[ZUS] Kolejna próba reanimacji trupa

Data: 2012-02-13 08:06:33
Autor: Piotrek
[ZUS] Kolejna próba reanimacji trupa
Click -- > <http://biznes.onet.pl/wyzsze-obciazenia-dla-samozatrudnionych,18563,5024622,1,prasa-detal>

O ile dla 200 czy 300 złotych różnicy mało komu opłacało się zatrudniać w GB czy innej Estonii, to dla kilku tysięcy to już pewnie się opłaci ...

I znowu się okaże, że rząd chciał dobrze a wyszło jak zwykle ...

Piotrek

Data: 2012-02-13 09:24:57
Autor: WÅ‚odzimierz Wojtiuk
"Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote in message news:4f38b67a$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
[...]

"chciał dobrze" ale dla kogo, bo mam wrazenie że ani dla siebie/budżetu ani dla nas...

--
WÅ‚odek

Data: 2012-02-13 10:08:39
Autor: Piotrek
On 2012-02-13 09:24, WÅ‚odzimierz Wojtiuk wrote:
"chciał dobrze" ale dla kogo, bo mam wrazenie że ani dla siebie/budżetu
ani dla nas...

Ojtamojatm!

Krótkoterminowo to ma być dobrze dla budżetu!

A długoterminowo to "wicie, rozumicie".

Albo przy następnych wyborach Palikot dogada się z SLD i konsekwencje tej decyzji przestaną być problemem Tuska.

Albo SN znowu stwierdzi, że prawa nabyte (do wyższych emerytur) prawami nabytymi, ale budżet w potrzebie i to ma znaczenie pierwszoplanowe. Tak wiec wiecie gdzie te prawa nabyte możecie sobie wsadzić.

Albo i jedno i drugie.

Ciekaw jestem tylko, czy którykolwiek z "misiów o małym rozumku" przeliczy ile budżet będzie "w plecy" w sytuacji jeśli jednoosobowe DG o sensownych dochodach zagłosują nogami i pozatrudniają się w GB i innych Estoniach na 1/150 etatu ...

Piotrek

Data: 2012-02-13 09:17:23
Autor: w
[ZUS] Kolejna próba reanimacji trupa
Piotrek wystuka³, co nastêpuje:

On 2012-02-13 09:24, W³odzimierz Wojtiuk wrote:
[...] Ciekaw jestem tylko, czy którykolwiek z "misiów o ma³ym rozumku" przeliczy ile bud¿et bêdzie "w plecy" w sytuacji je¶li jednoosobowe DG o sensownych dochodach zag³osuj± nogami i pozatrudniaj± siê w GB i innych Estoniach na 1/150 etatu ...

a tak z ciekawosci - jak wtedy kosztowo wygladaloby w ogole zalozenie jakiejs Ltd. na wyspach (biorac poprawke, ze i tak nie ma sie zadnych kontrachentów w Polszy)?

Data: 2012-02-13 10:37:02
Autor: Piotrek
On 2012-02-13 10:17, w wrote:
a tak z ciekawosci - jak wtedy kosztowo wygladaloby w ogole zalozenie
jakiejs Ltd. na wyspach (biorac poprawke, ze i tak nie ma sie zadnych
kontrachentów w Polszy)?

Do tej pory ró¿nice w ubezpieczeniach spo³ecznych by³y na poziomie 200 plz. I je¶li kto¶ rozwa¿a³ tego typu oszczêdno¶ci to IMHO raczej w ogóle powinien sobie przemy¶leæ sensowno¶æ prowadzenia DG.

W PDOF (przy odpowiednich dochodach i stawce liniowej w PL) to raczej zysku nie by³o, ale i nie liczy³em tego zbyt dok³adnie.

No ale je¶li ubezpieczenia spo³eczne przy DG  mia³yby zostaæ zrównane z ubezpieczeniami przy pracy najemnej to za³o¿enia do "s³upków" nieco siê zmieniaj± i trzeba by³oby to przeliczyæ ponownie.

Piotrek

Data: 2012-02-17 15:08:56
Autor: Marek Dyjor
Piotrek wrote:
On 2012-02-13 09:24, WÅ‚odzimierz Wojtiuk wrote:
[...]

super dlaczego za prawa nabyte nie uważa sie np

stawek VAT czy zasad rozliczania z zusem?

Data: 2012-02-13 09:58:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-02-13, Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote:

[...]

O ile dla 200 czy 300 z³otych ró¿nicy ma³o komu op³aca³o siê zatrudniaæ w GB czy innej Estonii, to dla kilku tysiêcy to ju¿ pewnie siê op³aci ...

I znowu siê oka¿e, ¿e rz±d chcia³ dobrze a wysz³o jak zwykle ...

Ciekaw jestem od czego bêdzie ten dochód liczony.
Jak od faktur, to bêdzie mo¿na nie¼le pop³yn±æ jak kontrahent nie zap³aci w terminie, albo nie zap³aci w ogóle. :(

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2012-02-13 10:12:30
Autor: Jacek Filipkiewicz

Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f38b67a$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

"O rozważanym pomyśle Tusk powiedział w piątek na spotkaniu z przedstawicielkami Kongresu Kobiet.
– Nie mówię, że to zastosujemy, trzeba się zastanowić – zastrzegł."

Jak widać sonduje. Jeśli się nie postawimy jak Ci od ACTA to wezmą i wprowadzą.
Trzeba głośno się sprzeciwiać!!!
Jest nas w końcu ponad 3 miliony (mówią, że nawet 4)

Ja już krzyczę i zapraszam:
http://www.facebook.com/pages/NIE-dla-wy%C5%BCszych-sk%C5%82adek-ZUS/297278313670243

--
filip

Data: 2012-02-13 17:49:00
Autor: Slawek Kotynski
W dniu 2012-02-13 08:06, Piotrek pisze:
[...]

