Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Kolejna tragedia na pokazach

Kolejna tragedia na pokazach

Data: 2009-09-07 09:09:39
Autor: Stopa
Kolejna tragedia na pokazach
Data: 2009-09-07 02:12:58
Autor: PLCEDI
Kolejna tragedia na pokazach
w porównaniu z porzednimi paroma latami pokazów z tej i tamtej strony
wody w tym roku nie wygląda to szczególnie źle - zdarza się
zezłomowanie od czasu do czasu jakiegoś latawca i tyle. Załóg tylko
zawsze żal bo to zwykle najlepsi w swojej grupie:-(

a propo ostatnich zdarzeń to moze cos nam blizszego (na szczęście bez
ofiar a i Iskra pewnie jeszcze da się naprawić)
http://www.wkyc.com/news/news_article.aspx?storyid=121084

ps. co do bezzałogowców to niby kto miałby te popisy oglądać?? pralki
automatyczne, miksery i bankomaty?? zresztą UAV-y też się rozwalają -
chociażby to http://www.af.mil/news/story.asp?id=123166515

Data: 2009-09-07 09:11:40
Autor: J.Kolina
Kolejna tragedia na pokazach
To swiadczy o tym że na pokazasz latać powinne tylko smoloty bezzałogowe.

jk

Data: 2009-09-07 09:20:55
Autor: Stopa
Kolejna tragedia na pokazach
To świadczy o tym że w lataniu, szczególnie podczas pokazów, nie ma miejsca na błędy. A człowiek błędy popełnia, czego przykładem jest twoje istnienie nędzny trolu.
 Spr

Użytkownik "J.Kolina" <nikkkoko@wpwrp.pl> napisał w wiadomości news:h82bp5$sjs$1news.onet.pl...
To swiadczy o tym że na pokazasz latać powinne tylko smoloty bezzałogowe.

jk


Data: 2009-09-07 16:52:50
Autor: J.Kolina
Kolejna tragedia na pokazach
To świadczy o tym że w lataniu, szczególnie podczas pokazów, nie ma miejsca na błędy.

i dlatego warto by KE zabroniła pokazówdynamicznych dla przypoadkowej publiczności

jk

Data: 2009-09-12 01:15:44
Autor: Robert Tomasik
Kolejna tragedia na pokazach
Użytkownik "J.Kolina" <nikkkoko@wpwrp.pl> napisał w wiadomości news:h836ps$nbg$1news.onet.pl...
To świadczy o tym że w lataniu, szczególnie podczas pokazów, nie ma miejsca na błędy.
i dlatego warto by KE zabroniła pokazówdynamicznych dla przypoadkowej publiczności

A jaka będzie nieprzypadkowa? I jaki wpływ na bezpeiczeństwo ewolucji w powietrzu ma przypadkowość publiczności? Spodziewasz się, ze zawodowcy w razie groźby katastrofy ucuekną pieszo przed spadajacym samolotem?

Data: 2009-09-07 09:21:29
Autor: CeSaR
Kolejna tragedia na pokazach
To swiadczy o tym że na pokazasz latać powinne tylko smoloty bezzałogowe.

Tak samo jak i ty powinienes sie wypowiadac beztresciowo.

C

Data: 2009-09-09 08:58:46
Autor: --Kondor-->
Kolejna tragedia na pokazach
Nie wdając sie w dyskus z trolem, moi drodzy, CO ON W ZASADZIE CHCIAŁ
ZROBIĆ?
Tak sie zastanawialismy w modlinku, bo ni to lądowanie, ni to figura,
chyba się nie mógł zdecydować zanim przeciąnął.
Wczoraj na EPMO tez ktos tak kozaczył - zakręty do 75-80 stopni
pochylenia 50m nad trawą ale... jest ryzyko-jest zabawa.

Data: 2009-09-09 18:42:19
Autor: Dariusz K. Ładziak
Kolejna tragedia na pokazach
Użytkownik -- Kondor-- > napisał:
Nie wdając sie w dyskus z trolem, moi drodzy, CO ON W ZASADZIE CHCIAŁ
ZROBIĆ?
Tak sie zastanawialismy w modlinku, bo ni to lądowanie, ni to figura,
chyba się nie mógł zdecydować zanim przeciąnął.
Wczoraj na EPMO tez ktos tak kozaczył - zakręty do 75-80 stopni
pochylenia 50m nad trawą ale... jest ryzyko-jest zabawa.

Nie tyle przeciągnął co klasyczny ślizg na skrzydło (i to bardzo silny ślizg) wykonał - w rezultacie stracił tyle wysokości i nabrał tak dużej prędkości pionowej że próba wyrównania lotu w ostatniej fazie byłaby skuteczna gdyby ta złośliwa gleba nie pojawiła się kilkanaście metrów wcześniej...

--
Darek

Data: 2009-09-09 22:47:28
Autor: Stopa
Kolejna tragedia na pokazach

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości news:h88m1u$5d4$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik -- Kondor-- > napisał:
Nie wdając sie w dyskus z trolem, moi drodzy, CO ON W ZASADZIE CHCIAŁ
ZROBIĆ?
Tak sie zastanawialismy w modlinku, bo ni to lądowanie, ni to figura,
chyba się nie mógł zdecydować zanim przeciąnął.
Wczoraj na EPMO tez ktos tak kozaczył - zakręty do 75-80 stopni
pochylenia 50m nad trawą ale... jest ryzyko-jest zabawa.

Nie tyle przeciągnął co klasyczny ślizg na skrzydło (i to bardzo silny
ślizg) wykonał - w rezultacie stracił tyle wysokości i nabrał tak dużej
prędkości pionowej że próba wyrównania lotu w ostatniej fazie byłaby
skuteczna gdyby ta złośliwa gleba nie pojawiła się kilkanaście metrów
wcześniej...

--
Darek


Wygląda to na typowy "ześlizg".
Przy tak głębokim przechyleniu zmienia się charakterystyka sterów,
aby nie dopuścić do opadania, ster kireunku ( w tej konfiguracji pełni on rolę steru wysokości ) powinien być zdecydowanie wychylony w prawo powstrzymując opadanie maski. Moim skromnym zdaniem zabrakło w tej ewolucji "prawej nogi". Ale jest to tylko hipotetyczna możliwość przyczyny wypadku jaką można wysnuć po obejrzeniu filmu. Jak zawsze w takich przypadkach, dopiero komisja określi realną przyczynę.

Pzdr
Stopa

Kolejna tragedia na pokazach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona