Data: 2010-11-13 17:07:24 | |
Autor: u2 | |
Kolejne niewygodne fakty. “Wprost” pominął istotne zeznania świadków | |
... czyli znowu m.in. o mgle nad Smoleńskiem :
http://www.bibula.com/?p=28411 "Dziennikarze „Wprost” nie zwrócili uwagi na bardzo ciekawe zeznania kilku świadków dotyczące mgły w rejonie lotniska Siewiernyj, a także na wątpliwości związane ze smoleńskimi kontrolerami lotu . Według naszych informatorów świadkowie z obsługi lotniska byli zdziwieni gwałtownym pojawieniem się mgły w rejonie Siewiernego i to wyjątkowo gęstej, w dodatku przed lądowaniem samolotu z prezydencką delegacją jeszcze bardziej zagęszczającej się, która wydawała się im inna niż zwykle. Jak twierdzą nasi informatorzy, w aktach śledztwa są zeznania pracownika miejscowej piekarni, Aleksandra Berezina, który powiedział, że gdy szedł do garażu, na ulicy zalegała gęsta mgła, która nadal zagęszczała się. Niedługo później jechał samochodem. Zdziwiło go, że „w tym momencie na ulicy była nienaturalnie gęsta mgła. W takiej sytuacji włączyłem krótkie światła samochodu. Widoczność w linii prostej wynosiła według mnie 50 m. Mgła przykrywała wierzchołki wysokich drzew. Na ulicy na skutek takiej mgły było ciemno. W tak silnej mgle jechałem z prędkością około 35 km/godz. Jadąc ulica Kutuzowa, na wysokości hotelu «Nowyj» usłyszałem nienaturalny ryk silnika samolotu przelatującego nad moim samochodem. Z powodu mgły samolotu nie widziałem. Zatrzymałem się na stacji benzynowej. Na ulicy panowała cisza, nie słyszałem jakiegokolwiek wybuchu czy uderzenia. Nie przypuszczałem, że 30-40 m od stacji spadł samolot”. Na temat mgły, według naszych informatorów, mówił również podczas zeznań szeregowy Igor Pustowiar, który pełni służbę na lotnisku Siewiernyj. Miał powiedzieć: „W ciągu 30 minut od momentu wylądowania Jaka-40 do podejścia do lądowania Iła-76 warunki pogodowe na lotnisku w sposób znaczący uległy pogorszeniu, mgła stała się bardziej szczelna, uległa zagęszczeniu, widoczność przy ziemi zmniejszyła się do około 60-70 m. […] Po około 30 minutach warunki pogodowe pogorszyły się jeszcze bardziej, zwiększyła się znacząco gęstość mgły, a widoczność na ziemi obniżyła się do nie więcej aniżeli 50 m”. Anatolij Żujew, dozorca w pawilonie wystawowym obok lotniska, opisał prokuratorom, że o godz. 10 ulicę zalegała gęsta ściana mgły. Z kolei Dmitrij Paszczakow z obsługi lotniska, który patrolował okolice pasa startowego, stwierdził, że przed lądowaniem polskiego Tu-154 M mgła była tak gęsta, że ograniczała widoczność maksymalnie do dwóch metrów. Naczelnika punktu kontrolno-technicznego lotniska, Marina Nikołajewicza, zdziwiło, że „przedmioty i obiekty znajdujące się dalej widoczne były źle, jakby były pokryte mgłą”." |
|
Data: 2010-11-13 19:52:48 | |
Autor: bolek | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pomin±ł istotne zeznania ¶wiadków | |
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cdeb7c2$0$27040$65785112news.neostrada.pl... .. czyli znowu m.in. o mgle nad Smoleńskiem : No i co, nigdy nie widziałe¶ mgły ? To tylko potwierdza teorię, że piloci zostali zmuszeni do l±dowania. |
|
Data: 2010-11-13 21:47:06 | |
Autor: u2 | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pominął is totne zeznania świadków | |
W dniu 2010-11-13 19:52, bolek pisze:
