Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

Data: 2014-04-04 13:41:49
Autor: Grzegorz Tomczyk
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140404/
POWIAT0206/140409488

Do tragedii dosz艂o w pi膮tek, oko艂o godziny 8 rano na przej艣ciu przez dwupasmow膮 ulic臋 Szarych Szereg贸w. 18-latka zosta艂a 艣miertelnie potr膮cona przez kierowc臋 opla, druga z pieszych, 17-latka, zosta艂a ranna.

Na miejscu zgin臋艂a 18-latka.

Do tragedii dosz艂o na przej艣ciu dla pieszych na wysoko艣ci targowiska. Dwie m艂ode kobiety wesz艂y na nie, id膮c w kierunku targu.

NIE MIA艁A 呕ADNYCH SZANS

Ze wst臋pnych ustale艅 policji wynika, 偶e najpierw zatrzyma艂y si臋 na wysepce rozdzielaj膮cej dwa pasy jezdni. Gdy na lewym pasie zatrzyma艂 si臋 samoch贸d jad膮cy od 艣wiate艂 na skrzy偶owaniu z ulic膮 Wernera, ruszy艂y dalej. Wtedy uderzy艂 w nie 28-letni kierowca opla, kt贸ry porusza艂 si臋 prawym pasem.

Pierwsze informacje i zdj臋cia z miejsca zdarzenia Poranna tragedia na przej艣ciu dla pieszych w Radomiu!

Uderzenie by艂o tak silne, 偶e cia艂o 18-latki znalaz艂o si臋 na jezdni a偶 kilkadziesi膮t metr贸w za przej艣ciem, a auto zatrzyma艂o si臋 jeszcze dalej. Piesza nie mia艂a 偶adnych szans, zgin臋艂a na miejscu. 17-latka, kt贸ra sz艂a razem z ni膮, zosta艂a ranna, przewieziono j膮 do szpitala.

NA MIEJSCU POLICJA I PROKURATOR

Kierowca auta po uderzeniu w kobiety omal nie przekroczy艂 jeszcze 艣rodkowego pasa, ale ostatecznie samoch贸d stan膮艂 po oko艂o 100 metrach od przej艣cia.

- Kierowca jest mieszka艅cem Radomia. By艂 trze藕wy 鈥 m贸wi艂a nam Justyna Leszczy艅ska z radomskiej policji.

Zaraz po wypadku ten pas jezdni zosta艂 wy艂膮czony z ruchu, a swoje czynno艣ci prowadzili tam policjanci i prokurator.

WSTRZ膭SAJ膭CY WIDOK

艢wiadkowie i przechodnie na miejscu wypadku byli wstrz膮艣ni臋ci widokiem le偶膮cych na jezdni zw艂ok m艂odej dziewczyny, przykrytych czarnym workiem.

Jedna z kobiet apelowa艂a do policjant贸w: - Zr贸bcie co艣, bo kierowcy goni膮c od 艣wiate艂 przez to przej艣cie p臋dz膮 jak najszybciej, pal膮 papierosy, gadaj膮 przez kom贸rki. Niedawno jeden z ich dos艂ownie otar艂 mi pi臋ty 鈥 m贸wi艂a.

--
Grzegorz Tomczyk

Data: 2014-04-04 13:47:23
Autor: AZ
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
On 2014-04-04, Grzegorz Tomczyk <grz.tom@nospam.wp.pl> wrote:

[...]

Kolejna niedzwiedzia przysluga i niestety wyrok wydany na samego siebie,
wystarczylo jedno spojrzenie w prawo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-04 16:02:45
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
Kolejna niedzwiedzia przysluga i niestety wyrok wydany na samego siebie,
wystarczylo jedno spojrzenie w prawo.

Ciekawe czy bys tak pisal gdyby to byla np. twoja corka ?

Data: 2014-04-04 14:09:47
Autor: AZ
On 2014-04-04, Czes艂aw Wi艣niak <czewi@nima.pl> wrote:
Kolejna niedzwiedzia przysluga i niestety wyrok wydany na samego siebie,
wystarczylo jedno spojrzenie w prawo.

Ciekawe czy bys tak pisal gdyby to byla np. twoja corka ?

Swoja corke naucze jak przechodzi sie przez jezdnie. Wina bezspornie tego
co zabil dziewczyne ale wcale nie musialo sie tak skonczyc, w sumie
nie chce mi sie juz drugi raz walkowac tego samego co w poprzednim watku.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-04 16:18:52
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
Swoja corke naucze jak przechodzi sie przez jezdnie.

Ta jasne, napisz jeszcze, ze bedzie zawsze posluszna, zwlaszcza jak bedzie miec 18 lat.
Widac, ze masz nikle pojecie o ojcostwie.

w sumie
nie chce mi sie juz drugi raz walkowac tego samego co w poprzednim watku.

Slusznie bo znowu zaczynasz pieprzyc glupoty.

Data: 2014-04-04 14:31:03
Autor: AZ
On 2014-04-04, Czes艂aw Wi艣niak <czewi@nima.pl> wrote:

w sumie
nie chce mi sie juz drugi raz walkowac tego samego co w poprzednim watku.

Slusznie bo znowu zaczynasz pieprzyc glupoty.

Skoro dla Ciebie uwazniejsze przechodzenie przez jezdnie (bo pelno na niej,
pijakow, cpunow, zamyslonych, nieuwaznych) jest pieprzeniem glupot no to faktycznie nie mamy o czym rozmawiac :-)

Pisalem juz - sam bym rozjechal kiedys tak dwie dziewczyny, chwila nieuwagi,
albo zamyslenie, na szczescie byly przytomne i zamiast isc zatrzymaly sie.
Ciesze sie, ze nie trafilem na kogos kto szedl slepo - byc moze mialbym
teraz na sumieniu czyjes zycie i nasrane w swoim. Od tamtej pory bardzo
zwracam na to uwage i wiecej mi sie nie zdarzylo, rowniez staram sie nie
byc za uprzejmym bo nie chce widziec rozjezdzanego na przejsciu czlowieka.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-04 14:39:18
Autor: masti
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Dnia pi臋knego Fri, 04 Apr 2014 14:31:03 +0000 osobnik zwany AZ napisa艂:

On 2014-04-04, Czes艂aw Wi艣niak <czewi@nima.pl> wrote:

w sumie
[...]

co nie zmienia faku, 偶e winny jest ten co je rozjecha艂.

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-04-04 14:42:17
Autor: AZ
On 2014-04-04, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

W 100%, czy gdzies napisalem cos innego?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-04 15:00:53
Autor: Budzik
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
U縴tkownik masti gone@to.hell ...

[...]

co nie zmienia faku, 縠 winny jest ten co je rozjecha.

Oczywi禼ie.
Ale ludzie rzeczywi禼ie czasami chodz tak jakby chcieli byc trafieni.
Kaptur na g硂wie, s硊chawki, nawet nie spojrzy i idzie.
Jak to m體ia - cmentarze pe硁e sa ludzi ktorzy mieli peirwszenstwo.

Odrobin wieksza uwaga po ktorejkolwiek ze stron i tragedii mozna by硂 unikn辨.

Data: 2014-04-04 15:23:09
Autor: masti
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Dnia pi臋knego Fri, 04 Apr 2014 15:00:53 +0000 osobnik zwany Budzik
napisa艂:

U偶ytkownik masti gone@to.hell ...

[...]

Oczywi艣cie.
Ale ludzie rzeczywi艣cie czasami chodz膮 tak jakby chcieli byc trafieni.
Kaptur na g艂owie, s艂uchawki, nawet nie spojrzy i idzie. Jak to m贸wia -
cmentarze pe艂ne sa ludzi ktorzy mieli peirwszenstwo.

Odrobin臋 wieksza uwaga po ktorejkolwiek ze stron i tragedii mozna by艂o
unikn膮膰.

oczywi艣cie. Cmentarze pe艂ne s膮 tych co mieli pierwsze艅stwo. Ale zrzucanie winy na tego, kt贸ry zatrzyma艂 si臋 przed przej艣ciem zgodnie z przepisami to ju偶 kompletny bezsens.

Data: 2014-04-04 16:00:43
Autor: Budzik
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
U縴tkownik masti gone@to.hell ...

oczywi禼ie. Cmentarze pe硁e s tych co mieli pierwsze駍two. Ale
zrzucanie winy na tego, kt髍y zatrzyma si przed przej禼iem zgodnie z
przepisami to ju kompletny bezsens.

Hmm, to chyba tylko taka ma砤 tytu硂wa prowokacja (moze maniera z onetu?) a nie rzeczywista pr骲a zrzucenia winy?

Data: 2014-04-04 23:29:56
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

Powitanko,

Ale zrzucanie
winy na tego, kt髍y zatrzyma si przed przej禼iem zgodnie z przepisami
to ju kompletny bezsens.

Hmm, ja tam nie zauwazylem zeby ktos zrzucal wine na tego goscia co sie zatrzymal. Ja w podobnej sytuacji zawsze patrze w lusterko, czy mistrzu obok tez sie zatrzyma. Juz 1 zycie uratowalem trabieniem.
Ale obrazek z dzisiaj: przejscie dla pieszych (tylko przejscie) i radosnie wjezdza panienka na rowerze. Jak juz byla na przejsciu, to popatrzyla (chyba chciala zobaczyc co ja zabije).

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)

Data: 2014-04-05 08:42:31
Autor: Cavallino
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

U縴tkownik "Pawel "O'Pajak"" <kazdy.spamer@chcialby.goznac> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:lhn88l$jc9$1@news.task.gda.pl...

[...]

Niew眛pliwie by wsp蟪winny tego wypadku.
Wg przepis體 mo縠 nie, ale moralnie na pewno.
Gdyby nie jego naduprzejmo舵 pieszy poczeka砨y kilka sekund d硊縠j, ale by 縴.

Data: 2014-04-05 08:51:39
Autor: masti
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Dnia pi臋knego Sat, 05 Apr 2014 08:42:31 +0200 osobnik zwany Cavallino
napisa艂:

U偶ytkownik "Pawel "O'Pajak"" <kazdy.spamer@chcialby.goznac> napisa艂 w
wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:lhn88l$jc9$1@news.task.gda.pl...

[...]

Niew膮tpliwie by艂 wsp贸艂winny tego wypadku. Wg przepis贸w mo偶e nie, ale
moralnie na pewno. Gdyby nie jego naduprzejmo艣膰 pieszy poczeka艂by kilka
sekund d艂u偶ej, ale by 偶y艂.

powiedzia艂 zapierdalacz 艂ami膮cy przepisy

Data: 2014-04-05 09:57:20
Autor: Budzik
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
U縴tkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Czeka砮m az powiesz co g硊piego. Dziekuje.

Data: 2014-04-05 12:12:09
Autor: Cavallino
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

U縴tkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:XnsA306787132470budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

G硊pie jest upieranie si, 縠 by硂 inaczej.
Bo wtedy trzeba by s眃zi, 縠 te kilka sekund dla pieszego mia硂 wi阫sze znaczenie ni 縴cie.

Dziekuje.

Data: 2014-04-05 10:58:05
Autor: Budzik
[...]

Czyli postulujesz aby pieszym zabrac status uprzywilejowania na przejsciu?

Data: 2014-04-05 13:10:21
Autor: Cavallino
[...]

Nie, ale postuluj doprecyzowa (zabra im) pierwsze駍two, je秎i znale糽i si na przej禼iu nielegalnie (wtargni阠ie, wbiegni阠ie, wej禼ie zza pojazdu, o wje糳zie rowerem w ka縟ym okoliczno禼iach nie wspominaj眂 itd), wskutek czego dosz硂 do wypadku.
Tak 縠by winny zdarzenia faktycznie by winny i s眃y nie musia硑 si nad tym g硂wi w ka縟ym przypadku.

Data: 2014-04-05 11:56:14
Autor: Budzik
[...]

Ale przeciez tak jest obecnie...
Pieszemu nie wolno wtargn辨 przed nadjezdzaj眂y pojazd.
Tylko jak to udowodnic?

A zza pojazdu? Jezeli ktos ustepuje to chyba to jest jedna z tych sytuscji gdzie "zachowa szczeg髄n ostro縩o禼" nie jest li tylko frazesem a rzeczywist konieczno禼ia...

Data: 2014-04-05 16:24:43
Autor: Cavallino
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

U縴tkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:XnsA306893E52F6Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ale jak ju wtargnie, to i tak winny MO疎 BY kierowca.
A chodzi o to, 縠by takiej mo縧iwo禼i nie by硂.

Tylko jak to udowodnic?

A zza pojazdu?

Dok砤dnie.
Jest przepis zakazuj眂y w砤縠nia na jezdni w takiej sytuacji.
Wiedzia砮 o tym?

Pewnie nie, bo jest martwy.

A nie powinien by.

