Data: 2014-04-23 15:16:26 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Kolejna ofiara | |
On 2014-04-23 13:54, Trybun wrote:
Przymusu zapinania pasĂłw tzw bezpieczeĹstwa: 1. jesli bylby przytomny i zdolny do samodzielnego opuszczenia pojazdu, prawdopodobnie bylby w stanie odpiac samodzielnie pas. 2. jesli nie bylby przytomny, utopilby sie i bez pasow. 3. czemu kierujaca nie udzielila pomocy swojemu pasazerowi? 4. statystyka pokazuje ze zapiete pasy ratuja zdrowie/zycie w nieporownywalnie wiekszej ilosci przypadkow, nizli komus szkodza. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2014-04-23 16:34:46 | |
Autor: Trybun | |
Kolejna ofiara | |
W dniu 2014-04-23 15:16, elmer radi radisson pisze:
On 2014-04-23 13:54, Trybun wrote: Wszystkiemu winne te nieszczÄsne zapiÄte pasy, to one uniemoĹźliwiĹy pomoc kierujÄ cej pojazdem. Pewnie wystarczyĹo unieĹÄ gĹowÄ ponad wodÄ. Punkt nr4.- Czy nie lepiej by byĹo daÄ pasaĹźerom i kierujÄ cym pojazdami wolnej rÄki w tej sprawie, i ostrzec rĂłwnieĹź przed tym Ĺźe ich zapiÄcie moĹźe w pewnych okolicznoĹciach doprowadziÄ do Ĺmierci? |
|
Data: 2014-04-23 15:26:06 | |
Autor: tá´ | |
Kolejna ofiara | |
Trybun wrote:
Punkt nr4.- Czy nie lepiej by byĹo daÄ pasaĹźerom i kierujÄ cym pojazdami Nie, dopĂłki sĹuĹźba zdrowia jest paĹstwowa, bo niektĂłrzy inteligentni inaczej nie rozumiejÄ , czym jest prawdopodobieĹstwo i -- podobnie jak Ty -- uogĂłlniajÄ na podstawie jednostkowych przypadkĂłw. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-04-24 12:58:08 | |
Autor: Trybun | |
Kolejna ofiara | |
W dniu 2014-04-23 17:26, tá´ pisze:
Trybun wrote: No to juĹź jest jakieĹ uzasadnienie. PowiedziaĹbyĹ w oczy rodzinom ofiar nakazu zapinania pasĂłw o tym? |
|
Data: 2014-04-24 19:17:20 | |
Autor: John KoĹalsky | |
Kolejna ofiara | |
UĹźytkownik "t?"
Ale finansowana prywatnymi ubezpieczeniami. PĹacisz za to osobiĹcie. bo niektĂłrzy inteligentni To nie on opieraĹ siÄ na uogĂłlnieniu tylko Ty i tylko Tobie to uzasadnienia tego uogĂłlnienia potrzeba prawdopodobieĹstwa. |
|
Data: 2014-04-23 15:50:40 | |
Autor: Budzik | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...
Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci? Wbrew pozorom kazdy rozsadny człowiek to wie... A ze Ciebie to dziwi... |
|
Data: 2014-04-24 12:58:27 | |
Autor: Trybun | |
Kolejna ofiara | |
W dniu 2014-04-23 17:50, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ... Skąd wie? Przecież o tym nigdzie nie ma ani wzmianki, to przecież "państwo" prowadzi nas za rączkę odgórnymi nakazami, a tu takie uchybienie? |
|
Data: 2014-04-24 13:35:13 | |
Autor: Budzik | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...
Nawet jak nie wie to i tak bezpieczniej jest zapiąć pas.Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującymWbrew pozorom kazdy rozsadny człowiek to wie... A skąd wiadomo - a skąt Ty wiesz? Sądząc po rabanie jaki zrobiłes - dopiero teraz sie dowiedziałes? |
|
Data: 2014-04-24 19:18:48 | |
Autor: John Kołalsky | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
To nawet ostrzegać nie potrzeba :-) A ze Ciebie to dziwi... Gdzie tak napisał ? |
|
Data: 2014-04-23 16:47:45 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Kolejna ofiara | |
On 2014-04-23 16:34, Trybun wrote:
Wszystkiemu winne te nieszczÄsne zapiÄte pasy, to one uniemoĹźliwiĹy Znaczy w czym konkretnie przeszkodzily? Nawet jesli nie mozna odpiac pasow, to powoli napinany mechanizm pozwoli tak samo uniesc glowe, jak bez przypietych pasow. Juz bardziej wierze w to ze cala akcje utrudnialo bardziej polozenie pojazdu na dachu i jego zaglebienie w niecce z woda. Pasy nie maja tu nic do rzeczy. Punkt nr4.- Czy nie lepiej by byĹo daÄ pasaĹźerom i kierujÄ cym pojazdami Jazda samochodem w pewnych okolicznosciach moze doprowadzic do smierci. Czy jest gdzies o tym ostrzezenie na szybie, albo w prawie jazdy? -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2014-04-24 12:57:49 | |
Autor: Trybun | |
Kolejna ofiara | |
W dniu 2014-04-23 16:47, elmer radi radisson pisze:
On 2014-04-23 16:34, Trybun wrote: Po prostu nie pozwoliĹy nawet na uniesienie gĹowy nad wodÄ przez sama ofiarÄ ew, kierujÄ cÄ pojazdem. Pasy odegraĹy w tym wypadku kluczowÄ (negatywnÄ ) rolÄ.
Ale nikt nikogo nie zmusza pod rygorem kar do jazdy samochodem.. |
|
Data: 2014-04-24 14:13:17 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Kolejna ofiara | |
On 2014-04-24 12:57, Trybun wrote:
Po prostu nie pozwoliĹy nawet na uniesienie gĹowy nad wodÄ przez sama Byles na miejscu, czy zobaczyles to w szklanej kuli? Nie wiesz jak dzialaja pasy, jak sie je powoli napina? wyobraz sobie, juz od nowszych modeli fiata 126p rozwijaja sie! Poza tym to nie wiem skad ta fobia. Proponuje przyjac do wiadomosci, ze glownym czynnikiem (procz stosowania stref kontrolowanego zgniotu), ktory sprawil ze przez burzliwy rozwoj motoryzacji od lat 80 i caly wzrost ilosci samochodow ilosc smiertelnych ofiar od tego czasu spadla wrecz spektaularnie, jest wlasnie na obowiazek zapinania pasow. Tym bardziej ze i bez zapietych pasow, to z reguly nie zadziala zadna poduszka czy kurtyna. Wiec wyobraz sobie, ile osob zginelo kiedys glupio, przez zwykle uderzenie glowa o wnetrze pojazdu, bo nie uzywalo pasow. Albo zostalo roslinkami. A samochod wygladal na malo rozbity. Nie mowiac juz o pasazerach tylnego siedzenia, ktorzy zabijali swoja masa osoby siedzace z przodu. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2014-04-25 15:55:13 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Kolejna ofiara | |
On Thu, 24 Apr 2014, elmer radi radisson wrote:
Nie mowiac juz o pasazerach tylnego siedzenia, ktorzy zabijali swoja To jest akurat główna racjonalna przesłanka nakazu zapinania pasów: zaszkodzenie KOMUŚ. Absurdalność sytuacji pokazuje fakt, że taki układ w którym siedzący z przodu MIAŁ nakaz zapięcia pasów, zaś siedzący z tyłu NIE, był co najmniej przez pewien czas zgodny z prawem. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-04-25 22:23:09 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Kolejna ofiara | |
On 2014-04-25 15:55, Gotfryd Smolik news wrote:
To jest akurat główna racjonalna przesłanka nakazu zapinania Podam Ci przyklad, ze nie zapinanie pasow z przodu, rowniez jest droga do zaszkodzenia komus. Komu? Potencjalnie innym uczestnikom ruchu. Otoz, zwyczajnie, kierowca nie przypiety pasami nie jest w stanie w pelni wyczuwac reakcji pojazdu (akurat pelne przyleganie cialem do fotela ma w tym istotny udzial). A w sytuacji gdy musi wykonac gwaltowny manewr i sekwencje ruchow kierownica - np. po wpadnieciu w poslizg, bedzie rzucany po fotelu i kurczowo szarpal kierownice, probujac sie jej zlapac jak brzytwy, zamiast skutecznie wyprowadzac pojazd z poslizgu. Tylko zeby to pojac, trzeba byc swiadomym kierowca. Dlatego np. ja sobie za bardzo nie zycze, zeby z przeciwka jechal ktos bez pasow i nie mogac nalezycie opanowac pojazdu w naglej sytuacji, przydzwonil we mnie. Jego zapinanie pasow, to rowniez moj interes. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2014-04-25 23:38:19 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Kolejna ofiara | |
On Fri, 25 Apr 2014, elmer radi radisson wrote:
Podam Ci przyklad, ze nie zapinanie pasow z przodu, rowniez jest No i to jest "obiektywnie zasadny" argument. Acz dotyczy tylko kierowcy. Żeby nie było - dyskusja dotyczy nie używania pasów, lecz obowiązku ich używania :) Tylko zeby to pojac, trzeba byc swiadomym kierowca. Jeszcze trzeba pojąć, że mowa o karaniu świadomego pasażera ;) Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku pasów z tyłu (mimo pasów z przodu) - jak pasażer nie ma zapiętych pasów, potencjalna kara jest *większa*. Mandat może dostać zarówno kierujący jak i pasażer. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-04-26 12:07:30 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Kolejna ofiara | |
On 2014-04-25 23:38, Gotfryd Smolik news wrote:
Acz dotyczy tylko kierowcy. Ale przeciez jedno sie wiaze z drugim. Obowiazek jest wlasnie po to, zeby ich uzywano nie uznaniowo, a obligatoryjnie. Jeszcze trzeba pojąć, że mowa o karaniu świadomego pasażera ;) Jak widac, dyskusja sie raczej rozlala na zapinanie pasow jako takie, niezaleznie od roli osoby w pojezdzie. Na obowiazkowe zapinanie pasazera siedzacego obo kierowcy uzasadnienie tez jest proste - nawet ten siedzacy z boku, podczas dachowania pojazdu, moze skrecic kark kierowcy. Pasuje? W ten sposob mamy zgromadzony komplet uzasadnien dla kierowcy, osoby siedzacej obok oraz tych z tylu. Czy kogos pominelismy? :) Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku Owszem, przepis ze z tylu nie trzeba zapinac, a z przodu owszem, nie byl madry. No ale to czas przeszly, na szczescie. Obecnie nie widze raczej zadnego absurdu. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2014-04-26 11:00:34 | |
Autor: Budzik | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik elmer radi radisson radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-
and.spam.wireland.org ... Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku Ale to był przepis, ze z tyłu nie trzeba zapinac, czy moze ze z tyłu nie musi być pasów ale jak są to już trzeba zapiąć? |
|
Data: 2014-04-26 13:53:22 | |
Autor: Cavallino | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA31B8116D9DAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1... Użytkownik elmer radi radisson radi@spam-spam-spam-eggs-bacon- Tak. I w mieście też nie trzeba było kiedyś. |
|
Data: 2014-04-26 13:00:43 | |
Autor: Budzik | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
A to nawet nie wiedziałem. Dzieki.Co gorsza, absurd jest podobny do okresu dopuszczalności braku |
|
Data: 2014-04-26 08:16:16 | |
Autor: John Kołalsky | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> n To jest akurat główna racjonalna przesłanka nakazu zapinania On nie powinien w ogóle siadać za kierowcą. I inni też. Byś Ty mógł jechać i nikt Ci z naprzeciwka nie mógł zagrozić.
Jestem świadomym kierowcą czytnika niusowego. Niczego się nie boję. Będę się pasł na naszych niusowiskach. Nikt mi tego nie zabroni. |
|
Data: 2014-04-23 23:41:53 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Kolejna ofiara | |
Trybun wrote:
Wszystkiemu winne te nieszczÄsne zapiÄte pasy, to one uniemoĹźliwiĹy oczywiscie ze moĹźna dac ludziom prawo wyboru... tylko Ĺźe realnie pasy ratujÄ Ĺźycie, przypadkĂłw kiedy moga byÄ problemem jest marginalnie maĹo... pomyĹl chwile przed czym zabezpieczejÄ pasy... jeĹli facet byĹ neiporzytowny to sam by sobei gĹowy nie podniĂłsĹ... pasy tak mocno nie trzymajÄ aby sie nie daĹo osoby wysunÄ Ä na bok z pasa, to nei sa pasy 5 punktowe tylko zwykle 3 punktĂłwki. Kobieta byĹÄ w szoku i nie pomogĹa skutecznie uratowaÄ keirowcy do czasu przyjazdu pomocy... |
|
Data: 2014-04-24 12:58:42 | |
Autor: Trybun | |
Kolejna ofiara | |
W dniu 2014-04-23 23:41, Marek Dyjor pisze:
Trybun wrote: I gdyby dano ten wybĂłr fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie byĹoby wÄ tku na grupie dyskusyjnej o samochodach, pod tytuĹem "Kolejna ofiara" nakazu zapinania pasĂłw bezpieczeĹstwa. |
|
Data: 2014-04-24 13:35:16 | |
Autor: Budzik | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...
I gdyby dano ten wybór fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie byłoby wątku na grupie dyskusyjnej o samochodach, pod tytułem "Kolejna ofiara" nakazu zapinania pasów bezpieczeństwa. ? Przeciez i tak kazdy rozsadny ten pas by zapiął. Byłoby za to mnóstwo komentarzy - kolejna ofiara nie zapiecia pasów - dlaczego to nie jest obowiazek... Zreszta - nikt nic sensowniejszego niz elmer radi nei napisze! Pasy uratowały zycie setkom tysiecy osób. A ze przy okazji jakiemuś odsetkowi zycia nie uratowały? Nie sa rozwiazaniem doskonałym... |
|
Data: 2014-04-24 16:10:27 | |
Autor: J.F | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
Przeciez i tak kazdy rozsadny ten pas by zapiął. Zreszta - nikt nic sensowniejszego niz elmer radi nei napisze! Nie nie - jakis odsetek zabily. I w tym momencie mamy nakaz zabojczy w skutkach ... czyli najprosciej jakby kierowca sam decydowal. J. |
|
Data: 2014-04-24 15:00:42 | |
Autor: Budzik | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Przeciez i tak kazdy rozsadny ten pas by zapiął. To zalezy co to znaczy "najprosciej"... |
|
Data: 2014-04-24 16:37:30 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Kolejna ofiara | |
J.F wrote:
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości jezu... naprawdę ilość osób którym pasy podczas kolizji zaszkodzą gdy bez pasów by nie zaszkodziły to margines... prawda jest taka że powinno sie jako zasadnicze wyposażenie samochodu ustanowić młotek do szyb i nóż do pasów. tak aby każdy mógł łatwo udzielić pomocy osobom znajdującym sie w uszkodzonym pojeździe. Generalnie to juz sam zapłon pojazdów uczestniczących w kolizji jest bardzo rzadkim zjawiskiem. |
|
Data: 2014-04-24 14:51:50 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Kolejna ofiara | |
Trybun wrote:
I gdyby dano ten wybĂłr fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie jakby nei miaĹ pasĂłw to byÄ moĹźe zabiĹby sie podczas wypadku... |
|
Data: 2014-04-24 13:35:15 | |
Autor: Budzik | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik Marek Dyjor mdyjor@poczta.onet.pl ...
Ale zginłaby wolny... według Trybuna...I gdyby dano ten wybór fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie |
|
Data: 2014-04-24 10:42:48 | |
Autor: Heraklit | |
Kolejna ofiara | |
Był sobie taki dzień: 23 kwiecień (środa), gdy o godzinie 16:34 *Trybun*
naskrobał(a): Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci? Ciekawe w jaki sposób przewidzieć swój wypadek i to czy pasy pomogą lub zaszkodzą? Bo po wypadku to będzie już trochę za późno na decydowanie czy zapiąć czy też nie... -- Pozdrawiam, Post stworzono 2014-04-24 10:39:49 |
|
Data: 2014-04-24 10:00:44 | |
Autor: Budzik | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik Heraklit rafal@f12.pl ...
Dlatego decyduje prawdopodobienstwo.Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci? Ale rozmawiasz z Trybunem - warto wczesniej spojrzec co wypisuje na pl.soc.polityka :) |
|
Data: 2014-04-24 12:58:59 | |
Autor: Trybun | |
Kolejna ofiara | |
W dniu 2014-04-24 10:42, Heraklit pisze:
Był sobie taki dzień: 23 kwiecień (środa), gdy o godzinie 16:34 *Trybun* Dać ludziom wybór, Prowadzić samochody mogą tylko ludzie dorośli, a więc tacy którzy maja świadomość co dla nich jest lepsze - jazda z pasami czy bez nich. Nikt do nikogo o nic nie będzie miał pretensji. |
|
Data: 2014-04-24 22:02:52 | |
Autor: John Kołalsky | |
Kolejna ofiara | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> Był sobie taki dzień: 23 kwiecień (środa), gdy o godzinie 16:34 *Trybun* A gokarty ? |
|