Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kolejna ofiara

Kolejna ofiara

Data: 2014-04-23 15:16:26
Autor: elmer radi radisson
Kolejna ofiara
On 2014-04-23 13:54, Trybun wrote:

Przymusu zapinania pasów tzw bezpieczeństwa:

http://slupca24.pl/?p=17880

Kto weźmie odpowiedzialność wobec śmierci tego powszechnie szanowanego
Człowieka?

1. jesli bylby przytomny i zdolny do samodzielnego opuszczenia pojazdu, prawdopodobnie bylby w stanie odpiac samodzielnie pas.

2. jesli nie bylby przytomny, utopilby sie i bez pasow.

3. czemu kierujaca nie udzielila pomocy swojemu pasazerowi?

4. statystyka pokazuje ze zapiete pasy ratuja zdrowie/zycie w nieporownywalnie wiekszej ilosci przypadkow, nizli komus szkodza.


--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-23 16:34:46
Autor: Trybun
Kolejna ofiara
W dniu 2014-04-23 15:16, elmer radi radisson pisze:
On 2014-04-23 13:54, Trybun wrote:

Przymusu zapinania pasów tzw bezpieczeństwa:

http://slupca24.pl/?p=17880

Kto weźmie odpowiedzialność wobec śmierci tego powszechnie szanowanego
Człowieka?

1. jesli bylby przytomny i zdolny do samodzielnego opuszczenia pojazdu, prawdopodobnie bylby w stanie odpiac samodzielnie pas.

2. jesli nie bylby przytomny, utopilby sie i bez pasow.

3. czemu kierujaca nie udzielila pomocy swojemu pasazerowi?

4. statystyka pokazuje ze zapiete pasy ratuja zdrowie/zycie w nieporownywalnie wiekszej ilosci przypadkow, nizli komus szkodza.



Wszystkiemu winne te nieszczęsne zapięte pasy, to one uniemożliwiły pomoc kierującej pojazdem. Pewnie wystarczyło unieść głowę ponad wodę.

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Data: 2014-04-23 15:26:06
Autor: tᴏ
Kolejna ofiara
Trybun wrote:

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Nie, dopóki służba zdrowia jest państwowa, bo niektórzy inteligentni inaczej nie rozumieją, czym jest prawdopodobieństwo i -- podobnie jak Ty -- uogólniają na podstawie jednostkowych przypadków.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-24 12:58:08
Autor: Trybun
Kolejna ofiara
W dniu 2014-04-23 17:26, tᴏ pisze:
Trybun wrote:

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?
Nie, dopóki służba zdrowia jest państwowa, bo niektórzy inteligentni
inaczej nie rozumieją, czym jest prawdopodobieństwo i -- podobnie jak Ty
-- uogólniają na podstawie jednostkowych przypadków.


No to już jest jakieś uzasadnienie. Powiedziałbyś w oczy rodzinom ofiar nakazu zapinania pasów o tym?

Data: 2014-04-24 19:17:20
Autor: John Kołalsky
Kolejna ofiara

UĹźytkownik "t?"


Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Nie, dopóki służba zdrowia jest państwowa,

Ale finansowana prywatnymi ubezpieczeniami. Płacisz za to osobiście.

bo niektĂłrzy inteligentni
inaczej nie rozumieją, czym jest prawdopodobieństwo i -- podobnie jak Ty
-- uogólniają na podstawie jednostkowych przypadków.

To nie on opierał się na uogólnieniu tylko Ty i tylko Tobie to uzasadnienia tego uogólnienia potrzeba prawdopodobieństwa.

Data: 2014-04-23 15:50:40
Autor: Budzik
Kolejna ofiara
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Wbrew pozorom kazdy rozsadny człowiek to wie...
A ze Ciebie to dziwi...

Data: 2014-04-24 12:58:27
Autor: Trybun
Kolejna ofiara
W dniu 2014-04-23 17:50, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?
Wbrew pozorom kazdy rozsadny człowiek to wie...
A ze Ciebie to dziwi...

Skąd wie? Przecież o tym nigdzie nie ma ani wzmianki, to przecież "państwo" prowadzi nas za rączkę odgórnymi nakazami, a tu takie uchybienie?

Data: 2014-04-24 13:35:13
Autor: Budzik
Kolejna ofiara
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym
pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że
ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?
Wbrew pozorom kazdy rozsadny człowiek to wie...
A ze Ciebie to dziwi...

