Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...

Data: 2014-04-04 16:01:50
Autor: Czesław Wiśniak
Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...
Do tragedii doszło w piątek, około godziny 8 rano na przejściu przez
dwupasmową ulicę Szarych Szeregów. 18-latka została śmiertelnie potrącona
przez kierowcę opla, druga z pieszych, 17-latka, została ranna.

Na miejscu zginęła 18-latka.

Niestety mamy kolejny glosny argument za zapowiadana zmiana przepisow, a mandaty za tego typu wykroczenia powinny wzrosnac kilka razy, tak zeby gosc, ktory nie puszcza pieszego zapamietal to do konca zycia.

Data: 2014-04-04 16:29:47
Autor: Artur Miller
On Fri, 2014-04-04 at 16:01 +0200, Czesław Wiśniak wrote:
> [...]

Niestety mamy kolejny glosny argument za zapowiadana zmiana przepisow, a mandaty za tego typu wykroczenia powinny wzrosnac kilka razy, tak zeby gosc, ktory nie puszcza pieszego zapamietal to do konca zycia.

mandaty raczej nic nie zmienią, wątpię, zeby większość takich sytuacji
powstawała świadomie i z premedytacją (jak będę musiał zapłacić 5000 to
może jednak nie jebnę pieszego). raczej bywa to chwilowe zagapienie,
rozkojarzenie, cokolwiek co odwróci uwagę na sekundę w nieodpowiednim
miejscu. tak, pewnie, trzeba uważać, ale nie da się uważać cały czas.
wypadek to nigdy nie jest pojedyncza okoliczność, to zawsze kilka
przyczyn wystepujących nieszczęsliwie razem. więc mandaty to musztarda po obiedzie. dodatkowa trauma dla tych, którzy
doświadczyli "shit happens". naprawdę skuteczne będzie ograniczenie
prędkości do zera. albo całkowite odizolowanie ruchu pieszego od
kołowego. kładki, przejscia podziemne itp.

ale oczywiście łatwiej zbudować jakąś pierdoloną swiątynie, zeby miał
kto i gdzie witać tych, którzy znalezli się w nieodpowiednim miejscu i
czasie. @

Data: 2014-04-04 16:42:30
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Powodem jest zwykla bezmyslnosc.
Jakosc oznakowania takich miejsc tez powinna byc poprawiona (specjalnie dla polskich kierowcow)

Data: 2014-04-04 22:13:26
Autor: mk4
On 2014-04-04 16:42, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

Wlasnie - w omawianych ostatnio przypadkach na grupie - bezmyslnosc pieszych zapomniales dodac.

Pieszych, ktorzy raz na przyslowiowy ruski rok przekraczaja jezdnie i nie moga z siebie wykrzesac _minimum_ ostroznosci.

A co do kierowcy to po 10-tym przejsciu traci czujnosc a po 15-tym juz ich nie zauwaza. Moze przejaskrawiam ale taka jest ludzka natura - i tego nie zmienisz. Tak jest i zaden nakaz/zakaz tego nie zmieni.

Jakosc oznakowania takich miejsc tez powinna byc poprawiona (specjalnie
dla polskich kierowcow)

To jest inna kwestia i z tym sie zgodze.
Moze opisz modelowy wg ciebie sposob oznaczenia/organizacji przejscia.

--
mk4

Data: 2014-04-04 23:48:38
Autor: spider
W dniu 2014-04-04 22:13, mk4 pisze:

[...]

Mnie za młodu wpajano w przedszkolu i szkole podstawowej że przechodząc przez ulicę trzeba uważać, nawet w połowie drogi przez przejście się rozglądać. Teraz ludzie stawiając pierwszy krok na przejściu wiedzą że mają pierwszeństwo i idą jak święte krowy, a jak się już ktoś zatrzyma to lezą jak na zielonym na nic nie patrząc. Niestety taki rozwój przepisów, w mojej opinii, wyrządził więcej szkody niż pożytku.
--
spider

Data: 2014-04-05 08:40:38
Autor: Cavallino

Użytkownik "spider" <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:533f28b4$0$2224$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dokładnie.
Należało się rozejrzeć zgodnie z zasadami, czyli najpierw w lewo, potem w prawo, następnie znowu w lewo, dopiero potem można było wejść na przejście.
Teraz doszło do tego, że pisząca sms-a laska włazi na przejście patrząc cały czas na telefon, jakby to było jej pole, a coraz częściej w ten sam sposób przejeżdżają po zebrze rowerzyści na pełnej prędkości i tylko wiatr za nimi świszczy.
Ale oczywiście to kierowcy są winni, że barany popełniają samobójstwo w ten sposób.