Data: 2014-04-05 08:51:53
Autor: masti
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Dnia pi臋knego Fri, 04 Apr 2014 23:29:56 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" napisa艂:

[...]

w samym tytule w膮tku

Data: 2014-04-05 18:12:49
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

Powitanko,

Hmm, ja tam nie zauwazylem zeby ktos zrzucal wine na tego goscia co sie
>zatrzymal.
w samym tytule w眛ku

Well, poza Cavallino chyba nikt nie przypisuje mu winy. Tytulu tez tak nie odbieram. Jego uprzejmosc bycmoze przyczynila sie do wypadku o ile mozna miec pewnosc, ze gdyby sie nie zatrzymal, to te 2 panienki nie wlazlyby na przejscie, moze nawet mogl przewidziec, jesli troche juz jezdzi, ze jakis miszcz bedzie frunal obok, ale trudno go o cokolwiek obwiniac, czy chocby sugerowac, ze powinien miec wyrzuty sumienia.
Miejsca nie znam, ale jesli to uczeszczana droga na targ, to pewnie powinna byc kladka, czy przynajmniej sygnalizacja. Znajac zycie, to pewnie teraz to ostatnie szybko powstanie w tym miejscu.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-04-05 21:25:43
Autor: Cavallino
[...]

Nie czujesz 縠 Ci si to k丑ci?
Poprawno舵 polityczna Ci si w潮czy砤 czy jak?

Data: 2014-04-06 01:02:32
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

Powitanko,

Nie czujesz 縠 Ci si to k丑ci?
Poprawno舵 polityczna Ci si w潮czy砤 czy jak?

Ale o co Ci chodzi? Nie widzialem tego wypadku, moge sobie pogdybac. Moglo byc np. tak, ze gosc widzial 2 zagadane panienki bezmyslnie lezace przed siebie, wiec sie zatrzymal, zeby samemu nie przywalic.
Ja juz te pare lat jezdze, niejedno widzialem, niejedna glupote sam zrobilem i wiem, ze jak sie zatrzymuje przed przejsciem, to trzeba patrzec w lusterko. Ten, ktorego uwazasz za winnego, czy wspolwinnego, najwyrazniej o tym nie pomyslal, nie mial takiego nawyku i trudno go za to obwiniac.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-04-06 08:57:33
Autor: Cavallino
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

U縴tkownik "Pawel "O'Pajak"" <kazdy.spamer@chcialby.goznac> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:lhq229$6q1$1@news.task.gda.pl...

Powitanko,

Nie czujesz 縠 Ci si to k丑ci?
Poprawno舵 polityczna Ci si w潮czy砤 czy jak?

Ale o co Ci chodzi?

O to co by硂 w cytacie.
Wyg砤szasz dwa zdania, totalnie ze sob sprzeczne i twierdzisz, 縠 oba s prawdziwe?
Tak si nie da.
Albo si go舵 przyczyni do wypadku, albo to czy si zatrzyma czy nie, nie mia硂 疉DNEGO wp硑wu na sam wypadek.
Musisz wybra jedn z dw骳h opcji, a nie obie naraz.

Nie widzialem tego wypadku, moge sobie pogdybac.
Moglo byc np. tak, ze gosc widzial 2 zagadane panienki bezmyslnie lezace przed siebie, wiec sie zatrzymal, zeby samemu nie przywalic.

Rozumiem, ale zak砤daj眂 縠 po prostu by uprzejmy i zatrzyma si czym wpu禼i panienki spokojnie czekaj眂e na przej禼ie, to przyczyni sie, czy nie?

Ten, ktorego uwazasz za winnego, czy wspolwinnego, najwyrazniej o tym nie pomyslal, nie mial takiego nawyku i trudno go za to obwiniac.

Wr阠z przeciwnie, skoro zrobi g硊pot bo nie pomy秎a i nie ma takowego nawyku, to jak najbardziej trzeba go za to obwinia.

Data: 2014-04-07 10:06:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 6 Apr 2014, Cavallino wrote:

[...]

  Te zdania nie s sprzeczne.
  Pierwsze zdanie wyra糿ie odwo硊je si do faktu, 縠 jakby panienki
jednak wlaz硑, to jad眂y prawym pasem m骻 zosta uznany za winnego ich
przejechania, cytuj z Twojego cytatu:
+++
o ile mozna miec pewnosc, ze gdyby sie nie zatrzymal, to te 2 panienki
nie wlazlyby na przejscie
-- -

  Ergo, ten cytat dowodzi 縠 samo *za硂縠nie* i niezatrzymanie si
jest bezpieczne, jest b酬dne samo w sobie.
  Drugie jest tylko wnioskiem: nie mo縩a obwinia kogo o to, 縠
sam nie chce by winny jakiego "zdarzenia drogowego", co jest
logiczne, cytuj:
+++
[...]

  Problem w tym, 縠 jest alternatywa alternatyw - trzecia opcja, 縠
wp硑w na wypadek jest bez znaczenia wobec faktu, 縠 w ten spos骲
zapewni, 縠 *sam* nie zostanie uznany winnym najechania na pieszego.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-07 18:22:02
Autor: Cavallino
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:

o ile mozna miec pewnosc, ze gdyby sie nie zatrzymal, to te 2 panienki
nie wlazlyby na przejscie

 Drugie jest tylko wnioskiem: nie mo縩a obwinia kogo o to, 縠
sam nie chce by winny jakiego "zdarzenia drogowego"

Takie stwierdzenie nie wynika z cytatu.
Czyli nie o to sz硂.

Bo skoro by nie wesz硑 to do zdarzenia 縜dnego by nie dosz硂.

Data: 2014-04-04 20:04:43
Autor: t岽
masti wrote:

co nie zmienia faku, 偶e winny jest ten co je rozjecha艂.

Formalnie tak, moralnie nie tylko on.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-05 10:59:58
Autor: jerzu
On Fri, 4 Apr 2014 14:39:18 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

co nie zmienia faku, 縠 winny jest ten co je rozjecha.

Pewnie ta dziewczyna, co le縴 6 st髉 pod ziemi czuje si z tego
powodu lepiej. --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-04-04 18:06:36
Autor: Jawi
On 2014-04-04, Czes艂aw Wi艣niak <czewi@nima.pl> wrote:
Kolejna niedzwiedzia przysluga i niestety wyrok wydany na samego siebie,
wystarczylo jedno spojrzenie w prawo.
tu sugerujesz 偶e wina pieszego

Swoja corke naucze jak przechodzi sie przez jezdnie.
tu pieprzysz co艣 od rzeczy

Wina bezspornie tego
co zabil dziewczyne ale wcale nie musialo sie tak skonczyc, w sumie
a tu zmieniasz zdanie?

Kiedy kierowcy zaczn膮 mysle膰? Pieszy w starciu z autem nie ma szans. Przej艣cie i tym bardziej wysepk臋 wida膰 z daleka, ci臋偶ko kurwa zachowa膰 szczeg贸ln膮 ostro偶no艣膰?
Zamiast 18-latki mog艂y by膰 dzieciaki, niewidomy, g艂uchoniemy etc. To nie ma znaczenia.
Ale jak na kursach pj ucz膮, 偶eby si臋 przed pasami nie zatrzymywa膰 chyba 偶e pieszy zrobi krok na pasy to po huj  cokolwiek komentowa膰.

Data: 2014-04-04 18:15:57
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2014-04-04 18:06, Jawi pisze:

wystarczylo jedno spojrzenie w prawo.
tu sugerujesz 偶e wina pieszego

Wina 艣mierci - absolutnie. To jedno spojrzenie spowodowa艂oby, 偶e 艣mier膰 by nie nast膮pi艂a. Win臋 naruszenia zasad w ruchu drogowym - nie.

Swoja corke naucze jak przechodzi sie przez jezdnie.
tu pieprzysz co艣 od rzeczy

Daj wiar臋. Da si臋 nauczy膰 dzieci poprawnego (nie tylko w kwestii przepis贸w ale i w kwestii bezpiecze艅stwa w艂asnego na okoliczno艣膰 jakby kto艣 przepis贸w nie przestrzega艂).

Wiem, bo wielokro膰 widzia艂em same g艂owy dzieci wychylaj膮ce si臋 spoza obrysu autobusu, a dopiero za t膮 g艂ow膮 pod膮偶aj膮ce nogi po upewnieniu si臋 przez g艂ow臋, 偶e mo偶na wchodzi膰 .

Kiedy kierowcy zaczn膮 mysle膰? Pieszy w starciu z autem nie ma
szans.

Wi臋c mo偶e zrobi膰 du偶o w t膮 stron臋, by si臋 o tej prawdzie nie przekona膰 - mo偶e kr臋ci膰 intensywnie g艂ow膮.

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2014-04-08 08:45:46
Autor: Adam Wysocki
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
"Rafa \"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> wrote:

Daj wiar. Da si nauczy dzieci poprawnego (nie tylko w kwestii przepis體 ale i w kwestii bezpiecze駍twa w砤snego na okoliczno舵 jakby kto przepis體 nie przestrzega).

Da si, przyk砤d z wczoraj - czw髍ka dzieciak體 (lat mniej wi阠ej 5-6) na rowerach. Doje縟縜m (jad眂 podporz眃kowan), puszczam je (chocia dzieciaki pu禼i砨ym nawet maj眂 pierwsze駍two, bo ci昕ko oczekiwa, 縠 one wiedz, kto je ma), a one si zatrzyma硑, patrz na mnie, niepewnie pojecha硑, a potem jeszcze zatrzyma硑 si na poboczu i zrobi硑 mi miejsce, 縠bym przejecha (ja ca硑 czas czeka砮m a przejad).

Szczerze m體i眂 by砮m przygotowany 縠 po prostu beztrosko sobie wjad nie patrz眂 nawet na samoch骴. Mi砮 zaskoczenie.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-04-09 08:49:43
Autor: Czes砤w Wi秐iak
[...]

Co sie da ? Myslisz ze ta 18-latka nie potrafila wczesniej sama przechodzic przez jezdnie ? Tu chodzi o chwile roztargnienia, zmeczenia, nieuwagi itp. Skad wiesz jak sie zachowa ten 5 latek za 10 lat ? Kazdego to moze dotyczyc, tylko czlowiek przy klawiaturze nie zdaje sobie z tego sprawy. Tu pole do popisu maja kozacy zapakowani w stalowe puszki. Dobrze, ze chociaz ty byles przygotowany.

Data: 2014-04-09 10:20:14
Autor: mlodz
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Dnia Wed, 9 Apr 2014 08:49:43 +0200, Czes砤w Wi秐iak napisa(a):

Tu chodzi o chwile roztargnienia, zmeczenia, nieuwagi itp.

Jest co ujmuj眂ego w tym, 縠 nawet p蟪g硊pek w jakim momencie zaczyna
dostrzega rzeczywisto舵. W imieniu kierowc體 dzi阫uj za t uwag; 縠by
tak wszyscy piesi zdawali sobie z tego spraw...

Data: 2014-04-04 18:21:45
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Zaczac trzeba od zmiany przepisow. Kierowca musi sie zaczac zatrzymywac gdy pieszy stoi przy przejsciu, to potem za kilka lat stanie sie juz to nawykiem.

Data: 2014-04-04 18:41:28
Autor: Marcin N
W dniu 2014-04-04 18:21, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
[...]

To wcale nie jest taki m膮dry przepis. Wr臋cz g艂upi. W Szwecji gdy sobie przystawa艂em na chodniku - zatrzymywa艂y si臋 samochody. Tam ten przepis doprowadzony jest do granic absurdu. Nie musimy i艣膰 ich 艣ladem, zw艂aszcza, 偶e prowadzi na manowce.

--
MN

Data: 2014-04-04 09:59:56
Autor: kogutek444
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
W dniu pi眛ek, 4 kwietnia 2014 18:41:28 UTC+2 u縴tkownik Marcin N napisa:
W dniu 2014-04-04 18:21, Czes砤w Wi秐iak pisze:

> Zaczac trzeba od zmiany przepisow. Kierowca musi sie zaczac zatrzymywac

> gdy pieszy stoi przy przejsciu, to potem za kilka lat stanie sie juz to

> nawykiem.

To wcale nie jest taki m眃ry przepis. Wr阠z g硊pi. W Szwecji gdy sobie przystawa砮m na chodniku - zatrzymywa硑 si samochody. Tam ten przepis doprowadzony jest do granic absurdu. Nie musimy i舵 ich 秎adem, zw砤szcza, 縠 prowadzi na manowce.

-- MN

Rozs眃ny przepis to taki 縠 poza miejscami o ruchu regulowanym pieszy wchodzi na jezdni na w砤sn odpowiedzialno舵. Oczywi禼ie wszystkie inne przepisy dotycz眂e kierowc體 w okolicach wyznaczonych dla pieszych miejsc pozostaj bo s dobre.

Data: 2014-04-04 18:50:26
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2014-04-04 18:41, Marcin N pisze:
[...]

Ale co w tym z艂ego? Zatrzymywa艂e艣 si臋 przy przej艣ciu, to chcieli umo偶liwi膰 Ci przej艣cie przez jezdni臋. Widocznie piesi s膮 tam nauczeni, 偶eby si臋 bez powodu przy przej艣ciu nie zatrzymywa膰. Zreszt膮 by艂o to w mie艣cie tak? Czyli wystarczy tylko zrozumie膰, 偶e samochody nie s膮 pojazdami uprzywilejowanymi w ruchu. Tak samo pieszy chce za艂atwi膰 swoje sprawy jak i kieruj膮cy pojazdem. U nas si臋 przyj臋艂o, 偶e kieruj膮cy to pan na w艂o艣ciach, a pieszy ma cichcem przemyka膰 przez przej艣cia. Trzeba po prostu zmieni膰 mentalno艣膰. Dla mnie nie jest problemem przepu艣ci膰 pieszego.

charwel

Data: 2014-04-04 19:34:11
Autor: John Ko艂alsky
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...

U偶ytkownik "charwel(Oo)==:::" <charwel@gazeta.pl>

[...]

Ale co w tym z艂ego? ...

To idiotyczne jest tak jak by艂oby idiotyczne gdyby poci膮g na przeje藕dzie przepuszcza艂 samochody.

Data: 2014-04-04 20:07:42
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
To idiotyczne jest tak jak by艂oby idiotyczne gdyby poci膮g na przeje藕dzie przepuszcza艂 samochody.

Tak, a tankowce powinny przepuszczac kajaki. Pomysl czasem zanim cos napiszesz.

Data: 2014-04-04 21:31:53
Autor: mk4
On 2014-04-04 20:07, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
To idiotyczne jest tak jak by艂oby idiotyczne gdyby poci膮g na
przeje藕dzie przepuszcza艂 samochody.

Tak, a tankowce powinny przepuszczac kajaki.

Kiedy wlasnie tak to wyglada. Tylko jakos nie chcesz tego zauwazyc.

--
mk4

Data: 2014-04-04 21:42:04
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

ROTFL. Chyba nie masz pojecia o wyobrazeniu.

Data: 2014-04-04 22:19:54
Autor: mk4
On 2014-04-04 21:42, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
[...]

Typowe - brak argumentu to proba odwrocenia uwagi smiechem.

Moze wszyscy zaczna sie smiac i nie zauwaza, zes nagi :>

Jak widzisz niemal wszedzie jest tak, ze mniejszy ustepuje wiekszemu.
Ten, ktoremu latwiej jest sie zatrzymac ustepuje temu co trudniej.
Itd, mozna mnozyc przyklady.
Taka jest naturlana kolej rzeczy poparta fizyka.

Czemu akurat w tym wypadku chcesz isc w druga strone i wymuszac dzialanie niezgodne z porzadkiem swiata?

--
mk4

Data: 2014-04-05 00:18:17
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
Jak widzisz niemal wszedzie jest tak, ze mniejszy ustepuje wiekszemu.
Ten, ktoremu latwiej jest sie zatrzymac ustepuje temu co trudniej.

Jak widac nie wszedzie. Po to sa odpowiednie przepisy, zebys nie musial ustepowac np. TiRom, a przed przejsciem latwo bedzie ci sie zatrzymac jak bedziesz jechal odpowiednio wolno i przewidywal. Dodatkowo nie bola cie nogi od czekania jak u staruszki tylko wozisz swoja tlusta dupe.

Itd, mozna mnozyc przyklady.
Taka jest naturlana kolej rzeczy poparta fizyka.

 Powinines tez zrozumiec inne aspekty. Inni to zrozumieli. Chyba ze zyjesz w sredniowieczu.

Czemu akurat w tym wypadku chcesz isc w druga strone i wymuszac dzialanie niezgodne z porzadkiem swiata?

Z tego samego powodu co w innych wypadkach. Podobalo by ci sie jakbys codziennie dostawal wpierdol od silniejszego i nie mial zadnych praw ?

Data: 2014-04-08 23:46:03
Autor: John Ko艂alsky
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...

U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak" <czewi@nima.pl>

[...]

Masz racj臋, jeste艣 t艂ustym staruszkiem to Ci ust膮pimy

Data: 2014-04-09 09:07:02
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Kowalski przestan sie osmieszac. Jak chcesz nauczyc sie ustepowac to odbierz najpierw dowod, ktory ci zabrali bo sieroto zarowki nie potrafisz wymienic. Tylko podobno nie masz czym dojechac bo podobno juz "3 stoja" LOL

Data: 2014-04-04 20:12:06
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Mozemy i pojdziemy. Nic ci sie nie stanie gdy zatrzymasz sie nawet w tak incydentalnym przypadku gdy dwie baby beda chcialy sobie pogadac  przy pasach.
Im wiecej takich wypadkow jak ten tym wiekszy bedzie nacisk, zeby wprowadzic zmiany.

Data: 2014-04-04 21:47:31
Autor: mk4
On 2014-04-04 20:12, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
[...]

Raz nie, dwa tez nie. Ale jak na swojej krotkiej drodze masz ze 30 przejsc to staje sie to bardzo upierdliwe i calosc traci sens.

Tylko glupie zmiany wprowadza sie latwo - pod takim wlanie podsycanym bezpodstawymi emocjami naciskiem. A pozniej jesli ich skutecznosc jest marginalna to wycofuje sie je bardzo ciezko.

Swoja droga skad u ciebie takie parcie na te zmiany?

--
mk4

Data: 2014-04-04 22:23:23
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
Tylko glupie zmiany wprowadza sie latwo - pod takim wlanie podsycanym bezpodstawymi emocjami naciskiem.

Powiedz to rodzicom tej zabitej dziewczyny.

A pozniej jesli ich skutecznosc jest marginalna to wycofuje sie je bardzo ciezko.

Tu nie bedzie marginalna tylko znaczaca.

> Swoja droga skad u ciebie takie parcie na te zmiany?

Domysl sie, a jesli masz z tym problem to przeczytaj artykul z pierwszego postu tego watku.
Wybacz ale dyskusja z toba to jak ze slepym bladzacym we mgle.

Data: 2014-04-04 22:31:12
Autor: mk4
On 2014-04-04 22:23, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
[...]

Przypuszczenie. Patrzac na to co pieszesz w innych postach wydaje sie opierac na bardzo watlych przeslankach.

Lepszy efekt przyniesie kampania uswiadamiajaca pieszych, ze trzeba uwazac, ze kierowcy sie myla, ze samochod potrzebuje dystansu zeby sie zatrzymac, itp.. Takie spociki pokazujace wypadki - moga byc drastyczne.
Ale nie tylko komentarz "10 mniej" ale tez "ostroznosci nigdy za wiele" itp. Tak zeby obie strony mialy cos dla siebie do przyswojenia.

 > Swoja droga skad u ciebie takie parcie na te zmiany?

Domysl sie, a jesli masz z tym problem to przeczytaj artykul z
pierwszego postu tego watku.
Wybacz ale dyskusja z toba to jak ze slepym bladzacym we mgle.

I taka z toba rozmowa. Po co w ogole sie udzielasz skoro nie masz checi wyjasnic co toba motywuje.

--
mk4

Data: 2014-04-04 22:52:07
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
Tu nie bedzie marginalna tylko znaczaca.

Przypuszczenie. Patrzac na to co pieszesz w innych postach wydaje sie opierac na bardzo watlych przeslankach.

Ja nie widze sensu  stale sie z toba przekrzykiwac.

[...]

To juz bylo wielokrotnie. Bez skutku.

> [...]

I taka z toba rozmowa. Po co w ogole sie udzielasz skoro nie masz checi wyjasnic co toba motywuje.

Znowu bicie piany. Nie zrozumiales co jest napisane w artykule ?
Jakis kolejny skurwiel zapierdalajac ile fabryka dala zabil dziewczyne na pasach.
Stad u mnie parcie na zmiany. Dotarlo  ? Wreszcie.

Data: 2014-04-04 21:26:36
Autor: t岽
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

To juz bylo wielokrotnie. Bez skutku.

Wr臋cz przeciwnie, wmawia si臋 pieszym, 偶e pasy to jaki艣 azyl i mog膮 tam w臋drowa膰 patrz膮c w niebo. Chocia偶 przepisy wyra藕nie m贸wi膮, 偶e maj膮 tam zachowa膰 szczeg贸ln膮 ostro偶no艣膰, nie mog膮 w艂azi膰 bezpo艣rednio pod jad膮ce auto itd.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-04 23:49:41
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Zrozum , ze pieszy na pasach ma zawsze pierwszenstwo ale jak widac to za malo dla kierowcow, wiec beda mieli jeszcze przed przejsciem. Proste.

Data: 2014-04-04 14:58:26
Autor: kogutek444
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
W dniu pi眛ek, 4 kwietnia 2014 23:49:41 UTC+2 u縴tkownik Czes砤w Wi秐iak napisa:
> Wr阠z przeciwnie, wmawia si pieszym, 縠 pasy to jaki azyl i mog tam

> w阣rowa patrz眂 w niebo. Chocia przepisy wyra糿ie m體i, 縠 maj tam

> zachowa szczeg髄n ostro縩o舵, nie mog w砤zi bezpo秗ednio pod jad眂e

> auto itd.

Zrozum , ze pieszy na pasach ma zawsze pierwszenstwo ale jak widac to za malo dla kierowcow, wiec beda mieli jeszcze przed przejsciem. Proste.

To 縠 jak ju jest na pasach ma pierwzs4e駍two jest logiczne. Ma jak najszybciej je opu禼i. To chodzi o to 縠by nie w砤zi na pasy bo we wchodzeniu nie ma pierwsze駍twa. Ma czeka a warunki pozwol 縠by wszed.

Data: 2014-04-04 22:00:23
Autor: t岽
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
kogutek444 wrote:

To 偶e jak ju偶 jest na pasach ma pierwzs4e艅stwo jest logiczne. Ma jak
najszybciej je opu艣ci膰. To chodzi o to 偶eby nie w艂azi艂 na pasy bo we
wchodzeniu nie ma pierwsze艅stwa. Ma czeka膰 a偶 warunki pozwol膮 偶eby
wszed艂.

Chodzi przede wszystkim o to, 偶eby kontrolowa艂 to, co si臋 dzieje na jezdni. Bezpiecznie jest wtedy, gdy uwa偶aj膮 obie strony. Kierowcy powinni uwa偶a膰 na pieszych, a piesi na samochody. Niezale偶nie od tego, kto ma pierwsze艅stwo.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-04 21:59:00
Autor: t岽
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

Zrozum , ze pieszy na pasach ma zawsze pierwszenstwo ale jak widac to za
malo dla kierowcow, wiec beda mieli jeszcze przed przejsciem. Proste.

Zrozum, 偶e kierowca to te偶 cz艂owiek i mo偶e si臋 藕le poczu膰, pomyli膰 albo jego auto mo偶e mie膰 awarie. Nikt specjalnie nie wje偶d偶a w pieszych.

Z tego artyku艂u wynika z kolei, 偶e kierowca z艂ama艂 przynajmniej 3 istniej膮ce przepisy, my艣lisz, 偶e 4 by w czym艣 pom贸g艂?

Ci, kt贸rzy wmawiaj膮 pieszym, 偶e na pasach mog膮 robi膰 co im si臋 podoba maj膮 krew na r臋kach. A pieszy, kt贸ry nie jest niewidomy ani niepe艂nosprawny umys艂owo, ale przechodzi przez jezdni臋 nie patrz膮c na samochody to zwyk艂y debil.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-04 15:02:19
Autor: kogutek444
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
W dniu pi膮tek, 4 kwietnia 2014 23:59:00 UTC+2 u偶ytkownik t谩麓聫 napisa艂:
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

> [...]

Ci, kt贸rzy wmawiaj膮 pieszym, 偶e na pasach mog膮 robi膰 co im si臋 podoba maj膮 krew na r臋kach. A pieszy, kt贸ry nie jest niewidomy ani niepe艂nosprawny umys艂owo, ale przechodzi przez jezdni臋 nie patrz膮c na samochody to zwyk艂y debil.

I na tak膮 okoliczno艣膰 trzeba mie膰 rejestrator. 呕eby ( odpuka膰 w nie malowane drzewo) w razie jakiej艣 niespodziewanej sytuacji da膰 sobie szans臋 na wybronienie.

Data: 2014-04-05 00:01:52
Autor: spider
W dniu 2014-04-04 23:49, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
Zrozum , ze pieszy na pasach ma zawsze pierwszenstwo

W艂a艣nie takie wpajanie ludziom tego nie m贸wi膮c przy tym wielkimi literami "ALE ZACHOWAJ OSTRO呕NO艢膯!" doprowadza do tego, 偶e ci nieostro偶ni ko艅cz膮 ze swoim pierwsze艅stwem na cmentarzu.
Kr贸tka i bolesna lekcja.
I tyle w temacie.

Data: 2014-04-05 00:17:56
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Z powodu winy kierowcow, dlatego piesi musza miec wiecej praw.

Data: 2014-04-05 00:16:33
Autor: AZ
On 2014-04-04, Czes艂aw Wi艣niak <czewi@nima.pl> wrote:
[...]

To jak juz im tyle dajemy to dorzucmy im do tych praw prawo do niesmiertelnosci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-05 00:39:57
Autor: Marcin N
W dniu 2014-04-05 00:17, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
[...]

I co najmniej trzy 偶ycia. Tak! Nawet cztery!

--
MN

Data: 2014-04-05 09:40:36
Autor: cef
W dniu 2014-04-05 00:17, Czes砤w Wi秐iak pisze:
[...]

Widzisz jak倍 specjaln r罂nic pomi阣zy pieszym rozjechanym
przez samoch骴 w przypadku gdy ten pieszy mia wi阠ej praw?
Przywo硑wany przez Ciebie Zach骴 ma przepisy bardziej restrykcyjne
dla kierowc體 i korzystniejsze statystyki
(mamy pi赕 razy wi阠ej ofiar w秗骴 pieszych statystycznie na mieszka馽a)
ale ofiary nadal s.  We pod uwag, 縠 jest tam bardziej rozwini阾a infrastruktura i si潮 rzeczy
ruch pieszych rzadziej si krzy縰je z samochodowym.
Je縟筷 cz阺to po zwyk硑ch drogach w Niemczech (nie tylko tranzyt autostradowy)
i Ty po prostu wyolbrzymiasz wp硑w przepis體 i zachowanie kierowc體.
Tam generalnie je糳zi si wolniej w zabudowanym, ale PRZYCZYNY wypadk體
w秗骴 pieszych s statystycznie takie same jak u nas.

Przepisy tego nie zmieni, tylko edukacja.

Data: 2014-04-05 09:57:21
Autor: Budzik
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
U縴tkownik cef cezfar@interia.pl ...

[...]

Jest jeszcze jedno ale:
Czesto jest tak, ze pieszy bierze odpowiedzialnosc za swoje wejscie na czerwonym swietle. Albowiem nikt tam sie tego nie czepia, o ile nie wchodzisz pod nadjezdzajacy pojazd.
Wychodzi z tego, ze pieszy og髄nie troche bardziej rozumie, ze wchodzi na w砤sn odpowiedzialno禼 na droge, nawet jak robi to na zielonym.

Ile razy widzia砮m, jak u nas policja czepia si przechodzenia na czerwonym chociaz pieszy robi to m眃rze, z g硂wa, a woko硂 ani jednego samochodu. Po co? Po to, zeby dac jasny sygna, ze wazny jest przepis a nie bezpieczesntwo?

Data: 2014-04-05 11:01:38
Autor: t岽
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Budzik wrote:

Ile razy widzia艂em, jak u nas policja czepia si臋 przechodzenia na
czerwonym chociaz pieszy robi to m膮drze, z g艂owa, a woko艂o ani jednego
samochodu. Po co? Po to, zeby dac jasny sygna艂, ze wazny jest przepis a
nie bezpieczesntwo?

Czepia si臋, bo takie s膮 przepisy. Wyobra藕 sobie co by by艂o, gdyby pozwolono u nas 艂azi膰 na czerwonym 艣wietle. To jak z broni膮. 艁atwy dost臋p do broni mo偶e si臋 sprawdza膰 w krajach, gdzie istnieje od pokole艅 i ludzie s膮 z tym obyci, ale nie chcia艂bym tego w Polsce, gdzie byle "gangsta" nagle m贸g艂by wywija膰 klamk膮 w mie艣cie.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-05 11:56:14
Autor: Budzik
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
U縴tkownik  t岽? ...

[...]

Czepia si, bo takie s przepisy.

Bzdura.
Przepisy m體i, 縠 rowerzyste nale縴 wyprzedzac z minimum metrowym odstepem i jeszcze nigdy nie widzia砮m, zeby policja sie tego czepia砤, pomimo tego, ze lamanie tego przepisu jest nagminne.
Czepiaja sie pieszych bo tak jest 砤twiej...

Wyobra sobie co by by硂, gdyby pozwolono u nas 砤zi na czerwonym 秝ietle.

Wyobrazam sobie...
I co?
Ja 砤縠 regularnie.
Ale ja og髄nie taki niepokorny jestem troche...
:)

To jak z broni. twy
dost阷 do broni mo縠 si sprawdza w krajach, gdzie istnieje od
pokole i ludzie s z tym obyci, ale nie chcia砨ym tego w Polsce,
gdzie byle "gangsta" nagle m骻砨y wywija klamk w mie禼ie.

Mam mieszane uczucia, czy latwy dostep do broni gdziekolwiek sie sprawdzi...
Tylko co to za por體nanie? Na zachodzie ludzie moga chodzi na czerwonym a u nas nie? My to jacys inni?

Data: 2014-04-06 11:15:35
Autor: t岽
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Budzik wrote:

Bzdura.
Przepisy m贸wi膮, 偶e rowerzyste nale偶y wyprzedzac z minimum metrowym
odstepem i jeszcze nigdy nie widzia艂em, zeby policja sie tego czepia艂a,
pomimo tego, ze lamanie tego przepisu jest nagminne.

Ten przepis jest g艂upi, a przy tym niekonkretny, a jego egzekwowanie praktycznie niemo偶liwe, bo jak zmierzy膰, z jakim odst臋pem kto艣 wyprzedzi艂 rowerzyst臋, tak, 偶eby mog艂o by膰 to dowodem np. w s膮dzie?

Wyobrazam sobie...
I co?
Ja 艂a偶e regularnie.
Ale ja og贸lnie taki niepokorny jestem troche... :)

Ja te偶 i co z tego?

Wyobra藕 sobie co by by艂o, gdyby nagle w tv powiedziano wszystkim, 偶e "moga, ale". Ot贸偶 powiem Ci, co by by艂o -- zapami臋taliby, 偶e "mog膮" i zapomnieli o "ale".

Wystarczy艂o, ze zacz臋li bredzi膰 o tym, 偶e w paru krajach samochody maj膮 zatrzymywa膰 si臋 przed przej艣ciem jak widz膮 pieszego na chodniku i ju偶 po艂owa idiot贸w uzna艂a, 偶e tak jest w Polsce, chocia偶 prawo si臋 nie zmieni艂o.

Mam mieszane uczucia, czy latwy dostep do broni gdziekolwiek sie
sprawdzi艂...
Tylko co to za por贸wnanie? Na zachodzie ludzie moga chodzi膰 na czerwonym
a u nas nie? My to jacys inni?

Niestety wi臋kszo艣膰 naszego spo艂ecze艅stwa jest "inna". Do pewnych rzeczy dochodzi si臋 przez pokolenia, nie da si臋 tego ludzi nauczy膰 w rok czy nawet w 25 lat. Wida膰 to doskonale np. po poziomie relacji biznesowych, kt贸ry obowi膮zuje w Polsce.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-06 17:00:50
Autor: Budzik
[...]

Ten przepis jest g硊pi,

Bo?
Za ma硑 odstep?

a przy tym niekonkretny, a jego egzekwowanie praktycznie niemo縧iwe, bo jak zmierzy, z jakim odst阷em kto
wyprzedzi rowerzyst, tak, 縠by mog硂 by to dowodem np. w s眃zie?

Ale nie trzeba mierzyc jaki to by odstep.
Chodzi tylko o okreslenie czy to by硂 mniej czy wiekcej niz metr.
Wiadomo, ze nikt nie czepia sie 80 czy 90 cm.

Wyobrazam sobie...
I co?
Ja 砤縠 regularnie.
Ale ja og髄nie taki niepokorny jestem troche... :)

Ja te i co z tego?

Wyobra sobie co by by硂, gdyby nagle w tv powiedziano wszystkim, 縠 "moga, ale". Ot罂 powiem Ci, co by by硂 -- zapami阾aliby, 縠 "mog" i zapomnieli o "ale".

Masz ludzi za wiekszych idiot體 niz sa w rzeczywistosci.
A wbrew pozosrom wiekszosc jednak dba o swoje zdrowie.
Zw砤szcza przy bezposrednim zagrozeniu.

Wystarczy硂, ze zacz阬i bredzi o tym, 縠 w paru krajach samochody
maj zatrzymywa si przed przej禼iem jak widz pieszego na chodniku i
ju po硂wa idiot體 uzna砤, 縠 tak jest w Polsce, chocia prawo si nie
zmieni硂.

Abstrahujac od faktu, ze nie zauwazy砮m takiej tendencji to: IMO mieszasz poszanowanie prawa ze zdrowym rozsadkiem.
Zdrowy rozsadek m體i, ze jak  trzeba sie zatrzymac przed przejsciem dla pieszych to jest ok. Ten sam zdrowy rozsadek m體i, ze wejscie przed nadjezdzacy pojazd moze byc dla nas niebezpieczne.

Mam mieszane uczucia, czy latwy dostep do broni gdziekolwiek sie
sprawdzi...
Tylko co to za por體nanie? Na zachodzie ludzie moga chodzi na
czerwonym a u nas nie? My to jacys inni?

Niestety wi阫szo舵 naszego spo砮cze駍twa jest "inna". Do pewnych
rzeczy dochodzi si przez pokolenia, nie da si tego ludzi nauczy w
rok czy nawet w 25 lat. Wida to doskonale np. po poziomie relacji
biznesowych, kt髍y obowi眤uje w Polsce.

Wielu rzeczy sie nauczylismy w bardzo kr髏kim czasie.
Tego tez bysmy sie nauczyli, zwlaszcza, ze jest to proste, wygodne i dodatkowo takie lekko przeciw obecnym przepisom. A my to lubimy.

Data: 2014-04-06 11:05:00
Autor: Shrek
On 2014-04-05 13:01, t岽 wrote:
Budzik wrote:

[...]

No co by by艂o? U mnie wszyscy regularnie 艂a偶膮 na czerwonym (艂膮cznie ze mn膮) i jedyne co si臋 dzieje to mandat jak kto艣 policji nie zauwa偶y przyczajonej za s艂upem po drugiej stronie. Obstawiam nawet, 偶e wiecej potr膮ce艅 mia艂o miejsce na zielonym dla pieszych ni偶 na czerwonym - 艂atwo zgadn膮膰 czemu.

Shrek.

Data: 2014-04-06 11:17:09
Autor: t岽
Shrek wrote:

[...]

Jest r贸偶nica, czy kto艣 idzie, chocia偶 wie, 偶e nie mo偶e -- wtedy bierze na siebie ryzyko i uwa偶a. Poza tym je艣li co艣 go walnie na przej艣ciu w takiej sytuacji, to sprawa b臋dzie oczywista.

Powiedz ludziom, 偶e "mog膮, ale", to zapami臋taj膮 tylko, 偶e mog膮 i b臋d膮 艂azi膰 na czerwonym jak przez 艂膮k臋, patrz膮c w niebo.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-06 15:26:38
Autor: Shrek
On 2014-04-06 13:17, t岽 wrote:

[...]

Taa jasne. Logika twojego rozumowania powala;) Wi臋c nale偶y zabroni膰 wszystkiego - inaczej to niebezpieczne:P

Shrek.

Data: 2014-04-06 16:26:44
Autor: t岽
Shrek wrote:

Taa jasne. Logika twojego rozumowania powala;) Wi臋c nale偶y zabroni膰
wszystkiego - inaczej to niebezpieczne:P

To po co w og贸le s膮 艣wiat艂a? Przecie偶 kierowca czy pieszy mo偶e samodzielnie zorientowa膰 si臋, czy mo偶e przej艣膰 lub przejecha膰 czy nie i zrobi膰 to albo nie.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-06 19:47:23
Autor: Shrek
On 2014-04-06 18:26, t岽 wrote:

[...]

Tak po prawdzie, to na skrzy偶owaniach to g艂贸wnie dla kierowc贸w. A poza skrzy偶owaniami to g艂贸wnie tam gdzie s膮 dwa pasy w ka偶d膮 stron臋 - i tu te偶 z powodu kierowc贸w.

Shrek.

Data: 2014-04-07 10:22:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
On Sun, 6 Apr 2014, t岽 wrote:

Shrek wrote:

Taa jasne. Logika twojego rozumowania powala;) Wi阠 nale縴 zabroni
wszystkiego - inaczej to niebezpieczne:P

To po co w og髄e s 秝iat砤?

  Dla przypadku, kiedy ruch jest tak du縴, 縠 problemem nie jest
wy潮cznie czas oczekiwania, ale r體nie przepustowo舵 przeci阠ia
kierunk體 ruchu; sztywny cykl pozwala zar體no na wi阫sze pr阣ko禼i
i efektywniejesze "przepchni阠ie" masy oczekuj眂ych, a tak縠
unikni阠ie preferencji na jednym kierunku i "zakolejkowanie"
drugiego kierunku po horyzont.
  Zazwyczaj s to przypadki kiedy nie jest mo縧iwe indywidualne
podejmowanie decyzji czy mo縧iwy jest bezpieczny ruch w砤sny lub
jest on niemo縧iwy, a w przypadku pojazd體 mozliwe jest jeszcze
"zakleszczenie" na skutek s砤wnego problemu czterech blondynek ;)
(cho na skrzy縪waniu "Y" wystarcz trzy).