Była kiedyś stronka http://www.zuswuk.pl/ ale niestety teraz nie działa.
Oferowali zdalne zatrudnienie w UK i płacenie ZUS.
Jak to naprawdÄ™ prawnie wyglÄ…da?

mjk

Data: 2012-02-13 18:13:19
Autor: Slawek Kotynski
W dniu 2012-02-13 17:49, Slawek Kotynski pisze:
[...]

Na przykład takie coś znalazłem:
http://www.money.pl/forum/odprowadzaj-swoje-skladki-ubezpieczeniowe-w-uk-i-nie-plac-zus-w-polsce-- t1529661.html

"Podjęcie pracy na etacie na rzecz społki w UK, zgodnie
z ROZPORZÄ„DZENIEM RADY (EWG) NR 1408/71 z dnia 14 czerwca 1971 r.
daje każdemu Przedsiębiorcy gwarantowane, całkowite
wyłączenie z polskiego systemu ubezpieczenia w ZUS"

No i nie bardzo rozumiem co co chodzi, bo przecież to
jakieś polskie prawo powinno mnie zwalniać z płacenia ZUS tutaj
i co majÄ… do tego przepisy EWG z 1971 roku?

mjk

Data: 2012-02-13 18:56:50
Autor: Gotfryd Smolik news
[ZUS] Kolejna próba reanimacji trupa
On Mon, 13 Feb 2012, Slawek Kotynski wrote:

Na przyk³ad takie co¶ znalaz³em:
http://www.money.pl/forum/odprowadzaj-swoje-skladki-ubezpieczeniowe-w-uk-i-nie-plac-zus-w-polsce-- t1529661.html

"Podjêcie pracy na etacie na rzecz spo³ki w UK, zgodnie
z ROZPORZ¡DZENIEM RADY (EWG) NR 1408/71 z dnia 14 czerwca 1971 r.
[...]
daje ka¿demu Przedsiêbiorcy gwarantowane, ca³kowite
wy³±czenie z polskiego systemu ubezpieczenia w ZUS"

No i nie bardzo rozumiem co co chodzi, bo przecie¿ to
jakie¶ polskie prawo powinno mnie zwalniaæ z p³acenia ZUS tutaj
i co maj± do tego przepisy EWG z 1971 roku?

  Mo¿e po prostu nie zosta³y uchylone, lecz w³±czone do przepisów
obowi±zuj±cych w ue?
  Masz ¶wiadomo¶æ, ¿e np. prawo wekslowe dzia³a w oparciu o ustawê
z pocz±tku 1936 roku? (i ówcze¶nie ratyfikowan± umowê m-narodow±)
  Nie, nie ma "nowszej wersji ustawy", koncepcja zmieniania
przepisów trzy razy do roku to relatywnie nowy wynalazek,
za przedkomputerowych czasów by³yby zwyczajnie techniczne
problemy z opanowaniem tego potoku paragrafów który dzi¶
mamy :>

nb. zna kto¶ starsze, obowi±zuj±ce i "stosowalne" przepisy?
  :)

  Ad rem - co do polskich przepisów, przeczytaj:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,17,53,348,,,ustawa-z-dnia-13101998-r-o-systemie-ubezpieczen-spolecznych.html
....art.7..2
  Z naciskiem na "dobrowolnych".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-13 19:06:58
Autor: spp
On 2012-02-13 18:56, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Znalaz³em tak±:

http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-96-54-245

USTAWA z dnia 24 marca 1920 r.
o nabywaniu nieruchomo¶ci przez cudzoziemców.

--
spp

Data: 2012-02-17 18:41:16
Autor: tomek
W dniu 13.02.2012 08:06, Piotrek pisze:
[...]

Namnożą się Królowej Ltd-ki :)

Tomek

Data: 2012-02-20 14:45:24
Autor: alamakota
Piotrek wrote:

[...]

Liczy³em, w tamtym roku bodaj pyta³em cos "..zatrudniene w GB.." temat.
Podatkowo w zasadzie lekko w plecy mi wychodzi³o.
Za³o¿enie Ltd. i wykonywanie w PL wi±¿e sie ogólnie z k³amstwem w zeznaniach, otworzenie oddzia³u w PL (wtedy niby legalnie robisz w PL) wymusza wspólnika w UK i spó³ki - która tania nie bêdzie itd.
Wszystko opiera siê g³ownie o barierê wykonywania dzia³alno¶ci w PL i w zwi±zku z tym podlegasz pod podatki/sk³adki w PL.
Emerytura z UK (to mnie wtedy mocno interesowa³o) gdzie¶ po 8-9 latach placenia tam (~ nale¿enia tam do kre¶lonej grupy podatkowej).
Stwierdzi³em, ¿e wykonywanie dzia³alno¶ci w PL pod skrzyd³ami Ltd. jest siedzeniem na minie. S± tacy. Ale ja im nie zazdroszczê.
Natomiast na stronach reklamowych tych cudownych rozwi±zañ jest du¿o wyja¶nieñ, a kiedy zacz±æ je analizowac, to widaæ jak skrzêtnie pominiêto wiele problemów - wszystko piêknie ;) ..do czasu.
Wiele takich reklam przychodz±cych jako Spam na skrzynki zaczyna tworzyc "prawdê".
Ze cztery dni wkisi³em chc±c zorientowac siê o co w tym chodzi i nie zamierzam ryzykowaæ choc na alledrogo uda³o mi siê kupiæ rury od firmy "Ltd".

[ZUS] Kolejna próba reanimacji trupa