Data: 2014-04-08 23:59:31
Autor: John Kołalsky
[...]

Dzisiaj jadę główną i patrzę ... jedzie sobie z prawej podporządkowanej rowerzysta, nie rozgląda się, nic, jedzie, wjechał przede mnie i jedzie. To jest kompletne pustaczenie.

Data: 2014-04-05 01:19:18
Autor: Artur Miller
On Fri, 2014-04-04 at 22:13 +0200, mk4 wrote:
> [...]

To jest inna kwestia i z tym sie zgodze.
Moze opisz modelowy wg ciebie sposob oznaczenia/organizacji przejscia.

idealne przejście to brak przejścia, reszta to kompromisy pomiędzy ceną
a bezpieczeństwem. zawsze jesli jest fizycznie wykonalne, ze pieszy
znajdzie się w tym samym miejscu i czasie co jadący samochód, to to się
kiedyś wydarzy. zamontuj bramę, katapultę wyrzucającą samochód w górę jak za bardzo
zbliży się do przejścia, murek, liny hamujące jak na lotniskowcach...
skuteczne, ale .. świątynia bardziej medialna.

@

Data: 2014-04-04 21:13:55
Autor: A.L.
Kolejna nied?wiedzia przys?uga na przej?ciu...
On Sat, 05 Apr 2014 01:19:18 +0200, Artur Miller <nomail@mail.com>
wrote:

> [...]

To jest inna kwestia i z tym sie zgodze.
Moze opisz modelowy wg ciebie sposob oznaczenia/organizacji przejscia.

idealne przejcie to brak przejcia, reszta to kompromisy pomidzy cen
a bezpieczestwem. zawsze jesli jest fizycznie wykonalne, ze pieszy
znajdzie si w tym samym miejscu i czasie co jadcy samochd, to to si
kiedy wydarzy.

Na ogol zdarza sie odrotnie: to samochod znajduje sie w tym samym
miejscu co pieszy

A.L.

Data: 2014-04-06 11:20:55
Autor: tᴏ
A.L. wrote:

Na ogol zdarza sie odrotnie: to samochod znajduje sie w tym samym
miejscu co pieszy

Ale Ty mundry jesteś.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-05 16:34:40
Autor: PcmOl
Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...
Powodem jest zwykla bezmyslnosc.

Zdaj sobie w końcu sprawę, że dotyka ona również Ciebie.
Nie jesteś wyjątkowy jak mama mówiła... niestety.

Bywają sytuacje, że lepiej na pieszym wymusić jego niewchodzenie.
Lub na tym tyłu hamowanie... też można.
Jak się ma lusterka.

Data: 2014-04-05 11:25:14
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-04 16:29, Artur Miller pisze:

mandaty raczej nic nie zmienią, wątpię, zeby większość takich sytuacji
powstawała świadomie i z premedytacją (jak będę musiał zapłacić 5000 to
może jednak nie jebnę pieszego).

Ogarniasz jedynie wycinek rzeczywistości.
Jak by były mandaty po 5000 za nie udzielenie pierwszeństwa pieszemu (powstającemu jeszcze przed postawieniem stopy na jezdni), to kierowcy przestali by mieć w dupie, czy ktoś próbuje przejść przez ulicę. Doskonałym przykładem jest Hiszpania - żeby tam cię potrącił samochód na przejściu, to trzeba chyba cudu.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-04-05 12:05:41
Autor: Akarm
Kolejna niedwiedzia przysuga na przejciu...
W dniu 2014-04-05 11:25, LEPEK pisze:
Jak by byy mandaty po 5000 za nie udzielenie pierwszestwa pieszemu
(powstajcemu jeszcze przed postawieniem stopy na jezdni), to kierowcy
przestali by mie w dupie, czy kto prbuje przej przez ulic.