Przecie kierowca czy pieszy mo縠
samodzielnie zorientowa si, czy mo縠 przej舵 lub przejecha czy nie

  To prawda.
  I w przypadku przej禼ia dla pieszych zielone 秝iat砤 (dla pieszych)
powinny by u縴wane tylko wtedy, kiedy brak jest mo縧iwo禼i znalezienia
"dziury" w potokach na jezdni tudzie os骲 na tyle niesprawnych, 縠
nie zd笨 przej舵 nim zza horyzontu zdarze (okre秎onego odleg硂禼i
od najbli縮zego zakr阾u lub skrzy縪wania) nie wy硂ni si pojazdy.
  Dok砤dnie tak robi na "miejskiej kraj體ce" w okolicy.
  Je秎i da si spokojnie przej舵 przed widocznymi pojazdami, to nie
ma sensu wciskanie przycisku - bo najpierw ja b阣 chwil czeka
na cykl 矿硉e dla pojazd體 - zielone dla mnie, a potem pojazdy
b阣 rado秐ie sta硑 przed czerwonym.
  Ale jak jad kolumny w obie strony to w砤秐ie 秝iat砤 rozwik硊j
problem: cykl dla pieszych i p蠹niej gwarantowany cykl dla pojazd體.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-07 10:10:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
On Sun, 6 Apr 2014, t岽 wrote:

Jest r罂nica, czy kto idzie, chocia wie, 縠 nie mo縠 -- wtedy bierze na
siebie ryzyko i uwa縜.

  A jazdy te to dotyczy?
  Bo zdaje si mamy w眛ek o "zachowaniu ostro縩o禼i" przy przej禼iu.

Powiedz ludziom, 縠 "mog, ale"

  Ten kij ma drugi koniec ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-07 19:46:28
Autor: mk4
On 2014-04-07 10:10, Gotfryd Smolik news wrote:
On Sun, 6 Apr 2014, t岽 wrote:

[...]

No ale badz co badz jest to przejscie przez jezdnie a nie przejazd przez chodnik. To powinno dosc jasno ustalac priorytety.

--
mk4

Data: 2014-04-05 12:57:03
Autor: mk4
On 2014-04-05 00:17, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
[...]

Jakiej winy.
Twoje przeslanki sa szlachetne ale jestem przeciw twoim zmiana bo ich repektowanie to fizyczna niemozliwosc. Ot co. A nikt nie chce pojsc siedziec za to, ze potracils kogos kto mial wszystko w nosie "bo ma pierwszenstwo". A dlaczego fizyczna niemozliwosc? Juz wyjasniam - z wlasnego doswiadczenia.

Jest listopadowy wieczor, Warszawa, siapi deszcz - jest ciemno chlodno i slisko. Jade wolno, jestem zmeczony po calym wyczerpujacym dniu.
No i znienacka w strumieniu swiatel dostrzegam pieszego. Teren zabudowany rzecz jasna ale oswietlenie bardzo slabe lub jego brak w tym miejscu a swiatla poruszajacych sie pojazdow ciagle oslepiaja. Pieszy szary, zlewajacy sie z tlem - wylazl znikad. Hamulec, poslizg. Troche odbilem ale zatrzymalem sie za przejsciem. Pieszy sie zatrzymal i zrobil krok wstecz - to go uratowalo - przynajmniej przed jakimis obrazeniami. A gdyby tak byl to taki kompletny duren jak w ostatnich watkach? Choc moze byl i w polowie durniem bo jednak wylazl.

A teraz wnioski.

Pieszy mnie widzial - mialem swiatla.
Pieszy mnie slyszal.
Pieszy mogl latwo sie zatrzymac i zaczekac 5 sekund.

Ja go nie widzialem - bo wlasciwie nie mialem fizycznej mozliwosci.
Ja go nie slyszalem.
Zatrzymanie pojazdu bylo trudne (nie mowie niemozliwe bo jakis mistrz kierownicy i reakcji moze i by zatrzymal)
Ze wzgledu na pore dnia i sytuacje z pewnoscia nie zaregowalem optymalnie szybko.
Moglem robic inne rzeczy w tej chwili - np zerkac w lusterko albo inna czynnosc zwiazana z prowadzeniem pojazdu.
Nie pytaj czy widzialem ze tam jest przejscie - nie musialem bo wiedzialem, ze ono tam jest.
Podobna sytuacja zdarzyla mi sie przynajmniej dwa razy - co obala mit, ze mozna cos popamietac do konca zycia.

No i ty chcesz dorzucic dodatkowych obowiazkow kierowcom z ktorych wiadomo, ze nie beda sie mogli fizycznie wywiazac w kazdej sytuacji a zupelnie zwolnic z jakichkolwiek obowiazkow pieszych (choc w ich przypadku tak latwo i naturalnie wykonac podstawowe czynnosci ostroznosciowe) wmawiajac im iluzoryczne bezpieczenstwo?

Jesli tak sie stanie (miejmy nadzieje, ze nie) to kiedy sie tobie wydarzy taki przypadek ze kogos tracisz (tylko nie opowiadaj, ze kazdemu sie moze zdarzyc ale nie tobie - tak to wszyscy mowia do czasu az sie zdarzy to czy tamto) a wtedy zobaczysz jak ci bedzie "sprawiedliwie" ponosic odpowiedzialnosc za kogos kto nie mial najmniejszej ochoty zadbac o swoje bezpieczenstwo i za sytuacje w ktorej wiele zrobic nie mogles.

--
mk4

Data: 2014-04-05 17:02:59
Autor: mlodz
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na prze j艣ciu...
Dnia Sat, 05 Apr 2014 12:57:03 +0200, mk4 napisa(a):

 Juz wyjasniam - z wlasnego doswiadczenia.

Z mojego - taki sam wiecz髍, jecha砮m prawym pasem w rz眃ku samochod體 -
u砤mek sekundy za d硊go patrzy砮m w lusterko, a jak zobaczy砮m zapalone
stopy go禼ia przede mn, to ju by硂 praktycznie za p蠹no; musia troch
silnikiem przyhamowa. Odbi砮m wi阠 szybko na lewy pas i kilka metr體
przed sob zobaczy砮m przej禼ie. C罂, hamulec w pod硂g, 砤pa na klakson
wzrokiem szukam przechodnia... no i ulga, kto tu przed przej禼iem po
prostu zje縟縜 na parking osiedlowy, st眃 zator. Ale gdyby chodzi硂 np.
o takiego przechodnia...

http://youtu.be/xh6WIV8U2c8?t=20s

.... to raczej obaj nie mieliby秏y szans.

Data: 2014-04-08 23:49:41
Autor: John Ko艂alsky
[...]

Czyli nie na chodniku. Dotar艂o ? Wreszcie.

Data: 2014-04-05 00:33:50
Autor: Marcin N
W dniu 2014-04-04 22:23, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
Tylko glupie zmiany wprowadza sie latwo - pod takim wlanie podsycanym
bezpodstawymi emocjami naciskiem.

Powiedz to rodzicom tej zabitej dziewczyny.

Czy Ty w og贸le zdajesz sobie spraw臋, 偶e 偶adna zmiana przepis贸w nie ma w tym wypadku znaczenia? Polskie przepisy te偶 dawa艂y tej dziewczynie pierwsze艅stwo. Gadasz jak typowy biurokrata, kt贸ry zna si臋 tylko na wymy艣laniu zapis贸w a poj臋cia nie ma o ich egzekwowaniu.

--
MN

Data: 2014-04-08 23:47:07
Autor: John Ko艂alsky
[...]

Pasjonuj膮ca historia

Data: 2014-04-09 08:52:50
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...

U偶ytkownik "John Ko艂alsky" <john@kowal.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:li1rmk$27a$1mx1.internetia.pl...

[...]

Pasjonujaca to byla gdy zabrali co dowod za brak swiatla lapeto.

Data: 2014-04-04 18:53:15
Autor: t-1
[...]

No w艂a艣nie tak tytu艂owy kierowca zrobi艂.

Data: 2014-04-04 20:01:41
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
No w艂a艣nie tak tytu艂owy kierowca zrobi艂.

Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak zrobil.

Data: 2014-04-04 20:11:44
Autor: t岽
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak
zrobil.

My艣lisz, 偶e specjalnie waln膮艂 w piesze?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-04 21:58:22
Autor: mk4
On 2014-04-04 20:01, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
No w艂a艣nie tak tytu艂owy kierowca zrobi艂.

Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak zrobil.

W tej chwili w zaistnialej sytuacji ma (mia艂) taki obowiazek i nie zrobil. Skad wiec to zalozenie skoro fakty jaskrawo temu przecza.

A jak wiadomo z bzdurnych zalozen mozna wysnuc wszystko - zwlaszcza bzdurne wnioski.

Wina kierowcy jest bezsporna i 100% a mimo to doszlo do wypadku. Wlasnie o tym wielu ci tutaj mowi - nie przepisy (przepis nie zatrzyma poruszajacego si epojazdu) a rozsadek i uwaga moga temu zapobiec.

A rozsadek jest wtedy jak jedni czuja respekt przed drugimi.
Wg mnie tak jak jest jest dobrze - pieszy ma nie wlazic a kierowca ma przepuszczac. Zauwaz, ze jak kazdy zastosuje sie do swoich obowiazkow to nie bedzie wypadkow na przejsciach.

To po co chcesz zmieniac tak dobry przepis?

--
mk4

Data: 2014-04-05 09:48:47
Autor: MadMan
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Dnia Fri, 4 Apr 2014 20:01:41 +0200, Czes砤w Wi秐iak napisa(a):

No w砤秐ie tak tytu硂wy kierowca zrobi.

Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak zrobil.

Przepis nakazuj眂y ust眕i pierwsze駍twa pieszemu na przej禼iu
obowi眤uje od 1971 roku. 43 lata to szmat czasu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-04-05 12:36:23
Autor: jerzu
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
On Fri, 4 Apr 2014 20:01:41 +0200, Czes砤w Wi秐iak <czewi@nima.pl>
wrote:

Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak zrobil.

Masz 100% pewno禼i? Bo ja nie.

Data: 2014-04-05 11:19:54
Autor: t岽
jerzu wrote:

Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak
zrobil.

Masz 100% pewno艣ci? Bo ja nie.

Ja mam 100% pewno艣ci, 偶e nie.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-08 14:33:31
Autor: radekp@konto.pl
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Fri, 4 Apr 2014 20:01:41 +0200, w <lhms4j$se5$1@node2.news.atman.pl>, Czes砤w
Wi秐iak <czewi@nima.pl> napisa(-a):

> No w砤秐ie tak tytu硂wy kierowca zrobi.

Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak zrobil.

Ale gadasz bzdury, z ka縟ym postem coraz wi阫sze.
Ten drugi kierowca nie zatrzyma si nawet gdy przechodzi硑 przez przej禼ie.
Z prostego powodu -- nie widzia ich.
Takie wypadki by硑, s i b阣.

Data: 2014-04-08 12:50:37
Autor: AZ
On 2014-04-08, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
Fri, 4 Apr 2014 20:01:41 +0200, w <lhms4j$se5$1@node2.news.atman.pl>, Czes艂aw
Wi艣niak <czewi@nima.pl> napisa艂(-a):

> No w艂a艣nie tak tytu艂owy kierowca zrobi艂.

Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak zrobil.

Ale gadasz bzdury, z ka偶dym postem coraz wi臋ksze.
Ten drugi kierowca nie zatrzyma艂 si臋 nawet gdy przechodzi艂y przez przej艣cie.
Z prostego powodu -- nie widzia艂 ich.
Takie wypadki by艂y, s膮 i b臋d膮.

Mam pomysl jak mozna je bardzo mocno ograniczyc - stawiajac przed kazdym przejsciem znak STOP. Jedziesz, zatrzymujesz sie, patrzysz czy nie ma pieszych
i ruszasz. Proste a jakie skuteczne!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-08 16:10:14
Autor: jerzu
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
On Tue, 8 Apr 2014 12:50:37 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Mam pomysl jak mozna je bardzo mocno ograniczyc - stawiajac przed kazdym przejsciem znak STOP. Jedziesz, zatrzymujesz sie, patrzysz czy nie ma pieszych
i ruszasz. Proste a jakie skuteczne!

Przesta, jeszcze kto pos砤nce Bublewicz doniesie i b阣zie dopiero
jazda. A w砤禼iwie brak jazdy :))

Data: 2014-04-04 20:13:47
Autor: t岽
Jawi wrote:

Zamiast 18-latki mog艂y by膰 dzieciaki, niewidomy, g艂uchoniemy etc. To nie
ma znaczenia.

To w艂a艣nie ma znaczenie, bo w my艣l przepis贸w pieszy ma zachowa膰 na przej艣ciu szczeg贸ln膮 ostro偶no艣膰, a je艣li nie jest niewidomy ani g艂uchoniemy i wlaz艂 pod jad膮ce auto, to wiadomo, 偶e tego nie zrobi艂. --
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-04 16:12:37
Autor: Andrzej Lawa
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na prze j艣ciu... (g艂upi temat gamonia zrzucaj膮cego w in臋 na kogo艣 innego)
W dniu 04.04.2014 16:02, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
Kolejna niedzwiedzia przysluga i niestety wyrok wydany na samego siebie,
wystarczylo jedno spojrzenie w prawo.

Ciekawe czy bys tak pisal gdyby to byla np. twoja corka ?

To akurat s艂aby argument - w sumie nie zdziwi艂bym si臋 jakby AZ w og贸le by to nie ruszy艂o. To palant.

ATSD sam temat w膮tku jest idiotyczny - autor (z premedytacj膮 lub z powodu pewnej bezmy艣lno艣ci) zrzuca odpowiedzialno艣膰 z nieprzestrzegaj膮cego zab贸jcy na niewinnego cz艂owieka kt贸ry "mia艂 czelno艣膰" by膰 uprzejmy przez co "biedny, niewinny ale 艣piesz膮cy si臋 cz艂owiek" zosta艂 "zmuszony" do rozjechania kogo艣.

--
艢wiadomie psuj膮cy kodowanie i formatowanie wierszy
s膮 jak sraj膮cy z lenistwa i g艂upoty na 艣rodku pokoju.

Data: 2014-04-05 10:58:59
Autor: jerzu
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
On Fri, 4 Apr 2014 16:02:45 +0200, Czes砤w Wi秐iak <czewi@nima.pl>
wrote:

Ciekawe czy bys tak pisal gdyby to byla np. twoja corka ?

Widzisz, moja c髍ka ma przykazane, 縠 nawet jak ma zielone, to ma si
dooko砤 rozejrze, czy jaki F&F nie jedzie.

Data: 2014-04-04 17:04:29
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-04-04 15:47, AZ pisze:
On 2014-04-04, Grzegorz Tomczyk<grz.tom@nospam.wp.pl>  wrote:

[...]

Ale genialne prawo stwierdza, 偶e winny ten, co waln膮艂 i pozamiatane. Oczywi艣cie - winny kierowca z prawego p. Oczywi艣cie: sprawc膮 wypadku by艂y piesze. Podobnie, jak dla ustalania winnego przez policj臋 nie istnieje argument "ale on mi macha艂, 偶e mnie wpuszcza". Gdyby tu jeszcze ten zatrzymuj膮cy si臋 kierowca z lewego pasa macha艂 - to on jest sprawc膮. Wed艂ug fakt贸w, a nie wed艂ug litery prawa.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-04-04 17:30:52
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-04 17:04, sqlwiel pisze:
[...]

Strach na ulic臋 wychodzi膰, jak tacy mundrzy jak ty si臋 tam znajduj膮...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-04-04 16:01:50
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Niestety mamy kolejny glosny argument za zapowiadana zmiana przepisow, a mandaty za tego typu wykroczenia powinny wzrosnac kilka razy, tak zeby gosc, ktory nie puszcza pieszego zapamietal to do konca zycia.

Data: 2014-04-04 16:29:47
Autor: Artur Miller
On Fri, 2014-04-04 at 16:01 +0200, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
> [...]

Niestety mamy kolejny glosny argument za zapowiadana zmiana przepisow, a mandaty za tego typu wykroczenia powinny wzrosnac kilka razy, tak zeby gosc, ktory nie puszcza pieszego zapamietal to do konca zycia.

mandaty raczej nic nie zmieni膮, w膮tpi臋, zeby wi臋kszo艣膰 takich sytuacji
powstawa艂a 艣wiadomie i z premedytacj膮 (jak b臋d臋 musia艂 zap艂aci膰 5000 to
mo偶e jednak nie jebn臋 pieszego). raczej bywa to chwilowe zagapienie,
rozkojarzenie, cokolwiek co odwr贸ci uwag臋 na sekund臋 w nieodpowiednim
miejscu. tak, pewnie, trzeba uwa偶a膰, ale nie da si臋 uwa偶a膰 ca艂y czas.
wypadek to nigdy nie jest pojedyncza okoliczno艣膰, to zawsze kilka
przyczyn wystepuj膮cych nieszcz臋sliwie razem. wi臋c mandaty to musztarda po obiedzie. dodatkowa trauma dla tych, kt贸rzy
do艣wiadczyli "shit happens". naprawd臋 skuteczne b臋dzie ograniczenie
pr臋dko艣ci do zera. albo ca艂kowite odizolowanie ruchu pieszego od
ko艂owego. k艂adki, przejscia podziemne itp.

ale oczywi艣cie 艂atwiej zbudowa膰 jak膮艣 pierdolon膮 swi膮tynie, zeby mia艂
kto i gdzie wita膰 tych, kt贸rzy znalezli si臋 w nieodpowiednim miejscu i
czasie. @

Data: 2014-04-04 16:42:30
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Powodem jest zwykla bezmyslnosc.
Jakosc oznakowania takich miejsc tez powinna byc poprawiona (specjalnie dla polskich kierowcow)

Data: 2014-04-04 22:13:26
Autor: mk4
On 2014-04-04 16:42, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
[...]

Wlasnie - w omawianych ostatnio przypadkach na grupie - bezmyslnosc pieszych zapomniales dodac.

Pieszych, ktorzy raz na przyslowiowy ruski rok przekraczaja jezdnie i nie moga z siebie wykrzesac _minimum_ ostroznosci.

A co do kierowcy to po 10-tym przejsciu traci czujnosc a po 15-tym juz ich nie zauwaza. Moze przejaskrawiam ale taka jest ludzka natura - i tego nie zmienisz. Tak jest i zaden nakaz/zakaz tego nie zmieni.

Jakosc oznakowania takich miejsc tez powinna byc poprawiona (specjalnie
dla polskich kierowcow)

To jest inna kwestia i z tym sie zgodze.
Moze opisz modelowy wg ciebie sposob oznaczenia/organizacji przejscia.

--
mk4

Data: 2014-04-04 23:48:38
Autor: spider
W dniu 2014-04-04 22:13, mk4 pisze:

[...]

Mnie za m艂odu wpajano w przedszkolu i szkole podstawowej 偶e przechodz膮c przez ulic臋 trzeba uwa偶a膰, nawet w po艂owie drogi przez przej艣cie si臋 rozgl膮da膰. Teraz ludzie stawiaj膮c pierwszy krok na przej艣ciu wiedz膮 偶e maj膮 pierwsze艅stwo i id膮 jak 艣wi臋te krowy, a jak si臋 ju偶 kto艣 zatrzyma to lez膮 jak na zielonym na nic nie patrz膮c. Niestety taki rozw贸j przepis贸w, w mojej opinii, wyrz膮dzi艂 wi臋cej szkody ni偶 po偶ytku.
--
spider

Data: 2014-04-05 08:40:38
Autor: Cavallino
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...

U偶ytkownik "spider" <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:533f28b4$0$2224$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dok艂adnie.
Nale偶a艂o si臋 rozejrze膰 zgodnie z zasadami, czyli najpierw w lewo, potem w prawo, nast臋pnie znowu w lewo, dopiero potem mo偶na by艂o wej艣膰 na przej艣cie.
Teraz dosz艂o do tego, 偶e pisz膮ca sms-a laska w艂azi na przej艣cie patrz膮c ca艂y czas na telefon, jakby to by艂o jej pole, a coraz cz臋艣ciej w ten sam spos贸b przeje偶d偶aj膮 po zebrze rowerzy艣ci na pe艂nej pr臋dko艣ci i tylko wiatr za nimi 艣wiszczy.
Ale oczywi艣cie to kierowcy s膮 winni, 偶e barany pope艂niaj膮 samob贸jstwo w ten spos贸b.

Data: 2014-04-08 23:59:31
Autor: John Ko艂alsky
[...]

Dzisiaj jad臋 g艂贸wn膮 i patrz臋 ... jedzie sobie z prawej podporz膮dkowanej rowerzysta, nie rozgl膮da si臋, nic, jedzie, wjecha艂 przede mnie i jedzie. To jest kompletne pustaczenie.

Data: 2014-04-05 01:19:18
Autor: Artur Miller
On Fri, 2014-04-04 at 22:13 +0200, mk4 wrote:
> [...]

To jest inna kwestia i z tym sie zgodze.
Moze opisz modelowy wg ciebie sposob oznaczenia/organizacji przejscia.

idealne przej艣cie to brak przej艣cia, reszta to kompromisy pomi臋dzy cen膮
a bezpiecze艅stwem. zawsze jesli jest fizycznie wykonalne, ze pieszy
znajdzie si臋 w tym samym miejscu i czasie co jad膮cy samoch贸d, to to si臋
kiedy艣 wydarzy. zamontuj bram臋, katapult臋 wyrzucaj膮c膮 samoch贸d w g贸r臋 jak za bardzo
zbli偶y si臋 do przej艣cia, murek, liny hamuj膮ce jak na lotniskowcach...
skuteczne, ale .. 艣wi膮tynia bardziej medialna.

@

Data: 2014-04-04 21:13:55
Autor: A.L.
Kolejna nied?wiedzia przys?uga na przej?ciu...
On Sat, 05 Apr 2014 01:19:18 +0200, Artur Miller <nomail@mail.com>
wrote:

> [...]

To jest inna kwestia i z tym sie zgodze.
Moze opisz modelowy wg ciebie sposob oznaczenia/organizacji przejscia.

idealne przej禼ie to brak przej禼ia, reszta to kompromisy pomi阣zy cen
a bezpiecze駍twem. zawsze jesli jest fizycznie wykonalne, ze pieszy
znajdzie si w tym samym miejscu i czasie co jad眂y samoch骴, to to si
kiedy wydarzy.

Na ogol zdarza sie odrotnie: to samochod znajduje sie w tym samym
miejscu co pieszy

A.L.

Data: 2014-04-06 11:20:55
Autor: t岽
A.L. wrote:

Na ogol zdarza sie odrotnie: to samochod znajduje sie w tym samym
miejscu co pieszy

Ale Ty mundry jeste艣.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-05 16:34:40
Autor: PcmOl
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...
Powodem jest zwykla bezmyslnosc.

Zdaj sobie w ko艅cu spraw臋, 偶e dotyka ona r贸wnie偶 Ciebie.
Nie jeste艣 wyj膮tkowy jak mama m贸wi艂a... niestety.

Bywaj膮 sytuacje, 偶e lepiej na pieszym wymusi膰 jego niewchodzenie.
Lub na tym ty艂u hamowanie... te偶 mo偶na.
Jak si臋 ma lusterka.

Data: 2014-04-05 11:25:14
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-04 16:29, Artur Miller pisze:

mandaty raczej nic nie zmieni膮, w膮tpi臋, zeby wi臋kszo艣膰 takich sytuacji
powstawa艂a 艣wiadomie i z premedytacj膮 (jak b臋d臋 musia艂 zap艂aci膰 5000 to
mo偶e jednak nie jebn臋 pieszego).

Ogarniasz jedynie wycinek rzeczywisto艣ci.
Jak by by艂y mandaty po 5000 za nie udzielenie pierwsze艅stwa pieszemu (powstaj膮cemu jeszcze przed postawieniem stopy na jezdni), to kierowcy przestali by mie膰 w dupie, czy kto艣 pr贸buje przej艣膰 przez ulic臋. Doskona艂ym przyk艂adem jest Hiszpania - 偶eby tam ci臋 potr膮ci艂 samoch贸d na przej艣ciu, to trzeba chyba cudu.

Pozdr,

Data: 2014-04-05 12:05:41
Autor: Akarm
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
W dniu 2014-04-05 11:25, LEPEK pisze:
Jak by by硑 mandaty po 5000 za nie udzielenie pierwsze駍twa pieszemu
(powstaj眂emu jeszcze przed postawieniem stopy na jezdni), to kierowcy
przestali by mie w dupie, czy kto pr骲uje przej舵 przez ulic.

I to jest jedyny spos骲 na 砤jzy uwa縜j眂e si za supermen體 w samochodach. Wysokie mandaty za jazd powoduj眂 秏iertelne zagro縠nie.
Ale niestety, chyba nigdy policja nie b阣zie zainteresowana podniesieniem poziomu bezpiecze駍twa na drogach bo wygodniej jest kasowa za pr阣ko舵...

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-04-05 12:05:54
Autor: Artur Miller
On Sat, 2014-04-05 at 11:25 +0200, LEPEK wrote:
> [...]

Jak by by艂y mandaty po 5000 za nie udzielenie pierwsze艅stwa pieszemu (powstaj膮cemu jeszcze przed postawieniem stopy na jezdni), to kierowcy przestali by mie膰 w dupie, czy kto艣 pr贸buje przej艣膰 przez ulic臋. Doskona艂ym przyk艂adem jest Hiszpania - 偶eby tam ci臋 potr膮ci艂 samoch贸d na przej艣ciu, to trzeba chyba cudu.

je藕dzisz czasem samochodem jako kierowca? mam wra偶enie, ze nie
bardzo ...

@

Data: 2014-04-05 13:03:29
Autor: mk4
On 2014-04-05 12:05, Artur Miller wrote:
[...]

I stad caly problem. Glosiciele nowej religii nigdy nie maja mozliwosci doswiadczyc jak to jest "z drugiej strony". Stad mozna chrzanic brednie.

--
mk4

Data: 2014-04-06 21:51:24
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-05 13:03, mk4 pisze:

I stad caly problem. Glosiciele nowej religii nigdy nie maja mozliwosci
doswiadczyc jak to jest "z drugiej strony". Stad mozna chrzanic brednie.

呕adna nowa religia. 呕adne brednie. Austria, Holandia, Niemcy, Hiszpania - tam to dzia艂a, kierowcy szanuj膮 pieszych, a ci czuj膮 si臋 przez to bezpieczniej. Nawet na Ba艂kanach pomimo og贸lnego chaosu na drogach pieszy jest traktowany lepiej ni偶 u nas, bardziej si臋 na niego zwraca uwag臋. U nas niestety w wi臋kszo艣ci przypadk贸w (je艣li nie ma 艣wiate艂) pieszy albo musi czeka膰, a偶 nic nie b臋dzie jecha膰, albo ryzykuje 偶yciem (vide - zdarzenie z tego tematu).

