba już bez związku z OSM, to:
  mapy.cz
Obejmuje całą Europę jest bardzo czytelna, skalowalna, można pobrać off-line kraje lub części większych krajów, ma zaznaczone kolorami szlaki piesze oraz różowymi kropkami szlaki rowerowe. No i zawiera sporo treści turystycznych - zarówno tych praktycznych - knajpy, sklepy itp jak i krajoznawczych. Ponadto w trybie off-line można klikając na ikonki obiektów otrzymać krótki opis obiektu, a w trybie on-line pełny opis, czasem ze zdjęciami.
Można też rejestrować trasę, ale aby ją zapisać trzeba założyć konto. Ja nie zakładałem, więc nie wiem jakie są dalsze możliwości po jego założeniu. Jest natomiast możliwość planowania tras. Wykorzystuję tę aplikację jako alternatywę i uzupełnienie map typu OSM.
--
Jacek G.

Data: 2018-05-29 15:06:47
Autor: cytawa
Jacek G. pisze:

[...]

Dzieki za inspiracje. Zalozylem konto, przeczytalem pomoc i nanioslem kilka drobnych poprawek dotyczacych zmiany drogi polno-lesnej na lokalna (asfaltowa). I obserwuje jak sie sie te zmiany pokazuja na OSM. Powoli to idzie ale idzie. Nie na wszystkich warstwach od razu. Od razu to na warstwie podstawowej (chyba to 1 km warstwa). Zobacze kiedy sie pojawia na mtbmap.cz.

Jan Cytawa

Data: 2018-06-09 16:08:19
Autor: rmikke
On Tuesday, 29 May 2018 15:06:48 UTC+2, cytawa  wrote:
Jacek G. pisze:

> [...]

Dzieki za inspiracje. Zalozylem konto, przeczytalem pomoc i nanioslem kilka drobnych poprawek dotyczacych zmiany drogi polno-lesnej na lokalna (asfaltowa). I obserwuje jak sie sie te zmiany pokazuja na OSM. Powoli to idzie ale idzie. Nie na wszystkich warstwach od razu. Od razu to na warstwie podstawowej (chyba to 1 km warstwa). Zobacze kiedy sie pojawia na mtbmap.cz.

Trochę nie tak.

Warstwa podstawowa to ta, którą widzisz na openstreetmap.org.
I fakt, mapa dla jednego przyblizenia może już mieć poprawki,
a dla drugiego - jeszcze nie, bo każde przybliżenie ma swój
zestaw "kafelków", czyli prostokatnych obrazków, składających się na całą mapę i są one odświeżane w jakiejś tam kolejności.

Natomiast to, kiedy poprawka pojawi się w różnych serwisach,
zależy jak vzęsto te serwisy odświeżają dane z OSM.. Np. maps.me
robi to co tydzień-dwa, no góra trzy.

A, i mapy.cz to tez OSM.

Data: 2018-06-11 11:30:13
Autor: cytawa
  rmikke pisze:

[...]

Tu jestem samoukiem, wiec dokladnie nie wiem. Pewno jest jak mowisz. Ale zauwazylem, ze moje poprawki sie nie pojawily na osm, ktory przegladalem z mojego komputera. Ale na innym komputerze juz byly. Z czego wniosek, ze komputer przechowuje kafelki i jak juz ma to nie odswieza. I to jeszcze pewno w zaleznosci od strony czy programu jest inaczej.

Jan Cytawa

Data: 2018-07-31 12:57:53
Autor: cytawa
schleicher.filip@gmail.com pisze:

[...]

Generalnie OSM od tego jest że jak czegoś brakuje to można samamu dodać  :)

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tracktype

Tak wlasnie zrobilem i kilka drog juz poprawilem. To nic trudnego.

Jan Cytawa

Data: 2018-06-09 15:59:04
Autor: rmikke
On Wednesday, 23 May 2018 13:23:27 UTC+2, qrt  wrote:
> [...]

> * e-rower

Tak sobie popatrzyłem i na szybko widze ze nawierzchnia dróg to generalnie

Popraw. Albo chociaż uwagi wrzuć, gdzie jest oznakowane błędnie.

Tam, gdzie nawierzchnia nie jest oznakowana, jest apka StreetComplete,
nic nie musisz wiedzieć o mapowaniu, żeby dodać brakujące dane.
Jest na tyle dobra, że sam używam, choć mam też całkiem porządny edytor
OSM w telefonie ;)

Uwagi na pewno można wrzucać w maps.me, OsmAndzie, Vespuccim...

Data: 2018-06-11 11:34:16
Autor: cytawa
rmikke pisze:

Tak sobie popatrzyłem i na szybko widze ze nawierzchnia dróg to generalnie
dość przypadkowo jest oznakowana

Popraw. Albo chociaż uwagi wrzuć, gdzie jest oznakowane błędnie.

Swieta racja. Zamiast krytykowac trzeba samemu poprawic. Ja to zaczalem robic i znalazlem w tym przyjemnosc pro publico bono.
I wcale nie jest to trudne

Jan Cytawa

Kolejna mapka oparata o OpenStreetMap