Skąd wie? Przecież o tym nigdzie nie ma ani wzmianki, to przecież "państwo" prowadzi nas za rączkę odgórnymi nakazami, a tu takie
uchybienie?
Nawet jak nie wie to i tak bezpieczniej jest zapiąć pas.
A skąd wiadomo - a skąt Ty wiesz?
Sądząc po rabanie jaki zrobiłes - dopiero teraz sie dowiedziałes?

Data: 2014-04-24 19:18:48
Autor: John Kołalsky
Kolejna ofiara

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>


Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Wbrew pozorom kazdy rozsadny człowiek to wie...

To nawet ostrzegać nie potrzeba :-)

A ze Ciebie to dziwi...

Gdzie tak napisał ?

Data: 2014-04-23 16:47:45
Autor: elmer radi radisson
Kolejna ofiara
On 2014-04-23 16:34, Trybun wrote:

Wszystkiemu winne te nieszczęsne zapięte pasy, to one uniemożliwiły
pomoc kierującej pojazdem. Pewnie wystarczyło unieść głowę ponad wodę.

Znaczy w czym konkretnie przeszkodzily? Nawet jesli nie mozna odpiac pasow, to powoli napinany mechanizm pozwoli tak samo uniesc glowe, jak bez przypietych pasow. Juz bardziej wierze w to ze cala akcje utrudnialo bardziej polozenie pojazdu na dachu i jego zaglebienie w niecce z woda. Pasy nie maja tu nic do rzeczy.

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Jazda samochodem w pewnych okolicznosciach moze doprowadzic do smierci.
Czy jest gdzies o tym ostrzezenie na szybie, albo w prawie jazdy?

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-24 12:57:49
Autor: Trybun
Kolejna ofiara
W dniu 2014-04-23 16:47, elmer radi radisson pisze:
On 2014-04-23 16:34, Trybun wrote:

Wszystkiemu winne te nieszczęsne zapięte pasy, to one uniemożliwiły
pomoc kierującej pojazdem. Pewnie wystarczyło unieść głowę ponad wodę.

Znaczy w czym konkretnie przeszkodzily? Nawet jesli nie mozna odpiac pasow, to powoli napinany mechanizm pozwoli tak samo uniesc glowe, jak bez przypietych pasow. Juz bardziej wierze w to ze cala akcje utrudnialo bardziej polozenie pojazdu na dachu i jego zaglebienie w niecce z woda. Pasy nie maja tu nic do rzeczy.

Po prostu nie pozwoliły nawet na uniesienie głowy nad wodę przez sama ofiarę ew, kierującą pojazdem. Pasy odegrały w tym wypadku kluczową (negatywną) rolę.


Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Jazda samochodem w pewnych okolicznosciach moze doprowadzic do smierci.
Czy jest gdzies o tym ostrzezenie na szybie, albo w prawie jazdy?


Ale nikt nikogo nie zmusza pod rygorem kar do jazdy samochodem..

Data: 2014-04-24 14:13:17
Autor: elmer radi radisson
Kolejna ofiara
On 2014-04-24 12:57, Trybun wrote:

Po prostu nie pozwoliły nawet na uniesienie głowy nad wodę przez sama
ofiarę ew, kierującą pojazdem. Pasy odegrały w tym wypadku kluczową
(negatywną) rolę.

Byles na miejscu, czy zobaczyles to w szklanej kuli?
Nie wiesz jak dzialaja pasy, jak sie je powoli napina? wyobraz sobie,
juz od nowszych modeli fiata 126p rozwijaja sie!

Poza tym to nie wiem skad ta fobia. Proponuje przyjac do wiadomosci,
ze glownym czynnikiem (procz stosowania stref kontrolowanego zgniotu),
ktory sprawil ze przez burzliwy rozwoj motoryzacji od lat 80 i caly
wzrost ilosci samochodow ilosc smiertelnych ofiar od tego czasu spadla
wrecz spektaularnie, jest wlasnie na obowiazek zapinania pasow.

Tym bardziej ze i bez zapietych pasow, to z reguly nie zadziala zadna
poduszka czy kurtyna. Wiec wyobraz sobie, ile osob zginelo kiedys
glupio, przez zwykle uderzenie glowa o wnetrze pojazdu, bo nie uzywalo
pasow. Albo zostalo roslinkami. A samochod wygladal na malo rozbity.
Nie mowiac juz o pasazerach tylnego siedzenia, ktorzy zabijali swoja
masa osoby siedzace z przodu.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-25 15:55:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Kolejna ofiara
On Thu, 24 Apr 2014, elmer radi radisson wrote:

Nie mowiac juz o pasazerach tylnego siedzenia, ktorzy zabijali swoja
masa osoby siedzace z przodu.

  To jest akurat główna racjonalna przesłanka nakazu zapinania
pasów: zaszkodzenie KOMUŚ.
  Absurdalność sytuacji pokazuje fakt, że taki układ w którym siedzący
z przodu MIAŁ nakaz zapięcia pasów, zaś siedzący z tyłu NIE, był
co najmniej przez pewien czas zgodny z prawem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-25 22:23:09
Autor: elmer radi radisson
Kolejna ofiara
On 2014-04-25 15:55, Gotfryd Smolik news wrote:

  To jest akurat główna racjonalna przesłanka nakazu zapinania
pasów: zaszkodzenie KOMUŚ.


Podam Ci przyklad, ze nie zapinanie pasow z przodu, rowniez jest
droga do zaszkodzenia komus. Komu? Potencjalnie innym uczestnikom
ruchu. Otoz, zwyczajnie, kierowca nie przypiety pasami nie jest w
stanie w pelni wyczuwac reakcji pojazdu (akurat pelne przyleganie
cialem do fotela ma w tym istotny udzial).  A w sytuacji gdy musi
wykonac gwaltowny manewr i sekwencje ruchow kierownica - np. po
wpadnieciu w poslizg, bedzie rzucany po fotelu i kurczowo szarpal
kierownice, probujac sie jej zlapac jak brzytwy, zamiast skutecznie
wyprowadzac pojazd z poslizgu.

Tylko zeby to pojac, trzeba byc swiadomym kierowca. Dlatego np.
ja sobie za bardzo nie zycze, zeby z przeciwka jechal ktos bez
pasow i nie mogac nalezycie opanowac pojazdu w naglej sytuacji,
przydzwonil we mnie. Jego zapinanie pasow, to rowniez moj interes.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-25 23:38:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Kolejna ofiara
On Fri, 25 Apr 2014, elmer radi radisson wrote:

Podam Ci przyklad, ze nie zapinanie pasow z przodu, rowniez jest
droga do zaszkodzenia komus. Komu? Potencjalnie innym uczestnikom
ruchu. Otoz, zwyczajnie, kierowca nie przypiety pasami nie jest w
stanie w pelni wyczuwac reakcji pojazdu

  No i to jest "obiektywnie zasadny" argument.
  Acz dotyczy tylko kierowcy.
  Żeby nie było - dyskusja dotyczy nie używania pasów, lecz obowiązku
ich używania :)

Tylko zeby to pojac, trzeba byc swiadomym kierowca.

  Jeszcze trzeba pojąć, że mowa o karaniu świadomego pasażera ;)
  Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku
pasów z tyłu (mimo pasów z przodu) - jak pasażer nie ma zapiętych
pasów, potencjalna kara jest *większa*. Mandat może dostać
zarówno kierujący jak i pasażer.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-26 12:07:30
Autor: elmer radi radisson
Kolejna ofiara
On 2014-04-25 23:38, Gotfryd Smolik news wrote:

  Acz dotyczy tylko kierowcy.
  Żeby nie było - dyskusja dotyczy nie używania pasów, lecz obowiązku
ich używania :)

Ale przeciez jedno sie wiaze z drugim. Obowiazek jest wlasnie po to,
zeby ich uzywano nie uznaniowo, a obligatoryjnie.

  Jeszcze trzeba pojąć, że mowa o karaniu świadomego pasażera ;)

Jak widac, dyskusja sie raczej rozlala na zapinanie pasow jako takie, niezaleznie od roli osoby w pojezdzie.

Na obowiazkowe zapinanie pasazera siedzacego obo kierowcy uzasadnienie
tez jest proste - nawet ten siedzacy z boku, podczas dachowania
pojazdu, moze skrecic kark kierowcy. Pasuje? W ten sposob mamy
zgromadzony komplet uzasadnien dla kierowcy, osoby siedzacej obok
oraz tych z tylu. Czy kogos pominelismy? :)

  Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku
pasów z tyłu (mimo pasów z przodu) - jak pasażer nie ma zapiętych
pasów, potencjalna kara jest *większa*. Mandat może dostać
zarówno kierujący jak i pasażer.