Pozdr,

Data: 2014-04-06 22:40:10
Autor: J.F.
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na prze j艣ciu...
Dnia Sun, 06 Apr 2014 21:51:24 +0200, LEPEK napisa(a):
W dniu 2014-04-05 13:03, mk4 pisze:
I stad caly problem. Glosiciele nowej religii nigdy nie maja mozliwosci
doswiadczyc jak to jest "z drugiej strony". Stad mozna chrzanic brednie.

痑dna nowa religia. 痑dne brednie. Austria, Holandia, Niemcy, Hiszpania - tam to dzia砤, kierowcy szanuj pieszych, a ci czuj si przez to bezpieczniej.

W Niemczech jakiegos nadmiernego szacunku dla pieszych nie zauwazylem.
Normalnie jezdza, normalnie chodza - tzn tak jak u nas.
Czyli to piesi szanuja kierowcow. Moze dlatego ze wielu z nich
samochody tez ma. No i dla wlasnego zdrowia lepiej jest samochody szanowac.

Nawet na Ba砶anach pomimo og髄nego chaosu na drogach pieszy jest traktowany lepiej ni u nas, bardziej si na niego zwraca uwag. U nas niestety w wi阫szo禼i przypadk體 (je秎i nie ma 秝iate) pieszy albo musi czeka, a nic nie b阣zie jecha, albo ryzykuje 縴ciem (vide - zdarzenie z tego tematu).

No nie, zdarzenie z tematu mowi ze:
a) byla wysepka na srodku do przeczekania pojazdow (w sumie to ona
zmniejsza prawa pieszych),
b) byl i kulturalny kierowca, ktory sie zatrzymal,
c) trzeba sie bylo upewnic czy inni rownie kulturalni lub uwazni.

J.

Data: 2014-04-07 17:13:42
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-06 22:40, J.F. pisze:

W Niemczech jakiegos nadmiernego szacunku dla pieszych nie zauwazylem.
Normalnie jezdza, normalnie chodza - tzn tak jak u nas.

Raczysz 縜rtowa :)
O wiele 砤twiej jest przej舵, gdy nie ma 秝iate, nawet na dwupasm體kach - jad r體niej (brak takich r罂nic pr阣ko禼i), wolniej (w mie禼ie rzadko kto przekracza 60 km/h to i), to i dostrzec pieszego i si zatrzyma 砤twiej. No i jako cz甓ciej to (zatrzymanie i przepuszczenie) si zdarza.

Czyli to piesi szanuja kierowcow. Moze dlatego ze wielu z nich
samochody tez ma.
No i dla wlasnego zdrowia lepiej jest samochody szanowac.

Oczywista oczywisto舵 - szacunek nawzajem.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki

Data: 2014-04-08 22:33:02
Autor: J.F
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
U縴tkownik "LEPEK"  napisa w wiadomo禼i
[...]

No widzisz - czesciej, czyli to pieszy czeka na chodniku az samochody przejada lub sie zatrzymaja.
A podobno u nich pieszy ma pierwszenstwo i moglby nie czekac ...

J.

Data: 2014-04-09 19:43:34
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-08 22:33, J.F pisze:

No widzisz - czesciej, czyli to pieszy czeka na chodniku az samochody
przejada lub sie zatrzymaja.
A podobno u nich pieszy ma pierwszenstwo i moglby nie czekac ...

Nawet tam nie jest idealnie.
Ale przyjmuj眂 tw骿 styl: "zawsze" mie禼i si w poj阠iu "cz甓ciej".

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki

Data: 2014-04-09 05:12:25
Autor: Genkolek
Kolejna nied藕wiedzia przys艂uga na przej艣ciu...

U偶ytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
U nas niestety w wi臋kszo艣ci przypadk贸w (je艣li nie ma 艣wiate艂) pieszy albo
musi czeka膰, a偶 nic nie b臋dzie jecha膰, albo ryzykuje 偶yciem (vide -
zdarzenie z tego tematu).

Ja mam inne obserwacje. Pieszy nie musi czeka膰, bo du偶o kierowc贸w
zatrzymuje si臋 i przepuszcza, cz臋sto przesadzaj膮c, bo ruch pojazd贸w
jest ma艂y i pieszy m贸g艂by poczeka膰.
Je偶eli pieszy czeka to zazwyczaj niezbyt d艂ugo.
Tam gdzie jest bardzo du偶y ruch i niebezpiecznie to przewa偶nie s膮 艣wiat艂a.

Data: 2014-04-06 21:47:15
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-05 12:05, Artur Miller pisze:

je藕dzisz czasem samochodem jako kierowca? mam wra偶enie, ze nie
bardzo ...

Mo偶na "nie za bardzo je藕dzi膰 jako kierowca"?

Pozdr,

Data: 2014-04-06 21:00:57
Autor: Budzik
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
U縴tkownik LEPEK gdzies@wsi.pl ...

je糳zisz czasem samochodem jako kierowca? mam wra縠nie, ze nie
bardzo ...

Mo縩a "nie za bardzo je糳zi jako kierowca"?

"Nie za bardzo" to moze nie ale "nie bardzo" to juz tak - to taki pasazer co poucza kierowce bo zazdrosci ze nie prowadzi...

Data: 2014-04-05 12:59:52
Autor: cef
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
W dniu 2014-04-05 11:25, LEPEK pisze:

Doskona艂ym przyk艂adem jest Hiszpania - 偶eby tam ci臋 potr膮ci艂
samoch贸d na przej艣ciu, to trzeba chyba cudu.

To wynika z jakich statystyk czy jest Twoim
subiektywnym odczuciem?

Data: 2014-04-05 13:12:11
Autor: Cavallino
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...

U縴tkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:533fe226$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2014-04-05 11:25, LEPEK pisze:

Doskona,ym przyk,adem jest Hiszpania - 偶eby tam ci腡 potr.ci,
samoch贸d na przej>ciu, to trzeba chyba cudu.

To wynika z jakich statystyk czy jest Twoim
subiektywnym odczuciem?

Ma racj.
Ale wynika to z innego prawa.
Gorszego IMO.

Przy wi阫szym ruchu pieszych i samochod體 i braku dr骻 szybkiego ruchu (w Hiszpanii s na porz眃ku dziennym, podobnie jak przej禼ia bezkolizycjne) ruch samochodwy dzi阫i temu jest z miejsca sparali縪wany.
A to ma wi阫sze znaczenie ni paru baran體, kt髍ym nie chce si popatrze czy nic nie nadje縟縜.

Data: 2014-04-06 21:51:57
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-05 12:59, cef pisze:

To wynika z jakich statystyk czy jest Twoim
subiektywnym odczuciem?

Subiektywnym odczuciem.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki

Data: 2014-04-06 22:26:53
Autor: cef
W dniu 2014-04-06 21:51, LEPEK pisze:
W dniu 2014-04-05 12:59, cef pisze:

To wynika z jakich statystyk czy jest Twoim
subiektywnym odczuciem?

Subiektywnym odczuciem.

To 縠by zr體nowa縴 Twoje odczucia powiem, 縠 jako pieszy nie czu砮m
si specjalnie inaczej (lepiej ni w Polsce) traktowany w Hiszpanii czy w Niemczech
  gdzie pieszym jestem do舵 cz阺to. Natomiast jako kierowca w tych krajach
odczuwam zawsze spory komfort w Niemczech na drogach lokalnych i w mie禼ie,
gdzie nikt nie szar縰je i mnie nie wyprzedza i wszyscy jako daj rad 50km/godz.
Mo縠 si mniej spiesz i dlatego maj szans si zatrzymywa.
Ale za to jak podr罂uj po Polsce z kierowc Niemcem, to albo on jest zaprzeczeniem
Twojego odczucia o kulturze niemieckich kierowc體 albo w Polsce specjalnie odreagowuje to, czego mu nie wolno u siebie. Ja je縟勘c tu na niemieckich tablicach musz
za niego potem wyrabia te normy grzeczno禼iowe :-).

Data: 2014-04-07 17:21:27
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-06 22:26, cef pisze:

To 縠by zr體nowa縴 Twoje odczucia powiem, 縠 jako pieszy nie czu砮m
si specjalnie inaczej (lepiej ni w Polsce) traktowany w Hiszpanii czy
w Niemczech
  gdzie pieszym jestem do舵 cz阺to.

Ja szczeg髄nie w Holandii zauwa縴砮m, 縠 cz阺to pieszy po prostu idzie i to kierowca uwa縜 i zwalnia / zatrzymuje si w razie potrzeby. Odrotnie, ni u nas.

Natomiast jako kierowca w tych krajach
odczuwam zawsze spory komfort w Niemczech na drogach lokalnych i w mie禼ie,
gdzie nikt nie szar縰je i mnie nie wyprzedza i wszyscy jako daj rad
50km/godz.

O - to kolejna sprawa. Wi阫szo舵 jedzie r體no. Wi阠 i mniejszo舵 nie ma jako specjalnie mo縧iwo禼i pojecha szybciej ;) A przez to wszelkie anomalie zauwa縴 jest 砤twiej.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki

Data: 2014-04-08 22:34:53
Autor: J.F
[...]

Co kraj, to obyczaj. Nie mozna wymagac od nacpanego pieszego, aby na samochody uwazal.

Ale i tam piesi nie sa bezkarni bo rowerzysci ich nie przepuszcza :-)

J.

Data: 2014-04-10 23:04:57
Autor: LEPEK
W dniu 2014-04-08 22:34, J.F pisze:

Co kraj, to obyczaj. Nie mozna wymagac od nacpanego pieszego, aby na
samochody uwazal.

Pisz眂, 縠 w Holandii panosz si na鎝ani piesi (pewnie na podstawie opowiada dalszych znajomych, ewentualnie okazjonalnej wizyty w Amsterdamie) mniej wi阠ej tak zbli縜sz si do rzeczywisto禼i, jakby napisa 縠 w polskich ko禼io砤ch s szyscy nawaleni w骴 - na podstawie pasterki.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki

Data: 2014-04-06 11:22:16
Autor: t岽
LEPEK wrote:

Jak by by艂y mandaty po 5000 za
nie udzielenie pierwsze艅stwa pieszemu (powstaj膮cemu jeszcze przed
postawieniem stopy na jezdni), to kierowcy przestali by mie膰 w dupie,
czy kto艣 pr贸buje przej艣膰 przez ulic臋.

Gdyby tak by艂o, to wystarczy艂oby ustanowi膰 kar臋 艣mierci za ka偶de przest臋pstwo i przest臋pczo艣ci by nie by艂o. Niestety, tak to nie dzia艂a.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-04 17:06:53
Autor: cef
W dniu 2014-04-04 16:01, Czes砤w Wi秐iak pisze:

Niestety mamy kolejny glosny argument za zapowiadana zmiana przepisow, a
mandaty za tego typu wykroczenia powinny wzrosnac kilka razy, tak zeby
gosc, ktory nie puszcza pieszego zapamietal to do konca zycia.

A Ty my秎isz, 縠 w krajach gdzie np za kradzie obcinaj r阫 czy palce,
to nikt nie kradnie?
Nie ma dyskusji o winie, bo winny jest kierowca, ale w砤sne 縴cie warte jest chyba spojrzenia?
Ostatnio przechodzi砮m na przej禼iu gdzie widok na drugi pas
zas硂ni autobus i  ja id i si rozgl眃am na przej禼iu, a po硂wa pieszych
rusza na widok zielonego i nigdzie, ale to nigdzie nie patrzy (dodatkowo s硊chawki w uszach, 縠by przypadkiem nie us硑sze klaksonu czy pisku opon).
Wi阠 gdyby jaki kierowca si zagapi, to by硑by ze trzy trupy.
Winny by砨y kierowca, ale trzy 縴cia na w砤sn pro禸 oddane.

Postawi砨ym raczej na edukacj.

Data: 2014-04-04 17:13:34
Autor: Marcin N
W dniu 2014-04-04 16:01, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
[...]

Wysoko艣膰 mandat贸w niczego nie zmienia. Za to czas najwy偶szy zacz膮膰 kara膰 za to!! Nie ma dnia, 偶ebym nie widzia艂 wymuszenia na przej艣ciu albo omijaniu przepuszczaj膮cego samochodu. Czas, 偶eby policja si臋 ustawi艂a za takim przej艣ciem i dawa艂a te 10 pkt i 500 z艂. Ludzie raz dwa si臋 naucz膮 przestrzega膰 tego przepisu.

--
MN

Data: 2014-04-04 22:05:36
Autor: mk4
On 2014-04-04 16:01, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
[...]

Jestes bardziej szkodliwy niz sadzilem. Owladniety mania karania, nadzoru i permanetntnego monitoringu.
Wyjedz do Korei P艂n. albo chociaz do Chin. Bedziesz wtedy przeszczesliwy.
Tam w mysl towich zasad spuszcza ci lomot i zamkna na 20 lat - zebys mial szanse zapamietac do konca zycia. Na wlasnym przykladzie sprawdzisz skutecznosc swoich "metod".

--
mk4

Data: 2014-04-04 22:30:48
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

ROTFL. Ja wol臋 zachodni膮 europ臋, to tam s膮 wprowadzone takie przepisy. Tak, masz sie bac lomotu, dlatego gdy tylko przekraczasz zachodnia granice pokorniejesz jak dzieciak i bacznie przestrzegasz przepisow, a teraz juz skoncz  bic piane w kolejnym watku bo zachowujesz sie co najmniej dziwnie.
Milych snow :)

Data: 2014-04-04 22:41:35
Autor: mk4
On 2014-04-04 22:30, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
[...]

Nie dostrzegasz, ze swiat nie moze funkcjonowac tak jak Europa Zachodnia. Ze na jednego takiego jak ty, na jego wydumane pomysly, zachcianki i dobrobyt gdzies na swiecie przymieraja glodem trzy osoby czy cztery. Tylko dlatego, ze zlodzieje w tej Europie kradna i w bialych rekawiczkach rabuja tamtych. Wolisz Europe Zachodnia bo tak ci jest wygodnie. Mechanizm wyparcia w pelni :>. A moze to jednak swiadome wkladanie glowy w piasek.

--
mk4

Data: 2014-04-04 23:00:36
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Hahaha, no rzeczywiscie swiat nie moze funkcjonowac jak europa zachodnia, moze jak Korea Pln, wszak  przeciez przed chwila mnie tam wysylales. To gdzie te nowe zasady ? Tam czy tu ?:)
Biedaku ty chyba masz jakies odmienne stany swiadomosci. Ogarnij sie w koncu.

Data: 2014-04-04 21:24:35
Autor: t岽
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

[...]

Ta europa zachodnia, odk膮d wprowadzi艂a mn贸stwo kontrproduktywnych zasad, ma wzrost gospodarczy 0%. Jeszcze troch臋 debilizm贸w i zacznie mie膰 ujemny.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-04 21:12:44
Autor: A.L.
On 04 Apr 2014 21:24:35 GMT, t岽 wrote:

Czes砤w Wi秐iak wrote:

[...]

Ta europa zachodnia, odk眃 wprowadzi砤 mn髎two kontrproduktywnych zasad, ma wzrost gospodarczy 0%. Jeszcze troch debilizm體 i zacznie mie ujemny.

Proletariusze Wszystkich Krajow, Laczcie Sie!

A.L.

Data: 2014-04-05 10:58:22
Autor: t岽
A.L. wrote:

[...]

No w艂a艣nie si臋 艂膮cz膮 -- w europie zachodniej i wprowadzaj膮 w 偶ycie swoje komunistyczne pomys艂y. Do czasu, gdy panowa艂 tam kapitalizm, zach贸d mia艂 si臋 艣wietnie.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-04 16:30:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kolejna nied焪iedzia przys硊ga na przej渃iu...
Hello Grzegorz,

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140404/POWIAT0206/140409488

[...]

Uderzenie by硂 tak silne, 縠 cia硂 18-latki znalaz硂 si na jezdni a
kilkadziesi箃 metr體 za przej渃iem, a auto zatrzyma硂 si jeszcze dalej.

[...]

Kierowca auta po uderzeniu w kobiety omal nie przekroczy jeszcze 渞odkowego pasa, ale ostatecznie samoch骴 stan钩 po oko硂 100 metrach od
przej渃ia.

Z jak pr阣ko渃i on musia jecha?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-04 16:39:20
Autor: Czes砤w Wi渘iak
Kolejna nied焪iedzia przys硊ga na przej渃iu...
Z jak pr阣ko渃i on musia jecha?

Lepiej nie pytaj

Data: 2014-04-04 21:09:36
Autor: A.L.
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
On Fri, 4 Apr 2014 16:30:20 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Z jak pr阣ko禼i on musia jecha?

Z taka jak sie jezdzi w Radomiu...

A.l.

Data: 2014-04-05 01:58:52
Autor: megrimsES
W dniu 2014-04-04 15:41, Grzegorz Tomczyk pisze:
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140404/
POWIAT0206/140409488

(ciach)
Jako艣 ostatnie wydarzenia nauczy艂y mnie, 偶e jak si臋 zbli偶am
do przej艣cia dla pieszych, to jak widz臋, 偶e pasem obok co艣
jedzie i jad臋 szybciej od niego to zr贸wnuj臋 z nim pr臋dko艣膰,
aby go bro艅 bo偶e nie wyprzedzi膰. I co? I tak zamiast patrze膰
na przej艣cie, to patrza艂em na auto obok i potem hamowanie
z piskiem opon, bo jaki艣 pieszy wlaz艂 prosto pod ko艂a, a auto,
na kt贸re ja zwraca艂em uwag臋, aby go nie wyprzedzi膰 pojecha艂o
w pizdu. I b膮d藕 tu m膮dry.

wniosek? zlikwidowa膰 przej艣cia dla pieszych bez 艣wiate艂 na
drogach, na kt贸rych jest wi臋cej ni偶 jeden pas ruchu albo
przed przej艣ciem dla pieszych  wprowadzi膰 zw臋偶enie do jednego
pasa <ROTFL>, albo zrobi膰 przetargi i postawi膰 wsz臋dzie 艣wiat艂a.
Przy ka偶dym przej艣ciu dla pieszych. Do tego obowi膮zkowo kamera
i fotoradar, albo patrol policji. Zamiast z suszark膮 w krzakach
to niech stoj膮 za przej艣ciami dla pieszych i ka偶demu co nie pu艣ci
pieszego niech pizgaj膮 po 10 punkt贸w i 1000 PLN kary.

Te偶 mam 18-letni膮 c贸rk臋, a to bardzo g艂upi wiek.

Data: 2014-04-04 21:11:24
Autor: A.L.
Kolejna nied?wiedzia przys?uga na przej?ciu...
On Sat, 05 Apr 2014 01:58:52 +0200, megrimsES
<megrimsNOSPAM@interia.pl> wrote:

wniosek? zlikwidowa przej禼ia dla pieszych bez 秝iate na
drogach, na kt髍ych jest wi阠ej ni jeden pas ruchu albo

Masz racje, Kolego. ja bym poszsedl dalej - zlikwidowac pzrejscia dla pieszych w ogole, a
pieszyc usunac z drog.

Miszcze kierownicy powinni trzymac sie razem!

A.L.

Data: 2014-04-05 10:08:40
Autor: J.F.
Kolejna nied?wiedzia przys?uga na przej?ciu...
Dnia Fri, 04 Apr 2014 21:11:24 -0500, A.L. napisa(a):
[...]

A tam gdzie mieszkasz to duzo jest przejsc dla pieszych bez swiatel ? Tak powiedzmy w promieniu 5 km od domu ?

J.

Data: 2014-04-05 19:06:57
Autor: J.F.
Kolejna nied?wiedzia przys?uga na przej?ciu...
Dnia Sat, 05 Apr 2014 18:50:56 +0200, megrimsES napisa(a):
[...]

Kolo ciebie duzo, ale AL przygaduje, a sam pewnie mieszka w miejscu
gdzie przejsc nie ma, bo i po co, skoro kazdy ma samochod :-)

J.

Data: 2014-04-07 10:07:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 5 Apr 2014, J.F. wrote:

Kolo ciebie duzo, ale AL przygaduje, a sam pewnie mieszka w miejscu
gdzie przejsc nie ma, bo i po co, skoro kazdy ma samochod :-)

  Ale by mo縠 niekt髍zy s w tym nieszcz甓liwym po硂縠niu, 縠 do
samochodu musz doj舵 ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-06 11:15:57
Autor: Shrek
On 2014-04-05 01:58, megrimsES wrote:

Przy ka偶dym przej艣ciu dla pieszych. Do tego obowi膮zkowo kamera
i fotoradar, albo patrol policji.

IMHO wystarczy sama kamera - zjawisko wyprzedzania na przej艣ciu jest do艣膰 proste do wykrycia automatyczn膮 analiz膮 obrazu. Ju偶 samo wyeliminowanie wyprzedzania przez skuteczn膮 tresur臋 ograniczy problem o kilkadziesi膮t procent.

Swiat艂a przy ka偶dym przej艣ciu to droga donik膮d.

Shrek.

Data: 2014-04-06 11:24:36
Autor: t岽
Shrek wrote:

[...]

Na drodze 2 czy 3 pasmowej jest to niewykonalne, ka偶dy tam wyprzedza, czy chce, czy nie.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-06 15:28:12
Autor: Shrek
On 2014-04-06 13:24, t岽 wrote:

[...]

No patrz, a ja nie chce i nie wyprzedzam. Co w tym trudnego - s膮 takie dwa peda艂y - w razie konieczno艣ci puszczasz ten prawy a jak naprawd臋 potrzeba to wciskasz 艣rodkowy:P

Shrek.

Data: 2014-04-06 08:11:30
Autor: kogutek444
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 15:28:12 UTC+2 u偶ytkownik Shrek napisa艂:
On 2014-04-06 13:24, t岽 wrote:

> [...]

No patrz, a ja nie chce i nie wyprzedzam. Co w tym trudnego - s膮 takie dwa peda艂y - w razie konieczno艣ci puszczasz ten prawy a jak naprawd臋 potrzeba to wciskasz 艣rodkowy:P

Ten od wypadku te偶 wcisn膮艂 艣rodkowy. Ale zanim si臋 zatrzyma艂 przejecha艂 kilkadziesi膮t metr贸w. Kluczem nie jest zatrzymywanie si臋 bo pies chce przej艣膰 albo jaka艣 staruszka. Kluczem jest pr臋dko艣膰. Oczywi艣cie piesi przede wszystkim musz膮 uwa偶a膰 jak wchodz膮 na jezdni臋. Jezdnia to naturalne 艣rodowisko dla maszyn co wa偶膮 od kilkuset kilogram贸w wzwy偶 i poruszaj膮 si臋 z du偶ymi pr臋dko艣ciami.

Data: 2014-04-06 17:43:41
Autor: Shrek
On 2014-04-06 17:11, kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

No i? Naprawd臋 dalej twierdzisz, 偶e niewyprzedzanie na przejsciu jest niemo偶liwe?

Shrek.

Data: 2014-04-06 16:24:00
Autor: t岽
Shrek wrote:

No patrz, a ja nie chce i nie wyprzedzam. Co w tym trudnego - s膮 takie
dwa peda艂y - w razie konieczno艣ci puszczasz ten prawy a jak naprawd臋
potrzeba to wciskasz 艣rodkowy:P

Nie masz szans jecha膰 z identyczn膮 pr臋dko艣ci膮 co ten obok. Je艣li ruch jest du偶y, to zawsze Ty jego wyprzedzasz albo on Ciebie.

Ju偶 nie m贸wi膮c o tym, gdy jad膮cy r贸wnolegle z Tob膮 zacznie hamowa膰. Nim si臋 zorientujesz, ju偶 b臋dziesz za przej艣ciem.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-04-06 18:45:05
Autor: Shrek
On 2014-04-06 18:24, t岽 wrote:
Shrek wrote:

[...]

No nie mam, a jednak nie wyprzedzam na przej艣ciach - w czym masz problem?

Ju偶 nie m贸wi膮c o tym, gdy jad膮cy r贸wnolegle z Tob膮 zacznie hamowa膰. Nim
si臋 zorientujesz, ju偶 b臋dziesz za przej艣ciem.

I cz臋sto ci tak hamuj膮 bez powodu? Bo mi jako艣 nie.

Shrek.

Data: 2014-04-08 14:40:21
Autor: radekp@konto.pl
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
Sat, 05 Apr 2014 01:58:52 +0200, w <lhngvo$c68$1@usenet.news.interia.pl>,
megrimsES <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa(-a):

Jako ostatnie wydarzenia nauczy硑 mnie, 縠 jak si zbli縜m
do przej禼ia dla pieszych, to jak widz, 縠 pasem obok co
jedzie i jad szybciej od niego to zr體nuj z nim pr阣ko舵,
aby go bro bo縠 nie wyprzedzi. I co? I tak zamiast patrze
na przej禼ie, to patrza砮m na auto obok i potem hamowanie
z piskiem opon, bo jaki pieszy wlaz prosto pod ko砤, a auto,
na kt髍e ja zwraca砮m uwag, aby go nie wyprzedzi pojecha硂
w pizdu. I b眃 tu m眃ry.

Ostatnio kierowca z drugiej jezdni zatrzyma si, by przepu禼i pieszych z
_mojej_ strony. Przez wysepk i 4 pasy w sumie. Mistrz nied紈iedziej przys硊gi.

Data: 2014-04-05 10:58:05
Autor: jerzu
Kolejna nied紈iedzia przys硊ga na przej禼iu...
On Fri, 4 Apr 2014 13:41:49 +0000 (UTC), Grzegorz Tomczyk
<grz.tom@nospam.wp.pl> wrote:

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140404/
POWIAT0206/140409488

Ja mam dwa filmy z kamerki. Jeden z Gliwic, drugi z Warszawy. Po
po硊dniu wrzuc na YT. W obu przypadkach niewiele brakowa硂.