http://www.bibula.com/?p=28411 Interesujący jest fragment o naciskach z Kremla na kontrolerów ze Smoleńska : "Dlaczego nie sprawdzono, czy ktoś wywierał presję na kontrolerów lotu Przypomnijmy, że rosyjski MAK, który przejął kontrolę nad śledztwem smoleńskim, zlecił skomplikowane ekspertyzy psychologiczne mające dowieść, że piloci polskiego tupolewa odczuwali stres wywołany obecnością prezydenta i swego dowódcy, gen. Błasika, na pokładzie samolotu, w szczególności – rzekomo (bo nie ma na to dowodów) – w kabinie pilotów. O jednostronnych działaniach MAK świadczy fakt, że podobnych ekspertyz MAK nie zarządził w stosunku do oficerów z wieży kontroli lotów, którzy mogli być poddani presji płk. Krasnokutskiego lub rozmówców z Moskwy. A to właśnie do obowiązków kierownika lotów należy wydanie zgody bądź zakazu lądowania. Tymczasem, jak twierdzą nasi informatorzy, z zeznań szeregowych żołnierzy rosyjskich, którzy pełnili służbę na płycie lotniska (do ich zadań należeć miało m.in. podstawienie trapu) wynika, że kontrolerzy chcieli wydać tupolewowi zakaz lądowania na Siewiernym." |
|
Data: 2010-11-14 01:58:04 | |
Autor: boukun | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pominął istotne zeznania świadków | |
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4cdef94a$0$27029$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-11-13 19:52, bolek pisze: ?????????????????? Kiego chuja szukać? I co, kontrolerzy lotów zmusili wariata do lądowania we mgle? Idź w pizdu... boukun |
|
Data: 2010-11-14 18:27:27 | |
Autor: pluton | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pomin±ł istotne zeznania ¶wiadków | |
> Interesuj±cy jest fragment o naciskach z Kremla na kontrolerów zewariata do l±dowania we mgle? Niw sluchasz nagran ze skrzynek ? Wyraznie slychac glos po rosyjsku: 'albo l±dujesz albo odpalamy rakiety'. -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |
|
Data: 2010-11-14 18:40:01 | |
Autor: Jingiel | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pomin±ł istotne zeznania ¶wiadków | |
Niw sluchasz nagran ze skrzynek ? Wyraznie slychac glos po rosyjsku: 'albo l±dujesz albo odpalamy rakiety'. HAHAH, i tam słychać wyraĽnie głos Putina-zabić małego. |
|
Data: 2010-11-14 21:18:10 | |
Autor: Klin | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pomin±ł istotne zeznania ¶wiadków | |
Użytkownik Jingiel napisał:
Browarku się nachlałe¶? |
|
Data: 2010-11-14 23:00:21 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pomin±ł istotne zeznania ¶wiadków | |
Użytkownik "Klin" <""klin\"@op.pl, ,"> napisał w wiadomo¶ci news:ibpg64$6gh$1news.onet.pl... Użytkownik Jingiel napisał: Browarku się nachlałe¶? ======================== Wysłuchał Macierewicza. -- J. Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ" "Jak nie wyl±duję(my), to mnie zabije(j±)" |
|
Data: 2010-11-15 18:11:55 | |
Autor: bolek | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pomin±ł istotne zeznania ¶wiadków | |
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4ce05c12$1news.home.net.pl... To tego idiotę jeszcze kto¶ w Polsce słucha ? Już pojechał się wypłakać za ocean. I to w jakim towarzystwie ! bolek |
|
Data: 2010-11-13 23:34:02 | |
Autor: pluton | |
Kolejne niewygodne fakty. "Wprost" pomin±ł istotne zeznania ¶wiadków | |
Według naszych informatorów ¶wiadkowie z obsługi lotniska byli zdziwienizwykle. Czyli mgły pojawiaja sie zwykle, ale ta ktora sie pojawila wywolala zdziwienie, bo sie pojawila. Jak twierdz± nasi informatorzy, w aktach ¶ledztwa s± zeznania pracownika REWELACJA! Tego nigdy nie powinno byc. Jak mgla moze sie zagescic, kiedy idzie sie do garazy ? Mgla wtedy powinna sie rozdrzedzac. Niedługo póĽniej jechał samochodem. Zdziwiło go, że "w tym momencie na No wlasnie. Kiedy jedzie sie samochodem, mgla sie rozrzedza! Jad±c ulica Kutuzowa, na wysoko¶ci hotelu <Nowyj> usłyszałem Ryczal jak ranny zwierz. Zatrzymałem się na stacji 40 metrow od niego spadl samolot, a on nic nie slyszal. Pewnie byl ogluszony tym nienaturalnym rykiem dobiedaj±cym z 60-100 metrow. Naczelnika punktu kontrolno-technicznego lotniska, Marina Nikołajewicza, Istotnie dziwne, ze przedmioty i obiekty we mggle s± żle widoczne. Przeciez we mgle lepiej widac. -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |