Kolejne niespodzianki Androida 4.4.2

Data: 2014-02-07 23:51:33
Autor: Marek
Kolejne niespodzianki Androida 4.4.2
Data: 2014-02-08 10:34:52
Autor: atm
Kolejne niespodzianki Androida 4.4.2
On 2014-02-07 23:51, Marek wrote:
http://www.dobreprogramy.pl/Kontrola-uprawnien-aplikacji-wycofana-z-Androida,News,50964.html

Eeee, juz wielokrotnie o tym wspominalem.

Data: 2014-02-08 10:37:29
Autor: atm
On 2014-02-07 23:51, Marek wrote:
http://www.dobreprogramy.pl/Kontrola-uprawnien-aplikacji-wycofana-z-Androida,News,50964.html

Poki co trzeba zrootowac:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.msd.permissionmanager
W tym momencie pogon za najnowsza wersja jest strzalem w stope.

Data: 2014-02-08 11:25:25
Autor: Marek
W dniu 2014-02-08 10:37, atm pisze:

Poki co trzeba zrootowac:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.msd.permissionmanager

Root = przepada gwarancja.

W tym momencie pogon za najnowsza wersja jest strzalem w stope.

Ale od takich strzałów się nie uchronisz. Nowe telefony będą produkowane z coraz nowszym Androidem a nie z coraz starszym.

Marek

Data: 2014-02-08 11:29:33
Autor: atm
On 2014-02-08 11:25, Marek wrote:
[...]

Wiesz, wczesniej nie bylo App Ops, kto mial system 4.3 ten wygral. Teraz zas najnowsza wersja jest pod tym wzgledem do tylu w stosunku do poprzedniej... Jest jakastam szansa, ze App Ops zostanie przywrocony ale gwarancji na to brak.
Zas co do gwarancji, mozesz poszukac info na temat przywrocenia stanu sprzed roota bez zadnych sladow. Jesli oczywiscie jest to warte zarzadzana uprawnieniami.

Data: 2014-02-08 16:55:05
Autor: Marek
W dniu 2014-02-08 11:29, atm pisze:

Zas co do gwarancji, mozesz poszukac info na temat przywrocenia stanu
sprzed roota bez zadnych sladow. Jesli oczywiscie jest to warte
zarzadzana uprawnieniami.

Nawet nie w tym rzecz. Nie każdy użytkownik smartfona musi być informatykiem. A nawet jako osoba posiadająca w tym kierunku jakąś wiedzę, to akurat nie chcę zajmować się swoim telefonem w stopniu większym niż normalna eksploatacja. I teraz gdy instaluję sobie aplikację, z której korzystam od dawna, a która zaczęła mieć uprawnienie "wysyłanie emaili bez mojej wiedzy do osób z mojej książki telefonicznej" (pewnie jeszcze w moim imieniu), to naturalnym wydaje mi się zablokowanie takiej absurdalnej możliwości. Dlatego niepokoi mnie cofnięcie w Androidzie 4.4.2 mechanizmu blokowania takich uprawnień.

Marek

Data: 2014-02-08 18:01:47
Autor: atm
On 2014-02-08 16:55, Marek wrote:
[...]

Zgadza sie, ale Google tlumaczylo sie, ze byla to jedynie testowa wersja, nie przeznaczona do normalnego uzytku. Jest jakas szansa, ze pojawi sie ten mechanizm..."poziwiom uwidzim".
Swoja droga jestem dziwiony ile aplikacji chce czytac smsy czy miec bezposredni dostep do wykonywania polaczen.

Data: 2014-02-09 19:13:36
Autor: Marek
W dniu 2014-02-08 18:01, atm pisze:

Zgadza sie, ale Google tlumaczylo sie, ze byla to jedynie testowa
wersja, nie przeznaczona do normalnego uzytku. Jest jakas szansa, ze
pojawi sie ten mechanizm..."poziwiom uwidzim".

Czy niniejszym Google twierdzą, że Nexus 5 nie jest przeznaczony do normalnego użytku?

Swoja droga jestem dziwiony ile aplikacji chce czytac smsy czy miec
bezposredni dostep do wykonywania polaczen.

Była nawet o tym raport jakiś czas temu. Podobo w sklepie Google więcej niż połowa aplikacji żąda dostępu do uprawnień w sposób niczym nie uzasadniony. Zakładając, że badacze robili na odwal swoją robotę i nie uwzględnili, że latarka może posiadać dostęp do stanu połączeń głosowych po to aby zgasnąć gdy ktoś dzwoni, to i tak po wyeliminowaniu nawet 2/3 "podejrzanych aplikacji" - i tak daje to ogromną ilość tych "złych".

Marek

Data: 2014-02-08 12:30:01
Autor: J.F.
Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:25:25 +0100, Marek napisał(a):
W dniu 2014-02-08 10:37, atm pisze:
Poki co trzeba zrootowac:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.msd.permissionmanager

Root = przepada gwarancja.

Czas byc swiadomym konsumentem - nie kupowac urzadzenia bez hasla do
roota :-)

W tym momencie pogon za najnowsza wersja jest strzalem w stope.
Ale od takich strzałów się nie uchronisz. Nowe telefony będą produkowane z coraz nowszym Androidem a nie z coraz starszym.

Akurat wczesniej tez zadnej kontroli nie bylo.

J.

Data: 2014-02-08 12:34:55
Autor: mr misio
Użytkownik J.F. napisał:
[...]

nie nie ;D

konsument jest nieswiadomy

swiadomy to moze byc uzytkownik

konsument jest od kupowania i wierzenia reklamom producenta, ze producent mu robi dobrze

zwiadomy uzytkownik jest od uzywania tego, co spelnia jego wymagania i oczekiwania

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-08 17:01:40
Autor: Marek
W dniu 2014-02-08 12:30, J.F. pisze:

Root = przepada gwarancja.

Czas byc swiadomym konsumentem - nie kupowac urzadzenia bez hasla do
roota :-)

Nie zgodzę się z Tobą mimo wszystko. To nie są urządzenia wyłącznie dla informatyków. Mogę się założyć, że zdecydowana większość użytkowników smartfonów nie chce ingerować w oprogramowanie systemowe swoich urządzeń i nie zna się i nie będzie się znać na tym. Znaczna część chciałaby mieć natomiast możliwość blokowania aplikacjom np. kradzieży kontaktów i wykorzystywania ich w dowolnym celu. A takie uprawnienia ma Facebook.

Marek

Data: 2014-02-08 19:15:31
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-08 17:01, Marek pisze:
[...]

Paranoję da się leczyć - załóż konto na Google, on i tak już ma twoje
dane :) Wbrew temu co twierdzisz, to zdecydowana większość użytkowników
nie będzie w ogóle się interesowała blokowaniem aplikacjom np.
kradzieży kontaktów itd., ponieważ nie będzie miała tego świadomości.

Data: 2014-02-08 19:23:46
Autor: atm
On 2014-02-08 19:15, Artur Maśląg wrote:
[...]

Dokladnie, wystarczy spojrzec jak ludzie z radoscia na twarzy oddaja swoje zycie w fotkach na FB. Dla pozostalych, pozostaje poki co dlubanie; i tak fajniem, ze istnieje taka opcja. W WP pewnie nawet nie wiedza, ze cos da sie z tym zrobic.

Data: 2014-02-08 20:22:28
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-08 19:23, atm pisze:
On 2014-02-08 19:15, Artur Maśląg wrote:
(...)
[...]

Wielu tak robi i nawet nie czyta pytań zadawanych przez aplikacje.
Z drugiej strony - wielu nie instaluje/nie uruchamia wielu aplikacji
i problemu nie ma.

Dla pozostalych, pozostaje poki co
dlubanie; i tak fajniem, ze istnieje taka opcja. W WP pewnie nawet nie
wiedza, ze cos da sie z tym zrobic.

Dłubaniem to się zajmuje niewiele osób, często wiele wspólnego z
"informatykiem" nie mają i do tego niekoniecznie już nie podzielili
się danymi z połową internetu ;)

Data: 2014-02-09 19:20:42
Autor: Marek
W dniu 2014-02-08 19:15, Artur Maśląg pisze:

Paranoję da się leczyć - załóż konto na Google, on i tak już ma
twoje dane :)

Zgadza się. Nawet numer IMEI.

Wbrew temu co twierdzisz, to zdecydowana większość użytkowników nie
będzie w ogóle się interesowała blokowaniem aplikacjom np. kradzieży
kontaktów itd., ponieważ nie będzie miała tego świadomości.

Dlatego napisałem "znaczna część". Ja to rozumiem tak, że jeśli na ulicy
zapytasz losowego użytkownika smartfona (nawet nieświadomego) o to, czy chciałby mieć możliwość zablokowania możliwości wykradania i używania jego kontaktów przez różne aplikacje, to odpowiedziałby "tak".

Tylko, błagam, nie filozofuj :-D

Marek

Data: 2014-02-10 07:54:48
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-09 19:20, Marek pisze:
W dniu 2014-02-08 19:15, Artur Maśląg pisze:

Paranoję da się leczyć - załóż konto na Google, on i tak już ma
twoje dane :)

Zgadza się. Nawet numer IMEI.

Numer IMEI to pikuś.

[...]

Filozofowaniem to można nazwać to co napisałeś. Zapytaj dowolnie
wybranych mężczyzn czy chcieliby mieć żonę ładną i bogatą.
Ta Twoja "znaczna część" odpowie że oczywiście tak. W niewielkim
stopni będzie to odzwierciedleniem rzeczywistości, ale zawsze
można się powołać na badanie :P

Data: 2014-02-10 12:38:55
Autor: Marek
W dniu 2014-02-10 07:54, Artur Maśląg pisze:
Tylko, błagam, nie filozofuj :-D

Filozofowaniem to można nazwać to co napisałeś. Zapytaj dowolnie
wybranych mężczyzn czy chcieliby mieć żonę ładną i bogatą.
> Ta Twoja "znaczna część" odpowie że oczywiście tak.

I pewnie wyszłoby, że chcieliby taką kochankę a nie żonę. Więc poczuj respekt do wyników ankiet :-D

Marek

Data: 2014-02-10 12:55:27
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-10 12:38, Marek pisze:
> [...]

 > Ta Twoja "znaczna część" odpowie że oczywiście tak.

I pewnie wyszłoby, że chcieliby taką kochankę a nie żonę.

Ciężko stwierdzić, szczególnie gdyby się ankietę przeprowadzało na
przystankach autobusowych, czy w ogóle wśród porannych użytkowników
komunikacji miejskiej/zbiorowej.

Więc poczuj respekt do wyników ankiet :-D

Na obecną chwilę to mówimy o rzeczywistości, a nie
wynikach ankiet :P

Data: 2014-02-08 20:24:24
Autor: J.F.
Dnia Sat, 08 Feb 2014 17:01:40 +0100, Marek napisał(a):
[...]

Cos chyba sie placzesz w zeznaniach - jak zwykly uzytkownik ma tak
skomplikowane prawa ustawic ? A przeciez zwykly uzytkownik lubi fejsa
i w d* ma co mu fejs kradnie, dopoki to nie sa pieniadze :-)

Tak czy inaczej - urzadzenie ktore kupiles i nad ktorym nie masz
kontroli ... oj, nie podoba mi sie to.

J.

Data: 2014-02-09 19:40:54
Autor: Marek
W dniu 2014-02-08 20:24, J.F. pisze:

Cos chyba sie placzesz w zeznaniach - jak zwykly uzytkownik ma tak
skomplikowane prawa ustawic ?

Eeee tam, przesadzasz, nie są one aż tak skomplikowane i zwykle są one ładnie opisane, tak aby każdy mógł zrozumieć o co chodzi. Jeśli w jakimś permission managerze włączysz np. coś w stylu "nie pozwól aplikacji X na kradzież Twoich kontaktów i/lub rozsyłanie spamu do Twoich znajomych", to każdy będzie wiedział co to takiego :-D

A przeciez zwykly uzytkownik lubi fejsa
i w d* ma co mu fejs kradnie, dopoki to nie sa pieniadze :-)

Więc będzie musiał zaczekać aż mu ten fejs w kolejnej wersji przekaże w imieniu użytkownika "datek" na rozwój fejsa :-D

Tak czy inaczej - urzadzenie ktore kupiles i nad ktorym nie masz
kontroli ... oj, nie podoba mi sie to.

Tak już na serio ... właśnie dlatego piszę o tym. Mnie samego to bardzo mocno zastanawia. Przy kolejnej zmianie telefonu dokładnie poczytam czy coś z tym będzie można zrobić. Mam też cichą nadzieję, że kolejna wersja Androida będzie miała przywróconego managera uprawnień.

Marek

Data: 2014-02-08 13:22:07
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-02-08 11:25, Marek pisze:
[...]

A producenci softu będą motywowani, aby soft ze starymi Andkami działał "trochę gorzej".

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Kolejne niespodzianki Androida 4.4.2