I to jest jedyny sposb na ajzy uwaajce si za supermenw w samochodach. Wysokie mandaty za jazd powodujc miertelne zagroenie.
Ale niestety, chyba nigdy policja nie bdzie zainteresowana podniesieniem poziomu bezpieczestwa na drogach bo wygodniej jest kasowa za prdko...

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-04-05 12:05:54
Autor: Artur Miller
On Sat, 2014-04-05 at 11:25 +0200, LEPEK wrote:
> [...]

Jak by były mandaty po 5000 za nie udzielenie pierwszeństwa pieszemu (powstającemu jeszcze przed postawieniem stopy na jezdni), to kierowcy przestali by mieć w dupie, czy ktoś próbuje przejść przez ulicę. Doskonałym przykładem jest Hiszpania - żeby tam cię potrącił samochód na przejściu, to trzeba chyba cudu.

jeździsz czasem samochodem jako kierowca? mam wrażenie, ze nie
bardzo ...

@

Data: 2014-04-05 13:03:29
Autor: mk4
On 2014-04-05 12:05, Artur Miller wrote:
[...]

I stad caly problem. Glosiciele nowej religii nigdy nie maja mozliwosci doswiadczyc jak to jest "z drugiej strony". Stad mozna chrzanic brednie.

--
mk4

Data: 2014-04-06 21:51:24
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-05 13:03, mk4 pisze:

I stad caly problem. Glosiciele nowej religii nigdy nie maja mozliwosci
doswiadczyc jak to jest "z drugiej strony". Stad mozna chrzanic brednie.

Żadna nowa religia. Żadne brednie. Austria, Holandia, Niemcy, Hiszpania - tam to działa, kierowcy szanują pieszych, a ci czują się przez to bezpieczniej. Nawet na Bałkanach pomimo ogólnego chaosu na drogach pieszy jest traktowany lepiej niż u nas, bardziej się na niego zwraca uwagę. U nas niestety w większości przypadków (jeśli nie ma świateł) pieszy albo musi czekać, aż nic nie będzie jechać, albo ryzykuje życiem (vide - zdarzenie z tego tematu).

Pozdr,

Data: 2014-04-06 22:40:10
Autor: J.F.
Kolejna niedźwiedzia przysługa na prze jściu...
Dnia Sun, 06 Apr 2014 21:51:24 +0200, LEPEK napisa(a):
W dniu 2014-04-05 13:03, mk4 pisze:
I stad caly problem. Glosiciele nowej religii nigdy nie maja mozliwosci
doswiadczyc jak to jest "z drugiej strony". Stad mozna chrzanic brednie.

adna nowa religia. adne brednie. Austria, Holandia, Niemcy, Hiszpania - tam to dziaa, kierowcy szanuj pieszych, a ci czuj si przez to bezpieczniej.

W Niemczech jakiegos nadmiernego szacunku dla pieszych nie zauwazylem.
Normalnie jezdza, normalnie chodza - tzn tak jak u nas.
Czyli to piesi szanuja kierowcow. Moze dlatego ze wielu z nich
samochody tez ma. No i dla wlasnego zdrowia lepiej jest samochody szanowac.

Nawet na Bakanach pomimo oglnego chaosu na drogach pieszy jest traktowany lepiej ni u nas, bardziej si na niego zwraca uwag. U nas niestety w wikszoci przypadkw (jeli nie ma wiate) pieszy albo musi czeka, a nic nie bdzie jecha, albo ryzykuje yciem (vide - zdarzenie z tego tematu).

No nie, zdarzenie z tematu mowi ze:
a) byla wysepka na srodku do przeczekania pojazdow (w sumie to ona
zmniejsza prawa pieszych),
b) byl i kulturalny kierowca, ktory sie zatrzymal,
c) trzeba sie bylo upewnic czy inni rownie kulturalni lub uwazni.

J.

Data: 2014-04-07 17:13:42
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-06 22:40, J.F. pisze:

W Niemczech jakiegos nadmiernego szacunku dla pieszych nie zauwazylem.
Normalnie jezdza, normalnie chodza - tzn tak jak u nas.

Raczysz artowa :)
O wiele atwiej jest przej, gdy nie ma wiate, nawet na dwupasmwkach - jad rwniej (brak takich rnic prdkoci), wolniej (w miecie rzadko kto przekracza 60 km/h to i), to i dostrzec pieszego i si zatrzyma atwiej. No i jako czciej to (zatrzymanie i przepuszczenie) si zdarza.

Czyli to piesi szanuja kierowcow. Moze dlatego ze wielu z nich
samochody tez ma.
No i dla wlasnego zdrowia lepiej jest samochody szanowac.

Oczywista oczywisto - szacunek nawzajem.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski

Data: 2014-04-08 22:33:02
Autor: J.F
Kolejna niedwiedzia przysuga na przejciu...
Uytkownik "LEPEK"  napisa w wiadomoci
[...]

No widzisz - czesciej, czyli to pieszy czeka na chodniku az samochody przejada lub sie zatrzymaja.
A podobno u nich pieszy ma pierwszenstwo i moglby nie czekac ...

J.

Data: 2014-04-09 19:43:34
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-08 22:33, J.F pisze:

No widzisz - czesciej, czyli to pieszy czeka na chodniku az samochody
przejada lub sie zatrzymaja.
A podobno u nich pieszy ma pierwszenstwo i moglby nie czekac ...

Nawet tam nie jest idealnie.
Ale przyjmujc twj styl: "zawsze" mieci si w pojciu "czciej".

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski

Data: 2014-04-09 05:12:25
Autor: Genkolek

Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości
U nas niestety w większości przypadków (jeśli nie ma świateł) pieszy albo
musi czekać, aż nic nie będzie jechać, albo ryzykuje życiem (vide -
zdarzenie z tego tematu).

Ja mam inne obserwacje. Pieszy nie musi czekać, bo dużo kierowców
zatrzymuje się i przepuszcza, często przesadzając, bo ruch pojazdów
jest mały i pieszy mógłby poczekać.
Jeżeli pieszy czeka to zazwyczaj niezbyt długo.
Tam gdzie jest bardzo duży ruch i niebezpiecznie to przeważnie są światła.

Data: 2014-04-06 21:47:15
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-05 12:05, Artur Miller pisze:

jeździsz czasem samochodem jako kierowca? mam wrażenie, ze nie
bardzo ...

Można "nie za bardzo jeździć jako kierowca"?

Pozdr,

Data: 2014-04-06 21:00:57
Autor: Budzik
Kolejna niedwiedzia przysuga na przejciu...
Uytkownik LEPEK gdzies@wsi.pl ...

jedzisz czasem samochodem jako kierowca? mam wraenie, ze nie
bardzo ...

Mona "nie za bardzo jedzi jako kierowca"?

"Nie za bardzo" to moze nie ale "nie bardzo" to juz tak - to taki pasazer co poucza kierowce bo zazdrosci ze nie prowadzi...

Data: 2014-04-05 12:59:52
Autor: cef
Kolejna niedwiedzia przysuga na przejciu...
W dniu 2014-04-05 11:25, LEPEK pisze:

Doskonałym przykładem jest Hiszpania - żeby tam cię potrącił
samochód na przejściu, to trzeba chyba cudu.

To wynika z jakich statystyk czy jest Twoim
subiektywnym odczuciem?

Data: 2014-04-05 13:12:11
Autor: Cavallino
Kolejna niedwiedzia przysuga na przejciu...

Uytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:533fe226$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2014-04-05 11:25, LEPEK pisze:

Doskona,ym przyk,adem jest Hiszpania - żeby tam ciT potr.ci,
samochód na przej>ciu, to trzeba chyba cudu.

To wynika z jakich statystyk czy jest Twoim
subiektywnym odczuciem?

Ma racj.
Ale wynika to z innego prawa.
Gorszego IMO.

Przy wikszym ruchu pieszych i samochodw i braku drg szybkiego ruchu (w Hiszpanii s na porzdku dziennym, podobnie jak przejcia bezkolizycjne) ruch samochodwy dziki temu jest z miejsca sparaliowany.
A to ma wiksze znaczenie ni paru baranw, ktrym nie chce si popatrze czy nic nie nadjeda.

Data: 2014-04-06 21:51:57
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-05 12:59, cef pisze:

To wynika z jakich statystyk czy jest Twoim
subiektywnym odczuciem?

Subiektywnym odczuciem.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski

Data: 2014-04-06 22:26:53
Autor: cef
W dniu 2014-04-06 21:51, LEPEK pisze:
W dniu 2014-04-05 12:59, cef pisze:

To wynika z jakich statystyk czy jest Twoim
subiektywnym odczuciem?

Subiektywnym odczuciem.

To eby zrwnoway Twoje odczucia powiem, e jako pieszy nie czuem
si specjalnie inaczej (lepiej ni w Polsce) traktowany w Hiszpanii czy w Niemczech
  gdzie pieszym jestem do czsto. Natomiast jako kierowca w tych krajach
odczuwam zawsze spory komfort w Niemczech na drogach lokalnych i w miecie,
gdzie nikt nie szaruje i mnie nie wyprzedza i wszyscy jako daj rad 50km/godz.
Moe si mniej spiesz i dlatego maj szans si zatrzymywa.
Ale za to jak podruj po Polsce z kierowc Niemcem, to albo on jest zaprzeczeniem
Twojego odczucia o kulturze niemieckich kierowcw albo w Polsce specjalnie odreagowuje to, czego mu nie wolno u siebie. Ja jedc tu na niemieckich tablicach musz
za niego potem wyrabia te normy grzecznociowe :-).

Data: 2014-04-07 17:21:27
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-06 22:26, cef pisze:

To eby zrwnoway Twoje odczucia powiem, e jako pieszy nie czuem
si specjalnie inaczej (lepiej ni w Polsce) traktowany w Hiszpanii czy
w Niemczech
  gdzie pieszym jestem do czsto.

Ja szczeglnie w Holandii zauwayem, e czsto pieszy po prostu idzie i to kierowca uwaa i zwalnia / zatrzymuje si w razie potrzeby. Odrotnie, ni u nas.

Natomiast jako kierowca w tych krajach
odczuwam zawsze spory komfort w Niemczech na drogach lokalnych i w miecie,
gdzie nikt nie szaruje i mnie nie wyprzedza i wszyscy jako daj rad
50km/godz.

O - to kolejna sprawa. Wikszo jedzie rwno. Wic i mniejszo nie ma jako specjalnie moliwoci pojecha szybciej ;) A przez to wszelkie anomalie zauway jest atwiej.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski

Data: 2014-04-08 22:34:53
Autor: J.F
[...]

Co kraj, to obyczaj. Nie mozna wymagac od nacpanego pieszego, aby na samochody uwazal.

Ale i tam piesi nie sa bezkarni bo rowerzysci ich nie przepuszcza :-)

J.

Data: 2014-04-10 23:04:57
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-08 22:34, J.F pisze:

Co kraj, to obyczaj. Nie mozna wymagac od nacpanego pieszego, aby na
samochody uwazal.

Piszc, e w Holandii panosz si napani piesi (pewnie na podstawie opowiada dalszych znajomych, ewentualnie okazjonalnej wizyty w Amsterdamie) mniej wicej tak zbliasz si do rzeczywistoci, jakby napisa e w polskich kocioach s szyscy nawaleni wd - na podstawie pasterki.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski

Data: 2014-04-06 11:22:16
Autor: tᴏ
LEPEK wrote:

Jak by były mandaty po 5000 za
nie udzielenie pierwszeństwa pieszemu (powstającemu jeszcze przed
postawieniem stopy na jezdni), to kierowcy przestali by mieć w dupie,
czy ktoś próbuje przejść przez ulicę.

Gdyby tak było, to wystarczyłoby ustanowić karę śmierci za każde przestępstwo i przestępczości by nie było. Niestety, tak to nie działa.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-04 17:06:53
Autor: cef
W dniu 2014-04-04 16:01, Czesaw Winiak pisze:

Niestety mamy kolejny glosny argument za zapowiadana zmiana przepisow, a
mandaty za tego typu wykroczenia powinny wzrosnac kilka razy, tak zeby
gosc, ktory nie puszcza pieszego zapamietal to do konca zycia.

A Ty mylisz, e w krajach gdzie np za kradzie obcinaj rk czy palce,
to nikt nie kradnie?
Nie ma dyskusji o winie, bo winny jest kierowca, ale wasne ycie warte jest chyba spojrzenia?
Ostatnio przechodziem na przejciu gdzie widok na drugi pas
zasoni autobus i  ja id i si rozgldam na przejciu, a poowa pieszych
rusza na widok zielonego i nigdzie, ale to nigdzie nie patrzy (dodatkowo suchawki w uszach, eby przypadkiem nie usysze klaksonu czy pisku opon).
Wic gdyby jaki kierowca si zagapi, to byyby ze trzy trupy.
Winny byby kierowca, ale trzy ycia na wasn prob oddane.

Postawibym raczej na edukacj.

Data: 2014-04-04 17:13:34
Autor: Marcin N
W dniu 2014-04-04 16:01, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Wysokość mandatów niczego nie zmienia. Za to czas najwyższy zacząć karać za to!! Nie ma dnia, żebym nie widział wymuszenia na przejściu albo omijaniu przepuszczającego samochodu. Czas, żeby policja się ustawiła za takim przejściem i dawała te 10 pkt i 500 zł. Ludzie raz dwa się nauczą przestrzegać tego przepisu.

--
MN

Data: 2014-04-04 22:05:36
Autor: mk4
On 2014-04-04 16:01, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

Jestes bardziej szkodliwy niz sadzilem. Owladniety mania karania, nadzoru i permanetntnego monitoringu.
Wyjedz do Korei Płn. albo chociaz do Chin. Bedziesz wtedy przeszczesliwy.
Tam w mysl towich zasad spuszcza ci lomot i zamkna na 20 lat - zebys mial szanse zapamietac do konca zycia. Na wlasnym przykladzie sprawdzisz skutecznosc swoich "metod".

--
mk4

Data: 2014-04-04 22:30:48
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

ROTFL. Ja wolę zachodnią europę, to tam są wprowadzone takie przepisy. Tak, masz sie bac lomotu, dlatego gdy tylko przekraczasz zachodnia granice pokorniejesz jak dzieciak i bacznie przestrzegasz przepisow, a teraz juz skoncz  bic piane w kolejnym watku bo zachowujesz sie co najmniej dziwnie.
Milych snow :)

Data: 2014-04-04 22:41:35
Autor: mk4
On 2014-04-04 22:30, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

Nie dostrzegasz, ze swiat nie moze funkcjonowac tak jak Europa Zachodnia. Ze na jednego takiego jak ty, na jego wydumane pomysly, zachcianki i dobrobyt gdzies na swiecie przymieraja glodem trzy osoby czy cztery. Tylko dlatego, ze zlodzieje w tej Europie kradna i w bialych rekawiczkach rabuja tamtych. Wolisz Europe Zachodnia bo tak ci jest wygodnie. Mechanizm wyparcia w pelni :>. A moze to jednak swiadome wkladanie glowy w piasek.

--
mk4

Data: 2014-04-04 23:00:36
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Hahaha, no rzeczywiscie swiat nie moze funkcjonowac jak europa zachodnia, moze jak Korea Pln, wszak  przeciez przed chwila mnie tam wysylales. To gdzie te nowe zasady ? Tam czy tu ?:)
Biedaku ty chyba masz jakies odmienne stany swiadomosci. Ogarnij sie w koncu.

Data: 2014-04-04 21:24:35
Autor: tᴏ
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

Ta europa zachodnia, odkąd wprowadziła mnóstwo kontrproduktywnych zasad, ma wzrost gospodarczy 0%. Jeszcze trochę debilizmów i zacznie mieć ujemny.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-04 21:12:44
Autor: A.L.
On 04 Apr 2014 21:24:35 GMT, tᴬ wrote:

Czesaw Winiak wrote:

[...]

Ta europa zachodnia, odkd wprowadzia mnstwo kontrproduktywnych zasad, ma wzrost gospodarczy 0%. Jeszcze troch debilizmw i zacznie mie ujemny.

Proletariusze Wszystkich Krajow, Laczcie Sie!

A.L.

Data: 2014-04-05 10:58:22
Autor: tᴏ
A.L. wrote:

[...]

No właśnie się łączą -- w europie zachodniej i wprowadzają w życie swoje komunistyczne pomysły. Do czasu, gdy panował tam kapitalizm, zachód miał się świetnie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...