Owszem, przepis ze z tylu nie trzeba zapinac, a z przodu owszem, nie byl madry. No ale to czas przeszly, na szczescie. Obecnie nie widze
raczej zadnego absurdu.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-26 11:00:34
Autor: Budzik
Kolejna ofiara
Użytkownik elmer radi radisson radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-
and.spam.wireland.org ...

  Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku
pasów z tyłu (mimo pasów z przodu) - jak pasażer nie ma zapiętych
pasów, potencjalna kara jest *większa*. Mandat może dostać
zarówno kierujący jak i pasażer.

Owszem, przepis ze z tylu nie trzeba zapinac, a z przodu owszem, nie byl madry. No ale to czas przeszly, na szczescie. Obecnie nie widze
raczej zadnego absurdu.

Ale to był przepis, ze z tyłu nie trzeba zapinac, czy moze ze z tyłu nie musi być pasów ale jak są to już trzeba zapiąć?

Data: 2014-04-26 13:53:22
Autor: Cavallino
Kolejna ofiara

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA31B8116D9DAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik elmer radi radisson radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-
and.spam.wireland.org ...

  Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku
pasów z tyłu (mimo pasów z przodu) - jak pasażer nie ma zapiętych
pasów, potencjalna kara jest *większa*. Mandat może dostać
zarówno kierujący jak i pasażer.

Owszem, przepis ze z tylu nie trzeba zapinac, a z przodu owszem, nie byl
madry. No ale to czas przeszly, na szczescie. Obecnie nie widze
raczej zadnego absurdu.

Ale to był przepis, ze z tyłu nie trzeba zapinac

Tak.
I w mieście też nie trzeba było kiedyś.

Data: 2014-04-26 13:00:43
Autor: Budzik
Kolejna ofiara
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

  Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku
pasów z tyłu (mimo pasów z przodu) - jak pasażer nie ma zapiętych
pasów, potencjalna kara jest *większa*. Mandat może dostać
zarówno kierujący jak i pasażer.

Owszem, przepis ze z tylu nie trzeba zapinac, a z przodu owszem, nie
byl madry. No ale to czas przeszly, na szczescie. Obecnie nie widze
raczej zadnego absurdu.

Ale to był przepis, ze z tyłu nie trzeba zapinac

Tak.
I w mieście też nie trzeba było kiedyś.
 
A to nawet nie wiedziałem. Dzieki.

Data: 2014-04-26 08:16:16
Autor: John Kołalsky
Kolejna ofiara

Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org>

 n
  To jest akurat główna racjonalna przesłanka nakazu zapinania
pasów: zaszkodzenie KOMUŚ.


Podam Ci przyklad, ze nie zapinanie pasow z przodu, rowniez jest
droga do zaszkodzenia komus. Komu? Potencjalnie innym uczestnikom
ruchu. Otoz, zwyczajnie, kierowca nie przypiety pasami nie jest w
stanie w pelni wyczuwac reakcji pojazdu (akurat pelne przyleganie
cialem do fotela ma w tym istotny udzial).  A w sytuacji gdy musi
wykonac gwaltowny manewr i sekwencje ruchow kierownica - np. po
wpadnieciu w poslizg, bedzie rzucany po fotelu i kurczowo szarpal
kierownice, probujac sie jej zlapac jak brzytwy, zamiast skutecznie
wyprowadzac pojazd z poslizgu.

On nie powinien w ogóle siadać za kierowcą. I inni też. Byś Ty mógł jechać i nikt Ci z naprzeciwka nie mógł zagrozić.


Tylko zeby to pojac, trzeba byc swiadomym kierowca. Dlatego np.
ja sobie za bardzo nie zycze, zeby z przeciwka jechal ktos bez
pasow i nie mogac nalezycie opanowac pojazdu w naglej sytuacji,
przydzwonil we mnie. Jego zapinanie pasow, to rowniez moj interes.


Jestem świadomym kierowcą czytnika niusowego. Niczego się nie boję. Będę się pasł na naszych niusowiskach. Nikt mi tego nie zabroni.

Data: 2014-04-23 23:41:53
Autor: Marek Dyjor
Kolejna ofiara
Trybun wrote:
Wszystkiemu winne te nieszczęsne zapięte pasy, to one uniemożliwiły
pomoc kierującej pojazdem. Pewnie wystarczyło unieść głowę ponad wodę.

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym
pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że
ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

oczywiscie ze moĹźna dac ludziom prawo wyboru...

tylko że realnie pasy ratują życie, przypadków kiedy moga być problemem jest marginalnie mało...


pomyśl chwile przed czym zabezpieczeją pasy...

jeśli facet był neiporzytowny to sam by sobei głowy nie podniósł...

pasy tak mocno nie trzymają aby sie nie dało osoby wysunąć na bok z pasa, to nei sa pasy 5 punktowe tylko zwykle 3 punktĂłwki.  Kobieta byłą w szoku i nie pomogła skutecznie uratować keirowcy do czasu przyjazdu pomocy...

Data: 2014-04-24 12:58:42
Autor: Trybun
Kolejna ofiara
W dniu 2014-04-23 23:41, Marek Dyjor pisze:
Trybun wrote:
Wszystkiemu winne te nieszczęsne zapięte pasy, to one uniemożliwiły
pomoc kierującej pojazdem. Pewnie wystarczyło unieść głowę ponad wodę.

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym
pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że
ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

oczywiscie ze moĹźna dac ludziom prawo wyboru...

tylko że realnie pasy ratują życie, przypadków kiedy moga być problemem jest marginalnie mało...


pomyśl chwile przed czym zabezpieczeją pasy...

jeśli facet był neiporzytowny to sam by sobei głowy nie podniósł...

pasy tak mocno nie trzymają aby sie nie dało osoby wysunąć na bok z pasa, to nei sa pasy 5 punktowe tylko zwykle 3 punktówki. Kobieta byłą w szoku i nie pomogła skutecznie uratować keirowcy do czasu przyjazdu pomocy...



I gdyby dano ten wybĂłr fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie byłoby wątku na grupie dyskusyjnej  o samochodach, pod tytułem "Kolejna ofiara" nakazu zapinania pasĂłw bezpieczeństwa.

Data: 2014-04-24 13:35:16
Autor: Budzik
Kolejna ofiara
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

I gdyby dano ten wybór fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie byłoby wątku na grupie dyskusyjnej  o samochodach, pod tytułem "Kolejna ofiara" nakazu zapinania pasów bezpieczeństwa.

?
Przeciez i tak kazdy rozsadny ten pas by zapiął.
Byłoby za to mnóstwo komentarzy - kolejna ofiara nie zapiecia pasów - dlaczego to nie jest obowiazek...

Zreszta - nikt nic sensowniejszego niz elmer radi nei napisze!
Pasy uratowały zycie setkom tysiecy osób.
A ze przy okazji jakiemuś odsetkowi zycia nie uratowały? Nie sa rozwiazaniem doskonałym...

Data: 2014-04-24 16:10:27
Autor: J.F
Kolejna ofiara
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Przeciez i tak kazdy rozsadny ten pas by zapiął.
Byłoby za to mnóstwo komentarzy - kolejna ofiara nie zapiecia pasów -
dlaczego to nie jest obowiazek...

Zreszta - nikt nic sensowniejszego niz elmer radi nei napisze!
Pasy uratowały zycie setkom tysiecy osób.
A ze przy okazji jakiemuś odsetkowi zycia nie uratowały?

Nie nie - jakis odsetek zabily.

I w tym momencie mamy nakaz zabojczy w skutkach ... czyli najprosciej jakby kierowca sam decydowal.

J.

Data: 2014-04-24 15:00:42
Autor: Budzik
Kolejna ofiara
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Przeciez i tak kazdy rozsadny ten pas by zapiął.
Byłoby za to mnóstwo komentarzy - kolejna ofiara nie zapiecia pasów -
dlaczego to nie jest obowiazek...

Zreszta - nikt nic sensowniejszego niz elmer radi nei napisze!
Pasy uratowały zycie setkom tysiecy osób.
A ze przy okazji jakiemuś odsetkowi zycia nie uratowały?

Nie nie - jakis odsetek zabily.

I w tym momencie mamy nakaz zabojczy w skutkach ... czyli najprosciej jakby kierowca sam decydowal.

To zalezy co to znaczy "najprosciej"...

Data: 2014-04-24 16:37:30
Autor: Marek Dyjor
Kolejna ofiara
J.F wrote:
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Przeciez i tak kazdy rozsadny ten pas by zapiął.
Byłoby za to mnóstwo komentarzy - kolejna ofiara nie zapiecia pasów -
dlaczego to nie jest obowiazek...

Zreszta - nikt nic sensowniejszego niz elmer radi nei napisze!
Pasy uratowały zycie setkom tysiecy osób.
A ze przy okazji jakiemuś odsetkowi zycia nie uratowały?

Nie nie - jakis odsetek zabily.

I w tym momencie mamy nakaz zabojczy w skutkach ... czyli najprosciej
jakby kierowca sam decydowal.

jezu...  naprawdę ilość osób którym pasy podczas kolizji zaszkodzą gdy bez pasów by nie zaszkodziły to margines...


prawda jest taka że powinno sie jako zasadnicze wyposażenie samochodu ustanowić młotek do szyb i nóż do pasów.

tak aby każdy mógł łatwo udzielić pomocy osobom znajdującym sie w uszkodzonym pojeździe.

Generalnie to juz sam zapłon pojazdów uczestniczących w kolizji jest bardzo rzadkim zjawiskiem.

Data: 2014-04-24 14:51:50
Autor: Marek Dyjor
Kolejna ofiara
Trybun wrote:
I gdyby dano ten wybĂłr fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie
byłoby wątku na grupie dyskusyjnej  o samochodach, pod tytułem
"Kolejna ofiara" nakazu zapinania pasów bezpieczeństwa.

jakby nei miał pasów to być może zabiłby sie podczas wypadku...

Data: 2014-04-24 13:35:15
Autor: Budzik
Kolejna ofiara
Użytkownik Marek Dyjor mdyjor@poczta.onet.pl ...

I gdyby dano ten wybór fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie
byłoby wątku na grupie dyskusyjnej  o samochodach, pod tytułem
"Kolejna ofiara" nakazu zapinania pasów bezpieczeństwa.

jakby nei miał pasów to być może zabiłby sie podczas wypadku...
Ale zginłaby wolny... według Trybuna...

Data: 2014-04-24 10:42:48
Autor: Heraklit
Kolejna ofiara
Był sobie taki dzień: 23 kwiecień (środa), gdy o godzinie 16:34 *Trybun*
naskrobał(a):

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Ciekawe w jaki sposób przewidzieć swój wypadek i to czy pasy pomogą lub
zaszkodzą? Bo po wypadku to będzie już trochę za późno na decydowanie
czy zapiąć czy też nie...


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2014-04-24 10:39:49

Data: 2014-04-24 10:00:44
Autor: Budzik
Kolejna ofiara
Użytkownik Heraklit rafal@f12.pl ...

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

Ciekawe w jaki sposób przewidzieć swój wypadek i to czy pasy pomogą lub
zaszkodzą? Bo po wypadku to będzie już trochę za późno na decydowanie
czy zapiąć czy też nie...

Dlatego decyduje prawdopodobienstwo.
Ale rozmawiasz z Trybunem - warto wczesniej spojrzec co wypisuje na pl.soc.polityka :)

Data: 2014-04-24 12:58:59
Autor: Trybun
Kolejna ofiara
W dniu 2014-04-24 10:42, Heraklit pisze:
Był sobie taki dzień: 23 kwiecień (środa), gdy o godzinie 16:34 *Trybun*
naskrobał(a):

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?
Ciekawe w jaki sposób przewidzieć swój wypadek i to czy pasy pomogą lub
zaszkodzą? Bo po wypadku to będzie już trochę za późno na decydowanie
czy zapiąć czy też nie...



Dać ludziom wybór, Prowadzić samochody mogą tylko ludzie dorośli, a więc tacy którzy maja świadomość co dla nich jest lepsze - jazda z pasami czy bez nich. Nikt do nikogo o nic nie będzie miał pretensji.

Data: 2014-04-24 22:02:52
Autor: John Kołalsky
Kolejna ofiara

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Był sobie taki dzień: 23 kwiecień (środa), gdy o godzinie 16:34 *Trybun*
naskrobał(a):

Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?
Ciekawe w jaki sposób przewidzieć swój wypadek i to czy pasy pomogą lub
zaszkodzą? Bo po wypadku to będzie już trochę za późno na decydowanie
czy zapiąć czy też nie...



Dać ludziom wybór, Prowadzić samochody mogą tylko ludzie dorośli, a więc tacy którzy maja świadomość co dla nich jest lepsze - jazda z pasami czy bez nich. Nikt do nikogo o nic nie będzie miał pretensji.

A gokarty ?

Kolejna ofiara

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona